Nissan X-Trail 2,2l dCi

X-Trail are un design ce se potriveste perfect oricarui mediu: off-road, ceea ce inseamna forta si agilitate sau oras, ceea ce presupune stil si confort. De la “nivelul” unui X-Trail altfel se vede viata. Pentru ca te simti altfel: in siguranta.

In 2003, pentru al doilea an consecutiv, Nissan X-Trail a fost desemnat de revista britanica Auto Express cel mai bun automobil de vacanta. Conform clasamentului realizat de revista saptamanala, SUV-ul constructorului japonez a devansat modelele Land Rover Freelander si Honda CR-V.

O sa precizez de la bun inceput ca impresia care staruie in mintea mea, dupa ce am mers cu X-Trail, este ca masina isi merita banii. Asta in ciuda faptului ca motorul este zgomotos si vibratiile se simt in interior, in ciuda faptului ca nu se manevreaza la fel de usor ca o Toyota RAV si chiar in ciuda bordului cu o calitate nu tocmai extraordinara.

Bine, bine, o sa spuneti ca m-am ramolit, de ce merita banii un Nissan X-trail? Pai sa spunem ca, desi nu poate invinge gravitatia, il poti baga fara frica pe orice teren care ar face praf, in 10 minute, o masina de oras. Si nu ai simti mai nimic la interior…

Gratie asistarii electronice, sistemul 4×4 reactioneaza la o rotire in gol a unei roti
de numai cateva grade, in alunecare. Sistemul integreaza ABS (patru canale si cinci senzori), EBD, Nissan Brake Assist si chiar (optional), un sistem de control al traiectoriei avansat. Adica, pe scurt, se simte bine in cam orice teren, desi , in ciuda aparentelor, nu este construit pentru aventuri off-road serioase…

Transmisia cu 6 trepte este excelent etajata, aproape sportiv, iar cei 136 CP ai motorului isi fac cu brio datoria in orice treapta de viteza, descurcandu-se onorabil cu cele peste 1500 de kg. Hmmm…. Se pare ca merita banii pana la urma.

Dotarile standard sunt bogate: aer conditionat automat, airbag sofer/pasager + 2 laterale, ESP, geamuri electrice fata, jante aliaj usor, proiectoare ceata, radiocasetofon cu CD, reglaj electric faruri, reglaj electric oglinzi, scaune incalzite fata, imobilizator NATS, sun roof, tapiterie piele, volan imbracat in piele.

Nu poti sa nu apreciezi confortul scaunelor si calitatea tapiteriei, volanul ajustabil si chiar vizibilitatea buna a ceasurilor de bord. Desi duse in centrul bordului, lasand loc pentru un spatiu de depozitare (foarte mare si dotat cu priza de 12 V), ceasurile de bord se pot lectura destul de bine, iar eu sunt destul de carcotas in privinta asta, fiind adept al pozitiei „clasice”.

Trapa este gigantica (numai Maybach e mai tare la capitolul asta…) si permite cerului sa intre inauntru pentru toti pasagerii. Vor ramane cu gura cascata si isi vor lasa pentru cateva clipe dozele de bauturi in suporturile special destinate.

Apropo de bauturi, pot fi pastrate reci sau calde in torpedoul urias, conectat la sistemul de aer conditionat al masinii.

Un alt mare avantaj pentru X-Trail este podeaua plata ce se obtine dupa plierea scaunelor din spate, permitand transportul unor incarcaturi voluminoase.

Modul in care se foloseste tractiunea rotilor se poate selecta de la un comutator situat in dreapta soferului. X-trail se poate conduce in modul tractiune fata, Auto (caz in care se comuta automat in modul 4×4, daca sistemul considera ca este nevoie) si Lock, cand puterea este transferata 53/47% catre punti. Nu exista cutie de transfer sau reductor, pentru off-road autentic.

Caroserie
+ Design superb, calitatea realizarii, proiectoarele integrate in barele de pe acoperis
– Parasocuri vopsite, expuse la zgarieturi pe drumuri neamenajate

Habitaclu
+ Spatiu interior, nivel de echipare
– Calitatea slaba a materialelor bordului

Confort
+ Suspensie excelenta
– Sistemul audio nu are capabilitate MP3

Motor/transmisie
+ Motor si transmisie foarte performante
– Consum de combustibil ridicat in trafic urban, zgomot mare al motorului

Tinuta de drum
+ Comportament rutier corect, chiar dinamic
– Necesita atentie la manevrele in trafic urban

Siguranta
+ Dotari standard foarte bune

 Nissan X-Trail 2,2l dCi 
 Motor2,2l dCi 
 Tip4 cilindri in linie, Diesel 
 Capacitate cilindrica (cmc)2184 
 Putere maxima (CP/rpm)136/4000 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)314/2000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm)4510/1765/1665 
 Masa proprie (kg)1560 
 Portbagaj (l)410-1836 
 Garda la sol (mm)200 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,5 
 Viteza maxima (km/h)180 
 Consum mediu declarat (l/100 km)7,2 
 Consum mediu in test (l/100 km)10,8 
    
