Suzuki Jimny 1.3l 4×4 MT5 Comfort

Suzuki Jimny 1.3l 4x4 MT5 Comfort

Nu e pentru cine se pregateste, e pentru cine se nimereste. Cam asa a fost la noi cu acest Suzuki Jimny, cautand un S-Cross, care o sa vina la vremea lui, ne-am ales cu Jimny si am zis ca e pacat sa ratam oportunitatea.

Avand si un drum lung in fata, catre un concurs de offroad, pot sa spun ca intr-adevar am avut parte de o aventura pe cinste cu masina asta. Daca treci peste limitarile evidente pe care le are pe sosea, odata ce parasesti asfaltul, lumea ti se deschide altfel…

Jimny ramane un model deosebit pentru pasionatii de offroad entry level si cu o pregatire corespunzatoare poate fi o nuca tare in cele mai dificile conditii de conducere, fiind unul dintre modelele cu tehnologie relativ moderna pusa pe un sasiu traditional, separat de caroserie.

O sa observati din filme anumite diferente fata de o masina normala, Jimny nu este un SUV-ulet de oras, in ciuda reclamelor care subliniaza acest aspect, ci un autovehicul profesional de offroad.

Unghiurile de trecere sunt foarte performante, treptele de viteza sunt mult mai scurte iar combinatia motor benzina, adica plaja de turatie larga, cu aceste trepte scurte si cu reductorul, face ca in afara soselei comportamentul sa fie deosebit.

Unora le poate parea cam mare pretul, desigur, iti poti lua masini destul de interesante cu banii pe care ii dai pe japonez, insa destinatia acestei masini si ce ofera utilizatorului profesional ar trebui sa transeze usor aceasta dilema…

6 Responses

  1. mihai catalin says:

    Buna ziua . In primul rand felicitari pentru prezentare ! Credeti-ma ca am vazut multe , cand imi cumpar o masina noua studiez problema aprox, un an , fiind evident un amator in ale ingineriei auto . Aveti talentul de a face intelesi perfect parametrii tehnici de catre orice novice !
    As dori sa imi cumpar un Jimny SH de 5-6 ani vechime , am citit forumurile si ideea care ma da inapoi ar fi instabilitatea lui . Credeti cav la 100-110 km /h pe autostrada este vreo problema ? Evident ca virgula curbele le iei adaptat la arhitectura lui , dar la drum drept , in conditii meteo (vant , drum umed ) nu extreme , poate sa-ti scape de sub control fara vina ta , adica erori de codus ?
    Alta problema potentiala la un SH ar fi trepidatiile volanului la 70-80 km/ora . Odata ce ai condus-o de proba si acest defect nu a aparut , este posibil sa apara in conditiile unei intretineri corecte ?
    Va multumesc anticipat si succes in continuare !

    • Nicu says:

      Ca posesor de Jimny 1.3 VVT 4×4 an fabricatie 2006 din 2010 pana in 2019 si de la 41 000km pana la 214 000 km pot sa spun urmatoarele:
      – 175 00 km parcursi in toate conditiile ( inclusiv 11 tari din Europa in concediu )
      – nu completam ulei de la schimb la schimb- 15 000km ( Liqui Moly 5W-30 sau 5W-40 )
      – nu m-a lasat niciodata in drum
      – nu am avut probleme cu motorul ( 1 pompa apa, garnitura capac tacheti , bujii, curea accesorii- schimbate )
      – am schimbat in 9 ani rulmentii conici de la rotile fata pe dreapta si pe stanga; telescoapele spate
      – i-am pus amortizor de directie- in legatura cu voblajul la 70-80 km/h depinde de mai multi factori. Cateodata aveam probleme, cateodata nu. Roti echilibrate corect, fara joc la directie, discuri frana ok, cauciucurile sa nu fie deformate, presiune corecta in roti.
      – consum mediu 7,3-7,7 vara si 8-9 iarna
      – am izolat-o si nu am avut probleme majore cu rugina. Locurile unde apare sunt: portbagaj si sub bancheta spate.
      – cuplajul l-am avut la buton si nu am avut probleme cu el niciodata. I-am motat scut metalic la diferential.
      – este o masina corecta daca sti sa o intelegi. Nu oricine se poate acomoda cu jimny.
      – am schimbat-o anul acesta datorita spatiului interior care este prea mic pentru 3 persoane si bagaje.
      – pentru mine a fost o masina de suflet. Nu mi-a scapat niciodata de sub control daca sti unde ii sunt limitele. Recomand 1.3 vvt ( benzina, distributie pe lant )
      O zi buna.

  2. ovidiu says:

    simpatice masinii ! nustiu in teren sunt rentabile? ma bate gandul pe un benzinar 1.3 vvt 2006

    • turatiimaster says:

      Sunt destul de bune in teren si se preteaza la modificari, studiaza pe forumurile Suzuki pentru a vedea posibilele probleme si la ce sa te astepti de la un Jimny SH.

  3. kim_vl says:

    Se pare ca Jimny 2019 nu mai are chedere la geamuri iar stropirea lunetei cu lichid de spălare se face de sus in jos.

  4. JohnyG says:

    Sal,

    Sunt posesor de Suzuki din 2004, nu am Jimny, dar folosesc zilnic un Ignis II cu motor 1.5 si 4×4, cod motor M15A. Modelul de jimny prezentat de tine in material are motorul M13A care e fratele de mai mic litraj al lui M15A. Referitor la motor, in cei 13 ani de folosinta, am schimbat doar uleiuri, filtre si bujii in cei peste 200k km parcursi pana in prezent. Nu am avut nici un fel de problema cu motorul si nici cu tabla in conditii normale de utilizare, pe care o inspectez anual inclusiv pe dedesubt, in conditiile in care tabla nu e galvanizata si a fost garanata 6 ani la perforare din interior. Locuiesc la mare si aerul de aici e mai umed si mai sarat decat in restul tarii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.