Nissan Qashqai 1.3l DIG-T DCT 4×2 TEKNA Bose

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT 4x2 Tekna Bose

O alta masina care s-a ascuns de noi cam mult timp, dupa ce deja primul facelift s-a invechit, noroc cu al doilea, ca am prins si noul motor, de sorginte franco-germano-japonezo-pontic, 1.3l turbo, aici cu denumirea proprietara, DIG-T.

Sigur, multa lume se va uita la aceste filme, asteptand sa vada si Kadjar si evident Duster cu 1.3l TCe, insa asa a iesit la loterie, sa fie Qashqai primul model pe care il conducem cu acest motor.

Ca sa nu fie doar motorul o premiera, Qashqai mai vine cu ceva nou, cu o cutie de viteze de tip dublu ambreiaj, o evolutie de EDC7, cu soft propriu Nissan. Daca lasam la o parte modelul supersport Nissan GT-R, Qashqai ar fi primul model de volum al marcii japoneze care primeste o cutie de viteze cu dublu ambreiaj…

Daca nu stiati, si in 2018 cel mai vandut SUV din Europa a fost Nissan Qashqai, in plus luand si locul 5 in clasamentul general (toate modelele). Inseamna ca are niste talente ascunse, daca se vinde atat de bine…

Si nu e greu sa ii vezi calitatile, e o masina frumoasa, se conduce bine, are motorizari puternice si economice, iar noul 1.3l DIG-T va face furori pe o piata care incearca sa puna la colt motorizarile diesel.

33 Responses

  1. Octavian says:

    Salutare. Aveti idee daca anul acesta urmeaza sa apara un nou model de Nissan Qashqai? As dori sa achizitionez unul si nu stiu daca sa mai astept sau nu.

    Multumesc!

    • turatiimaster says:

      Salut, da, in mod normal vom avea un Qashqai imbunatatit in 2020, inclusiv cu versiune hibrid.

  2. Petre Laurentiu says:

    Eu am numarat 19 limitatoare de viteza.

  3. Popescu mihai says:

    Felicitări pentru vele mai bune reviewuri auto din România .
    Profit de experiența Dvs vasta si va rog să-mi recomandați un SUV compact SH buget 17000 euro pentru 25% oraș si restul drum asfalt si de țara.
    Ma interesează poziția la condus mai înaltă la SUV siguranța etc.
    Tracțiune chiar si 2/4 eu m-am orientat spre Mazda cx5 2.0 i. Tiguan 2.0 tdi 150 Hp, sau Nissan quasquai 1.6 CDI aici 4×4.
    Ar mai Gino varianta mai scumpă SEAT ATECA 2016 2.0 tdi.
    Ce parere aveti se mai rentează diesel ineuropa?
    Cu stima.

  4. Alex says:

    Salut Robert,am facut si eu drive test zilele trecute cu aceasta motorizare dar cutie manuala si intradevar motorul trage fara nici o jena dar nu mi-au placut materialele de la interior care seamana a Dacie ,cum ai remarcat si tu de exemplu plafoniera ca de logan ..plus ca se sta mai inghesuit in fata pe ambele locuri pt o persoana de 1.94 ca mine,in Citroenul meu c4 din 2013 se sta mult mai ok…in final am taiat-o de pe lista pentru faptul cu spatiul interior plus materialele din interior si voi ramane cred la Mazda cx5…multumim inca o data pentru testele tale,keep it going
    Cu stima Alexandru

    • Andrei says:

      Sincer eu nu stiu de ce se vinde atat de bine, inauntru multe repere sunt de Duster sau chiar de Logan. Am ramas socat ca fost posesor de Logan sa intru intr-un Qashqai de 35.000 euro (model de acum cativa ani) si sa vad butoane, plafoniera, manere de deschis usi si alte repede din Loganul meu de 7500 euro. Chiar asa ?

