Skoda Fabia 1,2l HTP

Reputatie excelenta datorata modelului anterior, motoare verificate in timp, preturi modice, calitate, iata doar cateva dintre atuurile cu care Skoda Fabia, noua Fabia, vine sa ia mintile cumparatorilor. Si recunosc, pe mine nu m-a dezamagit… Adica lasand la o parte lookul delirant (la uratenie ma refer), in rest masina e destul de ok.

Ce ne facem insa cu partea de estetica? E subiectiva ce-i drept, insa marea majoritate a parerilor pe care le-am auzit, indiferent ca veneau de la femei sau de la barbati, sunau cam trist pentru noul model Fabia. Mai exact, masina pare urata pentru toata lumea. Da, si daca ne uitam atent, chiar asa e. Seriozitatea tipic germana a vechiului model a fost, printre altele, o cale catre succes. Incercarea de a inveseli atmosfera a dat gres in cazul noului venit…

Fiind o chestiune de gust, sa vedem ce ofera masina, dincolo de estetica ciudata… Cum spuneam si la inceput, calitatea nu este straina de Fabia. Ingrijit lucrata, masinuta surprinde mai ales la interior, unde regasesti elemente preluate de la Roomster si alti “fratiori” din grupul VAG, bine inchegate si asamblate, intr-un stil semisobru, caracteristic.

Sigur ca propulsorul nu e unul de Formula 1, insa pentru cine are nevoie de o masina mica, de oras, este absolut suficient si nu te dezamageste nici in afara. Desi considerat de multi ca fiind ineficient si submotorizat, daca este folosit cum trebuie poate propulsa fara probleme majore un automobil mic cum este Fabia. Sa nu uitam ca are doar 1,2l…

Intr-un test pe traseul Bucuresti-Mamaia si retur, parcurs intr-un destul de alert, a consumat 7,3l la suta de kilometri si, cel putin din interior, Fabia 1,2l a lasat o impresie foarte buna. Lista de optionale este foarte larga si include diverse facilitati existente pe modele din clase superioare.

Conectare Bluetooth, mufa input audio, sistem de navigatie, transmisie automata, proiectoare de ceata cu functie Cornering, senzori de parcare, TPM (monitorizare presiune pneuri), comenzi audio pe volan, iata doar cateva din optiunile ce pot fi montate pe Fabia. Modelul testat era scump ca pret, insa si destul de bine echipat.

Caroserie
+ Calitate, accesibilitate, spatiu
Design atipic, forma geamuri fata, usi fata cu deschidere larga in partea de sus

Habitaclu
+ Aparatura de bord amplasata ergonomic, calitatea materialelor folosite, posibilitati multiple de configurare a scaunelor spate

Confort
+ Suspensie excelenta pe orice fel de suprafata, suficent de ferma dar in acelasi timp confortabila, cotiera foarte bine pozitionata

Motor/Transmisie
+ Motor surprinzator, desi nu pare performant in cifre, in realitate se comporta bine
Avand mersul spre inapoi selectat cu apasare si spre inainte, apar probleme la schimbarea in 1-3-5, la schimbari rapide levierul se lasa in jos

Tinuta de drum
+ Manevrabilitate foarte buna, tinuta drum excelenta

Siguranta
+ ABS+EBD, airbaguri frontale si laterale SRS, sistem Isofix

  Skoda Fabia 1,2l HTP  
  Motor 1,2l  
  Tip 3 cilindri in linie  
  Capacitate cilindrica (cmc) 1198  
  Putere maxima (CP/rpm) 70/5400  
  Cuplu maxim (Nm/rpm) 112/3000  
       
  Dimensiuni    
  Lxlxi (mm) 3992/1642/1498  
  Masa proprie (kg) 1050  
  Portbagaj (l) 300/1163  
  Garda la sol (mm) 135  
       
  Performante    
  Acceleratia 0-100 km/h (s) 14,9  
  Viteza maxima (km/h) 163  
  Consum mediu declarat (l/100 km) 5,9  
  Consum mediu in test (l/100 km) 7,3  
       
  Preturi    
  Pret CIP 10 765 euro  
  Pret DDP 12 810 euro  
       
  Dealer  

13 thoughts on “Skoda Fabia 1,2l HTP

  1. Silviu

    Va rog un sfat: skoda fabia combi sau skoda roomster?

    • turatiimaster

      Roomster e mai practic. Fabia e mai economica, depinde ce preferati.

  2. Alexendru

    Masina este foarte buna.Depinde de fiecare ce vrea si ce bani are.Referitor la consum poate lua si 11 %,fiecare are stilul lui de condus.Nu vorbi daca nu stiti despre ce este vorba.

  3. Iulian Barbu

    Design furat de la Suzuki Swift. Noul.

  4. UVE

    am un CHEVI de 1.2 72 cp dar va spun ca in 4 pistoate la 3500-4000 jar maninca dar in 3 AM UN MARE SEMN DE INTREBARE nu imi este rusine sa imi dau adresa de yahoo ca alti!!!!!!!!!!!!!!

  5. vlad

    Sincer motoarele sub 1.4l mi se par slabe pt ca raportul de putere/greutate bate inspre greutate.masinile noi sunt mai grele in timp ce motoarele cam stagneaza.deci nu-si mai au rostul motoarele mici in ziua de azi,decat din punct de vedere al taxelor.

  6. TONY

    este foarte buna masina ,se conduce usor,se strecoara repede,si nu consuma mult.

  7. luk@uk

    destul de scumpa si uritica pe deasupra ,dotari slabe muulte minusuri din pacate,probabil sau zgircit in ideea ca vor da boomul ca si cu modelul anterior dar din pacate cred ca s-au inselat …in fine vom vedea vinzarile si apoi ne putem pronunta!!

    cheers

  8. razvan

    “Reputatie excelenta datorata modelului anterior, motoare verificate in timp, preturi modice ” Nu mai laudati modelul anterior ca este prost , scump si consuma multa benzina !!!

  9. Alex

    12810 euro??? =)) … Scumpa uratenia…. si iti dau 1,2l .. in 70 de CP …. Macar de avea dotari mai serioase =))

  10. Alex

    Care sunt avantajele acestei masini? Va spun dezavantajele: design nereusit, pret piperat, motoare vechi…Practic o bate concurenta lejer

  11. RADOY

    si e si urata ca dracu….

  12. bobi

    exagerat de scumpa, cine da 13 mii pe masina asta cu motor de motocicleta nu e sanatos la cap

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.