Diesel vs. Otto, rezultat 40

Am incercat in multe articole sa explic de unde apare apetenta multora pentru motoarele diesel. Consuma mai putin, sunt puternice si imbatabile in depasiri si reprizele oferite, in ciuda impresiei generale, sunt si deosebit de fiabile. Mai vreau sa aduc un mic argument, pe care nu l-am vazut niciodata calculat sau adus in discutie.

De cate ori mergem in plus la statia de alimentare cu combustibil atunci cand avem un motor pe benzina, fata de unul pe motorina? Am facut un calcul simplu, pe care il detaliez in cele ce urmeaza. Rezultatul este halucinant.

Sa luam 2 automobile comparabile si bine vandute la noi, echipate cu motoare de conceptie diferita: Otto si Diesel. De exemplu, Megane Sedan de la Renault, cu 1,6l 16V si 1,5l dCi. Avand 110 CP si respectiv 105 CP, suntem cu totii de acord ca sunt perfect comparabile.

In plus, performantele sunt apropiate: 1,6 16V are 184km/h viteza maxima si 0-100 in 13,1 s, pe cand 1,5l dCi atinge 186 km/h si face 0-100 km/h in 11,2 s, conform datelor oferite de Renault. Dar consumul?

Ei bine, consumul mediu anuntat de producator este de 6,8l la 100 km pentru 1,6l 16V si de 4,7l la 100 km, pentru 1,5l dCi. Rezulta in mod firesc o economie de 4,7-6,8=2,1 l la 100 km parcursi, in favoarea modelului Diesel. Retineti aceasta valoare, va fi baza urmatorului calcul pe care il facem, alaturi de valoarea capacitatii rezervorului de combustibil.

Asadar, ambele modele au un rezervor de capacitate 60 l, ca atare sa incercam un calcul simplu. Daca 1,6l 16V consuma 2,1 l de combustibil la fiecare 100 km, in plus fata de 1,5l dCi, atunci rezulta firesc ca la 1000 km consuma 21 l, la 10 000 consuma 210 l iar la 100 000 km, are nevoie de un supliment de 2 100 l combustibil fata de motorul diesel.

Calculele sunt “babesti” dar matematic corecte. Luand ca baza un parcurs mediu de 100 000 de km pentru ambele modele, apare o concluzie interesanta, pe care o da tot matematica.

Intrucat in 60 de l nu pot intra decat 60 de l, posesorul modelului pe benzina trebuie sa mearga la pompa de… 2100/60 ori. Adica sa faca 35 de drumuri suplimentare pentru a alimenta cu un plin!

Ca sa fie si mai corect, sa presupunem ca se alimenteaza cand se aprinde becul pe bord, deci cand rezervorul mai are 7l. Deducem ca poate alimenta doar cu 53 de l de combustibil. Refacem calculul anterior: 2100/53=39,62. Rotunjim si concluzia e clara: 40 de drumuri in plus la statie, pentru cei ce au masina pe benzina.

Interesant calcul, nu credeti? Sa scutesti 40 de drumuri la benzinarie in 2-3 ani, e destul de semnificativ?

26 Responses

  1. Sergiu says:

    Bun am inteles, consumul e tot ce conteaza, si te bucuri ca totusi comparat cu alte masini te poti tine dupa ele in trafic si la drumuri lungi. Tu imi spune-ai de cuplu…, ai vazut la ce e bun cuplul in competitia cu benzina? GTI vs GTD. Inteleg ca tu testezi masini enorm de multe pe an, foarte bine, eu invat sa le proiectez, care e cu totul altceva. Am inteles ideea generala in Romania, ca o masina trebuie sa fie buna la toate, care un diesel cu o caroserie sedan este.Dar inca mentin ideea ca un disel este pretentios si va mai fi mult timp…

  2. Sergiu says:

    Am citit si articolul care mi la-i oferit spre a ma documenta… Si nu e greist cu nimic cu randamentele si adevarat ca are presiune mai mare in cilindrii un diesel.

