Lansare noul Ford Focus

Ford Focus 2014Da, ştiu, mulţi or să se plângă că de fapt nu e noul Ford Focus, că e doar un facelift. Şi totuşi nu e chiar aşa…

Noul Ford Focus e chiar schimbat şi, aşa cum ni s-a explicat la evenimentul de lansare, nu poţi numi facelift o remodelare de 100 milioane euro.

Căci atât a cheltuit Ford cu acest “facelift”, menit nu doar să schimbe uşor elemente de design, ci să ofere o experienţă complet schimbată, un interior redesenat şi o suită de tehnologii de top.

Până cand îl vom filma în detaliu, ceea ce se va întâmpla, sper, foarte curând, o să vă las câteva impresii de la eveniment şi câteva sute de kilometri cu maşina.

Focus rămâne în continuare liderul clasei în ceea ce priveşte ţinuta de drum, căci da, eu îl consider numărul 1 în continuare, oferind cel mai bun compromis între sportivitate şi confort.

Dinamica maşinii este spectaculoasă, iar direcţia reproiectată, ce permite abordarea de viraje strânse fără să schimbi poziţia mâinilor de pe volan, într-adevar îţi atinge ego-ul sportiv şi, nu de puţine ori, te poate salva din situaţii critice.

Ca design exterior, îmi place mai mult, stopurile mai fine şi noua grilă rafinează modelul, în plus au apărut lumini de poziţie cu LED. Mai bine mai târziu, decât niciodată.

Interiorul a beneficiat de critica foarte constructivă a presei, este simplificat, mai ergonomic, bordul arată ok, mai puţin zona mediană a consolei centrale, sub display-ul navigaţiei, e o zonă cu un plastic cam simpluţ, per total te simţi bine.

Motorizări noi, eu am condus 1,5l EcoBoost de 150 CP, ireproşabil ca dinamică dar uşor gurmand, e drept, motorul era nou, în plus extrem de silenţios chiar şi la turaţia de putere maximă.

Multe tehnologii, cum spuneam, asistentul automat de parcare acum ştie să facă şi parcările perpendiculare pe bordură, nu doar laterale, camera de luat vederi spate precisă permite manevrarea facilă cu spatele, doar folosind camera (fără folosirea oglinzilor retrovizoare).

Cu mici excepţii, ce ţin mai mult de subiectivism, pot să spun că e o maşină aproape perfectă.

Cel mai mult şi mai mult mă intrigă combinaţiile de motorizări/cutii de viteze, PowerShift e disponibilă doar cu 1,6l VCT aspirat şi 2,0l TDCi, motorizările pe benzină turbo vin cu automata 6 convenţională (trebuie să conduc înainte să mă pronunţ) sau manuala 5/6, iar 1,6l TDCi doar cu cutie manuală. Nu e rău, dar se putea mai bine.

Preţurile pleacă de la 16 450 euro, lista completă e pe ford.ro.

Atât, restul pe video, când va veni vremea.

14 thoughts on “Lansare noul Ford Focus

  1. anonim

    Bravo Robert ,pentru munca ta serioasa…esti numarul 1

    • turatiimaster

      Multumesc.

  2. Gica

    Salut, Care este parerea ta despre Mazda 3 2.0L vs Ford Focus 1.5L 150CP?

    • turatiimaster

      Mie imi place mai mult motorul de la Mazda, pentru ca ofera un compromis bun performante/consum. Motorul de 1,5l de la Ford e mai bun ca performante dar din ce am vazut eu si pe Focus si pe Mondeo, e destul de gurmand, pe Focus parca pe la 8,1 am avut consum mediu si pe Mondeo 8,5, conduse frumos, nu tras de ele prosteste, dar nu mai retin exact ce putere aveau, daca erau 150 sau mai mult motoarele. O sa iau in februarie si Mondeo si Focus, sper ca unul din ele sa fie cu 1,5l EcoBoost si vedem atunci ce si cum.

  3. Ionut

    Cum ti se pare fata de Seat Leon dpdv al tinutei de drum? Dpdv al antifonarii care sta mai bine?

    • turatiimaster

      Nu am condus Leon, dar fata de Golf eu zic ca imi place mai mult Focus, cel putin la antifonare, la tinuta de drum, iarasi e discutabil, sunt stiluri usor diferite, mie imi place Focus, noul Focus chiar e deosebit.

  4. mitra catalin

    Salut ! Spui ca e masina care ofera cel mai bun compromis intre sportivitate si confort. Este mai buna decat Megane Gt Line ? Care dintre cele doua ti se pare mai sportiva ? Multumesc !

    • turatiimaster

      Focus are cel mai bun compromis intre sport si confort, dupa mine e primul in clasa compacta, nici macar Golf nu mi se pare ca are finetea si precizia unui Focus.

  5. kiko75x

    am fost sa o vad si am si mers cu 1,5 ecoboost. nu m-a impresionat. gandul a ramas tot la mazda 3 testata in primavara. iar grila tip aston nu vine decat pe titanium (echipare superioara.

  6. balanel

    Salut.

    Poti sa imi spui, te rog, la ce turatie incepe sa traga efectiv acest motor nou 1.5 EcoBoost? Fata de cel de 1.0 EcoBoost, care e mort sub 1600 rpm, este o imbunatatire aici?
    Eu conduc un motor pe benzina aspirat de 1.4 cu distributie variabila, care trage fara probleme de la 1200 ture, inclusiv in ultima treapta de viteza.

    Multumesc.

    • turatiimaster

      Trage destul de bine, insa orice turbo, chiar si 1,0 EB trebuie tinut usor in ture, niciunul nu trage cum trebuie decat dupa 1400-1500 rpm. E foarte important sa selectezi treapta potrivita.

      • ano

        Salut,

        Este o intrebare foarte buna (balanel). Eu conduc acum un fiesta 2013 inchiriat cu motor de 1l si nu simt deloc putere daca nu ma duc la 3000 – 3500 ture.

        Esti sigur ca “niciunul nu trage cum trebuie decat dupa 1400-1500 rpm.” este corect?

        Numai bine,

        • anonim

          esti sigur? sigur era defectat…….e ciudat

  7. Claudiu

    Fiind posesor de Ford Focus MK3 prefacelift, apreciez ca versiunea facelift aduce ordine in habitaclu, avand un interior cu un plus de ergonomicitate fata de versiunea precedenta.
    La momentul actual, daca ar trebui sa achizitionez o masina, as alege clar un Ford Focus.
    Motorizarile oferite, dar si optiunile de care beneficiezi, chiar si la cea mai accesibila versiune, sunt un argument puternic pentru a alege Ford in detrimentul oricarui alt model concurent.
    Design-ul exterior a fost imbunatatit. Apreciez, totusi, ca noua grila frontala tip Aston Martin, este impersonala. Cea precedenta arata a Ford, aceasta arata a wannabe Aston Martin.
    In concluzie Focus este un best buy si asa va ramane probabil mult timp de acum incolo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.