Nu am ascuns niciodată faptul că îmi place noul Ford Ranger. De fapt, îmi fură ochiul mai mult decât orice alt pick-up, legat strict de partea de exterior.
Ori de câte ori am avut ocazia, am condus cu plăcere un Ranger. De data asta am avut pe mână un model 2,2l MT 4×4, versiune de echipare Limited, nu ieftin dar foarte plăcut la drum. Adică am rămas cu gândul la el.
Cred ca e cel mai interesant pick-up cu cutie manuală, aşa mi se pare mie, că la condus e încă referinţa în segment.
Din pâcate pentru Ranger, anul acesta se schimbă modelele concurenţei, cu Hilux, L200 şi Navara, şi, în ciuda faptului că rămâne încă foarte bun, aceste 3 noi modele vor seta probabil alte tendinţe în segmentul acesta.
Probabil că faceliftul care se prevede vă aduce Ranger din nou în faţă. Sau măcar în linie cu aceste modele de ultimă generaţie.
Pentru ca Ranger rămâne încă un pick-up dezirabil, mai ales în varianta cu cutie manuală…
Conduc de 3 zile Ford Ranger 2.2 TDCI din 2017 si pot afirma ca sunt laude eagerate aduse acestui vehicul.
Si acum puncte slabe (nementionate ) despre Ford Ranger XLT 2.2 TDCI, in ordinea importantei:
1. Auto are un an circulata in Bucuresti/Ifov + judete limitrofe si a aparut rugina pe sub caroserie. Nu a inflorit metalul inca, insa este rugina. Nu se poate compara cu nici un alt 4×4, caci nu exista in prezent producator 4×4 care sa pateasca asa ceva.
2. Cutie de viteze foarte imprecisa, deranjant la mersul in oras. Enervanta la treptele 1 si 2.
3. Plecare greoaie de pe loc. Se aude si un zgomot tehnic (dupa explicatiile Ford-Tiriac) la cuplarea treptelor 1 si 2, undeva in diferentialul spate. Ma duce cu gandul ca Ford nu are motorizari economice pentru Europa si a incropit aceasta masina din bucati: motor Peugeot, transmisie-nu cunosc.
In rest masina are multe calitati, creeind placere la condusul in afara localitatilor sau in situatii fara aglomeratie, fara opriri dese (datorita transmisiei neinspirate). Cred ca alegerea buna insa neeconomica este cu motorul diesel 3.2 TDCI (200 cp) si cutie automata.
La pick-up-uri apare rugina mai rapid, eu am Isuzu si pe sasiu apare rugina la toate dupa 1 an, chiar as vrea un exemplu de pick-up fara rugina pe sasiu, nu la modul general, asa, ca la 4×4 nu apare rugina, ca nu e asa… Punctul 2, poate ca masina respectiva are o problema, eu nu am intampinat probleme, timoneria la Ranger e mult mai precisa decat la Isuzu sau Nissan, de exemplu. 3, la fel, poate masina are o problema particulara. Problemele la Ranger sunt altele si sunt cele legate de fiabilitate, probleme cu cardanele, cu cutiile de viteze, electronica, nici 3.2-ul nu e scutit, am un prieten cu 3.2 care tocmai a invatat cum se merge cu platforma, pe locul din dreapta, si cu Ranger-ul in spate, la 58 000 km.
Dacă citești de mașină asta pe net sau forumuri și combini piața de SH cu ceea ce găsești la vânzare realizezi ca e de fapt o mașină dezastru:probleme cu injectoarele, cutia și prețul mic la mașini de 4-10000 km fata de prețul de achiziție, realizați ca o sa aruncați banii în foc… Succes celor care or sa devii a proprietari!!
Multumesc pentru comentarii pertinente ca de obicei. Parca ar merita sa mai astept noile modele sa fac o comparatie. Mai ales facelift Ranger. D-max vine cam tarziu,
Ai condus si variante mai slabe de echipare XL sau XLT? Sunt mai slab insonorizate? Parca australienii comentau acest aspect care pentru mine este foarte important. Acum sunt preturi bune in Romania si in Germania la Ranger pe stoc, dar la 20 k plus TVA sunt variantele mai ieftine, de obicei indisponibile la drive test.
Crezi ca poti sa faci un top al zgomotului de rulare intre toate aceste pick-upuri testate de tine?
Salut, am condus XLT, de mai multe ori chiar, nu e diferenta la zgomot intre ele, nu stiu XL cum e, insa intre XLT si Limited nu sunt diferente de zgomot. Intre pick-upuri, stii ca eu conduc un D-Max de la Isuzu, destul de aerodinamic si foarte silentios (zic ei), realitatea constatata de mine e alta: cel mai silentios mi s-a parut Rangerul cu 2.2, apoi Amarok, apoi cred ca vine noul L200 si pe urma D-Max. Nu am condus inca Navara 2016 si nici Hilux 2016, probabil ca s-ar mai schimba topul, la fel am inteles ca noul D-Max care vine in 2016 noiembrie, cu 1.9l DDiS, e foarte silentios. Overall, cel mai bine sta Ranger si probabil Ranger-ul facelift (il astept la test) e si mai bun.
Salut! Fain review ca de obicei. Nu inteleg de ce sa te straduiesti sa le scurtezi. Avem mouse si putem da inainte si inapoi la ce ne intereseaza pe fiecare.
Legat de MT vs AT la Ranger se intampla ceva interesant: la 120 km/h, MT consuma 10-10,5 l iar AT, la aceeasi viteza, 9-9,5 l.
Asta se vede pe filmele tale. Caz in care AT is merita banii pentru drumuri lungi, intrucat o amortizezi destul de repede din diferenta de consum.
PS: a aparut Ranger facelift, arata si mai bine cred eu 🙂 schimbari usoare la exterior dar interiorul e substantial modificat.
Spor si sa auzim de bine.
Sunt oameni care considera ca sunt prea lungi, si eu ma numar printre ei, e greu sa le faci lungi, se munceste mult mai mult. Am vazut Ranger facelift, la interior nu imi place, ramane de vazut cum e live.