Isuzu D-Max 1.9l Ddi AT6 4×4 Premium

Povestea e simpla. Isuzu D-Max se intoarce, cu o provocare, un motor de 1.9l pe un pick-up, plus modificari ce se pot incadra in notiunea de facelift major.

L-am condus, stiu D-Max-ul surub cu surub, am fost sceptic si inca ma mint ca 2.5 e mai mare ca 1.9, insa in practica noul model merge mai bine decat al meu, desi are mai putin cuplu si 600 cmc in minus. Asa a fost gandit si construit, pe hartie cifrele par mici, in practica depaseste vechiul model.

Cu o transmisie automata noua, cu 6 trepte, optimizata sa stoarca tot cuplul din motor, cu 30 kg mai usor decat precedentul model, in conditiile in care e mai bine echipat ca niciodata, cu durabilitatea recunoscuta, D-Max paseste intr-o arena plina de grei.

A pierdut atuul consumului, cel putin in varianta automata nu mai e pe locul 1, insa noul motor nu are AdBlue si indeplineste normele euro 6, iar cilindreea redusa ajuta la asigurari si impozit, foarte mult chiar, in anumite tari din Europa.

In accelerare motorul e zgomotos, la relanti nu se aude, daca ar fi fost un pic mai bine antifonat, era grozav, in plus 2.5-ul biturbo parca avea resurse de putere inepuizabile, in orice situatie, in timp ce acest 1.9 e acordat cu transmisia parca pentru a se stoarce fiecare Nm si CP existent.

Insa povestea e alta: durabilitate. Isuzu joaca pe o singura carte, fiabililitatea mecanica, in rest nu le bate pe celelalte. Dar are un pret bun, e decent, fiabil, capabil, de incredere si, incredibil, acest uimitor 1.9l se joaca la propriu cu cele 2 tone ale masinii.

14 thoughts on “Isuzu D-Max 1.9l Ddi AT6 4×4 Premium

  1. Cristian

    Salut,
    Am un Isuzu D-Max 2.5 AT5, model 2014, cumparat de nou. Deja am 142.000 km iar motorul merge perfect. Am refuzat sa mai folosesc ulei Mobil Delvac 10W40 semisintetic, iar de la 60.000 km pana acum dar si de acum incolo, folosesc numai ulei Motul Tekma Ultima+ 10W40 pt camioane, 100% sintetic. Motorul este mult mai silentios iar pornirea este mai usoara.
    Am un consum de 6,8 litri in medie, masina o folosesc mixt, camp si sosea.
    Singurele probleme au fost, ruperea usoara a prezoanelor, deja am schimbat 5 bucati, si pete de rugina pe usi. Am discutat si imi revopseste usa gratuit Isuzu. In rest nimic, nimic, nimic.

    • turatiimaster

      Ai consum mai bun ca mine, eu am 6.8-7.3 pe MT6, aceeasi masina in rest, si mie mi s-a parut un downgrade cand la prima revizie mi-au pus Mobilul, motorul a consumat usor mai mult decat cu uleiul din fabrica si intr-adevar zgomotul mi s-a parut mai mare, o sa incerc si eu Motul asta de care zici. Si la mine sunt puncte de rugina, aparute dupa 2 ani jumate, in rest, ca sa te citez, nimic, nimic, nimic. Am schimbat bateria la 3 ani, a murit subit o celula. Partea proasta e ca nici nu vad cu ce s-o schimb, probabil tot cu D-Max, asta nou, sau astept sa vad ce fac impreuna cu Mazda din 2019 incolo.

      Bine, cand spui nimic, te referi la probleme, placute de frana la cat ai schimbat? Ai sarit de 50 000 cu cele originale? Eu am 44 000 acum si sunt cele originale. Bucsi de bara stabilizatoare ai schimbat vreodata pana acum? Alte piese de directie? Intreb pentru ca mai am un D-Max din 2009, si la ala am schimbat placute la 40 000 si bucsele de bara stabilizatoare, in rest nimic.

