Cred că nu se miră nimeni că noul Mazda CX-3 are o suită de premii legate de design, spectaculozitatea modelului nu poate fi contestată. Şi dacă exteriorul e cum e, interiorul îl bate.
Curios pentru mine, deşi i-am găsit câteva neajunsuri, totuşi finalul prezentării cred că e elocvent, am declarat CX-3 cam cea mai tare opţiune în segment, în acest moment.
Nu are cel mai mare portbagaj, nici cel mai spaţios interior, motorizarea 1.5l diesel are doar 105 CP şi, cuplată la o excelentă transmisie automată, pierde ceva la acceleraţie şi consum de carburant, faţă de versiunea cu transmisie manuală.
După 3000 de rotaţii motorul devine zgomotos, climatizarea automată are un layout destul de invechit, iar preţul, ei bine, preţul, nu e deloc de neglijat.
Sunt sigur că după frazele anterioare, sunteţi curioşi de ce totuşi CX-3 e tare?
Pentru că are la bază nişte principii bune: o caroserie uşoară, o aerodinamică bună, rezultatul dinamic fiind mult mai bun decât lasă să se vadă o simplă analiză a fişei tehnice.
Combinate cu un design impecabil şi materiale de calitate la interior, cu o ţinută de drum fermă şi suspensie perfect ajustată, precum şi cu o ergonomie superbă a comenzilor, aceste principii scot în faţă un jucător de top.
Blindat de tehnologii moderne, de siguranţă activă şi pasivă, CX-3 nu e pentru cei care caută o maşină cu raţiunea. E destul de scump, aşadar, cei care caută un best buy să meargă în altă parte. Însă pentru cine alege cu inima, nu mai e nimic ca acest model Mazda…
Am comandat un Mazda CX-3 G150 REVOLUTION 4x4AT. Specificatia tehnica nu contine sistemul de Navigatie. Intrebarea mea este: pot sa utilizez google maps sau Waze de pe un tel. mobil si sa-l transmit prin Bluetooth catre masina si mai departe catre Head-Up Display?
Cu cateva tweak-uri poti sa-l pui pe displayul infotainment-ului. Nu si pe head-up.
Bogdan, multumesc pentru informatii
Salut Robert
Mazda 3 si CX-3 au cam acelasi pret la acelasi echipari. Pentru o folosire 90% in oras ce ai alege?
Multumesc
CX-3, e mai inalt putin si mai compact. Ia cutie automata.
Pai e o activitate standard in drive teste de vreo 15 ani încoace sa se afle distanța de frânare de la 100km/h….bă unii mai meticuloși fac testează in cadrul drive testului si calitatea frânelor la utilizare îndelungata….iar Opel Insignia nu e mașina sport si totuși are niște frâne mai bune ca modele Mercedes AMG…pentru noi consumatorii contează fiecare aspect…sa înțeleg ca e mai important zgomotul vântului in habitat decât calitatea frânelor?
Eu nu sunt asa meticulos, sau nu am mijloacele tehnice necesare, dar pentru cine e interesat, trebuie sa clarific un aspect, nu jurnalistii auto stabilesc distantele de franare, exista niste standarde in industrie care trebuie respectate, niste norme, destul de stricte pentru Europa, inclusiv legate de franare. Ca sa fiu mai clar inteles, daca in segmentul B trebuie ca masinile sa franeze de la 0-100 in maxim 30 m (valorile sunt puse doar demonstrativ), e o problema daca un anume model franeaza in 35 m, daca face 29 sau 30 m, respecta standardul, deci nu comenteaza nimeni. Franarea difera in functie de o serie de factori, de la nivelul de echipare, greutate, sistemul de franare in sine (acelasi model poate avea sau nu discuri pe spate, functie de echipare), dimensiunea jantelor si pneurilor, marca si modelul pneurilor, suprafata de rulare, temperatura ei, temperatura exterioare, etc. Este foarte greu, daca nu imposibil, sa faci o comparatie coerenta intre distantele de franare si, daca eu accept ca nu pot sa fac aceste lucruri, altii nu accepta si le fac, asta nu inseamna ca ce fac ei e relevant, din motivele de mai sus.