  3. Sergiu says:

    M-am interesat de acel kia sau cum o fi numit, da se face la 15000 de km, bun, Audi o castigat la Le Mans, dar ei au motor de 5 litri cu 2 turbine, si fara limitare la admisie dragul tati, plus ca au avantajul de economie. Benzinarele nu au economie, au voie cu turbo numai daca au motoare de 3,5L sau aspirate pana la 6L cu turatie limitata la 10000 de ture si limitare la gura de admisie. Vrei sa mai continui?
    Trecand peste asta, Bmw se tot lauda cu motorul lor de 3 litri diesel, si iti dau o paralela cu un motor de 3 litrii tot cu 2 turbo numai ca e benzina. Intra pe youtube si scrie bmw 335d vs bmw 335i syde by side.
    Explicandu-ti tehnic, blocul la un disel trebuie facut din otel, pt ca trebuie sa reziste la compresia facuta in cilindrii, pe cand la benzina poate fi facut din aluminiu. Asta inseamna greutate in plus la diesel, manevrabilitate este sacrificata.
    Iti mai recomand ceva, scrie pe net golf gti vs golf gtd, ambele cu aceeasi cutie DSG de la VW, apare in filmulet cum rateaza startul benzinarul, si prinde diesel-ul din urma. Si ambele au motoare de 2 litri si ambele au turbo.
    Sa ma leg si de buji? pai tu poti sa imi povestesti ca trebuie sa schimb o bujie la o masina pe benzina, dar tu ai unele incandescente care te ajuta sa iti pornesti diesel-ul, ca altfel sub o anumita temperatura eu as fi ajuns la servici la timp iarna asta si tu probabil ai fi venit cu autobuzul sau cu trenul…, pentru ca nu ti-a pornit masina. Recunosc ca diesel e o alternativa buna in viata de zi cu zi, dar tine doar de nr de km pe care ii faci, daca faci 100 000 km pe an atunci da, altfel dupa mine nu. E absurd ce zic, dar ia o benzinara si un diesel de la Ford.
    Ford fiesta 1.6 i si 1.6 TDCI, diferenta de 1000 de euro, am facut mai demult un calcul cu un coleg si am iesit ca numai dupa 30 000 de km iti scoti banii pe masina in cazul in care pe benzinar il lasi acasa si nu ii faci itp, asigurare, rovinieta si nu faci un km. Ca sa nu mai zic ca benzinaru avea 10 cai mai multi, si diferenta de consum nu era notabila.
    Diesel este bun pe o duba, sau camion cum zicea cineva mai sus, este bun si de zi cu zi, dar nu e asa cum s-a scris in articol, si sper ca s-a retinut ce am spus cu diesel in Le Mans…

    • turatiimaster says:

      Este binecunoscut faptul ca un diesel isi scoate banii dupa circa 100000 de km parcursi. Eu nu m-am legat de performante pure aici. Ca fapt divers conduc sute de masini pe an si cam stiu cu ce se mananca, nu faci pe viraje cu dieselul ce poti face cu benzina, dar nici pe linii drepte nu ai sanse cu benzina in fata unui cuplu monstruos cum au dieselurile de azi… E doar parerea mea, eu am avut si masini pe benzina si diesel, ca zi cu zi nu as mai merge cu altceva decat cu diesel, insa intotdeauna voi aprecia o masina sport pe benzina pentru senzatiile pe care le da. Dar de aici pana la a spune ca benzina bate dieselul sau invers e drum lung. Fiecare opteaza pentru ce il intereseaza.

      Iar in practica, ai dat exemplul cu Ford, diferenta de consum intre diesel si benzina e de minim 3 litri la suta, fa socoteala, nu e putin. In Bucuresti nu scoti sub 9 urban nici cu Spark, dar sa fie una mai mare, eu cu D-Max de 2 tone (si 136 CP, viteza maxima 170) merg in oras cu 8-8,5 la suta la motor de 2,5 l sau cu Kia ceed (120 CP, viteza maxima 195) merg cu 6,4 la suta, arata-mi masini pe benzina serioase care stiu sa faca asta…

  4. Catelu says:

    Comparand practic doar consumul intre diesel si benzina e ca si cand ti-ai alege nevasta doar dupa inaltime.
    Unii apreciaza silentiozitatea, elasticitatea si rafinamentul unui motor pe benzina. Altii cuplul mare si consumul mic, sau posibilitatea sa cumpere motorina furata la un pret redus.
    In privinta rafinamentului nu cred ca are sens sa comparam un Logan pe benzina cu un diesel common rail de la Kia, Ford/Peugeot sau Fiat. Doar masini de acelasi calibru.

