Focus a fost intotdeauna un model referinta in materie de manevrabilitate si dinamica, asa ca diversele versiuni sportive, ca au fost ST sau RS, au avut sarcina dificila de a acapara varful clasamentului la acest capitol.
ST are doua variante, diesel si benzina, dieselul l-am prezentat deja si am avut chiar si o controversa daca e mai rapid pe reprize decat benzina, iar dovada ca benzina e superioara o aveti mai jos.
In rest, n-am ce sa comentez, pare sa fie extrem de stabil, aproape nu iti vine sa crezi cum sta pe drum cand este solicitata la maxim, tind sa cred ca n-am condus nimic asemanator ca tinuta de drum, din modelele care se lauda ca pot concura cu ST.
Pe drumurile noastre poate sa para un pic cam dura suspensia, dar e suportabila daca esti tanar si stai bine cu spatele. Motorul uimitor de performant consuma rezonabil daca este condus normal, daca il fortezi e bine sa stai cu cisterna dupa tine (exagerez, chiar e decent consumul).
Altfel, la Loto e deschis destul de mult, daca n-ati jucat sau ati jucat si n-ati castigat, nu va faceti griji, un ST nu costa mai mult decat un SUV compact corect echipat…
Am urmarit clipurile cu noul duster pe benzina, de 150cp si cel cu ford st pe benzina si am o mare nedumerire: duster la 130km/h are 2700 rot/min in treapta 6, iar ford are 2900. Nu trebuia sa aiba mai putin decit duster avind in vedere ca motorul e cu mult mai puternic? Multumesc.
Nu exista o relatie directa intre putere si turatie intre motorizari diferite, totul tine de configurarea specifica a fiecarui ansamblu motor/cutie. Duster e facut sa fie mai economic, ST-ul e facut sa fie puternic, deci are treptele configurate pentru performanta, nu pentru consum. De aici diferenta de turatie.
Frumoasa! Este o masina pe care mi-as cumpara-o imediat daca as as avea banii necesari!