      • byby says:

        Serios? Ca la Dacia ta? Ai intrat in acesta din 2019? Am un Connecta din 2019, vreo 9500 km, 157 CP, cutie manuala. Totul e corect din ce spune Robert, mai putin consumul, care scade usor, cam 1 , litriu la 100km. Si nu e 35 ooo euro frate! Si am urcat si in Logan si in Duster!

  5. Marius Eduard Antohe says:

    S au semnalat probleme la cutia automata dublu ambreiaj Edc 7 care e si pe Renault? Inițial am vrut cutia manuala, dar făcând test drive cu QQ ul de 157cp și cutie automata nu prea as mai vrea manuala. Merita riscul, o fi fiabila? Mulțumesc

    • turatiimaster says:

      Nu sunt probleme deosebite, mai ales la cele imersate in ulei. De obicei duc fara probleme majore 200-250 000 km (intretinute conform cartii tehnice).

      • Marius Eduard Antohe says:

        Dar sincer, chiar dacă dețineți o Kia Sportage, ce motor sa aleg între Nissan QQ 1.3 DIG T Dct7 (157cp) și Kia Sportage 1.6 turbo benzina 177cp Dct7 sau Hyundai Tucson aceeași motorizare și transmisie ca pe Kia? Un pic ma sperie consumul la 1.6 Turbo benzina de pe koreene, dar ca performante e f f ok…. Pentru ca le ați testat pe îndelete ambele motoare care ar fi mai ok si ce model vi se pare mai sus în gama suv urilor. Am urcat în toate și mi plac cam toate. Mulțumesc

        • turatiimaster says:

          Sportage e peste Qashqai in multe privinte, insa obiectiv vorbind, pe partea de motorizare aleg noul 1.3 turbo de la Nissan, e aproape la fel de performant ca 1.6 turbo de pe Kia, insa cu un consum mult mai scazut si mai usor de realizat in practica. Cutiile de viteze sunt asemanatoare ca perfomanta si feeling, insa la motor inclin spre Nissan.

          • marin says:

            In variantele de baza kia sportage si nissan qashqai (excluzand motorizarile) credeti ca mai sunt asa mari diferentele? Adica la ce anume mai este kia mult peste qashqai? Asa ca o gluma ce tare ar fi kia sportage cu motorul astabde 1.3

  6. Marius Eugen Cetateanu says:

    Se stie de ce face Qashqai acele zgomote la suspensia frontala ? Este ceva ce se poate remedia ?

    • turatiimaster says:

      Nu stiu, solutia tehnica, jantele mari, presiunea prea ridicata, pot fi multi factori.

  7. Andras says:

    Buna ziua,
    Multumesc pentru videourile detaliate despre acest nou Nissan QQ. Sunt foarte folositoare,mai ales ca cochetez cu acest nou facelift QQ aparut recent pe piata.Nici delaerul Nissan unde am testat acest model de 1.30 DIG-T, 140CP, cu cutie manuala, nu mi-a furnizat atat de multe informatii utile despre aceasta masina. As avea 2 intrebari relevante urmarind aceste videouri si anume:
    1. daca se schimba jantele de 19 inchi cu jante de 17 inchi si anvelope putin mai bombate, in acest caz il poti scoate din noroi, respectiv scade si consumul putin? In fisa scrie ca merge si cu jante de 17 inchi. Recomandati schimbarea jantelor de 19 cu cele 17 mai ales iarna?
    2. La un momnet dat intr-un video spuneti, se si vede acest lucru, ca farurile cu faza lunga sunt prea joase. Sunt puternice, sunt LED, dar au o raza scurta si joasa.Din interiorul masinii nu se pot regla farurile mai sus? Greu de crezut ca nu se poate.Eu detin momentan un Audi A2 din 2003, deci masina are 16 ani, dar pot modifica in sus sau in jos farurile, cum imi place.La acest Nissan QQ nu se poate?
    Multumesc anticipat pentru raspunsuri, toate cele bune si multa sanatate.
    Cu stima,
    Andras