  5. turatiimaster says:

    Aici am facut un calcul sumar doar pentru a se vedea cam de cate ori te duci mai des la statie. Aspectele semnalate de tine sunt corecte partial, poti vedea un calcul mai corect aici: http://www.turatii.ro/2009/11/15/benzina-sau-motorina-ce-alegem/

    Am doua dieseluri, unul are interval de revizie la 1 an sau 20 000 km, iar celalalt la 1 an sau 15 000 de km. Foarte putine dieseluri au interval de revizie la 10 000, poate la Dacia doar…

    Ferrari nu are motor diesel, are Audi insa, cu care a castigat cursa de 24 de ore de la Le Mans de nici ei nu mai stiu de cate ori…

    Da, turbina e o reparatie costisitoare, insa nici la benzina nu esti scutit de probleme (schimbi obligat bujii la 15 000 sau 20 000 km).

  6. Sergiu says:

    1. Nu stiu de unde dumnezeu ai scos tu ca Diesel e mai puternic decat o benzina( in primul rand benzinarul folosit de tine este fara turbo, iar diesel are turbo, asta e unu, doi ar fi ca benzina porneste iarna si diesel mai greu din cauza combustibilului, si plus ca tu nu ai calculat cat dai in plus la diesel ca si pret de masina noua comparativ cu o benzina, iar dupa cum ai spus tu, eu imi voi scoate banii doar dupa 30-40 de mii de km, pentru ca in general sunt cam 2000 de euro dif intre benzina si diesel;ca sa nu uitam si service-ul care e mai des la disel, masina daca nu este condusa corespunzator cu turbo, acel turbo se strica si e 1000 de euro ca popa).
    Dar ai uitat sa faci un calcul, un benzinar se duce la 15 mii de km la service, un diesel se duce la 10 mii, costurile acelea unde s-au dus, si mersul la service, ca sa nu mai zic ca aceste consumuri sunt SF uneori la diesel, poate ca numai daca mergi fara sa folosesti nimic decat radioul in masina si sa nu treci de 2000 de rot/min care nu ii face bine la turbo care saracu la un disel deabea intra acolo si se strica.
    Calcule de prisos, ia un logan disel, si unu benzina, si pune-le la test 10 mii sau 20 de mii de km…, si apoi scrie. Ma intreb oare de ce un Ferrari nu are motor diesel? Si asa nu am auzit diesel care sa se tureze pana la 10 000 de ture…, sau diesel care sa aibe peste 150 de cai pe litru si fara turbo.

  7. cezar says:

    Discutia e fara obiect. Opririle la benzinarie le fac si ca sa ma pish.

  8. Prius says:

    Nu sunt nici fan VW , nici Opel , am condus 15 ani autoturisme cu motoare diesel si 16 ani pe benzina , de la 25 la 300 CP. Passatul este o masina buna, dar globalizarea asta , i-a luat statutul de produs 100% german. Asa ca ptr cineva care se mai pricepe cat de cat la tehnica auto , textul cu masina germana (sau alta nationalitate ) este un anacronism. Passatul nu trebuie ridicat asa de mult in slavi, chit ca are multe calitati. Cunosc destule cazuri de defectari la acest model . Opel Insignia este o masina total diferita de predecesoarea ei. Este o masina ff reusita , eleganta , dar din pacate s-a nascut intr-o perioada total improprie economic (ceea ce nu este cinstit , dar asta este) Din acest motiv , s-a ajuns la un paradox . O masina germana ff reusita din toate punctele de vedere se vinde mai rau pe acea piata decat o masina de mana a cincea….ieftina , urata si facuta de mantuiala, referindu-ma aici la Logan (care are un pret absolut corect ptr ceeea ce ofera). Ramane sa vedem ce va rezolva viitorul , pe o piata auto unde marii giganti au inceput sa dea faliment pe capete….Personal , daca ar fi sa aleg intre Passat si Insignia , as alege-o pe a doua…Dar nici una , nici alta nu sunt din clasa care m-ar interesa .

