Segmentul monovolumelor cu 7 locuri are reprezentanti de la cam toate marcile mari. Pe o platforma comuna cu VW Sharan, SEAT vine in ring cu acest Alhambra, in versiunea cu 7 locuri si tractiune integrala.
Motorul fiind evident noul 2.0l TDI, in combinatie cu o transmisie manuala cu 6 trepte.
Nu e o masina ieftina, insa nici nu se vrea a fi pentru toata lumea. Ai 7 locuri complete, performante bune, siguranta si consum decent pentru greutatea si alura masinii.
Foarte mult mi-au placut scaunele integrate pentru copii, deosebite, ar trebui sa fie obligatorii pentru oricine tine la siguranta celor mici.
Altfel, ca sa nu va plictisesc inca de acum, mai bine va uitati la filme. Ideea de baza ramane, ca si obiectivitatea mea, ce e al lor e al lor, foarte putine minusuri am putut gasi acestui monovolum.
Hmmm. Scump intr-adevar, ma gandesc cat costa atunci fratele mai mare Sharan…
Dar toata lumea se leaga de faptul ca e 42000 de euro. Ok, dar un Grand Santa Fe, care are 7 locuri, dar nu complete, AWD, e 46000 fratilor! Nu spun ca nu au crescut coreenii, dar e la fel de marca de volum ca si Seat. Sau un Galaxy cu AWD, diesel si cam la fel configurat (dar cu unele chestii in minus), este 39000, adica tot pe acolo. Un Sorento e 40000. Cand va aparea noul Espace si pe la noi, tot pe acolo va fi. Sigur ca profitul este totul. Uitati-va la Apple, vand cu 7-800 de euro un telefon la care fabricatia costa cam 100, marketingul cam tot atat, restul e profit. Inclusiv la noi, in tara salariului minim de 200 de euro.
Aceasta masina se adreseaza unui segment anume, si acel segment va plati acesti bani. Evident, nu la noi. Cati romani cu monovolum mare cunoasteti? In afara de cei care au luat Sharane si Galaxy din generatia 1 pentru ca au motoare PD?
Salut Robert,
Scuze pentru off-topic, dar as vrea sa te intreb pe aceasta cale care ar fi alegerea ta dintre un Golf Gtd sau o Octavia RS Tdi de 184 cai putere, ambele in jurul a 35.000 euro DDP si cu DSG.
Sunt incepator, de fapt voi fi, iar una din astea doua masini va fi alegerea mea.
In alta ordine de idei, se merita o astfel de suma pe o masina noua, sau ar fi o idee buna o masina sh, undeva pana in 10.000 euro?
Multumesc.
Andrei
Nu prea dau sfaturi legate de SH, depinde ce vrei de la o masina, Octavia e sedan, Golful e hatch, mie mai mult imi place un sedan, vezi exact ce vrei tu de la o masina, iei ce iti place. Fiind DSG, nu ai probleme ca esti incepator, schimba singura, nu ai ce sa strici la ea (in afara de a o lovi).
Eu te-as sfatui sa nu dai atatia bani pe o masina noua daca esti incepator. Nu ai nici permis inca din cate imi dau seama. Dar in primul rand: nu-ti lua INCA o masina asa puternica!! Ia-ti o masina normala, SH. Invata bine cu ea, sa nu-ti para rau daca o mai freci in parcare, mergi mai incet si atent, ramai in viata si sanatos!!! Dupa ce ai condus macar 50.000 de km, ia-ti masina mai puternica. Daca ai acum banii astia, o sa ii ai probabil si peste un an, doi. E doar un sfat, chiar daca nu mi l-ai cerut mie. 🙂
O masina complexa si aproape completa. Eu unul sunt incantat de noile produse VAG, opinia personala fiind ca sunt peste concurenta directa din foarte multe puncte de vedere. Am testat in vederea achizitiei Ford Mondeo, Skoda Superb, Vw Passat, Renault Talisman, Toyota Avensis si Mazda 6 in ultimele 2 luni iar castigatorul pentru mine a fost Superb. L-am ales in detrimentul Passat doar din cauza pretului, , dar in rest mie mi s-a parut peste concurenta.
Salut!
Inca o data te felicit pentru calitatea review-urilor tale.
In privinta acestui Seat, mi-a venit sa inchid filmul de cum am vazut pretul…poate sant doar eu, dar acest gigant auto e doar unul dintre nemernicii care are doar un singur tel: profitul. La ei profitul e “business as usual”, e motto-ul desavarsit. Daca ii iei la puricat si ai putea desface in amanunt orice masina din cadrul grupului VAG te-ai cruci cand ai vedea cat costa de fapt. Ca in cazul oricaror produse de masa, gen Apple, Samsung, etc.
Le dau un 5 ani de semi-chin, in care lumea o sa uite hotia lor, una dovedita si planificata pana in cel mai mic amanunt, adica nemteste :).
Tot de gandirea nemteasca tine si pragmatismul acestui Seat: aspect banal, spre elegant, modularitate excelenta, spatiul grozav si incercarea de a incanta simturile prin folosirea unor materiale de buna calitate. Sa nu uitam ca Seat este marca de volum si nu incearca sa se pozitioneze prea sus in cadrul grupului. Tractiunea e decenta, merge pe un principiu cam vechi dar constant imbunatatit. Pana la urma nu e de off-road e doar “on-demand”, iar asta ajuta necontestat pe drumurile patriei. Dar pretul….
Lasand la o parte spatiul si modularitatea excelenta, oare care SUV de la Hiunday-Kia, Toyota, Honda, Mazda, etc. nu ofera cel putin aceeasi calitate/dotari/capacitate 4×4 la aproape 10 mii de euro mai putin?
Deci o fi acest Seat mare, spatios, bine dotat, o fi avand tractiune integrala si usi electrice…insa pretul….pretul….pentru o marca de consum pretul e definitoriu pana la urma…
Spor la treaba!
Orice firmă cu o conducere normală are ca scop profitul. Ciudat și anormal ar fi să nu.
Da ce ai vrea sa urmareasca? Salvarea balenelor? Normal ca vor profit. Nu o sa inteleg niciodata indrajirea unora impotriva unui brand pana la urma. Nu-ti place, nu te pune nimeni sa iti iei. Exista, slava Domnului, o groaza de alternative. Ce trebuie sa-i injuri? Pretul mare e pt ca e echipare mai pretentioasa, are motor de 2 litri si 4X4. Modul asta patimas de a discuta despre o firma ma duce cu gandul la o oarecare invidie si frustrare.
salut, robert! sa inteleg ca s-au mai detensionat relatiile cu grupul VW? sau ai facut rost de masina prin alte surse?
Sa nu zicem hop, pana nu sarim santul. O sa mai urmeze niste modele Seat, poate si un Touareg, pe urma vedem.
Salut ! Apropos de testele care vor urma, ai in plan un test cu skoda superb 3 ?
Eu am, Skoda nu cred, tot incerc sa gasesc o masina.
Nu inteleg cui este adresata aceasta masina la un pret de super suv. In general cine are atatia bani de dat pe o masina nu face cinci copii.
Probabil, se adresează celor care sunt mai pragmatici și vor mai degrabă o mașină mai practică decât un SUV la același preț. Oameni care pun mai puțin preț pe ce zice vecinul și mai mult pe ce le oferă mașina.