Logan trece cu 100 km/h testul ADAC!

Lupta dura pe piata autoturismelor populare. Un test controversat a rasturnat Dacia Logan la 65 km/h.

Saptamana trecuta, Dacia Logan a fost supusa unui test de siguranta ( “testul elanului”) de catre ADAC (Clubul German Auto).

Potrivit raportului dat publicitatii si citat de catre presa germana (Hamburger Abendblatt sau Spiegel OnLine), in urma testului Loganul s-ar fi rasturnat la viteza de 65 km./h.

Testul elanului consta intr-o succesiune de viraje bruste, la viteza din ce in ce mai mare.

Purtatorul de cuvant al reprezentantei Renault din Germania, Martin Zimmermann, citat de Hamburger Abendblatt afirma ca la testele efectuate de compania Renault nu au fost probleme cu Dacia Logan. El a precizat ca automobilul testat de ADAC va fi examinat in detaliu de catre firma producatoare.

Pe forumurile de specialitate din Franta (www.forum-auto.com) si Romania (www.daciaclub.ro) rezultatul testului facut de germani este intens contestat.

Organizatorii ADAC sunt acuzati de rea credinta, dat fiind succesul Logan pe piata germana, unde s-au vandut deja 500 de bucati, fiind botezat de catre nemti “Rumänen-Golf”.

Observatiile forumistilor sunt legate de cateva semne de intrebare legate de comunicatul, insotit de patru fotografii, dat publicitatii de catre ADAC .

Este, de asemenea demn de citit modul in care presa de specialitate poate manipula eventualii cumparatori prin publicarea rezultatelor unor astfel de teste, atunci cand interesele unor companii concurente sunt lezate (vezi exemplul Suzuki)

Sursa: HotNews.ro

Din presa romana:
Ev. Zilei – 27.07.2005

Dacia Logan s-a rasturnat la teste in Germania

Modelul Dacia n-a reusit sa treaca „testul elanului”, esuand in incercarea de a evita un obstacol la viteza de 65 km/h.

Un autoturism Dacia Logan s-a rasturnat la testul de evitare a unui obstacol efectuat de Automobil Clubul German (ADAC), care sustine ca acesta este efectul unei reglari inadecvate a trenului de rulare. ADAC a verificat comportamentul rutier al mai multor automobile de clasa medie cu asa-numitul test al „elanului”.

Acesta presupune evitarea unui obstacol aparut brusc in fata unui autovehicul care circula cu viteza de 65 de kilometri pe ora.

Potrivit ADAC, aceasta situatie nu este una critica in sine, pentru, ca automobilele moderne, echipate cu programul electronic de control al stabilitatii (Electronic Stability Programme – ESP) nu solicita prea mult nici trenul de rulare si nici cunostintele soferului. S-a mai intamplat si la case mai mari, cum ar fi Mercedes.

Specialistii germani au indicat insa ca Logan nu dispune de ESP, iar rasturnarea a fost determinata de reglaje inadecvate ale trenului de rulare. Astfel, chiar daca nu sunt echipate cu ESP, automobilele supuse testului ar trebui cel mult sa derapeze.

„In cazul Dacia, desi presiunea in pneuri a fost corecta, una dintre roti s-a blocat pe asfalt, ceea ce a condus la rasturnare”, au precizat intr-un comunicat specialisti din ADAC. Aceiasi experti sustin ca o alta problema, chiar mai grava, este ca stalpul de sustinere fata de pe partea soferului a cedat, ceea ce ar determina, in cazul unui accident, restrangerea spatiului vital al pasagerilor.

De remarcat ca in urma unui test de protectie a pasagerilor, efectuat tot in Germania, Logan n-a reusit sa treaca majoritatea probelor, iar cateva saptamani mai tarziu, institutul EuroNCAP i-a acordat trei stele (calificativ bun) la siguranta.

In Suedia a trecut testul

„Nu putem comenta acest rezultat, deoarece nu stim imprejurarile in care a fost efectuat testul ADAC. Remarcile specialistilor germani contrazic putin rezultatele obtinute de Logan, tot la „testul elanului”, cand cele doua modele implicate in competitia europeana „Masina Anului 2005” au trecut probele efectuate in Suedia”, a declarat Monica Popovici, Directia de Comunicare Dacia-Renault.