  9. Mihaitza says:

    Multe pareri Robert, dar din punctul meu de vedere ai o mare afinitate spre masinile asiatice. Iti spun sincer, Insignia nu-si merita banii clar, si nu sunt subiectiv pentru ca eu am Passat, dar chiar asa e, e foarte scumpa pentru ce ofera in comparatie cu un Passat, mai ales pe motorina, iar anumite comenzi sunt foarte prost amplasate, in rest fiind o masina foarte buna. Probabil ca au investit enorm in dezvoltarea masinii. De Kia si Hyundai nu comentez ca nu am avut pana acum, a avut un prieten un Hyundai Accent 1.5 CRDi pe care l-a schimbat saptamana asta pe un Seat Leon 1.8 TSI… fiecare crede ce vrea. Iar legat de japoneze, singura pe care mi-as lua-o ar fi o Toyota, pentru fiabilitate si motoare foarte bune, chiar daca are designul foarte batranesc, in rest Mazda6, Honda Accord, chiar si Subaru cu noul Legacy nu ma impresioneaza, nu le simti asa solide, bine lucrate ca o Toyota sau o masina germana. Din partea unui om care a testat masina mult timp, ma refer la Passat, mai am prieteni cu Golf, Polo chiar si T5 Caravelle, va recomand orice VW, sunt foarte bune, acopera toate nevoile curente, si aici ma refer la absolut toate capitolele, nu o sa-i gasiti puncte slabe decat daca sunteti niste obsedati care credeti ca aveti Ferarri, intretinerea e foarte ieftina, chiar si la reprezentanta. Iar pentru Robert, un sfat prietenesc: Daca mai vrei sa ai motor sub capota, poarta-te frumos cu el ca un diesel nu rezista prea mult la abuzuri, oricat de fiabil crezi ca e.

  10. robert says:

    Sfaturile pe care le-am dat se refera la oameni obisnuiti care doresc sa dea 14-17000 de euro pe o masina buna. Pentru restul, daca intreaba, sunt multe, multe variante senzationale. Si nu, nu ma refer la Passat. O masina care mie imi place, insa posesorii s-au convins deja de el (cel nou) si urmatoarea lor masina probabil nu va mai fi un VW. Asadar, cine are bani, sa se uite la japonezi. Accord sau Mazda 6 sunt nave spatiale din toate punctele de vedere. Daca nu ati condus, nu comentati, Passatul plange langa ele, Insignia e o masina senzationala dar cu exceptia 1,6l turbo benzina, restul motoarelor sucks. Asa ca, fata spre soare rasare…

  11. robert says:

    @Marius (machu). Intre masinile enumarate de tine, cred ca cea mai ieftina intretinere e la Skoda. Ma abtin sincer sa imi dau cu parerea despre Renault, Peugeot si Citroen, cu exceptia lui Megane III care cat de cat mi-a placut si a lui C5 nou, care e o masina misto, restul sunt troace, fara suparare. Am si Opel si intretinerea e scumpa – piese ieftine, dar revizii scumpe, ulei scump, te duce la fel ca la VW. Pentru 15 000 de km pe an eu as lua un diesel mic, de maxim 1,6l sau o benzina turbo, gen 1,4 de la Fiat sau VW. Daca vi se pare ca 1,6l e mic motorul pentru un diesel, incercati un i30 sau Ceed (255 Nm cuplu) – cine a condus, nu mai vrea altceva. Exista si motoare mai puternice la aceeasi cilindree, la alte marci, insa exista si vibratii si zgomot, ceea ce nu vezi la Hyundai si Kia.

  12. robert says:

    @Mihaitza. Am doua masini: un Hyundai i30 stock 1,6l CRDi (115 CP), consum 6,5% (aer conditionat simplu) si mai am o Kia Ceed 1,6l CRDi (140 CP, via TCM Turbo – merci Dragos), care mananca si 8 la suta, dar pe la 160 la ora, altfel nu cred ca mi-a depasit vreodata 6,4 in oras (clima automata on), daca o alerg face cam 7,6. Cand spun ca o alerg, o alerg… Si apropo de diesel: scria cineva mai sus de vibratii, fum, pana mea, poate la VW, eu la Kia si Hyundai nu am auzit de asa ceva, asta ca sa nu spun ca la 160 la ora nu mi se aude motorul in Kia, in i30 se aude. Vibratii? Poate de la muzica… Cine nu ma crede, please contact me, free demo.

  13. Mihaitza says:

    Robert chiar sunt curios, ce masina ai tu de consuma 6.4 urban constant cu clima si e similar ca performante cu un Passat FSI? Un Citroen C1 cu motor 1.0 BiTurbo de 150 CP? La servici am Dacia Logan 1.5 dCI 85 Cp care consuma urban fara clima 8 si cu clima 8.3-8.4 L/100Km, merg zilnic cu el. Mi se pare exagerat de putin 6.4 L/100Km urban.

