Toate cifrele Pirelli din sezonul 2015 de Formula 1

“Înainte de a intra în cel de-al șaselea nostru sezon de Formula 1 în 2016, publicăm tradiționala statistic de final de an, care ne arată povestea programului nostrum din 2015 în cifre.

Acesta a fost un an al evoluției, echipele continuând să-și dezvolte mașinile introduse odată cu noul regulament privind propulsia turbo hibridă. Ca deobicei, curba de dezvoltare se accelerează spre finalul sezonului, echipele atingând obținând maximum de potențial din mașini și pneuri.

Oricum, ne-am atins scopul de a avea între una și două opriri pe cursă, pe parcursul unui sezon în care pneurile au continuat să ofere sufficient interes sportive și strategic. Anul viitor, vor fi noi reguli pentru pneuri și o compoziție complet nouă: ultrasoft. Dar deocamdată să privim înapoi spre tot ceea ce a făcut din 2015 un sezon memorabil…” Paul Hembery, Director Pirelli Motorsport

PNEURI
• Numărul total de pneuri furnizate în 2015: 35964
• Din care, 29856 au fost furnizate pentru weekenduri de cursă 6108 pentru teste
• Din 35964 pneuri, 25004 au fost slick-uri, 10960 au fost pneuri de ploaie sau intermediare
• Numărul total de pneuri utilizat în weekendurile de cursă: 17580, din care 16288 au fost slickuri și 1292 au fost de ploaie sau intermediare
• Numărul total de pneuri reciclate: toate
• Numărul maxim de kilometri pilotat pentru fiecare compoziție (exclusiv teste):
Hard – Sainz (1794 km)
Medium – Massa (5224 km)
Soft – Rosberg (5480 km)
Supersoft – Verstappen (1838 km)
Intermediare – Vettel (482 km)
Wet – Rosberg (297 km)

OPRIRI LA BOXE
• Numărul total de opriri: 706 (din care opt au fost drive-through și una a fost stop and go)
• Au fost în medie 37,1 opriri pe cursă, și 1,88 per pilot în fiecare cursă
• Cele mai multe opriri într-o cursă: 60 în Marele Premiu al Ungariei
• Cele mai puține opriri într-o cursă: 17 în Marele Premiu al Australiei

DEPĂȘIRI
• Numărul total de manevre de depășire efectuate pe parcursul sezonului: 509 (*) – o medie de 26,8 per cursă
• Cel mai mare număr de manevre de depășire într-o cursă pe vreme bună: 60 în Marele Premiu al Malaeziei
• Cel mai mare număr de manevre de depășire într-o cursă pe ploaie: 39 în Marele Premiu al SUA
• Cele mai puține manevre de depășire într-o cursă pe vreme bună: 11 în Australia și Singapore
• Pilotul care a efectuat cele mai multe manevre de depășire pe parcursul sezonului: Max Verstappen, 49
• Pilotul cu cele mai multe manevre de depășire într-o cursă: Sebastian Vettel, 13 în Canada
• Pilotul care a fost cel mai puțin depășit: N. Rosberg și L. Hamilton, de câte trei ori fiecare
• Pilotul care a cucerit cele mai multe poziții în primul tur: Fernando Alonso, care a câștigat 28 de poziții în primul tur pe parcursul anului
• Echipa care a făcut cele mai multe depășiri: Toro Rosso: 94 manevre (Verstappen 49, Sainz 45)
• Echipa care a fost cel mai puțin depășită: Mercedes: de șase ori (Hamilton de trei ori, Rosberg de trei ori)

(*)Cum au fost calculate manevrele de depășire: o manevră de depășire este luată în calcul este aceea care se produce într-un tur complet (deci nu în turul de formare) și care este menținută pe toată durata turului până la linia de sosire. Schimbul de poziții ca urmare a unor problem tehnice majore sau depășiri simultate repetate între aceeași concurenți nu sunt contorizate.