Sursa: HotNews.ro

Ce credem noi?

“Nu credem ca Dacia Logan se poate rasturna la 65 km/h in “testul elanului”, in conditii normale de efectuare a testului, chiar si fara ESP, daca este echipata cu pneuri si jante adecvate (toate la fel).

Roata fata, cea care s-a blocat, avea janta din tabla (se vede clar din poze), iar celelalte roti aveau jante din aliaj usor. Nu cred ca in regulamentul de efectuare a testului elanului se precizeaza ca este normal acest lucru. Normal era ca trenul de rulare sa fie echipat cu jante si pneuri identice.

Nu in ultimul rand, pilotul ar fi trebuit sa poarte casca, lucru care ne mira, cunoscand rigurozitatea tipic germana. Cand te urci intr-un autoturism cu intentia de a efectua un test ce se poate solda cu o rasturnare (la o viteza de intrare in sicane de 65 km/h), iti pui casca.

Cel mai probabil, testul realizat de clubul auto german a avut specificatii proprii, diferite de “testul elanului”, de unde si urmele de franare din fotografii.

Intrucat in testul elanului 65 km/h este viteza standard de intrare in sicana, iar dupa urmele de trecere se vede ca Logan a rezistat cu brio la mai multe intrari si iesiri din sicana, consideram ca testul ADAC nu este unul si acelasi cu “Elk test” sau “testul elanului”.

Daca in Suedia, cu ocazia concursului “Masina anului 2005”, Dacia Logan a trecut cu brio testul elanului (cu doua versiuni diferite ale masinii), atunci cazul ADAC poate fi considerat un caz izolat. Si da, s-a intamplat si la case mai mari sa se rastoarne masini in astfel de teste… Care este, deci, problema in acest caz?

Problema pare a fi neverificarea informatiei de catre cei care au lansat-o sau preluat-o, respectiv jurnalistii romani. Nu este de aplaudat nici ambiguitatea comunicatului de presa difuzat de clubul german, unde, printre alte informatii destul de incetosate, se recomanda cumpararea unui autovehicul second-hand, in detrimentul unui Logan.

Pe site-ul ADAC se precizeaza ca nu este vorba de testul elanului, ci de un test propriu, asemanator cu “Elk test”, de evitare a unui obstacol, test pe care Logan se pare ca l-a trecut la viteza de 100 km/h.

Rasturnarea masinii s-a produs in timpul unei sedinte foto, in care se fotografia Logan-ul executand diverse manevre, mai mult sau mai putin brutale, in timpul uneia dintre aceste manevre masina rasturnandu-se.

Faptul ca pilotul nu purta casca confirma faptul ca era o doar o sedinta foto si nu testul propriu-zis, iar figura uluita a acestuia arata clar acest lucru.

Ca Logan s-a rasturnat este, prin urmare, nerelevant pentru comportamentul rutier sau siguranta masinii, intrucat majoritatea autoturismelor (chiar si cele foarte performante) se pot rasturna, chiar si la viteze mai mici, ca urmare a anumitor manevre brutale din partea pilotului”

Robert ADAM, Turatii.ro

Ce inseamna “testul elanului” aici.

Comunicatul oficial Automobile Dacia aici.

32 Responses

  1. costescu marius says:

    privind prin diferite prisme,LOGAN nu se poate numi masina,fatza de altele cu dotari la cele mai bune standarde/vezi GIULIO.

  2. Doru says:

    Bai fratilor…sa stiti cu totii,nu stiu ce masini va plac voua dar sa stiti una de la mine:francezii se pricep la arte,sculpturi,picturi,alea,alea…italienii la femei si numai nemtii la motoare.Sa nu ridice nimeni statuie Loganului…ca tot un fel de Dacie e,intr-adevar,un hibrid Renault(a se vedea la ce se pricep francezii)

  3. asdf says:

    Numai comparati frate loganu la 7000 de euro cu nu stiu ce golf care e peste 9000 de euro cu tot cu taxe hai sa fim seriosi masina la 7000 de euro cu dotarile pe care le are sparge concurenta cel putin pana la momentul de fata ….