  14. Mihaitza says:

    VW Passat 2.8 al tau e VR6 de fapt si are 210 CP. E foarte bun, dar e complet inutil un motor de 2.8 pe o masina ca un Passat… Asa puteam sa-mi iau 3.2 FSI care are 250 CP dar ce faceam cu el, ca doar pe autostrada poti sa fugi cu el, altfel il omori in trafic. Eu vreau 2.0 TSI pentru ca are turbo, deci cuplu ca un diesel de 2.0 TDI. Crezi ca la noi e scump carburantul? In Turcia e in jur de 7 lei litrul de benzina sau motorina, am fost vara trecuta. Cred ca la noi e inca bine la 3.5 lei. De ce nu imi place diesel-ul: e puturos la inceput, pana intra turbo, ajunge foarte repede pa 4000 rpm si se plafoneaza, daca mergi sportiv cu el il strici, intretinerea e mult mai scumpa, troscane, caraie si trepideaza groaznic, nu suport zgomotul de motor diesel, si motorina e pana la urma combustibil de locomotive, vapoare, camioane, tractoare, autoutilitare etc., ce sa caute pe masini…

  15. Vlad24 says:

    Salutare din nou 😀
    Madalina ,fara suparare, la costurile carburantului din zilele prezente, as prefera un diesel in fata Vw Passat detinut de tine.La aceasta cilindree am impresia ca valoarea puterii se invarte in jurul valorii de 200 CP.Sa nu mai discutam de RCA(cat costa), impozit etc.
    Motoare mari=Costuri mari.(daca iti permiti)

  16. Madalina says:

    Eu am un passat 2.8 benzina si nu l-asi da niciodata pe un diesel.Fiecare cu propria parere

  17. Machu Pichu says:

    Robert!
    Uite o întrebare:
    pentru o persoană care parcurge în jur de 15.000 km pe an, ce fel de motorizare se merită: benzină sau motorină?
    Şi un alt aspect: ce autoturism se întreţine mai uşor: renault, peugeot,citroen, opel, wv sau skoda?
    Mulţumesc anticipat!

  18. robert says:

    20 rezultatul, ca matematica asta…

  19. robert says:

    @Vlad Daca faci 45 km pe zi, atunci pe an faci macar 12 000, e logic? Deci am calculat bine in ce am scris. Eu ma refeream aici la numarul opririlor la pompa, nu la diferente de pret si alte considerente, pe care le-am tratat in articole diferite. Uite, eu fac cam 60 000 de km pe an cu masina, nu imi permit sa o schimb chiar la 6 ani, desi in mod normal la 4 mi-as dori sa fac asta. E normal ca pentru mine dieselul renteaza, asa cum pentru unul care face doar 10 000 poate fi o optiune mai buna benzina. Uite, Mihaita e multumit de masina lui si e normal sa fie asa, consuma 10-11 in oras – eu cum sa fiu de a mea, care consuma urban 6,4 cu clima on tot timpul si care la performante e destul de aproape de Passat FSI? Ideea e ca ce am scris eu e pur teoretic, sunt cazuri in care unii se duc de 50 de ori la pompa si altii care merg doar de 30 de ori sau mai putin, depinde de cati km se fac. Ai fi fost mai multumit daca in loc de 100 000 de km, faceam calculul la 50 000? Atunci in loc de 40 ar fi fost 25 rezultatul… Oricum si eu sunt adeptul motoarelor mici, pe benzina, cu turbo, care se apropie mai bine de un diesel la consum. Se apropie, nu o sa bata prea curand dieselul, care evolueaza si el.

