Seria 1 de la BMW are o poveste interesantă, pe care am spus-o de multe ori si o regăsiţi şi în filmarile făcute până acum.
De la apelative precum “BMW-ul săracului” sau “cel mai urât BMW” – primite de la primele schiţe de acum câţiva ani, Seria 1 şi-a câştigat ulterior renumele de “regele compactelor”, asta ca să nu mai vorbim de varianta sportivă M, o rachetă pe roţi pentru pasionaţii de adrenalină.
Să vii cu o versiune 116d, EfficientDynamics, cu date tehnice care, la prima vedere, par mai degraba că ar proveni de la vreun model de mijloc al clasei compacte, e un pariu riscant, chiar şi pentru BMW.
Am testat această maşină şi da, recunosc, îi lipseşte o idee din spiritul BMW, adică performanţa pură, dar punctează la economie şi e normal, pentru asta a fost concepută.
Poate că acele vitezometrului şi ale turometrului nu sar în sus ca voltmetrul cand îi exciţi terminalele, dar te duce 1000 de km cu un plin şi nu, nu e deloc lentă. La urma urmei, e un BMW…
Suficient de rapid ca să nu fie pasiv, dar suficient de îmblânzit ca să te enerveze uneori, Seria 1 EfficientDynamics face totuşi ce trebuie să facă. Şi asta cu precizie germană, în fond, dacă vreţi putere, nu trebuie decât să băgaţi mai adânc mâna în buzunar şi să daţi la următoarea pagină din broşura Seria 1 – există de toate, pentru toţi.
ED rămâne un vehicul superb, excelent în viaţa de zi cu zi, nu tocmai ieftin, dar asta e, cine vrea eficienţă, trebuie să fie pregătit să plătească…
@Adam Robert – cred ca “tractiunea spate” este propulsie, iar pe fata este tractiune.
De asemenea ar fi interesant un test cu BMW 114d, 95HP, dar cutie in 6 rapoarte(fata de alte compacte).
@bloggerx: un BMW 116d ED, il gasesti in Franta de la 21.178 euro, pret concesionar cu dicount inclus(4.438 euro). Si e totusi echipat.
La aceiasi bani iei un Golf7 de 105HP putin mai bine echipat, dar cu tractiune, nu cu propulsie.
Cum in Vest multi fac naveta, singuri in masina, daca vrei un seria 3, cred ca nu merita pt asa ceva, dar un seria 1 suplineste cu brio a doua masina(asta pentru cine nu suporta clasaB in care BMW oricum nu e prezenta acum). Va face sigur vanzari.
Daca spun propulsie in loc de tractiune spate, 90 la suta din cei care se uita nu vor intelege. Daca ai fi urmarit toate filmele mele (ceea ce stiu ca e practic imposibil) ai fi vazut ca am explicat pe larg aceasta poveste cu tractiune/propulsie, de fapt corect este punte motoare fata si punte motoare spate. Degeaba incerc eu sa civilizez, e ca si cum ai vrea sa schimbi acum termenul “locatie” – poti fi mama academiei, nu se mai poate.
Ai dreptate. De asta nici nu am vrut sa dezvolt subiectul. Am scris fraza pentru ca am avut impresia in filmare ai avut o ezitare cand te refereai la “tractiune”.
Legat de munca ta…felicitari.Imi place acest mod de prezentare detaliat. M-a ajutat cand am decis sa-mi cumpar masina, sa stiu la ce si cum sa ma uit.Ce asteptari am.
PS. Da, nu le-am vazut pe toate(prezentarile), ci doar, aproape pe toate, dar vreau sa recuperez.
Scump pt ca e BMW, dar totusi e un BMW pt saraci. Model de inceput de gama, cica motor economic dar e doar Slab nu si economic…
Deci care e scopul… Doar sa zici ca ai BMW?