  4. Csabi says:

    AUR!este greu de imaginat ca un neamt sa se teme de o tehnologie pseudo-franceza.daca testul se fa cea intentionat,atunci neamtul isi punea casca ,nu cred ca si-ar fi dorit sa moara intr-o masina romaneasca.am condus si eu logan,se inclina in curba destul de bine,mosteneste cred ceva gene de la 1310.credeti-ma fratilor loganul nu are termeni de comparatie cu golf IV,focus,sau astra G.trenul de rulare este net inferor modelelor germane.

  5. dan says:

    adevarul e ca al meu consuma si in oras si afara in functe de cata mila am de el.daca ma grabesc ia 9.2-9.8 in oras ,dar e normal ,atata spune si producatorul ca va consuma,si eu stiam asta si totusi am luat-o,….

  6. Marin Mihai says:

    cine a zis k logan consuma 7.6 l in oras si 6, nush cat in afara e degeaba.si mai zicea k se poate da p un golf hahahahhah golfu consuma 6 in oras si 4, ceva in afara k sa nu mai zic de esp in care e inclus asr si edb frana p discuri spate nu se poate compara da pt romanai e numa excelenta dacia logan aaa si are numa 3 stele la adac

  7. giulio says:

    constat k pe forum,sunt prea putini cunoscatori!FACETI un CURS de PILOTAJ,si apoi incercati sa rasturnati o masina,pe suprafata PLANA,ca-n teste!Eu am dat curs de pilotaj, cu TICO si credeti-ma,NU SE VARSA nici TICO,NICI LOGANUL!Masina are prea mare succes,este model fiabil,gratie megane-ului 1!Studiati MINCIUNILE,apoi dati-va cu parerea!

  8. ikar says:

    @jerwing explica-ne eu chiar nu inteleg,ai motorina benzina ce ai,cred ca motorina din cifrele consumului

  9. JREWING says:

    LOGANUL e super
    Consuma 7,4 in oras
    in afara 6,5 la 120 km/h
    costa 7300 euro
    mai vreti ceva?
    frine beton
    stabilitate in curbe
    poate la schimb cu un VW Golf , seria4, cu 120.000 km la bord, dar cu maxim 7000 euro, toate taxele incluse
    Nu va luati Diesel, nu fuge decit pina la 100 km/h

  10. Sir Nenea says:

    eu zic sa ne calmam cu nemti si toti l….ii din lume care sunt ofticati ca infarsit misca ceva si la noi in tara asta e parerea mea eu am logan si sincer nu las vinde nici in ruptul capului decat dca e dispus cineva sa imi dea o seria 5 :)) p.s. vb serios

  11. cezar says:

    vrajeala de 3 lei kg, cum sa nu o rastoarne la 160 la ora .eu am rasturnat un audi a8 la 150 sunt invidiosi nemtiiiii

  12. Marin says:

    Fratilor, eu am o solenza scala din mai 2004 vreau sa spun ca italieni cind mau vazut cu ea au ramas cu curile cascate. Lea-u placut la nebunie si ca masina; si ca pret. Eu lucrez in italia si puteam sa-i iau o masina veche straina, la bani care iam dat pe DACIE 6.800€ gaseam o masina bunicica.dar fara garanzie.
    am avut si am masina la mana a doa un pegeot 206 circula sotia stie dumnrzeu cati bani ma costat si cati ma va ma-i costa. Asa ca eu sunt ffffffffffoarte multumit de nepretuita noastra DACIE.Am 56.000Km nu am avut nici ce mai mica problema,normal ca iam schimbat uleiul si iam pus benzina. dupa experienta cu SOLENZA OPTIONEZ SA-MI IAU LOGAN
    Apropo de nemti patronul meu a schimbat trei mertanuri in acest an defectiuni de fabrica primul sa spart pistonul nr 5 ia dat o alta masina noua dar a pierdut TVAul 20%din valoarea masini al duilea probleme de centralina defect fabrica ia dat una noua si iar a pierdut 20% iar a tria isa rupt planetara stanga ia dat alta ,dar nu a mai vrut mercedes a lut toyota geep dupa ce a pierdut TVAul la trei masinisi cred si eu ca sa saturat.Asa ca si fabricele mari de masini nu fac mare lucru.ce poti cere de la una cu e DACIA&RENAULT.

