Isuzu D-Max 1.9l Ddi AT6 4×4 Premium

Povestea e simpla. Isuzu D-Max se intoarce, cu o provocare, un motor de 1.9l pe un pick-up, plus modificari ce se pot incadra in notiunea de facelift major.

L-am condus, stiu D-Max-ul surub cu surub, am fost sceptic si inca ma mint ca 2.5 e mai mare ca 1.9, insa in practica noul model merge mai bine decat al meu, desi are mai putin cuplu si 600 cmc in minus. Asa a fost gandit si construit, pe hartie cifrele par mici, in practica depaseste vechiul model.

Cu o transmisie automata noua, cu 6 trepte, optimizata sa stoarca tot cuplul din motor, cu 30 kg mai usor decat precedentul model, in conditiile in care e mai bine echipat ca niciodata, cu durabilitatea recunoscuta, D-Max paseste intr-o arena plina de grei.

A pierdut atuul consumului, cel putin in varianta automata nu mai e pe locul 1, insa noul motor nu are AdBlue si indeplineste normele euro 6, iar cilindreea redusa ajuta la asigurari si impozit, foarte mult chiar, in anumite tari din Europa.

In accelerare motorul e zgomotos, la relanti nu se aude, daca ar fi fost un pic mai bine antifonat, era grozav, in plus 2.5-ul biturbo parca avea resurse de putere inepuizabile, in orice situatie, in timp ce acest 1.9 e acordat cu transmisia parca pentru a se stoarce fiecare Nm si CP existent.

Insa povestea e alta: durabilitate. Isuzu joaca pe o singura carte, fiabililitatea mecanica, in rest nu le bate pe celelalte. Dar are un pret bun, e decent, fiabil, capabil, de incredere si, incredibil, acest uimitor 1.9l se joaca la propriu cu cele 2 tone ale masinii.

5 thoughts on “Isuzu D-Max 1.9l Ddi AT6 4×4 Premium

  1. Cristian

    Salut,
    Am un Isuzu D-Max 2.5 AT5, model 2014, cumparat de nou. Deja am 142.000 km iar motorul merge perfect. Am refuzat sa mai folosesc ulei Mobil Delvac 10W40 semisintetic, iar de la 60.000 km pana acum dar si de acum incolo, folosesc numai ulei Motul Tekma Ultima+ 10W40 pt camioane, 100% sintetic. Motorul este mult mai silentios iar pornirea este mai usoara.
    Am un consum de 6,8 litri in medie, masina o folosesc mixt, camp si sosea.
    Singurele probleme au fost, ruperea usoara a prezoanelor, deja am schimbat 5 bucati, si pete de rugina pe usi. Am discutat si imi revopseste usa gratuit Isuzu. In rest nimic, nimic, nimic.

    • turatiimaster

      Ai consum mai bun ca mine, eu am 6.8-7.3 pe MT6, aceeasi masina in rest, si mie mi s-a parut un downgrade cand la prima revizie mi-au pus Mobilul, motorul a consumat usor mai mult decat cu uleiul din fabrica si intr-adevar zgomotul mi s-a parut mai mare, o sa incerc si eu Motul asta de care zici. Si la mine sunt puncte de rugina, aparute dupa 2 ani jumate, in rest, ca sa te citez, nimic, nimic, nimic. Am schimbat bateria la 3 ani, a murit subit o celula. Partea proasta e ca nici nu vad cu ce s-o schimb, probabil tot cu D-Max, asta nou, sau astept sa vad ce fac impreuna cu Mazda din 2019 incolo.

      Bine, cand spui nimic, te referi la probleme, placute de frana la cat ai schimbat? Ai sarit de 50 000 cu cele originale? Eu am 44 000 acum si sunt cele originale. Bucsi de bara stabilizatoare ai schimbat vreodata pana acum? Alte piese de directie? Intreb pentru ca mai am un D-Max din 2009, si la ala am schimbat placute la 40 000 si bucsele de bara stabilizatoare, in rest nimic.

      • Cristian

        Placutele de frana le-am schimbat prima data la 50.000 km, apoi mi-am cumparat placute Jakoparts cu 250 lei de la Autonet si m-au tinut pana la 110.000 km, iar acum am al treilea rand Jakoparts de care sunt f multumim. Toate filtrele de aer si combustibil sunt Bosch si Jakoparts, si le schimb pe toate la fiecare 20.000 km.
        Am schimbat uleiul in cutia de viteze la 80.000 km, am pus Motul ATF, iar la fiecare 40.000 km schimb uleiul in diferential cu Motul 75W90 sintetic.
        In rest absolut nicio problema cu bucsi, pivoti sau altceva.
        O masina extraordinar de fiabila. Singura problema o reprezinta rugina, fapt care m-a determinat sa cer o revopsire a celor doua portiere stanga.
        Reviziile le-am facut la Opel, cu toate piesele mele si uleiul, costul piese + manopera m-a dus la 800 lei.

  2. Pyro

    Aveti idee de ce nu aduc mu-X si in Europa?

    • turatiimaster

      Nu am idee, era o varianta interesanta pentru cine mai voia o masina care sa poata si offroad.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.