CIRCUITE ȘI CURSE
• Cea mai lungă cursă a sezonului: Singapore, două ore, un minut și 22,118 secunde
• Cea mai scurtă cursă a sezonului: Italia, o oră, 18 minute și 00.688 secunde
• Cel mai rapid tur într-o cursă: Italia, viteza medie a câștigătorului – 235.903 km/h
• Cea mai mare viteză atinsă de un pneu Pirelli P Zero de Formula 1 pe parcursul unui Grand Prix: 366.4 kph (Pastor Maldonado în Marele Premiu al Mexicului)
• Cel mai mare număr de tururi rapide: Lewis Hamilton, 19 (opt în curse și 11 în calificări)
• Cel mai mare număr de tururi la conducere: 587 (Lewis Hamilton)

ECHIPE PIRELLI ȘI INVITAȚII SĂI
• Membri echipei Pirelli care au călătorit la fiecare cursă: 60 (în medie)
• Naționalități reprezentate în cadrul echipei Pirelli Formula One: 10
• Limbi diferite vorbite de membrii echipei: 14
• Carnețele Pirelli distribuite pe parcursul sezonului: 2050
• Numărul total de invitați: 5000
• Numărul șepcilor de podium vândute: 12000

OSPITALITATEA PIRELLI ÎN 2015
• Mese servite în cadrul unității de ospitalitate Pirelli (inclusiv teste): 15100
• Litri de apă potabilă consumată în motorhome Pirelli pe parcursul anului: 8600
• Kilograme de paste gătite de cheful Pirelli: 800
• Pizza gătită de chef-ul Pirelli: 420
• Număr de diferite rețete de desert pregătite în unitatea de ospitalitate Pirelli: 55
• Porții de desert consumate: 7000

STATISTICA PIRELLI FORMULA 1 (DIN 1950)
• Curse: 299
• Victorii: 140
• Pole position: 143
• Podiumuri: 427
• Cel mai rapid tur: 147
• Titluri la piloți: 10
• Titluri la echipe: 5

ALTE CIFRE INTERESANTE
• Numărul de piloți (inclusiv al treilea pilot și piloții tineri) care au pilotat o mașină de Formula 1 echipată cu pneuri Pirelli din 2010 încoace: 98
• Kilometri acoperiți de toate compozițiile P Zero în 2015 (inclusive teste, antrenamente, calificări și curse): 308797 (exclusiv pneuri prototip). Pe fiecare compoziție, Hard: 33842; Medium: 114727; Soft: 107070; Supersoft: 39007; Intermediare: 9,370; Ploi 4,781
• Distanța acoperită în teste pe parcursul 2015 (exclusive weekenduri de cursă): 62557 km
• Distanța acoperită în cursă în 2015: 99416 km
• Numărul de tururi rapide (în calificări și cursă) reușit de campionul mondial în 2015: 19 (opt în curse și 11 în calificări)
• Cea mai scăzută viteză medie la care a fost câștigată o cursă derulată pe vreme bună: 142,874 km/h (Nico Rosberg, Monaco)
• Cea mai scăzută temperatură la nivelul asfaltului înregistrată într-o cursă (duminică): 20°C pe parcursul Marelui Premiu al Statelor Unite. Cea mai scăzută temperatură a asfaltului înregistrată pe parcursul unui weekend de cursă: 17°C în weekendul Marelui Premiu al SUA
• Cea mai mare temperatură a asfaltului înregistrată într-o cursă (duminică): 58°C în GP Malaezia. Cea mai mare temperatură a asfaltului înregistrată într-un weekend de cursă: 58°C, tot în Malaezia.
• Cea mai scăzută temperatură ambientală înregistrată pe parcursul unei curse (duminică): 15°C în Marele Premiu al Canadei. Cea mai scăzută temperatură ambientală înregistrată într-un weeknd de cursă: 15°C în Canada
• Cea mai ridicată temperatură ambientală înregistrată pe parcursul unei curse (duminică): 37°C în Marele Premiu al Malaeziei. Cea mai mare temperatură întregistrată într-un weekend de cursă: 38°C în Bahrein

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.