  13. cata says:

    AI DREPTATE DANE , CINE ARE BANUL NICI MACAR NU AR TREBUI SA INTRE IN ACEST SITE SA COMENTEZE DESPRE LOGAN ,CIT DESPRE NEMTI ,AU TOT INTERESUL SA DISTRUGA TOT CE ESTE COMPETENTA PTR. CA LOGANUL ESTE INTRADEVAR UN RIVAL IN CLASA SEMI COMPACTA.EU PERSONAL NU AM VAZUT LOGANUL DECIT IN POZE PE NET PTR. CA TRAIESC IN SUA ,IAR CHIAR DACA AICI AM UN GOLF A3 1.8 LITRI 90 HP, DACA O SA MA INTORC IN TARA ,,CU TOATE CA NU SE MERITA INCA ,,SI PRESUPUN CA NU AM BANI DE UN VW. NOU , IMI IAU FARA DISCUTIE UN LOGAN ECHIPAT NOU,,, MASINA NOUA E MASINA NOUA. DE ACEIASI BANI ITI POTI LUA UN GOLF SAU BORA FOLOSIT CARE ARE MACAR 120.000 KM. DUPA CARE LA PUTIN TIMP O SA INCEPI SA BAGI O GROAZA DE BANI, IN SENZORI ,POMPA DE BENZINA, FRINE,AER,ETC. PIESE CARE AU MEDIA DE VIATA IN JUR DE 150.000 KM. CIT DESPRE TESTUL ELANULUI ,SI UN MERCEDES CLASE A A FOST RASTURNAT LA ACEST TEST , IAR UN TRABANT A TRECUT FARA PROBLEME, ASA CA DEPINDE DE CEL CARE ESTE LA VOLAN. UN SALUT CORDIAL DE PESTE OCEAN.,. TRAIASCA ROMANIA!!!!!

  14. dan says:

    Mai oameni buni,parerea mea este ca Loganul e o masina buna ,buna pentru omul mediu,daca aveti pretentii cumparati ceva mai scump,mai dotat.La banii astia ce constructor ofera ceva mai bun?Si sa nu uitam care este scopul celor de la Dacia/Renault cu acest model,acelasi scop ce l-a avut si Volkswagen cand a intrat pe piata cu “broscuta”:masina ieftina accesibila si buna(normal ca nu le poti avea pe toate la banii astia)Succes Dacia!

  15. hi_tek_777 says:

    testul asta la adac a fost doar asa …pt. a se opri succesul pe care il are in europa.masina tot se va vinde cu toate ca a fost data minciuna asta.la banii care costa merita masina

  16. sorin says:

    ah. si era sa uit o precizare. se dadea cineva cu parerea cum ca “masina s-a rsturnat o data cand avea toate rotile din aliaj si apoi au refacut testul cu ACEEASI MASINA inlocuind doar roata de aliaj care s-a deteriorat… ” amice esti absurd! loganul din poze nu are nici o zgarietura. ori e trucat ori e o masina al draq de buna de nu se ia nici vopseaua 🙂

  17. sorin says:

    urmele de guma din asfalt au fost sterse in photoshop intr-o poza. nu va mai stresati degeaba, logan se va vinde mai departe.

  18. razvan says:

    ba eu cred ca i vrajeala asta cu rasturnatul.am incercat eu sa fac prostii cu ea la 90 100 si nimik.daca tii cu tot dinadinsul poti sa rastorni si un audi a6.asa ca…lasati vrajeala asta

  19. vlad says:

    Oare cati stiu dar chiar si Mercedesul SL100 s-a rasturnat la testul elanului asa ca nemtii nu se pot mandrii ca au masinile perfecte.Dupa opinia mea nemtii sunt un pic cam invidiosi de succesul Daciei in Europa,la calsa ei am auzit zvonuri cum ca ar fi masina anului 2004 in Europa asa ca nemtii au facut ceva cu masina,caci la Renault nu au avut nimic cu testul acesta.

