Nissan X-Trail 1,6l dCi 4×4 7S Tekna

NissanX-Trail 1,6l dCi 4x4 7S Tekna

Multă lume suferă după vechiul X-Trail, că avea proiectoare deasupra, că off-road, că motor de 2l, cutie automată convenţională etc., totul pentru a sublinia parcă faptul că cei de la Nissan au stricat noul model.

Şi, sincer, aşa mi s-a părut şi mie. Până când l-am condus. Evident, de la prima privire, observi că unghiul de atac nu mai e ce a fost, clar că maşina are unele restricţii de parcurgere a unui teren greu, dar, să recunoaştem, câţi îşi iau X-Trail ca să rupă noroaiele cu el?

Da, sufăr maxim pentru faptul că noul X-Trail nu oferă (încă) o cutie automată pentru varianta 4×4, eu zic că e un mare minus şi o să explic de ce. Înţeleg că la un Qashqai poţi trăi cu o automată şi o versiune 4×2, dar cine îşi ia un X-Trail cred că vrea un pic mai mult de la maşina lui.

Poate e doar părerea mea, însă dacă X-Trail avea un EDC pe motorul 1.6l dCi, fie cu 6, fie cu 7 (noua transmisie automată dublu ambreiaj disponibilă în grupul Renault-Nissan), s-ar fi schimbat destul de mult clasamentele de vânzări.

Pentru că maşina este foarte reuşită, capabilă, bine lucrată, motorul rămâne excepţional şi consumul te lasă cu gura căscată. Aerodinamică îmbunătăţită, 7 locuri (dacă vrei), Around View Monitor, Bi-LED, sistem Safety Shield+, Chassis Control, BLSD (funcţie de diferenţial autoblocabil oferită de sistemul de frânare), sunt doar o parte din chestiile deosebite ale noului X-Trail.

Daţi-i o automată capabilă pe versiunea 4×4 1,6l dCi şi X-Trail va fi ce ar fi trebuit deja să fie: un best seller în segmentul său.

48 Responses

  1. FLORIN MARIAN says:

    Salut, vin si eu dupa ceva timp pe acest forum cu urmatoarea intrebare:

    dintre cei care au reusit de au trecut la Nissan X-Trail DIG-T Tekna 2018 1.6 benzina 163cp, ce tip de probleme ati intamplnat si cat de fiabile sunt?

  2. Florin says:

    Buna ziua si eu vreau sa achiziționez noul Koleos aștept cu nerăbdare testul Dvs , dar bine-nțeles ca am văzut promoția la Xtrail cu aproximativ 5000 € discount si 3 ani întreținere gratuită , am vrut sa dau avansul pt Koleos prețul cam măricel 38700 € full cu discount . Ce sfat de achiziție îmi dați între. Cele doua având in vedere ca o achiziționez in leasing si nu o țin mai mult de 3 ani . Multumesc

  3. ovidiu says:

    sfat achizitie suv;xtrail nou nout ,4/4,1,6dci sau Q5 4/4.cutie automata an 2014,ambele pe la acelasi pret 29000

    • DanG says:

      Buna,
      Eu am testat X-trail ul si am cumparat in final Audi Q5 nou (190 CP diesel 4×4) dupa ce am testat vreo 12 modele (printre care si BMW X3 si un GLK).

      Daca ai nevoie de un porbagaj mare mergi cu X-trail ul altfel ia linistit Q5 , eu sunt foarte multumit de el.

      La mine a picat X-trail ul pentru ca am vrut scaune din piele , si ele veneau doar cu trapa…. Nu am vrut trapa pentru ca am 2 prieteni care au avut probleme.
      Motorul 1.6 DCi mi s a parut cam puturos pentru o masina asa mare …devina o fi downsize ingul .

      Daca mergi mai mult in oras eu ti as recomdata sa te uiti si peste o Mazda CX-5 pe benzina …este superioara Nissanului.
      Sunt din Iasi si aici am vazut vreo 4-5 modele vandute …s au vandut mai mult Quasqui uri.