  20. Mihaitza says:

    Si Vlad 24 si Doru au perfecta dreptate. In primul rand, cati oameni din tara asta tin masina 6 ani? Cred ca 75-80% o schimba la 3-4 ani, pentru ca dupa ce iese din garantie sau are mai mult de 100000-150000 de km se strica mult mai usor, mai des si reparatiile devin din ce in ce mai scumpe. Nu mai ridicati in slavi dieselul pentru ca nu are rost. Il laudati ca are cuplu de jos si e mai sprinten in reprize, dar daca te duci la orice service mecanici iti vor spune sa nu-l turezi tare prea des ca strici turbina, ca fortezi blocul motor, care e din fonta la motoare diesel si poate crapa ca doar are aprindere prin compresie, ca infunzi filtrele sau pompa de motorina etc. Eu am un Passat 2006 2.0 FSI care mi se pare o masina aproape perfecta. Consuma 10-11 in oras, 7-8 afara, nu auzi motorul, nu troscane, nu vibreaza toata masina ca un diesel, revizia ma costa 500 de lei maxim (filtre si ulei), fuge de rupe, urca frumos in ture si are un sunet foarte frumos la 7000 rpm, chestii care sunt impoibile cu un diesel. Uite, la anul vreau sa imi iau tot Passat dar 2.0 TSI, cu 200 CP si 350 Nm, adica cu 30 CP si acelasi cuplu cu 2.0 TDI (170 CP si 350 Nm), care, indiferent ce credeti, in oras consuma cu maxim 1 litru mai putin (are un prieten si stiu exact), revizia e in jur de 1200-1600 lei si se face la 10000 km, nu la 15000 ca la benzina. Si culmea, masina e cu vreo 500 de euro mai ieftina decat cea diesel, are turbo, are mai multi cai si acelasi cuplu si daca sunt nebun, ii fac un tuning si il aduc la 300 CP si 440 Nm, cat are noul Audi S3, care are fix acelasi motor, doar cu o turbina mai mare si alt soft. Deci nu prea mai tine vrajeala cu diesel-ul…

  21. Doru says:

    Parerea mea e ca mai importante sunt costurile decat numarul opririlor la statiile de alimentare. Fiind perfect de acord si cu ceea ce scrie Mihaitza mai sus, va reamintesc ca pretul unui automobil diesel este cu cel putin 1000EUR mai mare decat al unuia pe benzina. Tinand cont si de faptul ca intretinerea unui automobil cu motor diesel este ceva mai ridicata (cel putin verificarile in perioada garantiei sunt mai scumpe), se poate observa o echilibrare a costurilor. Ganditi-va numai cata benzina se poate cumpara cu 1000EUR platiti in plus pentru un diesel. Cred ca un diesel devine rentabil doar atunci cand e folosit intens (minimum 50000km/an).

  22. Vlad24 says:

    Salut Robert,
    1.Nu cred ca sunt sofer de “duminica” avand in vedere ca fac minim 45 Km zilnic(serv dus-intos)Nu stiu cum ai ajuns la aceasta concluzie.
    2.Majoritatea oamenilor care achizitioneaza masini noi nu ajung la acesti km(approx 100 mii km).Repet MAJORITATEA.
    3.Repet : Calculul tau este corect, dar teoretic, deoarece in practic nu prea il mai simte nimeni.Acest lucru se mai datoreaza si duratei mari de timp (in 6 ani se schimba multe).
    Cu stima

  23. Mihaitza says:

    Mi se pare ca faceti acceasi comparatie nefondata, ca la orice discutie diesel vs. benzina. In primul rand, tu compari TURBO-diesel cu benzina aspirat. Ia compara diesel aspirat cu benzina aspirat, o sa ajungi sa compari cu motorul pe benzina de 1.6 16V pe care l-ai ales motoare de 2.0 sau 2.2 diesel ca sa ai performante similare. Ai uitat de 1.4 TSI sau 1.4 T-Jet de la VW sau FIAT? Sa nu mai zic de 2.0/3.0 TSI/TFSI din grupul VAG… compara turbo cu turbo si aspirat cu aspirat. Si scuza-ma, dar cui ii pasa daca ii consuma chiar si 3-4 litri in plus la benzina turbo fata de diesel la ce performante are… Din 1.6 benzina turbo scoti 200-250 CP si 350-400 cuplu, mult peste orice diesel (de ex. la Opel are 180 CP).

  24. robert says:

    Scuza-ma, inseamna ca esti sofer de duminica daca judeci asa. Un sofer civil (deci nu de firma) face in medie 12-15 000 km pe an. Intr-un parcurs de timp de 6 ani, se cam fac si 100 000 nu? Sau tu faci 3000 de km pe an si la 2 ani iti schimbi masina? Raspuns NIMENI? Mai joaca-te si cu practica, vad ca la teorie stai destul de slab…

  25. Vlad24 says:

    Salut,

    Da-mi voie te rog sa te citez “Interesant calcul, nu credeti? Sa scutesti 40 de drumuri la benzinarie in 2-3 ani, e destul de semnificativ?”

    Corect?!
    Acest calcul l-ai facut pe o distanta parcursa de 100.000 Km nu?
    Dar cine face acesti km , posesor auto (sa nu fie masina de firma) in Romania?
    Raspuns NIMENI.
    Deci teoria ta (corecta matematic dealtfel) pica.

    Cu stima

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.