Opel Corsa 1,4l 16V

Ultramodern, silentios, plin de gadget-uri, noul Corsa este un automobil atat de dorit incat s-a ajuns la o situatie incredibila la vanzare: timpii de asteptare se invart cam la 4-5 luni de la lansarea comenzii. “Inseamna ca e ceva de capul lui” zice un vecin, totusi neconvins ca “buburuza” poate sa fie o masina serioasa… Deschid portbagajul, ma joc putin la niste manete si il vad paralizat de placere – el e mare amator de mers cu bicicleta, asa ca nu prea sufera masinile – dupa 30 de secunde, vine sentinta: “cat costa, ca asta e exact ce imi trebuie!”.

Discutia relatata trunchiat mai sus e reala. Uimirea si factorul decisiv care l-a convins pe vecinul meu, posesor de Kalos, sa se gandeasca serios la Corsa? Ei bine, unul din cele mai interesante dispozitive optionale pe care il ofera Opel Corsa este un suport de biciclete, special conceput incat sa poata fi ascuns complet in bara spate.

Daca aveti bicicleta si nu v-a convins sistemul, inseamna ca sunteti de fier! Denumit FlexFix, ingeniosul dispozitiv de transport al bicicletelor (2 bucati) nu este dotare standard si nici nu se mentine in categoria optionalelor ieftina, avand un pret de 750 Euro. Insa pentru pasionati acest pret nu poate fi un impediment.

Corsa 1,4l impresioneaza si prin silentiozitatea propulsorului, un onest motor pe benzina ce se dovedeste a fi usor gurmand cand este fortat intr-o conducere mai sportiva. Nu pot insa sa nu remarc logica cel putin ciudata a proiectantilor, care au renuntat sa monteze un indicator de temperatura al motorului. Devine o problema sa afli cand poti sa fortezi fara teama unor uzuri datorate neintrarii in temperatura de regim.

Ideea nu e noua, dar e prost inteleasa – alte marci au renuntat la un indicator de temperatura clasic in favoarea unui sistem mai simplu: unul sau doua leduri, uzual de culoare albastra, indica faptul ca motorul este inca rece. La stingerea ledului, motorul a atins temperatura de regim.

Corsa este o masina care imi place foarte mult, insa cu pozitia cheii de contact si a semnalizatorului nu ma impac, trebuie sa ai mana stanga mare sa ajungi la semnalizare si cea dreapta sa o ai micuta, sa nu te incurci in contact… In plus, ergonomia desi in crestere la Opel in ultima vreme, nu se ridica la nivelul concurentei, e o adevarata aventura sa te intelegi cu displayul si cu sistemul de actionare. Probabil ca necesita mai multa obisnuinta, insa un sistem mai simplu e de cele mai multe ori si mai eficient.

Omogenitatea masinii este de necontestat insa, motoarele bune in combinatie cu trenul de rulare ferm si spatiul interior bine gandit au creat o psihoza printre fanii marcii si nu numai. Corsa merita ca masina insa atentie! Pretul e destul de marisor, mai ales la variantele bine dotate, intrand lejer in clasa compacta – deci cu banii de Corsa full va puteti lua si o compacta mai slab echipata, insa superioara ca spatiu si comportament.

Cel putin pentru moment, Corsa suceste mintile cel mai mult in clasa mica, dar nu este cea mai buna oferta ca raport calitate pret. Ofera “overall quality” dar la un pret pe masura. Chilipirurile se gasesc in alta parte, caci numai cand vezi preturile dotarilor optionale iti strici ziua.

Consumul e normal pentru un motor relativ mare si pentru o greutate considerabila a masinii. Personal nu cred ca motorul de 1,4l benzina e mai bun decat cel diesel de 90 CP, care ofera standard si transmisia cu 6 trepte, insa totul depinde de bugetul fiecaruia. Pentru cilindreea sa, motorul este foarte agil, insa se simte imediat lipsa treptei a 6-a, mai ales la viteze peste 160 km/h.

Butoanele translucide sunt o premiera in clasa si ofera un efect neasteptat de bun luminilor interioare, cunoscute ca fiind destul de comune la Opel si departe de trendul actual, insa foarte odihnitoare pentru ochi. E regretabila (si nu numai la Opel) obstinenta de a nu oferi ESP standard, mai ales ca din 2008 se pare ca va fi un sistem obligatoriu la noile automobile. Si pretul e foarte mare ca optiune: 490 de euro!