      • kim_vl says:

        Aoleo, si eu fug de trapa si de scaunele de piele ca de dracu’. Oricat ar fi de ventilate sau de incalzite, primul contact cu scaunele de piele pe caldura sau ger e foarte neplacut. Si vara la drum lung tot transpiri pe ele. Partea proasta la Nissan e ca au niste combinatii cam restrictive, iar daca vrei varianta de varf, Tekna, “te alegi” obligatoriu si cu piele si cu trapa.
        In privinta lui 1.6 dCi 320 Nm, se joaca cu un Qashqai de 1600 kg din 2012 (intre timp au aparut/vor apare inca doua facelift-uri, probabil mai usoare). Vad ca X-Trail-ul actual cu 1.6 dCi are max. 1615 kg, deci nu cred ca e nicio problema. Altii de-abia scot un 300 Nm dintr-un diesel de 2 litri. Eu sunt deja la al treilea concediu anual cu un Qashqai de 1600 kg + 4 adulti + 2 copii mici+ bagaje full, si la mare si la munte si n-am intampinat nicio problema de lipsa de putere sau cuplu, iar consumul real nu a sarit de 7.

        • Mihai says:

          Am scaune de piele incalzite si ventilate si cobor perfect uscat vara, iar iarna pe ger nu cred ca ai probleme nici daca te asezi in fundul gol.
          Absolut nicio problema cu trapa, astea sunt taifasuri de autovit.

          • kim_vl says:

            Scaune de piele ventilate găsești aproape numai in zona premium (de preturi).

          • DanG says:

            Eu am scaune Alcantara ventilate si incalzite si nu e nici o problema + ca cu 3 copii sunt mai usor de curat decat materialul textil.

            Legat de trapa sunt la alte modele mai vechi (VW si respectiv Opel) dar cum Romania nu i o tara mediteraneeana nu i am vazut rostul.
            Din ce am inteles de la Nissan e ca trapa rezista si la o greutate de 3 tone.
            Problema e la apa cand ingheata si se dezgheata.

    • turatiimaster says:

      Daca intri la noroi cu masina, X-trail, pentru sosea Audi.

      • ktau28 says:

        Parere x-trail 2.0 dci 177 4×4 x-tronic?

        • turatiimaster says:

          O sa avem unul in cateva luni, probabil pe la sfarsit de septembrie, am condus unul dar destul de putin, motorul e bun si cutia se comporta frumos, singurul aspect asupra caruia m-am lamurit si la noul Koleos, zgomot mare (distributie lant) la pornirea la rece si in accelerare, in rest merge bine si se tureaza foarte rapid, in plus consuma decent (in jur de 8). Fata de noul Koleos cu care sunt acum, X-Trail-ul pare parca mai luxos, pe varianta cu piele bej arata foarte bine si se simte a masina cu clasa.

          • Ktau28 says:

            Multumesc de parere, am condus si eu unul si inca ma mai gandesc daca sa prind promotia cu livrare din stoc. Zgomotul nu vine doar de la 2.0 dci ci cred ca si de la cvt. Cred ca nici consumul nu e prea mic. In rest super ok, stabila pentru cat e de inalta si foarte confortabila. BTW, Koleosul are pozitia de condus mai joasa.

    • Florin says:

      29000 pt un sh…

  4. marius says:

    sfat achizitie suv
    renault koleos 2.0 150cp 2011
    ford kuga 2.0 2011
    mitsubishi outlander 2010
    nissan qashqai+2 2010 2.0
    toate diesel cutie manual – din auzite cele automate nu sunt fiabile si pierzi mult din putere
    ce sa aleg? 95%o folosesc pe asfalt daca se paote lasati mi si un nr de telefon , multuemsc

  5. marius says:

    sfat achizitie suv
    renault koleos 2.0 150cp 2011
    ford kuga 2.0 2011
    mitsubishi outlander 2011
    nissan qashqai+2 2011 2.0
    toate diesel cutie manual – din auzite cele automate nu sunt fiabile si pierzi mult din putere
    ce sa aleg? 95%o folosesc pe asfalt daca se paote lasati mi si un nr de telefon , multuemsc

    • turatiimaster says:

      Outlander 2011 automat e o varianta superba (cutiile automate sunt fiabile, mai fiabile ca cele manuale). Daca vrei neaparat manuala, merge si qashqai. Nu sunt rele nici celelalte, fiind SH e greu sa iti dau un sfat, intervine si norocul si alti factori. Si Koleos e un SUV decent, dar eu dintre Outlander si Qashqai as alege.

  6. Mikeconstanta says:

    Ce părere ai despre cutia automata Xtronic 2wd de la Nissan?, merita compromisul pentru a achizitiona doar cutie automata in schimbul pierderii tractiunii 4×4 tinand cont ca masina o voi folosi 90% in oraș si de 3-4 ori la munte pe an nedorind sa fac sport extrem cu ea, doar cat sa nu te lase patinand in condiții de iarna pe drumurile noastre.