Oamenii cu tigla vor lua o alta masina daca vor vrea diesel economic sau o masina compacta. 35k sunt aruncati pe masina asta avand in vedere ca iti iei o masina mai performanta sau mai economica, poate dintr-o clasa mai mare, cu mai mulkte dotari, la mai putini bani!
salut , am vazut ca tu detii autoutilitara.voiam sa te intreb cat te costa rca si rovinieta la a ta ca am inteles ca pretul este mai mare fata de masina obisnuita. Te intreb deoarece vreau sa cumpar un grand cherokee inmatriculat ca autoutilitara si vreau sa stiu care sunt preturile.Pot sa iau autoutilara inamtriculata persoana fizica (nu firma)?
Daca poti sa ma ajuti ar fi super. Merci!
Rovinieta e 100 euro (96 mai exact dar cica dementii o fac 100 in curand), RCA depinde cum prinzi, 10-12 milioane pe un an. Din cate stiu, autoutilitara isi pastreaza acelasi regim, indiferent ca e pe firma sau persoana fizica (pe persoana fizica poti avea surprize la RCA daca ai varsta sub 30 si ceva de ani – adica poate fi mai scump – dar nu stiu exact, eu am masinile numai pe firma.
Design perfectibil, dar dezamagirea mare e motorul BMW, slab, si ca putere si ca consum. O sa ma limitez sa amintesc ca Robert are un test cu o compacta non-premium de 1.6 diesel de 130 de cai care consuma si mai putin, are performante si mai bune ca acest BMW; de pret nici nu mai vorbesc.
Sunt curios si sper ca vei testa si noul A3.
N-am inteles niciodata de ce acest model (la fel ca si X1) are o capota, un bot asa lung, ceea ce ii da un aspect de sabot olandez. La jumatate de pret iei un diesel de aceeasi cilindree dar cu putere mai mare si, mai important, cuplu mult mai mare. Prerea mea e ca nimic nu justifica pretul la masina asta.
Esti si pe buhnici, unde ai zis ca ai un clio iv?
Nu am Clio IV desi imi place.
Desi e mai greu sa obtii masini din grupul VW, conform spuselor tale mai demult, sper sa poti lua la un moment dat si noul Audi A3 la un test, motorul 1.6 sau 2.0 diesel, si poate vei face si un mic comparativ atunci cu masina testata aici.
Keep up the good work! 😉
O maşină inteligentă pentru un om pragmatic şi educat!
Ceea ce zici tu e valabil pentru occident, la noi va fi condusa tot de cocalari. Stiu ca nu este bine sa generalizez, stiu ca sunt si academicieni care conduc asa ceva, dar din pacate eu vad zilnic aceste specimene care nu ar trebui sa detina carnet cum coboara din BMW-uri, sau in general din masini germane. Am inceput sa am o reticenta fata de aceste marci, tocmai din aceasta cauza. Daca as primi-o gratis, as vinde-o sa-mi iau altceva, cel mai probabil o japoneza, sa simt ca am altceva.
Acelasi sentiment il am si eu in ceea ce priveste reticenta fata de marcile germane si din aceleasi cauze enumerate de tine. Multi comenteaza ceva de genul ca “vulpea care n-ajunge la struguri zice ca sunt acri”, bininteles cu alte cuvinte. Eu am cheltuit in ultimii 5 ani vreo 100.000 Euro in total pe 6 masini noi pe care le-am tot schimbat (am avut tot timpul cate 3 in familie), niciuna germana. Ce BMW-uri, Audi-uri, Mercedes-uri sau VW-uri puteam lua cu 100.000 Euro ? Nici macar n-am fost curios, desi, in general, pare ca per ansamblu marcile germane sunt superioare calitativ celorlalte. Pt. ca, incepand de la taranul care-si cara porcul in masina, la instalatorul care-mi repara WC-ul pana la cocalarul cu ceafa groasa toti au fie un ursulet, fie un volsvaginet s.a.m.d. Fie numai si prin aceasta prisma, marcile germane m-au pierdut de client, desi, poate, nu e vina lor directa.