Mobileye, aparatul care salvează vieţi

MobileyeSistemul revoluţionar Mobileye, capabil de a reduce numărul accidentelor rutiere cu până la 60%, prin alertarea şoferului în secundele critice dinaintea coliziunii, este disponibil, începând de astăzi, pe piaţa din România.

Lansarea oficială a produsului s-a făcut joi, 31 martie 2011, la WTC Bucureşti, în cadrul conferinţei „Şoselele României – victime, daune şi traume în anul 2010”, organizată de Asociaţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie (AVAC), cu sprijinul Mobileye România.

Preşedintele AVAC, Marian Nedelescu, şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la la modificările aduse Codului Rutier de către Senatul României. „Considerăm că aceste modificări sunt complet inadmisibile şi că vor duce la creşterea numărului accidentelor rutiere, imediat ce vor intra în vigoare, dacă acest lucru se va întâmpla”, a declarat preşedintele AVAC. Acesta a adăugat că asociaţia va depune demersuri pe lângă Camera Deputaţilor şi Administraţia Prezidenţială, pentru ca proiectul de lege să nu fie adoptat.

În cadrul evenimentului, AVAC a prezentat propriul raport preliminar al anului 2010, evidenţiind situaţia alarmantă la care a ajuns numărul victimelor din accidentele rutiere, în România. Conform AVAC, numărul deceselor din accidente rutiere a depăşit, în 2010, cifra de 2.300 persoane, una dintre cele mai ridicate rate din Uniunea Europeană.

„Acest număr este suficient de mare pentru a plasa decesele rutiere ca fiind prima cauză a morţii, în România, în cazul tinerilor cu vârsta cuprinsă între 16 şi 24 de ani. Astfel se ajunge la o medie de 6 decese pe zi, în 2010, din accidente rutiere”, a declarat Marian Nedelescu, preşedintele AVAC.

Acesta a arătat că, per total, anul trecut au avut loc în România 9.213 accidente grave. 2.363 de oameni şi-au pierdut viaţa şi alţi 8.477 au fost grav răniţi, în aceste evenimente rutiere nedorite.

Potrivit preşedintelui AVAC, principalele cauze ale accidentelor rămân viteza excesivă, traversările neregulamentare şi neacordarea de prioritate pentru pietoni sau alte autovehicule. „România se situează, şi în acest caz, în coada clasamentului european, în ciuda faptului că ţara noastră era obligată de Uniunea Europeană să reducă cu 50% numărul accidentelor rutiere până în anul 2009, lucru care nu s-a întâmplat”, aadăugat Marian Nedelescu.

La rândul său, reprezentantul Mobileye România, Peter Rothbart, a precizat că Statisticile internaţionale arată că 93% din coliziuni se datorează factorului uman, din care 80% sunt cauzate de pierderea atenţiei şoferului pentru câteva secunde (3 secunde, conform studiului făcut de Virginia Transportation Research Council).

„Sistemul Mobileye de prevenire a accidentelor are scopul de a reduce considerabil numărul acestor evenimente nedorite, deoarece avertizeazăşoferul în nişte situaţii în care acesta poate reacționa prea târziu”, a precizat reprezentantul companiei.

Acesta a explicat că tehnologia Mobileye oferăşoferului un timp suplimentar de reacţie în situaţii critice. „Concentrarea noastră la volan este zilnic afectată de o sumedenie de factori: telefoane care suna, SMS-uri şi chiar probleme personale, ceea ce duce la micşorarea capacităţii de reacţie”, a spus Peter Rothbart.

Reprezentatntul Mobileye a arătat că sistemul reacţionează în cazul evenimentelor rutiere precum: apropierea periculoasă de autovehiculul din faţă; apariţia, pe carosabil, a unui obstacol iminent; apariţia unui motociclist, biciclist sau a unei căruţe; apariţia unui pieton; schimbarea bezii de deplasare, fără semnalizare; depăşirea accidentală a axului drumului.

Toate aceste potenţiale pericole sunt înregistrate de sistem, care avertizează imediat şoferul suficient de rapid pentru ca acesta să poată reacţiona pentru a le evita. Avertizarea se face atât vizual, cât şi acustic, în mod diferit, în funcţie de gradul de periculozitate. „Sistemul Mobileye, după cum îi spune şi numele, acţionează ca un „al treilea ochi” în maşină, prin perceperea evenimentelor rutiere din jur şi avertizarea şoferului în legătură cu acestea” a precizat Rothbart.

Eficienţa aparatului este dovedită de statisticile din statele în care acesta există deja pe piaţă de cîţiva ani. Acolo, s-a constatat o scădere a numărului accidentelor, pentru totalul autovehiculelor echipate, cu până la 60%.

Aceste avantaje au atras atenţia propietarilor de flote auto, care, prin echiparea autovehiculelor cu sisteme Mobileye, au reuşit să diminueze considerabil atât numărul victimelor, cât şi pagubele materiale produse în urma accidentelor. În plus, avertizările sistemului determinăşoferul să îşi regleze conduita în trafic, reducând numărul frânărilor şi accelerărilor bruşte, acest lucru ducând la economii importante de carburant şi consumabile.

