Ford Focus ST 2.0l TDCi

Ford Focus ST 2.0l TDCi

Ce faci cand nu ai bani de un Focus RS dar vrei performanta? E simplu, te uiti spre o varianta ST. Sau spre doua variante, ca sa fim mai exacti…

Focus ST poate fi comandat fie cu motorizare pe benzina, fie diesel. Sigur, cel cu motorizare pe benzina e mai performant, diferentele sunt evidente pentru oricine vede o fisa tehnica, dar sa mai si le conduca, insa oare cum e o varianta diesel?

Avand motorul diesel de 2l, de 184 CP, ST pare o masina docila, la prima vedere. Nu e. Chiar daca poti face cam tot ce face un Focus normal, chiar si pastrand un consum de combustibil incredibil, tot vei fi tentat sa vezi ce inseamna sigla ST de pe hayon.

Si atunci apare surpriza. Pentru ca, desi intr-o comparatie pe hartie pierde clar in favoarea modelului pe benzina, in realitate cuplul enorm isi spune cuvantul: pe zona de reprize ST diesel este foarte aproape de varianta 2l EcoBoost.

Faptul ca sunetul real al motorului nu se aude in masina, n-as zice ca e o problema foarte mare, insa pentru puristi ambianta interioara poate fi o dezamagire: de la volan ai impresia ca esti intr-o masina sport pe benzina.

Merita banii? O, fara indoiala…

23 Responses

  1. daniel says:

    @Focus ST-nu stiu ce masina au tu da…mai ai de invatat.daca te uiti pe site-uri de la diversi producatori consumul de ulei este ceva normal(pt ei ) atat la benzina cat si la diesel.consumul de ulei nu este dat de felul motorului benzina sau diesel ci de starea acestuia ,de ex eu am 2 masini ,ambele diesel ,nici una nu consuma ulei cum sugerezi tu maxin 100 ml la 10.000 km ceea ce este normal.dute cu un vw golf ,ila intradevar la un plin de motorina bai si ulei ( din punctul meu de vedere cele mai proaste motoare)insa nu toate intra in aceeasi tabara.cat despre cuplu cum se simte ,fiind motor turbo nu va fi inferior diesel-ului poate daca era aspirat da ,dar la configuratia actuala nu este posibil

  2. Daniel says:

    Salutare
    In primul rand multumim pentru reviewurile detaliate. Sunt posesor de ST benzina modelul facelift 2015. Imi place la nebunie masina si merg f mult cu ea. am 30 000 km facuti in mai putin de 1 an. Inante am avut focus normal 2.0 tdci de 140 si apoi de 163 cp. Nu exista comparatie intre benzina si diesel la performante. Am facut pe Autostrada de mai multe ori teste. de la 80 la 180 accelerare (mentionez ca locuiesc in Germania) Focus 2 2.0 tdci cu tot cu chiptuning aproximativ 150 cp cam 32 sec, panala 160 km urca repede de acolo pana la 180 mult mai greu aerodinamica e mult mai proasta la focus 2.
    cel de 163 putere medel 2013 cam 24 sec. ST ul 12-14 sec. deci nu vad cum ar avea st ul diesel reprize mai bune decat benzinarul. La consum am o medie de 10 dar merg mult cu peste 180…fac naveta 120 km zilnic din care 60 sunt pe autostrada. In romania combinat ar fi undeva la 9 minim 8.5 . Mai putin tre sa te chinui rau ca sa scoti. Dar 9 e la mers sportiv cu 130 140 afara 70 80 localitate.
    Daca aveti intrebari despre masina raspund cu placere

  3. Ionut says:

    Salut Robert! Ar fi interesant ca pe parcursul testelor sa specifici si tipul carburantului. E mai bine carburant cu cifra octanica ridicata, diferente de performante consum , etc ?

  4. Nicu says:

    Uite aici o comparatie intre gti/gtd la acceleratie si reprize. N-am gasit pentru ST, dar povestea e aceeasi. Benzina bate la fund Diesel-ul cand vine vorba de performanta. Avantajul diesel-ului e consumul.

    http://www.zeperfs.com/duel4626-4563.htm

  5. Gabriel says:

    Am observat la 3 masini ca consumul mediu afisat nu e cel real. Facand un calcul simplu dupa ce am alimentat am constatat ca masina a consumat de fapt mai mult decat afiseaza calculatorul. N-ai sesizat treaba asta ?. Eu tind sa cred ca e o pacaleala la mijloc, poate asemanatoare ca cea cu noxele de la wv.

  6. Bodo says:

    Sincer eu nu cred ca e mai rapid pe recuperari decat un ST pe benzina. Pe net sunt accelerari de 80-120 si scoate 3.3-3.6 in a 3a, pe cand tdci-ul scoate cam 5s . Da are 400Nm dar un benzinar are 340 Nm, diferenta de numai 60 Nm. Parerea mea cel putin asta este. Deci acuma trebuie sa probezi si benzina si asa iesim din dubii ;).

  7. George says:

    Salut Robert am urmarit cu mare interes testul drive cu ST sper ca in viitor sa faci si un test cu ST benzina poate cu RS,Mustang si de ce nu cu Edge.Am o mare curiozitate acest ST a fost facut de inginerii ford cei de la Ford Performance.Tineo tot asa iti recomand canalul tau la toti prietenii.

  8. andrei says:

    Comentatorul anterior nu are nicio treaba cu domeniul auto daca pune o asemenea intrebare.Dar nu-i nimic, nimeni nu s-a nascut invatat.Uite asa asa mai afla omul lucruri.