lasa carcotasii Robert
In Romania esti cel mai tare
E drept, contează. Dar la mașini din aceeași clasă distanțele de frânare sunt aproximativ la fel. Apoi, ce te faci ca utilizator dacă cineva îți spune că mașina frânează în 35 de metri de la 100km/h, test efectuat pe vreme bună cu cauciucuri foarte bune de vară iar tu încerci să frânezi în aceeași distanță, că așa a spus testul, iarna, pe noroi, cu cauciucuri de iarnă, și intri în gard? Plus că, să fim onești cu noi, de obicei nu suntem în stare să frânăm noi cum ar trebui. Prin urmare, dacă mașina nu are probleme reale la frânare, lucru de care s-ar fi aflat, e cam irelevant dacă frânează cu 1 m maki bine decât un concurent sau cu 5 mai slab decât altul, în aceleași condiții.
Ceva despre frâne?…in câți metri frânează de la 100km/h?
Habar n-am, gasesti cu Google, franeaza foarte bine, nu vad ce relevanta ar avea, nu e o masina sport.
Salutare,
Acum cca 1 an eram in cautarea unei masini noi , ca inlocuitorul al unei Honda Accord pe care o aveam de ceva vreme. Am facut un test drive cu o Mazda6 2013, motorul 2.5 de 192 cai. Era un deal f bun, caci masina avea doar 15 mii km, so almost new. Eram pe cale sa o cumparam pentru ca ne placea f mult cum arata masina, exteriorul in special. Motorul sau consumul nu ma deranjau, raportat la consum, taxe, etc. Locuiesc in afara tarii, deci precizez ca drumurile pe care am facut acest test-drive, si asfaltul in general, erau de o calitate f buna. Am condus-o eu, apoi si sotia. Ne-a placut destul de mult masina, avea si destul de multe dotari. Singur motiv pentru care nu am cumparat-o si am ales altceva, la final, a fost zgomotul la interior la viteze de peste 80-90 km / h, f puternic, chiar deranjant. Si veneam de pe un accord 2009, care nu era neaparat cea mai silentioasa masina din clasa , pe vremea ei, daramite in 2014, dar care ramnea totusi mai silentioasa o idee. Ciudat. Imi amintesc ca vbeam cu sotia: “ni se pare noua oare, exageram, sau acest zgomot este incredibil de prezent..” Era acolo, intradevar, incercam poate sa trecem peste acest aspect negativ.
So, am fost dezamagiti f tare de acest “mic” incoveninet care a tras balanta in jos puternic, si am renuntat la ideea de a o lua, desi erau f f multe alte plusuri. Precizez ca era modelul de inainte de facelift.
Am citit apoi pe net ca ar fi imbunatatit printre altele si antifonarea la facelift. Chiar o sa mai fac un test drive sa vad dk se simt imbunatatiri, de aceasta data, doar de curiozitate 🙂
Asadar, concluzia mea finala de atunci, si de acum: cei de la Mazda au o problema cu antifonarea masinilor lor, ori ar trebui sa testeze mai riguros sau mai corect acest lucru.. Trebuie sa ai niste standarde minime pe care trebuie sa le intrunesti, dk vrei sa te plasezi pe piata la limita, inferioara, a premiumului. Poate ca exagerez.. dar asta e. Ramane doar o parere, personala, subiectiva, la final. 🙂
Pentru mine e clar ca la un model din clasa Mondeo, Pasat, conteaza si antifonarea intr o masura destul de mare.
