Am inceput testele cu un Subaru Forester de la Auto Kino Brasov, si nu regret deloc faptul ca am acceptat propunerea lor, am descoperit un SUV compact foarte interesant si care m-a facut sa il indragesc in cele cateva zile petrecute impreuna.
Nu mai e disponibil decat cu transmisie automata CVT Lineartronic si cu o singura motorizare, 2l e-Boxer, mild hybrid, insa prin spatiu si dotari, Forester ramane o alegere inteligenta pentru un anumit public.
In continuare are cel mai performant sistem de tractiune integrala din segment, insa acest lucru nu inseamna neaparat ca are o performanta deosebita in offroad, cum aveau predecesorii sai, pentru ca unghiul de atac e destul de limitat. Totusi, cu atentie, poate parcurge trasee “interesante”, mai ales daca esti ghidat de cineva din exterior…
Oricum, Forester e in continuare o masina de vazut si cumparat, mai ales daca sunteti fani ai marcii, insa atentie mare la reprezentarea in teritoriu, Subaru nu mai acopera atat de bine zona tarii noastre…
Ar fi interesanta o prezentare si cu Outback si noul Crosstrek
Se poate un test cu noul Subaru Outback?
Atata timp cat nu exista o reprezentanta oficiala Subaru in Romania, sansele de succes pe piata noastra sunt aproape zero.
Nu vad multi potentiali cumparatori sa ia o masina fara siguranta unei garantii si alte beneficiii pe care le are o reprezentanta oficiala.
Pe partea de service si garantii, anul acesta a fost parafat un contract direct cu producatorul. Oricum, nici pana acum n-am fost probleme pe partea de garantii – doar un exemplu concludent: in ultimii 4-5 nai, in Romania, au fost inlocuite, pe cheltuiala producatorului, zeci de motoare diesel din prima generatie. Eu am fost unul dintre cei ce au beneficiat de inlocuirea gratuita a unui motor (desi avea aproape 200.000 km).
PS: Eu am (si) un Forester e-boxer – exact echiparea din test. Au venit impreuna, pe acelasi vapor si pe acelasi trailer !
Dpdv al tinutei de drum, confortului, sigurantei, etc – masina este impecabila !
Singurele minusuri ale acestui Forester (dpmdv), sunt:
– rezervorul (mult) prea mic ! Au ”taiat” 17 l din capacitatea rezorvorului fata de generatia precedenta ca sa faca loc bateriilor. Si nu compenseaza nici pe departe prin economia de benzina;
– Au ”scos” trapa de pe toate echiparile intermediare si a ramas doar pe echiparea de top. Inainte, Foresterul avea trapa (MARE) pe toate versiunile de echipare – cu exceptia versiunii de baza;
– chestie de design si gusturi: rotile pe 17” par prea mici raportate la dimensiunile masinii.
Rotile pe 17 nu sunt mici deloc si nici nu ocupa mai putin spatiu. Este pur si simplu mai multa anvelopa si mai putina janta ceea ce e de dorit mai ales la un SUV atat pentru confort cat si pentru utilizari pe drumuri mai grele. La un SUV imi place sa vad suficienta anvelopa comparativ cu janta(din motive usor de inteles)…..altfel intri in categoria celor care iau SUV 4×2 sau unii care pun jante de 19+ si tremura sa iasa in afara soselei. Imi spunea cineva ca a pus jante mai mare pe un Tucson pentru ca era “prea mult spatiu acolo”, am zambit si l-am lasat in pace.
Bine ai revenit, Robert!
Ma temeam ca s-a intamplat cine stie ce de n-ai mai postat din luna mai pana in septembrie.
Sper sa ne bucuram in continuare de review-urile tale foarte detaliate si profesioniste.
Personal sper sa avem parte din ce in ce mai mult si de prezentari ale masinilor electrificate (de toate categoriile), avand in vedere tendintele actuale.
Toate cele bune, Dan