Noua anvelopă MICHELIN CrossClimate

Michelin CrossClimate

Un punct de cotitură în istorie… În mai 2015, Michelin va lansa pe piețele europene MICHELIN CrossClimate, prima anvelopă de vară omologată pentru utilizare în timpul iernii.

Noua anvelopă MICHELIN CrossClimate constituie rezultatul fuziunii dintre două tehnologii distincte: cea a anvelopelor de vară și cea a anvelopelor de iarnă – două domenii considerate, până în prezent, incompatibile.

MICHELIN CrossClimate este o anvelopă cu adevărat inovatoare întrucât se poate adapta unor condiții meteo variate.

Cu alte cuvinte, este singura anvelopă care combină avantajele anvelopelor de vară cu cele ale anvelopelor de iarnă.
– Frânează pe distanțe scurte pe suprafețe uscate.
– Se încadrează în clasa A de performanță la frânarea pe suprafeţe umede.
– Este omologată pentru utilizare în timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 vârfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indică posibilitatea utilizării în timpul iernii, inclusiv în țările în care echiparea cu anvelope de iarnă este obligatorie în timpul anotimpului rece.

Noua anvelopă MICHELIN CrossClimate adaugă acestei performanțe, și celelalte caracteristici de marcă ale anvelopelor MICHELIN: longevitate, economie de carburant și confort.

Această anvelopă va fi disponibilă în plus față de catalogul Michelin deja existent, care include game de anvelope de vară şi de iarnă. Anvelopele de iarnă rămân importante în anumite piețe și în anumite condiţii.

Performanţele noii anvelope MICHELIN CrossClimate rezultă din combinarea a trei tehnologii:

1. Un compus inovator al benzii de rulare: În primul rând, banda de rulare este extrem de îngustă, crescând astfel capacitatea compusului de a adera la suprafața de rulare, indiferent de tipul acesteia (uscată, umedă, acoperită cu zăpadă). În al doilea rând, noul strat intern de cauciuc optimizează eficienţa energetică a anvelopei, reducând generarea de căldură.

Inginerii Michelin au redus acumularea de căldură prin utilizarea de siliciu de ultimă generaţie, pe care l-au introdus în amestecul de cauciuc, reușind astfel să îmbunătățească economia de carburant a anvelopei MICHELIN CrossClimate.

2. O combinație inovatoare între profilul unic în V și noile lamele 3D interblocante.
Acest profil unic în V, cu unghi revoluționar, optimizează aderența pe zăpadă:
– Lateral, datorită unghiului zonei centrale a benzii de rulare
– Longitudinal, datorită unghiului mai larg din zona umerilor

3. Un profil în V care se combină cu noile lamele 3D auto-blocante: striate, cu o grosime variabilă și geometrie complexă, aceste lamele produc pe zăpadă un efect de gheară, crescând în acest fel tracţiunea.
Ondulațiile verticale și laterale prevăzute pe lamele asigură funcţia auto-blocantă a acestora.

Altfel spus, lamelele aderă unele la altele pentru o mai mare rigiditate a blocurilor de profil. Rezultatul îl constituie o stabilitate sporită a anvelopei, indiferent de forțele la care este supusă: forța longitudinală exercitată la frânare și accelerare și forța laterală exercitată în viraje.

Prin urmare, precizia în deplasare și performanţele generale pe carosabil uscat sunt îmbunătăţite. Cu această combinaţie de tehnologii avansate, rigiditatea benzii de rulare este sporită, rezultatul fiind nu doar o manevrabilitate optimizată pe suprafețe uscate, ci și o longevitate crescută.

Tehnologiile avansate utilizate, la care se adaugă și tehnologia EverGripTM din zona umerilor, asigură performanțe excelente pe zăpadă, precizie pe suprafețe uscate și longevitate optimă.

Combinaţia inovatoare dintre blocurile de profil cu margini teșite și lamelele de înaltă performanţă asigură un contact optim cu suprafața de rulare, pentru îmbunătăţirea performanțelor în ceea ce privește frânarea pe carosabil uscat.

Prin acest design inovator, Michelin combină blocurile de profil cu margini teșite cu lamelele complexe, pentru frânare și tracțiune excelente pe zăpadă.

Pentru a concepe această anvelopă inovatoare, Michelin a trebuit să înțeleagă comportamentul șoferilor. Scopul Michelin este acela de a oferi anvelope potrivite pentru fiecare tip de aplicaţie și pentru fiecare stil de condus.

Atingerea acestui scop implică trei etape:

1. Înţelegerea. Zilnic, șoferii trebuie să facă față schimbărilor neprevăzute ale vremii: ploaie, zăpadă și temperaturi reduse. Soluţiile de care dispun în prezent nu îi mulțumesc pe deplin. Astfel, conform studiilor realizate de Michelin:

– 65% din șoferii europeni utilizează anvelope de vară pe tot parcursul anului, punându-și astfel în pericol siguranţa în timpul iernii, atunci când temperatura este scăzută și carosabilul este acoperit cu zăpadă și polei. Aceste cifre sunt înregistrate în proporție de 20% în Germania, unde echiparea cu anvelope de iarnă este obligatorie în timpul anotimpului rece, și de 76% în Franța, unde nu există reglementări în acest sens (Sursa – GFK – Study European consumers behaviors – 2014).

– 4 din 10 șoferi europeni consideră ca schimbarea anvelopelor în funcție de anotimp reprezintă o constrângere, astfel încât recurg la schimbarea anvelopelor chiar în ultimul moment (Sursa – Ipsos – Purchasing Behaviors tires Winter 2014/2015). Șoferii care nu își permit sau nu sunt de acord cu această cheltuială refuză să își echipeze mașinile cu anvelope de iarnă.