  8. Andras says:

    Buna ziua, multumesc pentru videourile detaliate, sunt foarte utile pentru a-ti face o idee in ansamblu asupra acestei mașini cu care cochetez de mult timp. Cand am fost la dealerul Nissan si am testat acest model cu motorizarea 1.30 DIG-T si 140 CP, cutie manuala nu am primit atâtea informatii decat am primit din aceste videori. Am înțeles minusurile, am însă 2 intrebari relevante:
    1. Daca schimbi jantele din 19 in 17 inchi si pui anvelope mai bombate, in acest caz il scoti din noroi si va scădea puțin si consumul? In fisa scrie ca merge si cu jante de 17.
    2. Spuneați la un moment dat , s-a si vazut intr-unul dintre video-uri ca faza lunga bate destul de jos , este puternica, este LED, dar bate cam jos. Este deranjanta mult treaba asta? Nu sunt butoane cu care sa-l reglezi mai sus? M-as mira mult daca nu ar fi . Eu dețin momentan un Audi A2 din 2003!! si pot regla farurile sa bată mai sus sau mai jos , cum îmi place mie. La o mașina de 16 ani se poate si la un QQ din 2018 nu???
    Multumesc anticipat pentru răspunsuri si mult succes si multe video-uri de calitate in continuare !

    • turatiimaster says:

      Da, jantele de 17 scad si consumul si cresc aderenta in zapada, datorita pneurilor cu balon mai mare. Luminile se pot regla in service, nu exista buton de reglaj la bord, tocmai ca fiind luminoase oamenii tind sa le regleze foarte sus, ca sa vada mai bine, deranjandu-i pe cei care vin din sens opus.

  9. Alex says:

    Legat de cuplu, la ford focus mk3, acesta are 270 Nm cu functia overboost. Ar trebui mai multa atentie la documentare.

    1.5-litre EcoBoost: this engine came with the Durashift B6 manual transmission. It was available with 150 or 182 hp (112 or 136 kW), both versions produced 240 N⋅m (180 lb⋅ft) of torque along with 270 N⋅m (200 lb⋅ft) with the overboost function. The 150 hp (110 kW) engine is rated for 0 to 60 mph (0 to 97 km/h) in 7.6 seconds while the 182 hp (136 kW) completed it in 7.1 seconds. The 1.6-litre engine was replaced by the 1.5-litre engine in 2015.

    Salutari,
    Alex

    • turatiimaster says:

      Sunt sigur ca si 1.3l TCe ar avea 290-300 Nm cu overboost, daca ar vrea cei de la Renault, asta nu stirbeste cu nimic ce am spus, oficial motorul Ford (1.5) are 240 Nm, ca pentru cateva momente ajunge la cuplul pe care il are in mod natural 1.3l TCe, nu stiu daca e neaparat o lauda pentru Ford. Ford are motorizari bune si premiate, dar parca nici Renault-ul nu e golanul din ultima banca…

  10. adrian deleanu says:

    Buna ziua,
    Am condus și eu, zilele trecute, acest motor, pe această mașină, dar cu cutia manuală. Într-adevăr, cred și eu că va face furori ! Foarte elastic propulsorul, un ansamblu motor-cutie f bine închegat, mașina nu se simte deloc submotorizată, iar vitezele le poți schimba cu un deget doar. Destul de bine antifonată. Dealer-ul la care am făcut testul a rămas surprins la final de consumul scos în drive. Pe bord arăta 6,5 % la un parcurs aș spune mixt. Singurul lucru care va avea impact în vânzări va fi prețul, deși am văzut că o echipare N-Connecta, cu rabla și discount-uri, sare un pic de 20 mii euro. Să vedem fiabilitatea în timp !