    • turatiimaster says:

      Asta e moartea mea cu X-Trailul, am prieteni care au renuntat la X-trail pentru ca nu are automata de orice fel cu 4×4. Cutia e ok, vezi ca am niste filme cu ea, cred ca pe Fluence. Daca nu te omori cu zapada si alte chestii, cu pneuri de iarna n-ar trebui sa ai probleme, mai ales ca automata te ajuta.

      • kim_vl says:

        Si eu ma inscriu intre prietenii astia. Si cu Qashqai-ul aceeasi problema.

      • DanG says:

        Ce producator are atunci cea mai buna cutie automata?

        • turatiimaster says:

          Sunt multe cutii automate bune, 9 trepte Jeep/Range/Fiat/Honda, 6 trepte Mazda, 6 trepte Mitsubishi, 8 trepte BMW, astea conventionale, cu dublu ambreiaj ai alte optiuni, de la PowerShift pana la DCT, 6-7 trepte. O combinatie excelenta dar scumpa, ce-i drept, Honda CR-V 9 automata cu 1.6 i-dTEC biturbo, merge de rupe si consum mic.

  7. Daniel G says:

    @Kim_vl eu sunt in aceeasi situatie cu tine. Sa imi spui ce alegi in final. Eu cred ca o sa ma orientez spre un Mazda CX-5 Attraction CD150 (transmisie manuală în 6-trepte (4×4) care ajunge la 31.190 de euro , iar la rand ar fi Nissan ul.
    SIngura problema pe care o am cu Nissan ul este motor destul de mic 1.6 pe cand Mazda are 2.0

    • kim_vl says:

      Salut !
      La Mazda e prea mare motorul (2.2 nu 2.0 la CD150). Daca nu te deranjeaza impozitul de aprox. 800 RON/an si RCA-ul mai mare atunci mergi pe Mazda.
      Dupa cum mai spuneam, eu am un Qashqai 1.6 dCi din 2012 si sunt foarte multumit de motor. Eu consider ca trage si consuma ca un motor echivalent de 2.0. Noile Qashqai si X-Trail sunt un mare pas inainte fata de vechile modele. Noul X-Trail are in jur de 1600 kg atat cat are si Qashqai-ul meu in carte, deci nu cred ca ar fi submotorizat cu 1.6 dCi-ul.
      Masina ideala pt. mine inca nu s-a inventat. Daca s-ar putea as lua o Mazda CX-5, as pune pe ea motorul 1.6 dCi Renault-Nissan sau 1.6 i-DTEC de 160 CP de la Honda (nu-l cunosc, n-am mers cu el), DSG-ul de la VW si sistemul 4×4 de la Nissan sau Mitsubishi.
      Deci ce sa aleg ? Dar dupa vreo 6 masini noi in ultimii 6-7 ani stiu ca n-as mai face compromisuri, mai ales daca as ajune udeva sus cu pretul. Imi doresc tare mult o cutie automata pe un 4×4.

    • Mihai says:

      Mazda are 2.2 diesel (aproximativ 860 vs 60 impozit), altfel un diesel foarte performant si economic.
      Diferenta de cuplu e de luat inseamna (380 Nm vs 320 Nm pt 1.6 dci), dar ambele au cuplu maxim disponibil de la turatii joase (1800 vs 1750 la X-trail), Mazda banuiesc ca permite un condus oarecare mai sportiv datorita cifrelor mai bune ale puterii si cuplului.

      • kim_vl says:

        Avand in vedere diferenta de cilindree chiar nu mi se pare mare diferenta de cuplu. Honda a scos din 1.6 i-DTEC biturbo 160 CP si 350 Nm. Renault-Nissan lucreaza (cam de multicel) la un 1.6 dCi de 180 CP.

        • Mihai says:

          Cred ca te referi la 1.6 dci energy de 160 cp (nu 180) 380 NM de pe noul Renault Espace.

          • kim_vl says:

            Era vorba de doua versiuni de putere a lui 1.6dCi: 160 si 180 CP. Cea de 180 CP nu stiu in ce stadiu a ramas. Nu ma asteptam sa scoata 380 Nm la 160 CP. Cum suna 380 Nm din 1.6 ? Cred ca cel mai mare raport cuplu/cilindree la un motor diesel pe o masina de serie. Dar versiunea de 180 CP cat o sa aiba ? Eu zic cel putin 400. Nu ma intereseaza fiabilitatea aici, sau prea putin. Cine ajunge sa cumpere asemenea configuratii nu cred ca au in plan sa tina masinile 10 ani sau mai mult. Eu am 1.6 dCi de 3 ani si sunt f.f.f. multumit de el ca performante ( consumul nu te da pe spate, e ca la un 2 litri). N-am avut nicio interventie la motor in garantie.
            Vad ca pe Espace vine si cu EDC6. Astept aceasta combinatie si pe Qashqai sau X-Trail (bineinteles cu 4×4) si pot spune ca s-a construit masina ideala pt. mine.