Oricum e doar o parere, subiectiva, la final. 🙂
Salut Robert,
Cum o vezi in varianta 2.0 120cp comparata cu Mazda 3 cu acelasi motor? Au exact acelasi pret si da, stiu ca sunt clase de masini diferite. Mergand peste 90% din timp in Bucuresti ma gandesc ca CX-3 ar putea fi mai comfortabila datorita pozitiei mai inalte de condus. Pe de alta parte…imi place sa conduc.
Multumesc
Peste 2 saptamani o sa iau un CX-3 cu 2.0, asa ca mai bine vedem atunci.
Salut,
CX-3 este in liga cu ASX, deoarece pare sa fie destul de aproape ca si dimensiuni?!
Am vazut ca ASX are si motor de 1.6 diesel cu 4×4, crezi ca poti obtine un drive test in limita timpului tau disponibil?Chiar sunt curios cu se misca cu 1.6 diesel.
O zi buna.
Nu stiu daca e disponibil la drive-test, e destul de proaspat, vedem.
CX-3 nu in clasa cu ASX, ci cu Captur, Opel Moka..
ASX e in clasa cu Qashqai, ix35, Tiguan …
Salut Robert.
Cred ca ar fi interesant sa ne spui parerea ta dupa ce, poate vei testa si Honda hrv ce va aparea. Eu cel putin as dori sa stiu parerea ta in legatura cu, motoarele, confortul interior, dinamica, confortul suspensiei, tinuta de drum, feedback directie, calitatea perceputa a: Suzuki Vitara, Mazda cx3, Honda hrv.
Multumesc anticipat, si spor la munca.
Butoanele climatizarii sunt identice cu cele de pa ASX-ul meu de acum 5 ani, tot fara feed-back pe un display. Naspa !
Cheia de acces arata foarte bine.
Fiecare marfa isi are clientul ei. Pe mine garda la sol relativ mica (poate cea mai mica din segment, nu stiu sigur) si pretul m-au determinat s-o pun la coada listei. Eu nu am folosit climatizarea pe doua zone niciodata (poate doar in “joaca”), nici macar la masini mai mari.
Robert, cum ai simtit CX-3-ul in comparatie cu proaspatul testat Suzuki Vitara, facand abstractie de motorizarile si cutiile de viteze diferite ? Am vazut ieri in oras un Vitara alb cu acoperis negru si, poate si din cauza formei mai patratoase, arata destul de “SUV” pe langa masinile din jur. Si datorita garzii la sol parea deasupra bordurilor.
Sunt filosofii diferite, si Vitara e limitat un pic de botul ala ciudat, insa e mai capabila decat CX-5 in afara soselei, e mai permisiva. Altfel insa, nici nu prea le poti compara direct, preturile sunt mai mari la Mazda, si aspiratiile la fel. Mazda joaca totusi in alta liga. Ca raport calitate/pret, cred ca Vitara e impecabila acum.
Am comandat și eu pt soție un CX 3 REVOLUTION 150 CP 4X4 AT, DAR VĂ VENI DOAR ÎN NOIEMBRIE. Aștept de la tine dacă ai ocazia unui drive test o părere despre motor în special în modul sport , care este disponibil la motorul benzina cu cutia automata.
Mersi
O sa am si un CX-3 benzina peste vreo 2 saptamani, nu stiu daca e automat sau nu. Felicitari pentru achizitie.
Mersi
Bravos. Ai obtinut ceva discounturi ?
Da , dar nici nu am negociat prea mult , o iau în leasing.
Nu îmi aduc aminte sa mai fi vizionat o prezentare in care sa aud atât de clar si de tare zgomotul cauzat de curentii de aer la o viteza relativ mică. Cred ca in lupta contra greutății au sacrificat insonorizarea. Faptul ca motorul se “isterizează” de la 3000 rpm in sus nu ar fi o mare problema pentru ca se întâmpla ocazional, dar sa rulez pe autostrada cu 130km/h si sa aud constant șuieratul aerului mi se pare foarte deranjant. Retoric ma întreb dacă merita sa achiziționez un sistem audio Bose “acompaniat” de zgomotul produs de curenții de aer.