  20. gigi says:

    baga pula frate

  21. gigi says:

    baga pula frate

  22. duncan says:

    bai fratilor,nemtii o bat la cur asta e parerea mea .Eu am Logan si merge super si vreau sa spun ca l-am testat ,Are stabil. in curbe,motorul meu de 1.6 trage ca nebunul si am un consum de 5.4 la 100 km

  23. RAdu says:

    Apropo de logan si de testele la care e supus de diferite publicatii.Referitor exclusiv la testul de stabilitate cred ca vor sa insinueze faptul sa si mercedesul A Class avea probleme dar a fost retras intoducandui-se sistemul E.S.P. Poate asta ii lipseste loganului tinand cont de dimensiuni, bine asta in afara esteticului care nu-l prea avantajeaza intr-o comparatie amanuntita cu alte masini din clasa ei. Asta e cel mai mare dezvantaj al masini dar daca esti tolerant pati spune ca la pretul asta merita.

  24. mihai says:

    asa cum am mai spus si in alt comentariu legat de alt articol despre logan,testele facute in germania sunt dubioase si clientela germana ar trebui sa isi dea seama de acest lucru.Primul test al lui logan efectuat de autobild comparativ cu golf4 a dezvaluit clar relele intentii ale presei germane(logan a fost dusa la test in versiunea de baza aia de 5700eur care nici nu este destinata pietei occidentale)si nu este deloc normal sa compari o masina care noua a costat vreo 15000eur cu una care noua costa 5700eur…sa fim seriosi….(e inutil sa mai amintesc de crash testul autobild+dekra sau poftim, testul elanului)problema e ca nemtii nu prea sunt seriosi….Si cum sa nu faca ei minarii cand e vorba de o masina care le cam incomodeaza vanzarile masinilor de productie germana(deh exclusivismul a fost dintotdeauna la moda in germania)

  25. dra says:

    Eu vad in pozele alea ca s-a inclinat odata pe stanga si o data pe dreapta…. oricum e de kkt daca s-a rasturnat la 65km o masina zic eu ca ar fi trebuit sa derapeze dar draq sa se rastoarne… ce draq conteaza ca o geanta e din tabla la viteza aia si in sicane??!?!?! si imi trecuse un gand sa imi iau logan ha hahahaha bine ca mi-a venit mintea la cap. Dar poate daca nu faci figuri cu ea pe sosea poate ca e ok :)) adica cand vedeti elanul in fata sa intrati in spatele lui sa nu incercati sa il ocoliti :)))))

  26. Questionman says:

    Pai daca dadeau in bordura si apoi in stalp inseamnaca au mers in oras cu 160 km/h ???

  27. celalalt says:

    daca tu crezi ca mai ramane ceva dintr-o masina dupa un accident facut la 160 km/h inseamna ca nu esti realist. Mergi mai incet si o sa vezi ca masina e buna si soferul a exagerat rau de tot. Pacat!!

  28. Speedyman says:

    Sa-ti bagi pulka in ea
    Niste prieteni au murit cu Loganul au dat in bordura si apoi in stilp aveau 160 km/h
    Unu de 22 ani a murit pe loc si restu raniti grav

  29. Aur says:

    http://www.hotnews.ro/articol_27688-Precizari-privind-testul-ADAC-la-care-s-a-rasturnat-Dacia-Logan.htm -aici se spune ca masina s-a rsturnat o data cand avea toate rotile din aliaj si apoi au refacut testul cu ACEEASI MASINA inlocuind doar roata de aliaj care s-a deteriorat… Atunci unde naiba in imaginile de mai sus se vede ca masina este sifonata – ar fi trebuit sa fie vizibile urmele rasturnarii anterioare…

  30. platina says:

    cemai… e de kkt. loganul asta. a fost conceput sa fie un kkt si este un kkt

  31. Aur says:

    oricat de neserios a fost facut testul, trebuie sa fim constienti ca pe drumurile din romania aceste situatii sunt frecvente (atat legate de lucrurile neprevazute, cat si de starea tehnica a automobilului – romanului ii cam place sa “peticeasca”).

  32. Aur says:

    este evident ca o marca germana cel putzin se teme de succesul pe care l-a avut pana acum LOGAN… si sa nu uitam ca doreste sa vina pe piata cu un model similar; o masina germana de acelasi calibru ii poate indemna pe cumparatori, si in urma unor review-uri nefavorabile, sa renunte la ideea de a cumpara LOGAN.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.