Sorento s-a schimbat. Şi nu e o glumă. A lăsat la urmă pasiunea pentru off road, a corectat stângăciile modelului anterior, devenind o superbă propunere în segmentul SUV cu 7 locuri veritabile.
Adio şasiu separat de caroserie, bun venit în lumea vitezei. Surpriză, Sorento oferă o masă proprie relativ scăzută, faţă de gabaritul maşinii, combinaţie bună cu un superb diesel de 2.2l şi o cutie automată cu 6 trepte.
Motorul şi cutia de viteze sunt perfect îmbinate, aproape ireproşabil. Consumul mediu dat de Kia mi se pare incredibil, la doar 6.6l la 100 km, eu aveam impresia că e undeva la 7.8, poate datele oficiale sunt greşite…
Oricum, Sorento e sus, şi ca pretenţii, şi ca preţ. 52 000 euro, poate părea mult, însă modelul de test era complet echipat.
Filmele sunt lungi, dar relativ complete, conduceţi unul înainte să vă pronunţaţi că e scump. Nu e ieftin, asta e clar, dar te lasă cu gura căscată…
Salut, poti sa imi zici ce parere ai despere motoarele de 2.2crdi de la Kia Hyundai? Multumesc
Probabil cele mai bune motoare pe care le are Kia, cel putin in ultima varianta, cu automata cu 8 trepte, senzationale sunt motoarele. Fiabile, economice, distributie lant, se incalzesc foarte repede iarna (mai repede ca cel de 2l 185 CP), rafinate, pe Santa Fe-ul nou si pe ultimul Sorento poti avea consumuri medii de 7 la suta, ceea ce e fabulos pentru 2 tone la gol cat au masinile.
Multumesc pentru raspuns,am in plan sa imi cumpar un Sorento 2.2crdi in versiunea cu 7 loc dupa 2015.Din pacate cele cu 8 trepte au preturi mari, sunt ultimele modele.Despre cutia automatica cu 6 trepte ce parere ai, se descurca? Isi face treaba? 🙂
E ok cutia cu 6, eu am Sportage cu AT6 si merge foarte bine, consuma cam mult in oras, dar in rest nu ma plang.
Detin de 7 luni SORENTO an 2016 diesel cutie manuala . Am problema cu ambreiajul a cazut plus miros habitaclu ambreiaj, rulajul zilnic este autostrada 40 km dus ,40 retur ,utilizare viteza pilot automat , mentionez rulajul UK. Multumesc
Salut.
Ai mers si cu santa fe. Motor,cutie identice. In care te ai simtit mai bine ? Ce ai alege ?
Salut, sincer, sunt intre ele, senzatia mai misto mi s-a parut in Sorento, adica pare mai lux decat in Santa Fe, insa mie personal imi place mai mult Santa Fe la exterior. Chestie de gust pana la urma…
mersi pt postare. fff detaliat. dar imi puteti spune care ar fi diferenta de consum intre cutia auto si manuala.?
tipul 4×4 cuta manuala…consum? cum se comporta fata de cea autom.?
Nu am condus versiunea manuala, nu stiu nici diferenta de consum nici cum se comporta fata de automata. Poate gasim o masina cu cutie manuala si filmam, nu promit, incerc.
Salut!
Bun review, ca de obicei. Totusi cred ca de data asta ti-a scapat ceva din prezentare: nimic despre sistemul 4×4? Un test cat de cat usurel, o incercare macar pentru diferentialul blocabil, un mers pe iarba, nu neaparat pe off road ar fi fost relevant.
in alta ordine de idei este o nebunie unde au ajuns marcile de consum. Accesul la tehnologii gasite doar pe marcile premium, precum si decizia de a le pune pe masinile “normale” din ziua de astazi duc marcile de consum intr-o zona foarte periculoasa.
Sant marci tinere care deja fac historie langa cei mari si asta intr-un timp foarte scurt.
E decizia fiecaruia de a purta ochelari de cal si de a nu deschide ochii in fata noului 🙂
Spor la treaba!
N-ai ce sa faci pe iarba uscata, nu erau conditii, filmasem si ceva despre 4×4, din pacate avem niste carduri de memorie care mai fac figuri si am pierdut filmarea respectiva.
Multumesc tare mult pentru review.
Sunt sanse sa vedem si noul S-MAX in curand?
Proiectate sunt C-Max si Fiesta ST, nu cred ca gasesc S-Max acum, cand o sa apara sigur ajunge si la mine.
Cand reusiti sa faceti si testul cu Ford Mondeo Mk5?Il promiteti din martie! 🙂
Nu intotdeauna depinde doar de mine, o sa fie si Mondeu Mk5, momentan a iesit din parcul de presa, o sa vina unul nou, il vom filma pe acela.