Daca as cumpara un Opel Corsa? Da. Chiar am vrut sa fac asta, insa timpul de asteptare a fost prea mare pentru mine. Desi un 1,3l CDTI cu 6 trepte, echipare Sport, cu roti de 17″, arata si se comporta super!

Caroserie
+ Design reusit si dinamic, calitatea asamblarii, aerodinamica buna, stergatoare parbriz Aero, spatiu marit fata de vechea generatie

Habitaclu
+ Ergonomia comenzilor postului de conducere, dotari optionale oferite, calitatea asamblarii, scaune foarte bine concepute, butoane translucide de mare efect vizual
Volanul se regleaza prea putin in profunzime, distanta mare de la volan la clapetele de actionare a semnalizarii si a stergatoarelor, pozitie neinspirata a cheii in contact

Confort
+ Confort foarte bun la rulare, indiferent de teren

Motor/Transmisie
+ Motorul si transmisia se completeaza bine, consum corect combustibil, insonorizare deosebita pentru clasa masinii
Lipsa scut motor

Tinuta de drum
+ Comportament rutier foarte bun, directie impecabila

Siguranta
+ Pachet de siguranta excelent, 5 stele Euro NCAP, ABS, Isofix, multiple airbaguri

Alte opinii: Opel Corsa

 Opel Corsa 1,4l 16V 
 Motor1,4l 16V 
 Tip4 cilindri in linie, benzina 
 Capacitate cilindrica (cmc)1364 
 Putere maxima (CP/rpm)90/5600 
 Cuplu maxim (Nm/rpm)125/4000 
    
 Dimensiuni  
 Lxlxi (mm) 3999/1737/1488  
 Masa proprie (kg)1218 
 Portbagaj (l)260/1060 
 Garda la sol (mm) 
    
 Performante  
 Acceleratia 0-100 km/h (s)11,5 
 Viteza maxima (km/h)179 
 Consum mediu declarat (l/100 km)5,9 
 Consum mediu in test (l/100 km)8,2 
    
 Preturi  
 Pret CIP13 800 euro 
 Pret DDP16 900 euro 
    
 Dealer 

6 Responses

  1. Dan says:

    Pe mine m-ar interesa ce turație are la diferite viteze in diferite trepte. Bineînțeles voi cred că vorbiți de corsa E, in timp ce eu as fi curios pentru corsa D1,4 90 bhp. Daca știți sau daca îmi puteți indica un site as aprecia. Mulțumesc

  2. bogdan.cit says:

    unde sunt Corsa alea multe, ca eu nu le vad pe sosele? Toata chestia cu blocarea liniei de productie pentru Romania e marketing, reclama gratis.

    uitati-va in statisticile APiA, si acolo veti vedea ca modelul Corsa nu se vinde chiar asa bine. Ca stau ei prost cu linia de productie asta e partea a 2 a. Opel si-a marit gama de autoturisme si de aceea nu mai face fata cu fabricile care le are. Surse din conducerea Opel au declarat ca s-a facut o greseala imensa atunci cand s-a lansat opel Corsa, inainte de a se construi o fabrica pentru acest model. Acum asteapta sa inceaspa constructia unei fabrici in italia si spera ca din 2009 sa dea drumul la productie. Totusi in 2009 Corsa nu va avea aceeasi priza la client si sunt mai mult ca sigur ca atunci vor fi modele mult mai interesante.

  3. bogdan says:

    robert – eu am comandat in jur de 1 august, dealerul s-a jurat ca in septembrie se fabrica. sper sa nu ajunga chiar de craciun la mine 🙂

  4. robert says:

    Bogdan, ai dreptate, am corectat, cred ca erau dimensiunile de la varianta 3 usi. Oricum felicitari pentru cee`d, si eu am comandat unul, exact din acelasi motiv ca si tine: voiam Corsa, insa asteptarea era lunga. Insa daca nu l-ai primit pe Ceed pana acum, tot prin decembrie cred ca il vedem…

  5. Bogdan says:

    Draguta masina, mi-as fi luat una – dar trebuia sa astept pina in decembrie (din iunie). oricum in afara de estetica, nu cred ca e prea grozava (poate un pic motorul). e un test prin auto, motor&sport care da cu ea de pamint. apropo, pentru cel care a scris articolul: nu stiu de unde ai dimensiunile, ca sint total diferite in realitate: 3999x1944x1488. in rest, site-ul e super, sint un cititor pasionat!!! (by the way, am ales o kia cee`d)

  6. Alex says:

    Partea proasta la aceasta masina: termenul de livrare …Cred ca este record fata de orice alt model vandut in Romania…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.