    • kim_vl says:

      Imi doresc si eu ceva mai mare cu cutie automata dar parca nu mai sunt dispus sa
      sar de 20000 de Euro pt. o masina. Cel putin nu acum, poate mai incolo. Mai degraba imi trebuie ceva de oras acum, ca a 2-a masina. Studiez intens acum noul Vitara (si pt. mici escapade de soft offroad prin imprejurimi), benzina, in curand si cu cutie automata. Are un raport pret/dotari foarte Ok si e cam primul Suzuki care imi place cum arata.

  8. kim_vl says:

    Am vazut si eu ieri noul X-Trail pe viu si mi s-a parut impresionant. Garda la sol a ramas (spre deosebire de Qashqai) printre cele mai mari din segment – 21 cm.

  9. kim_vl says:

    Ce inseamna norma de poluare 5B+ ? Are vreo influenta asupra taxei de mediu fata de 5 simplu ?
    Dupa 3 ani de condus 1.6 dCi pe un Qashqai inclin din ce in ce mai mult spre acelasi motor, poate pe un X-Trail de aceasta data.

    • turatiimaster says:

      Din cate stiu nu, posibil si sa gresesc, nu influenteaza taxa de mediu, e o chestie legata de praguri si termene impuse (un fel de calendar de norme de poluare), 5B+ e obligatoriu pentru dieselurile produse dupa septembrie 2011, era 5A, 5B si apoi Euro 6, 5B+ inseamna vehicule care indeplinesc normele preeuro6, ceva de gen. Gasesti cu unchiul Google.

  10. Mihail Marcu says:

    Review interesant.

    Masina pare foarte ok, pacat de oferta redusa de motoare. Ar fi fost interesant sa vedem la lucru si varianta cu CVT, chiar daca este 4×2.

    La o astfel de masina clar nu merita cutie manuala.

  11. BARBU EUGEN says:

    Mulțumesc mult și să ne mai încântați cu review uri detaliate.

  12. BARBU EUGEN says:

    Bună seara! Mă scuzați dacă nu postez unde trebuie, sunt hotărât să-mi schimb vechea mașină și căutând pe net de curând am găsit review ul la Nissan X-Trail 2,0l dCi model 2011 și review ul la Renault Koleos 2,0l dCi facelift. După părerea dvs. care ar fi mai potrivită pentru ieșiri la pescuit(în general drumuri neamenajate)? Pe care ați alege?

    Cu respect,
    Eugen

    • turatiimaster says:

      Eu unul as lua X-Trail-ul, mai adaptat pentru off-road, plus bara cu proiectoare sus.

  13. Daniel G says:

    Buna Robert , foarte bun review ul

    Daca ar fi sa alegi dintre Nissan X-trail , Honda CRV , Mazda cx 5 si Mitsubishi outlander si ai avea pana in 32 000 de euro pe ce 4×4 nou ai alege si de ce?

    Multumesc mult

    • turatiimaster says:

      Depinde ce cutie de viteze preferi si daca vrei neaparat 4×4, eu la asa masina as lua numai automata, caz in care ordinea ar fi asa: CR-V cu noua transmisie 9 rapoarte (apare in 2-3 luni, nu stiu pretul si nici daca va fi si pe 2,2l), Mazda CX-5 auto, Nissan X-Trail, Mitsubishi Outlander. Toate imi plac si sunt bune, sunt multi factori de luat in calcul. Cilindree, putere, etc, X-Trail e un mix interesant dar e mai putin puternic decat celelalte, in varianta 1.6l dCi. Depinde si ce vrei sa faci cu ea, de cat spatiu ai nevoie, e greu de facut o ierarhie prin prisma dorintelor tale, ca nu le stiu. Mie imi plac primele 3, Outlander e bun si economic dar nu imi place cum arata, daca as lua pentru mine, as lua din primele 3.

      • Daniel G says:

        Multumesc mult Robert , multa sanatate si la cat mai multe review uri.

      • Mihai says:

        2.2 diesel de la Honda o sa fie inlocuit de 1.6 diesel 160 CP si 350 NM in tandem cu noua automata in 9 rapoarte cu raport marit intre treapta 9 si treapta 1

  14. alex says:

    Pe cand noul Sorento?
    Multumesc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.