      • Cristian

        Placutele de frana le-am schimbat prima data la 50.000 km, apoi mi-am cumparat placute Jakoparts cu 250 lei de la Autonet si m-au tinut pana la 110.000 km, iar acum am al treilea rand Jakoparts de care sunt f multumim. Toate filtrele de aer si combustibil sunt Bosch si Jakoparts, si le schimb pe toate la fiecare 20.000 km.
        Am schimbat uleiul in cutia de viteze la 80.000 km, am pus Motul ATF, iar la fiecare 40.000 km schimb uleiul in diferential cu Motul 75W90 sintetic.
        In rest absolut nicio problema cu bucsi, pivoti sau altceva.
        O masina extraordinar de fiabila. Singura problema o reprezinta rugina, fapt care m-a determinat sa cer o revopsire a celor doua portiere stanga.
        Reviziile le-am facut la Opel, cu toate piesele mele si uleiul, costul piese + manopera m-a dus la 800 lei.

  2. Pyro

    Aveti idee de ce nu aduc mu-X si in Europa?

    • turatiimaster

      Nu am idee, era o varianta interesanta pentru cine mai voia o masina care sa poata si offroad.

  3. AlexandruB

    Salut!

    Sa va impartasesc si eu din experienta mea. 9583 km, 2 rechemari date de producator, piulita la injectoare si fulia. La 2 zile dupa a 2 a rechemare, mi s-au aprins martorii check 4wd si esp. Astept sa vad ce zice service-ul. Ca bonus, de cand am primit masina, trage usor stanga. Mi-au zis ca trebuie refacuta geometria, contra cost… bineinteles. Fiti atenti cand achizitionati model nou aparut si la reteaua de dealeri. Eu daca vreau sa schimb service-ul…. Tzeapa! Sper sa se remedieze aceste probleme, ca altfel imi place masina

    • turatiimaster

      Eu zic ca ar trebui sa ne bucuram ca schimba ei diverse inainte sa iesi din garantie si sa trebuiasca atunci sa umbli la injectoare sau mai stiu eu ce.

  4. Cristi 54

    Buna ziua!
    Am urmarit cu mare interes testul dvs. As fi fost interesat si de un test (facut tot de dvs.) cu modelul cu cutie manuala. Poate nu un master test , dar macar un test comparativ.
    Intentionez sa achizitionez un model pick-up , pe care ar urma sa-l folosesc in principal pentru tractiune platforma (auto). Deci ma intereseaza in mod special fiabilitatea in aceste conditii. Precizez ca nu am mai condus niciodata un automobil cu cutie automata…dar 4X4 da…dar nu cred ca “se pune” Skoda octavia 1.9 TDI 4X4 . De aceea stau “in cumpana” nu prea pot sa ma hotarasc ce model sa aleg .Variantele ar fi actualul model cu cutie manuala/automata sau un model la mana a doua cu motorul de 2.5.
    Ceva sugestii?
    O zi buna tuturor!

    • turatiimaster

      Urmeaza un test si cu varianta manuala. Oricum, pentru tractiune platforma e de preferat un model second hand, cu cilindreea mai mare (2.5l).

      • Aurelian TATARU

        Salutare!

        Robert, in primul rand FELICITARI pentru toata munca pe care o faci in acest domeniu!
        Este evident faptul ca esti un impatimit al masinilor, si un foarte mare fan Isuzu (dar si Kia…)

        Cat mai dureaza pana vom vedea testul cu varianta manuala? Din Aprilie ne tot “ameninti” cu el, dar pana acum … nimic!

        Trebuie sa marturisesc ca in mare parte datorita review-urilor tale, am devenit si eu fan Isuzu.
        Chiar daca – din punctul meu de vedere – am doua super masini (Suzuki Jimny 2014 si Suzuki Vitara S Allgrip 2016), ma gandesc din ce in ce mai mult sa-mi iau si noul D-max, cu cutie manuala, caruia sa-i montez un hardtop.

        Acum doua saptamani am condus – ca test in adevaratul sens nu poate fi numit – 21 de km, cu masina de test (cutie manuala) de la Mit Motors.
        Intrucat a fost o exeprienta placuta – ne-a placut atat mie, dar mai ales sotiei – asteptam un moment prielnic / o (super) oferta pentru a o achizitiona.

        Avand in vedere scopul pentru care ne dorim masina – anume iesirile in natura si camparea – crezi ca noul L200 ar fi o varianta mai buna? Daca da, poti te rog sa argumentezi?

        Astept cu interes raspunsurile tale.