    • andrei says:

      E posibil sa ma insel dar stiam ca o regula generala ca diesel-urile sunt mai rapide la reprize 60-100 respectiv 80-120, cel putin in treptele uzuale 4-5( nu fortand aiurea motorul in treptele 2-3 cum fac diversi in asa zise teste de performanta pe youtube) cam cu 2 secunde uneori chiar cu 3 secunde fata de motoarele pe benzina echivalente.Adica la o utilizare normala.Exemplu: motorul de la bmw de 2 litri diesel si 184 cp care nu are denumiri exotice ST sau RS sau suspensie sport nu stiu de care.

  9. Focus ST says:

    In traducere directa : – romanii nu cumpara benzina pentru ca papa mult si trebuie sa facem cumva cota de ST in Romania. Asadar promovam diesel-ul care consuma mai putin carburant decat benzinarul ( in treapta 6 la 1500 RPM ! ) dar care papa ulei cand urcam la peste 3500 RPM.
    Nu va amagiti dragi pasionati , consumul va fi mare si la benzina si la diesel in regim de mers sportiv …. cu mentiunea ca cel pe benzina va consuma mai putin ulei !

    My 2 cents….

  10. George says:

    Salut Robert am urmarit testul drive cu mare interes sper ca in viitorul apropiat sa fie posibil si un test cu ST 250,RS poate si Mustamg si de ce nu poate si un Ford Edge.Am o curiozitate in legatura cu acest ST in acest caz sa mai implicat inginerii ford adica cei de la Ford performance?Tineo tot asa recomand canalul tau la toti prietenii mei.

  11. Marius says:

    *Si nu este la toate modelele *

  12. Marius says:

    Salut Robert. In primul clip ai arătat un defect la schimbător la acea piele care parea ieșit la colturi. Eu m-am urcat săptămâna trecută într-un ff st si nu era iesita deloc probabil e un model cu defect si este la toate modelele. Si o altă diferența între ff normal si st in afara de scaune sport mai e si calitatea materialelor folosite la portiere, la ff st e mai moale si mai plăcut la atingere. Numai bine.

  13. Cazimir says:

    “Si atunci apare surpriza. Pentru ca, desi intr-o comparatie pe hartie pierde clar in favoarea modelului pe benzina, in realitate cuplul enorm isi spune cuvantul: pe zona de reprize ST diesel este imbatabil.”

    Cum adica imbatabil? Daca la o accelerare 0-100 câștiga clar benzina cum poate fi dieselul mai bun pe reprize 60-100, 80-120? Nu inteleg logica. Și atunci la ce folos un cuplu mai bun ca pana la urma la o mașină sport te intereseaza accelerarea cea mai buna?

    • turatiimaster says:

      Logica e foarte simpla. Daca pui masinile una langa alta, de la 0-100, benzina e mai rapida. Daca le pui una langa alta in mers, ruland constant cu 60, pana la 100 dieselul e mai rapid, de la 80, la fel, pana la 120 km/h, dieselul e mai rapid. La viteza maxima, benzina e mai buna. Nu vad ce nu intelegi, e o chestiune foarte normala, pe zona de reprize cuplul este foarte important si aici dieselul e rege. La viteza maxima, conteaza doar puterea, si aici benzina e superioara. Comparatia pe hartie e simpla, omul vede ca 0-100 si viteza maxima sunt mai bune la benzina, si trage concluzia automat ca dieselul e mai lent. In realitate, puse una langa alta, dieselul are avantajele lui, din cate imi amintesc bate benzina cu 2 secunde la 80-120 km/h.

      • Cazimir says:

        Diferenta de 0-100km e aproape 2 secunde pentru mororul benzina si atunci unde pierde cele doua secunde fata de diesel?

        Poate te referi la mers in viteze superioare 5, 6. Dar daca te intereseaza accelerarea maxima schimbi 2 sau trei cu benzina si diesel nu are cum sa depaseasca.

        M-am uitat in reviste Passat 1.4 TSI vs 2.0TDI ambele 150CP benzina castiga si la 0-100 si la reprizele 60-100 80-120 nu cu mult cateva zeci de secunda. Dar , dar TDI are 100 NM cuplu in plus.

        As vrea sa inteleg daca diesel in general e imbatabil si la consum si la dinamica de ce se mai fabrica masini sport sau masini scumpe pe benzina? inteleg la masini mici unde diferenta pret achizitie conteaza dar de ce suv pe benzina cand diesel e imbatabil si e doar cu 2-3000 mai scump?

        • turatiimaster says:

          E posibil sa fi gresit cei de la Ford in brosura, am cautat cu alte surse si pare ca benzina este mai rapida cu 2 secunde ca dieselul, inclusiv pe reprize, poate au tradus gresit brosura, n-am idee.

          Afirmatia ta cu diesel/benzina n-are sens, atunci de ce se face Porsche diesel, de exemplu?

      • Tibi says:

        Cand esti dispus sa facem un test? Daca dieselul ala obosit bate benzina, eu las cheile de la masina…mai ales 60-100, care la benzina se face cu treapta a2-a si nu are rost sa pomenesc eu cum este treapta a2a la o benzina cu 360 Nm cuplu aproape CONSTANT…ceea ce dieselul nu o sa poata obtine in veci!

        • turatiimaster says:

          E posibil sa fie datele gresite, n-ar fi prima data cand mi se intampla la Ford, de obicei le verific din mai multe surse si cam mereu nu corespund, inclusiv plajele de cuplu sunt diferite in functie de materialele pe care le ai la dispozitie. Poate prindem si o benzina si atunci se vede clar, nu spun ca eu am dreptate, eu am luat de bune datele dintr-un tabel Ford.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)