– 3% din șoferii din Germania și 7% din șoferii din Franța utilizează anvelopele de iarnă pe tot parcursul anului, compromițând astfel frânarea pe suprafețe uscate, în mod special la temperaturi ridicate, crescând totodată consumul de carburant.

2. Inovarea. Inovarea permite Michelin să obțină un echilibru perfect între tehnologia avansată și tipul de utilizare. Anual, Michelin investește peste 640 milioane de euro în cercetare și dezvoltare, realizează 75.000 de teste printre utilizatorii din întreaga lume, și efectuează sondaje printre aproximativ 11.000 de cumpărători de anvelope.
3. Produsul final. Noua anvelopă MICHELIN CrossClimate satisface nevoia constantă de siguranţă și mobilitate.

Odată cu lansarea sa din luna mai 2015, anvelopa MICHELIN CrossClimate va fi disponibilă în 23 de dimensiuni diferite, de la 15 la 17 inches, ceea ce înseamnă o acoperire de 70% a pieței europene. Mai multe dimensiuni vor fi disponibile din 2016.

Noua anvelopă MICHELIN CrossClimate oferă siguranţă și asigură economie de carburant. Șoferii pot conduce tot timpul anului, indiferent de condițiile meteo, cu un singur tip de anvelope: MICHELIN CrossClimate.

Culisele creării anvelopei MICHELIN CrossClimate în 6 cifre

– 7
Numărul țărilor în care anvelopa a fost testată: Germania, Canada, Finlanda, Franța, Polonia, Spania și Suedia.

– 36
Numărul de luni necesar pentru crearea anvelopei, de la o simplă coală albă de hârtie la comunicatul de presă privind lansarea anvelopei, din 2 martie 2015. Au fost necesari 3 ani pentru dezvoltare când, în mod normal, sunt necesari 4 ani și 8 luni. Timpul de dezvoltare a noii anvelope MICHELIN CrossClimate a fost de 1,5 mai rapid decât în cazul celorlalte anvelope pentru turisme.

– 70
Intervalul de temperatură, exprimat în grade Celsius, în care au fost efectuate testele. Testele au fost realizate la temperaturi cuprinse între -30°C și + 40°C.

– 150
Numărul inginerilor și al specialiștilor implicați în proiectarea, testarea, industrializarea și construcţia anvelopei MICHELIN CrossClimate.

– Peste 1000
Numărul testelor de laborator efectuate pe materiale, banda de rulare și carcasă.

– 5.000.000
Numărul kilometrilor parcurși în timpul testelor dinamice, de uzură și de rezistenţă. Acesta reprezintă echivalentul ocolului Pământului de 125 de ori, pe la Ecuator.

6 Responses

  1. tractoristu says:

    eu am cateva mii de km cu asa ceva din vara si pana acum. Sunt clar anvelope de vara. Adica tin aderenta la franare si in curbe si toate astea mai ales pe ud…exceptional pe drum ud. Niste michelinuri de vara din alea Eco, nu se compara pe umed… Sunt silentioase. Si sunt si confortabile. Au peretii moi si se simte in mers.

    In zapada mare cred totusi ca sunt mai slabe decat unele dedicate de iarna. Cu toate astea, am reusit sa ma impotmolesc printre blocuri in bucuresti numai dupa ce impinsesem deja destula zapada cu bara. Facusem mal in fata barii din fata. Si tot am iesit cu spatele. pe gheata/polei si mazga se descurca chiar bine. Deci daca nu ai de rupt muntii in doua pe cod rosu, nu-ti trebuie altceva.

    Singurul defect pe care l-am gasit acestor anvelope e ca aduna toate pietricelele chiar si de pe unde n-ai zice ca e asa ceva pe drum. Dar dupa ceva timp te obisnuiesti sa fi iesit deja de 20 de min pe autostrada si sa auzi o pocnitura puternica intr-un prag. E o piatra adunata in cauciuc de…. cine stie cate zile in urma.

    In principiu, recomand.

  2. Spiridusul says:

    Ce sa zic…, a mai aparut o anvelopa all-season. Poate cea mai buna all-season .
    Dar e atat de buna, atat de buna incat MICHELIN o sa inchida celelalte linii de productie si o sa produca doar MICHELIN CrossClimate. CrossClimate va fi si ultima anvelopa produsa de MICHELIN.
    Sincer, e o anlelopa buna ALL-SEASON de la Michelin si cam atat. Bravo MICHELIN, inca un produs bine promovat, uite si eu imi dau cu parerea despre el.

  3. balanel says:

    Felicitari celor de la Michelin.
    De mult asteptam o astfel de anvelopa, care sa fie cu adevarat buna atat vara cat si iarna.
    De-abia astept sa-mi pun pe masina.
    Cat de scumpe ar fi, tot n-au cum sa coste cat un set de jante aliaj + un set de pneuri de iarna (eu folosesc roti complete de iarna si de vara).

  4. alex says:

    Multumim de stire. Pare a fi mai rasarita decat o anvelopa all-season.
    Tu ti-ai pune asa ceva pe o masina care nu paraseste asfaltul?

    Multumesc,
    Alex

    • turatiimaster says:

      Poate am ocazia sa conduc o masina cu asa ceva si iti zic dupa, teoretic da, as putea. La un vehicul 4×4 in mod cert nu ai probleme cu anvelopele astea.

  5. Laj says:

    În teorie sună promițător ,să sperăm că nu este un bluf de marketing .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.