 Preturi  
 Pret CIP26 900 euro 
 Pret DDP43 765 euro 
    
 Dealer 

18 Responses

  1. marius says:

    buna. am un nissan x trailer din 2004, il pornesc merg trage e ok, opresc la semafor de exemplu si cand plec nu mai am turbo….opresc pornesc si e ok
    la intersectia urmatoare aceiasi chestie

    • Sami says:

      am avut aceeasi problema…. trebuie curatat EGR-ul si sa i pui dupauntester sa i anulezi eroarea

  2. DRON ION says:

    am probleme la pornire dupa 2-3 secunde motorul se opreste ,o tin turata la 1200 rotatii,motorul merge ,nu pot sa trc de 120 km / ora , ce se antamla ,stie careva?

  3. cristi marcu says:

    Nu ma intereseaza parerea altora.Eu am un nissan x-trail din 2004 diesel ;in afara de interior care nu i-mi prea place eu sunt multumit in totalitate de performantele lui;adica consum ,dizain exterior,comfort,mers sportiv ,cum se comporta iarna,atc.Am avut posibilitatea de a-l testa in 2 ani peste tot ,dar cand din neatentie era sa provoc unele accidente din neatentie chiar si bruscand-o m-a scos din toate cu bine.Am avut ocazia sa testam doua suvuri toyota rav 4 si nissanul meu si la urcare am avut surpriza sa vad cum toyota era apa la 100 grade si mirosea foarte tare a ferodouri de ambreiaj si nissanul meu nici macar nu se ridicase apa putin.Toyota era fabr. 2008 asa ca am mai testat si alte SUVuri cu alti prieteni si sincer si-au dat seama ca e mult mai performant pe drumuri grele dar si pe e85.

  4. lucian says:

    SUV dupa parerea mea e un fel de briceag care are de toate ,furculita,cutit,tirbuson,…,dar mai mult te chinuie.Altceva e sa ai o furculita si-un cutit sau un tirbuson(drek),toate adevarate.UN CEVA BUN LA TOATE nu poate fi decat mediocru sau max.bun si el la ceva anume.O sa observati ca soferul unui SUV vorbeste la un mobil dual sim, invarte anvelope vara/iarna,amanta e prietena sau ruda cu sotia,… .Cand e vorba de nisan(intentionat scris asa),daca-l ai,te chinui sa scapi de el oricum:minti ca sa-l vinzi,140/ora iarna(CASCO) si innebunesti chiar ajungi sa scrii numai cu majuscule.

  5. lucian says:

    SUV dupa parerea mea e un fel de briceag care are de toate ,furculita,cutit,tirbuson,…,dar mai mult te chinuie.Altceva e sa ai o furculita si-un cutit sau un tirbuson(drek),toate adevarate.UN CEVA BUN LA TOATE nu poate fi decat mediocru sau max.bun si el la ceva anume.O sa observati ca soferul unui SUV vorbeste la un mobil dual sim, invarte anvelope vara/iarna,amanta e prietena sau ruda cu sotia,… .Cand e vorba de nisan(intentionat scris asa),daca-l ai,te chinui sa scapi de el oricum:minti ca sa-l vinzi,140/ora iarna(CASCO) si innebunesti chiar ajungi sa scrii numai cu majuscule.

  6. Nicu Barbu says:

    Motoarele Renault care echipeaza noile modele de Nissan X-trail au mari probleme de fiabilitate. La acestea se adauga lipsa documentatiilor si a specilistilor asa ca aceste modele stau in service si nicidecum in folosinta proprietarilor care au platit pentru ele. In firma avem un X-trail 2007 cu motor Renault T31 (2000 cmc diesel) care se opreste la fiecare 5 km – de 3 luni umblam cu el prin service-uri si nimeni nu stie sa remedieze problemele.

  7. marius says:

    in definitiv,toti laudati ,pe rand ,modelele nissan ,dar nu va permiteti niciunul sa le comparati .nou au vechi , care dintre ele e mai bun : x-tail sau pathfinder ,sau vreunul din celelalte modele ? ps. vorbim de categoria offroad ,deci ,in teren !

  8. ADISSANXTRAIL says:

    SALUT. SUNT POSESORUL UNUI NISSAN X-TRAIL DIN 2004,ARE 27500 KM SI SANT PRIMUL PROPIETAR . AM FOST LA MUNTE CU EL SI AM URCAT PESTE TOT. AM AJUNS IN BUCURESTI ACASA LA BLOC SI NU AVEAM LOC DE PARCARE DIN CAUZA ZAPEZII,ASA CA AM INTRAT IN ZAPADA CU EL SI NU A MAI TREBUIT SA DAU ZAPADA , EU VA SFATUIESC SA ALEGETI DIN TOATA INIMA X-TRAILUL.SE COMPORTA FOARTE BINE PE SOSEA .EU CONSIDER CA BORDUL PE MIJLOC ESTE MULT MAI VIZIBIL CA CEL CLASIC.SPOR LA CUMPARATURI.