Nu stiu daca e asa rau cum ti se pare de pe filmare, sincer eu am simtit imbunatatiri fata de alte modele Mazda care intr-adevar aveau zgomote la vant serioase. Mai mult m-a deranjat zgomotul motorului decat curentii de aer.
Cam ciudata masina asta, plina de tehnologie cica ultrasofisticata, forme aerodinamice, etc, dar cu performante apropiate de Duster, care-i o caramida cocoţată, care nu are nici o legatura cu tehnologia de ultima ora sau cu aerodinamica, ii si mai greu Dusteru ca si CX3. Nu-i cam ciudat?
Nu prea inteleg cum o laudati atata la final, cand in timpul filmarilor i-ati gasit o gramada de minusuri, zgomot mare de pe la 100km/h in sus.
Dupa cum ati prezentat-o in timpul materialului si dupa datele tehnice nu prea vad cum ar intra in top 3… asta cu cea mai buna m-o socat.
PS. La Jeep Renegade pe cand o prezentare?
Condu si pe urma imi zici parerea ta. Toate masinile au plusuri si minusuri, importante sunt alte lucruri pana la urma. Am fost critic cu masina tocmai pentru ca e o masina cu pretentii superioare. Nu trebuie sa comparam cu Duster. Cu banii de un CX-3 iti iei 2 Duster.
Pai tocmai de asta mi se pare ciudat, ca pretențiile sunt mult mai mari decât la un Duster, deși mai corect ar fi Logan, ca și garda la sol îi cât la Logan, deși teoretic îi un fel de SUV. Dar tehnologia aia de eficientizare si aerodinamica nu prea se vede în datele tehnice. Consum și viteză maxima aproximativ la fel cu cărămizile Dacia. Lipsa climei pe două zone, zgomot mare la o mașină care tinde spre premium… și mai spuneți ca-i cea mai bună alegere, mă scuzați dar mi se pare ciudat. Urmăresc testele dumneavoastră cu plăcere, fiind cam cele mai obiective și detaliate, dar asta mi s-a părut ciudat, mă scuzați dacă v-am deranjat.
Si BMW-uri am avut cu zgomot mare de motor si costau dublu fata de un CX-3. Ideea e ca o sa fac si o prezentare cu CX-3 benzina, unde sunt sigur ca vom vedea diferente mari de performanta si stil. Sa nu uitam ca aici vorbim de o cutie automata si de un motor diesel mic, cu cutie manuala motorul diesel ofera performante sensibil mai bune si consum la fel. Adica vorbim de 0-100 in 10,5 secunde, si 4,9l consum mediu, nu cred ca Duster face asta. Ca sa nu mai discutam de tehnologiile prezente pe Mazda, la care Duster poate doar sa viseze. CX-3 e o masina relativ mica, nu e obligatoriu sa ai climatizare dubla, e normal insa sa vad diverse chestii care mi se par aiurea, raportate la pretul masinii. Din punctul meu de vedere, ca si Mazda 2 in segmentul ei, este o super masina, cu minusurile aferente. Nu am spus ca e cea mai buna alegere. Am spus ca e o alegere pentru cei care au bani, cei care cauta o masina cu raport calitate/pret satisfacator nu stiu daca trebuie sa se uite la Mazda. Mazda s-a pozitionat premium, prin pretentii si pret. Daca totul ar fi fost perfect, ar fi fost premium. Si nu ma deranjeaza comentariile, de aia e rubrica de comentarii aici, sa comentam.
Consuma mult prea mult pentru un diesel la 120 -130 km/h.
Dieselul se aseaza dupa 5000km, dpmdv cifrele de consum si acceleratie nu sunt relevante la o masina diesel cu 1900km la bord.
Asta e situatia, asa sunt masinile, asa le luam.