        Toate cele bune,

        Aurelian

        • turatiimaster

          Ca sa vezi, chiar acum filmam noul D-Max cu cutie manuala. O sa apara in 2-3 saptamani pe site. L200 e o varianta buna, depinde ce vrei sa faci cu el, D-Max-ul e best in class in fiabilitate, nimic nu se compara cu el, insa in alte aspecte sunt pick-up-uri care il bat (echipamente, confort, etc). Daca faci offroad serios, D-Max, pentru utilizare obisnuita e foarte bun si L200. La D-Max-ul nou ai rafinamentul inegalabil al motorului 1.9, cel mai lipsit de vibratii din gama pick-up, taxe mici, consumul e posibil sa fie usor mai mare ca la L200, cel putin din ce am vazut si ce vad si cu varianta manuala, insa spatiul si organizarea interioara sunt foarte bune in D-Max. Incearca sa faci test si cu L200, sa vezi care te atrage mai mult.

  5. AlexandruB

    @Aurelian TATARU

    Salut,

    Ca si posesor de Dmax 1.9 , transmisie manuala, am avut si eu dilema ta, L200 vs Dmax . Ca si comportament la drum, mi-a placut foarte mult L200 dar din pacate spatiul in spate la Mitsubishi nu ca lasa de dorit, e chiar meschin 🙂 . Un alt factor a fost si componenta financiara, care atarna muuult in favoarea Dmax.

    Toate bune!

  6. Aurelian TATARU

    Alexandru,

    Iti multumesc pentru raspuns!

    Poti te rog sa faci- foarte pe scurt – o lista cu ceea ce-ti place, respectiv ce nu-ti place la el?

  7. AlexandruB

    Da!
    Cons: – n-are xenoane ( pana in martie 2017, cand a venit a mea, doar pe Amarok si Ranger am vazut )
    – are un sistem infotainment care se vrea destept, dar nu-i prea iese. Spre exemplu posturile radio, eu personal n-am gasit unde sa le setez. In functie de zona in care te afli, scaneaza posturile si tu iti alegi din ele. Daca eu vreau sa setez frecventa 94.8 n-am de unde, sau n-am gasit eu.
    -bluetooth-ul este destul de stupid, nu prea tine minte ultimele apeluri, etc ( isi face treaba in mare 🙂 )
    -are buton de proximitate, doar pe usa soferului, nu si la pasager fata ca la restul masinilor
    -scaunul cu reglaj electric, doar la sofer, pasagerul fata dreapta clasic
    -usa benei nu este inclusa in inchiderea centralizata. Am un hardtop Cargoboy, care nu este cuplat pe inchiderea centralizata (chestie de costuri) si cand am nevoie sa incarc ceva mai voluminos, folosesc o cheie pt usa hardtopului si cheia din interiorul telecomenzii ca sa deschid usa din spatele benei. La celelalte modele n-am verificat aspectul asta asa ca nu stiu cum sunt

    Pro: – spatiul interior. Din ce am testat eu, Dmax-ul mi s-a parut cel mai spatios
    – ergonomia interiorului ( poate n-o fi cel mai inovativ din pct de vedere design, oricum ceva subiectiv, dar gasesti cam tot ce-ti trebuie fara o acomodare in avans cu masina)
    – eu la a mea, am un consum mixt de 9-9.5% cu mers destul in oras si cu mers sprinten in afara
    – materialele interioare care rezista la hartaneala. Eu merg des la peste. Aduc masina cocina, intr-o ora o fac la interior noua. Pielea de pe scaune pare foarte rezistenta.
    – sistemul audio peste L200 ( a doua masina este o Mazda cu audio Bose si m-am obisnuit cu un standard)
    – in stanga si in dreapta pe bord, in dreptul geamurilor de la portierele fata, are suporturi de bauturi, care sunt indreptate in fanta de aer conditionat si chiar iti racesc bautura
    – camera de marsarier, are si concurenta, dar la o masina asa lunga cu spatiile inguste de parcare din Bucuresti, este “the shit”
    – din pct meu de vedere tinuta de drum mult peste Navara sau Hilux. Desi Navara are suspensia spate cu arcuri normale si nu foi, la viteza se simte foarte greoaie.
    – motorul foarte interesant, desi 1.9 se descurca admirabil ( nu este masina de curse, dar pe traseu are destule resurse de putere pentru depasiri si dealuri )
    – si intr-o nota de gluma, nu e Renault, ca Navara si mai nou L200 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.