O altă categorie care s-a arătat interesată de utilitatea tehnologiei Mobileye este cea a companiilor de asigurări, care au înţeles că sistemul scade considerabil riscul de daune şi oferă deja, celor care şi-au instalat astfel de aparate, reduceri la poliţele CASCO şi RCA.

1 Response

  1. AVAC – CORNELIA GALAVAN SAU DISPRETUL SI IMORALITATEA DREP…RECUNOSTINTA.
    AM AVUT INITIATIVA INFIINTARII UNEI ASOCIATII A VICTIMELOR ACCIDENTEROR CARE SA MILITEZE PENTRU O JUSTITIE REALA A ACCIDENTELOR DE CIRCULATIE SI SA CONDAMNE IN MOD REAL ‘ASASINII SOSELELOR ‘ CARE SUNT CONDAMNATI LA…LIBERTATE !?
    Asociatia Victimelor Accidentelor de Circulatie a fost infiintata din initiativa Corneliei Galavan, infirma in urma unui accident rutier, victima a unui act de justitie in urma unei expertize false ascunsa de procurori pentru musamalizare dosarului penal. Initiativa infiintarii AVAC are la baza atat tragedia accidentului si a abuzurilor comise de magistrati cat si lupta pentru condamnarea pentru prima data in Romania a unui expert judiciar – auto. Deasemeni cunoscand intre spitale si instante judecatorest zeci de alte victime ale accidentelor rutiere devenite si victime ale magistraturii in procese inechtabile a organizat in premiera actiuni de protest oficiale impreuna cu acestia. Drept recunostinta conducerea AVAC- ului a indepartat-o ca incomoda impreuna cu sotul sau Ioachim Galavan ” membru fondator ”. Din anul 2001 in urma inalaturarii imorale si nestatutare Cornelia Galavan infirma in carje a initiat proiectul ” LACRIMA RUTIERA ” prin care sunt comemorate pentru prima data victimele ” genocidului rutier ” din Romania. Proiectul fiind cunoscut si apreciat in Uniunea Europeana la cel mai inalt nivel, precum si in lume prin OMS, autoarea proiectului devenind membra a PRI – La Prevention Rutiere Internationale pentru implicare civica, culmea alaturi de AVAC, asociatia care ii datoreaza ideea infiintarii si a existentei. Ulterior asociatia care si asa avea in cei 10 ani de existenta foarte putini membri, din cauza disensiunilor la nivelul conducerii (sponsorizari, colaboratori, pareteneri ) s-a divizat in doua miniasiciatii AVAC codusa de Marian Nedelescu si AVAC MBJI codusa de Lt. Col (r) Jand. Ion Mihail, devenind cocurente. Degeaba a incercat Gen. (r) Virgil Vochina sa reunifice asociatia dar nu a reusit nici macar sa afle cat membri are asociatia si nici cum au fost folosite sponsorizarile fiind nevoit datorita disensiunilor, pentru a nu-si compromite imaginea recunoscuta, sa-si dea demisia dupa nici un an de mandat. In Romania imoralitatea este peste tot, iar impostura si dispretul tin loc de rasplata. Va rog sa cititi articolul ” S-A FACUT DE RAS CA PROCUROR, DAR A FOST PROMOVAT SEF LA DNA ” precum si articolul ” CORNELIA GALAVAN, FEMEIA IN CARJE CARE A INVINS SISTEMUL ” care sustin afirmatiile de mai sus, subiect facut cunoscut si de ziaristi ca Viorel ILISOI, Andi TOPALA, Silviu ALUPEI, Mihai MINCAN, Adrian ARTENE si altii si cunoscut si de PRI dar si de parteneri si colaboratori ai AVAC. Daca Cornelia Galavan nu era victima unui tragic accident in urma caruia a ramas infirma si daca nu se implica civic si public in demascarea coruptiei si abuzurilor comise in solutionarea dosarelor penale prin care ” asasinii soselelor ” sunt favorizati, mai se infiinta AVAC ?
    STIU OARE PARTENERII, COLABORATORII, SPONSORII SI ZIARISTII CATI MEMBRII AU CELE DOUA MINIASOCIATII SI DACA SUNT ELE REPREZENTATIVE FATA DE NUMARUL IMENS AL VICTIMELOR RUTIERE IN ULTIMII 20 DE ANI ?
    CARE AU FOST MOTIVELE PENTRU CARE LA NICI UN AN DE MANDAT IN CALITATE DE PRESEDINTE AVAC, GEN (r) VIRGIL VOCHINA SI-A DAT DEMISIA ?
    DIN PACATE IN ROMANIA IN CARE VIATA VICTIMELOR TRAGEDIILOR RUTIERE IN CARE MOR OAMENI NEVINOVATI, IMORALITATEA ESTE PESTE TOT.
    * Cautati pe GOOGLE – Cornelia Galavan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.