  11. Marius Eduard Antohe says:

    Salut. Sunt interesat de acest QQ cu acest motor dar de 138 cp și cutie manuala, dar înclin și spre kadjar cu aceeași motorizare. Când urmează sa faceți testul cu Kadjar? Aveți cele mai explicative clipuri legate de prezentarea mașinilor în detaliu și de asta sunt interesat sa vad o comparație între aceste doua modele. Mulțumesc.

    • turatiimaster says:

      Kadjar e acum la mine, insa e tot de 157-59-60 CP, ca nici Renault nu mai stie cati cai are. O sa dureze insa 2-3 saptamani pana apar filmele, mai avem alte doua serii in lucru deja.

      • Marius Eduard Antohe says:

        Sunt curios și pe Megan cum va fi acest motor, având în vedere ca e mai ușor și cu garda mai mica la sol. Cred ca abia pe Megan va fi extraordinar dacă pe QQ e asa bun.

      • marin says:

        Va salut! Daca tot ati testat si kadjar cu aceeasi motorizare care vi s-a parut mai ok sa zic asa pe general? Sunt interesat de una din cele doua, dar cu cutie manuala si in varianta de putere mai mica cea de 140 de cai si nu ma pot decide! La ce capitole sta una mai bine fata de cealalta? Multumesc!

  12. Crisan Marian says:

    Buna ziua. Intre acest motor(in varianta de 140CP) si cel de 1.4 T-GDI de pe Kia Ceed,care se comporta mai bine? Vad ca cel de pe Kia are cuplul maxim intre 1500-3200 RPM,iar acest motor (in varianta de 140 CP ) are cuplul la 1600 RPM,deci la Kia ar trebui sa fie mai elastic.
    Ati simtit vreo diferenta majora in comportamentul lor?
    Probabil la megane ar trebui sa pun aceasta intrebare,ca sunt mai comparabile modelele…dar,fiind acelasi motor…macar o parere,va rog
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Sunt diferente foarte mici intre motorizari, eu nu am condus inca 1.3l DIG-T de 140 CP, deci nu pot sa fac acum o comparatie onesta, o sa am in martie un Megane de 140 CP si il vom si filma, atunci o sa pot sa ma pronunt in cunostinta de cauza.

  13. Stefan says:

    Am facut test-drive cu Qashqai echipat cu acest motor si consilierii Nissan mi-au spus si ca acest motor nu are DPF (filtru de particule) ci doar la Renault acest motor are DPF. Sunt curios daca aceasta motorizare are pana la urma sau nu are DPF.

    • turatiimaster says:

      Salut, are GPF, toate motorizarile 1.3 turbo au GPF, consilierii de service de la Nissan sunt insuficient informati sau materialele din care se informeaza sunt prost traduse. Si cel de 140 CP si cel de 157 au GPF. Da o cautare pe Google, cauta Qashqai 1.3 turbo GPF, vezi ce rezultate primesti, daca doresc consilierii de la Nissan, le pot arata eu cum arata si unde e GPF pe masinile lor.

    • Stefan says:

      Am fost azi din nou la dealerul Nissan si consilierii de vanzari mi-au spus ca au primit fisa tehnica in care este mentionat faptul ca Qashqai cu motorizarea 1.3 DIG-T are DPF.

      • Ionut 5 says:

        Stefan,
        Nu mai insista cu denumirea DPF (diesel particulate filter) la motoare care funcționează cu benzină și au GPF (gasoline particulate filter).
        Succes în alegerea mașinii!

        • Stefan says:

          Eram interesat sa vad cum si daca cei de la Nissan au reusit sa se incadreze in normele actuale fara filtru de particule. Da, la diesel este DPF si la benzina GPF. Multumesc pentru clarificare.

  1. 17/04/2019

    […] dinamic. Desi cel putin teoretic performanta Kadjar-ului ar trebui sa fie mai buna ca a Qashqai-ului cu acelasi motor, testat cu ceva timp in urma, am avut senzatia ca modelul celor de la Nissan […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.