  9. elenne says:

    la x-trail m-am oprit si eu,varianta full,cu sist de navigatie.abia astept.am facut o alegere buna?am rascolit toate inf.despre suv-uri si m-am oprit aici ptc.mi-a oferit cele mai multe avantaje la pretul cautat.test-driver-ul m-a convins.

  10. Bogdan says:

    cititi mai bine si o sa vedeti k sunt 200 de mm la garda la sol adik 10 cm…am un x-trail cu 180000 km la bord si nu am avut nici o problema cu el

  11. Alien says:

    Garda la sol de 20 mm …. cpilarii nu reusiti sa vedeti de scobitoarea din ochi, si Loganu-ul depaseste aceasta garda la sol iar la un 4×4 vb. din pareri.
    Are 4×4 all mode electronic nici nu stii cand cupleaza spatele (caci este tractiune fata traditional… cu tot cortegiul de avantaje fata de tractiune spate vezi Mercedes, Opel sau Audi, caracter subvirator, stabilitate in conditii de demaraj si frane fara sisteme inteligente : ABS, ASR, ESP), etc. nu mai insist…
    In conditii de mizga pe sosele ramanesti cu anvelope originale Bridgestone reintra pe traiectorie prin suplimentarea puterii pe puntea spate in caz de derapare, automat electronic (te trezesti din derapaj controlat in preluare controlului asupra aceleratiei si vitezei de rotire a tutoror celor 4 roti , reamintesc 4×4 all mode). La zapada nu am reusit sa ies in decor orice am incercat: accelerare in curba, frana si accellerare subita, frana de mana (rotile din fata preiau tractiunea functie de gradul de rotire al volanului, a.i. nu derapeaza cum reuseau masinile vechi, electonica bat-o vina..).
    Nivelul actual de control electronic este deosebit, nu trebuie sa fi as in pilotaj, stie masina restul…

  12. bogdan says:

    salut!!!ce spuneti sa-mi iau in limita a 15000euro!!!nissan x-trail p benzina 2.0i nush cati cai are…..masina e super ingrijita 2003 anul fabicatiei il cunosc pe propietar sau sami iau o masina noua!!!!x-trailul nu are prea multi km la bord

  13. olteanu dan says:

    Pot sa va spun orice doriti voi despre NISSAN X-TRAIL,asta pentru ca am avut unul sub mine doi ani si am facut 100.000km,si am facut cu el ce teste vreti voi(numai cu rotile-n sus nu am mers).Este un SUV ce marita toata admiratia,si te scoate din orice belea(de drum).Consumul este foarte mic,in afara iar viteza maxima este de 200km/h,atinsa de mina pe E85, cu trei persoane si bagaje la bord.imi placea sa-i oftic pe cei cu masini tari, mai ales iarna cand foloseam michelin Alpin 4×4 si treceam pe langa ei cu 120-140 km/h lasandu-i intrun nor de nea.In rest v-as mai spune milte dar nu am timp.Va multumesc.Acum am de un an NISSAN PATHFINDER LE+ cu toate dotarile si cutie manuala cu 6 trpte.

  14. alin tudorancea says:

    Stimati Domni

    Firma noastra comercializeaza elemente de tuning marca ANTEC, din INOX 100%, cu aprobarea TUV, fabricate in Germania, la cele mai avantajoase preturi. Putem echipa toata gama de modele 4×4 si SUV ale marcii Dumneavoastra. Dorim o colaborare cu Dumneavoastra in sensul furnizarii acestor echipamente clientilor care doresc montarea lor pe masini.
    Daca sunteti interesat, nu ezitati sa ma contactati la aceasta adresa de e-mail.

    Va doresc o zi buna.

    Alin Tudorancea
    General Manager
    Sc.MM96 SERV.srl

  15. robert says:

    Ce e corect e corect. Cam ai dreptate Ionut. Ma rog, nu sunt un specialist in 4×4 veritabil, o sa incerc sa tin cont de sfaturile tale. Merci.

  16. ionutz says:

    apropo de cand X-trail a devenit masina de F1. GARDA LA SOL de NUMAI 20 mm… Cred ca pe un circuit de F1 ar face furori Xtrailul vostru…

  17. ionutz says:

    vad ca tot testati tot felul de modele. SUV sau de cu caracter pronuntat OFF-road. scrieti despre tot felul de prostii de trape, de butoane … neinteresant, nu credeti ca poate cateva unghiuri de atac, de degajare, de vad maxim…etc, ar fi interesante pentru unii? poate faceti un efort si va axati mai mult pe partile masinii care trebuiesc subliniate. Va garantez ca anumite persoane nu cred ca ar fi de acord cu unele lucruri pe care le spuneti , de exemplu “.. materialele bordului nu sunt de buna calitate la Xtrail…” credeti oare ce spuneti. poate faceti si un studiu pe aceasta cale… Astept un raspuns de la voi. Turatii maxime va urez… dar sa fie la obiect. incercati sa nu mai scrieti doar de dragul cantitatii. ar fi pacat sa pierdeti din cititori sau ,,, trecatori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.