Dacia Logan MCV 1,5l dCi Laureate

Nu mai e secret pentru nimeni: Logan MCV a rupt piaţa cu cele 7 locuri şi numeroasele calităţi, încă de la prima apariţie.

Conceperea şi producerea unui nou model Dacia, cu 7 locuri, Lodgy, a condus, firesc, la întrebarea: „va mai avea noul MCV 7 locuri, şi dacă da, ce rost mai au?“.

Noul Logan MCV, lansat în 2013, nu mai are 7 locuri, ci doar 5, ceea ce nu e deloc rău. Oferă un portbagaj uriaş, ce surclasează şi modele de clasă medie, plus o gamă de motorizări fiabile şi unele extrem de economice.

În cazul modelului testat, 1,5l dCi de 90 CP, echipare Laureate, deşi nu pare cine ştie ce dacă te uiţi la valorile de performanţe din fişa tehnică, realitatea te copleşeşte: motorul trage superb şi dacă te străduiesti, sari de 1300 km cu un plin de motorină.

E rafinat, fiabil, deloc costisitor, perfect insonorizat. Cu alte cuvinte, un motor genial.

Ceea ce, să recunoaştem, pe lângă faptul că maşina arată excelent, o face deosebit de atrăgătoare pentru potenţialii cumpărători.

Nu mai e cazul să discutăm de preţ. E Dacia, se ştie, imbatabil.

Da, am folosit cuvinte mari în toata prezentarea. Dar Dacia a ajuns în elita mondială a producătorilor de maşini. Şi ar trebui să fim mândri.

23 thoughts on “Dacia Logan MCV 1,5l dCi Laureate

  1. vlad

    buna ziua dl Robert, as avea nevoie de o recomandare pt. achizitie auto nou, puteti ordona va rog modelele urmatoare in functie de preferintele dvs. in urma testelor: new vitara 1.6 benzina, noul logan mcv 1.5 dci, stepway 1.5 dci sau eventual 0,9 tce. am testat vitara insa m-a dezamagit directia moale, dacia nu am apucat sa testez. pana acum am preferat benzina, insa nu m-ar deranja diesel, parca m-am saturat sa tot apas pana la 5000 ture… multumesc mult pentru sfat si treaba pe care o faceti!

    • turatiimaster

      Mai multe amanunte, la ce folositi masina, cati km pe an, predominant oras sau extraurban, sunt multe aspecte de luat in calcul…

      • vlad

        Estimez 20000-25000 km/an. O voi folosi pentru mers la birou (30km, preponderent extra urban), mers la tara in week-end (inclusiv aprox 5 km drum pietruit) si concedii (mai un drum de munte, mai 1000 km pe autostrada, etc.). Cu Vitara benzina am facut test drive, imi place mult, in afara de directia foarte moale, in plus nu stiu cum rezista la conditii mai grele – drum pietruit, etc. Dacia diesel am condus prima generatie si m-a surprins placut motorul, insa nu stiu cat de repede se “rablageste” masina (nu ma refer neaparat la fiabilitate, ci la uzura generala) si ma pune pe ganduri siguranta de 3 stele, care daca ar veni numai din lipsa sistemelor eletronice, nu m-ar interesa foarte tare . Etalonul meu pentru comparatii este un Astra H 1.6 benzina 2011 care ramane in familie. Multumesc pentru sfat.

        • turatiimaster

          Pentru siguranta, Vitara, merge bine si benzina, desi sunt km multi anual, totusi Vitara are benzinare economice. Se preteaza bine si Dacia, eu as lua un Sandero Stepway dCi la conditiile prezentate, il tii 4-5 ani si pe urma il dai relativ bine la pret. Daca vrei sa tii masina mai mult de 6 ani, ia Vitara.

  2. tyrye

    As vrea sa stiu daca motorizarea 1.5dci si cutia de viteze in 5 trepte de pe dacia logan MCV sunt identice cu cele de pe dacia logan II.
    Mi s-au parut incredibile consumul si turatia la 130 km/h si de aceea sunt interesat sa stiu daca loganul sedan are aceleasi performante.

  3. florin

    buna ziua. imi place noul logan.
    totus….: cum sa pui navigatie pe o masina romaneasca si sa nu aiba meniu si in limba romana?
    generatia noua se descurca, dar nenea peste 50 dee ani….slab cu engleza, mai bine in rusa. e ca si cum nu ai avea respect, tu ca si constructor, pentru tara in care s=a nascut Dacia.
    nu e posibil asa ceva….ar trebui facut un upgrade la navigatie imediat

  4. florin

    buna ziua
    in ce perioada va aparea testul cu Peugeot 301?
    sper sa fie 1.6 hdi la test
    multumesc

    • turatiimaster

      O sa fie cam in 3 saptamani, e 1,6 THP, o sa luam si un diesel in vara asta.

  5. eded

    Ref. la nivelul de emisii CO2 de 99 g, in tari din vest (eu stiu de UK si FR) sunt scutiri de taxe (sub forma de taxa de drum -UK, sau de inmatriculare – UK) pentru masinile ce scad sub acest prag. De aceea probabil loganul pt. vest are ori garda la sol mai redusa un pic, ori maparea softului motor modificata pentru a trece sub acest nivel.

  6. Bogdan77

    Buna ziua,
    Dupa 5 luni de utilizare (am ridicat masina pe data de 01.08.2013, se pare ca a fost masina nr. 2 pentru “intern”) si aproximativ 6500 km va pot prezenta o parere “realista” despre noul Logan MCV 0,9 TCe versiunea Laureate + Media Nav, cotiera si senzori parcare montati la dealer – pret final 11 860 euro.
    Despre caroserie si interior cred ca toata lumea si-a facut o parere (subiectiva evident). In general sunt foarte multumit de finisaje si gadgeturi. Nemultumirile evidente sunt: claxonul, comanda geamurilor si lipsa iluminarii din: torpedo, plafoniera centrala, lumini in parasolar si usi (sa zicem ca sunt doar mofturi dar pot fi foarte utile). Plus, cei de la Dacia s-au calicit la un paravan al oglinzii de la parasolarul sofer, e destul de deranjant in anumite conditii. Timoneria cutiei de viteze este cam scurta intre treapta 1 si 3, astfel incat de 3 sau 4 ori am plecat de pe loc in viteza a 3-a. O nota foarte buna pentru iluminarea cadranelor de bord.
    Acum despre motorizare: initial am vrut sa merg pe 1,5 dCi, dar facand un calcul simplu am observat ca diferenta de pret (1400 euro) s-ar amortiza dupa aproximativ 65 000 km (diferenta de consum data de producator, aceasta fiind surprinzator de corecta). Am avut si toate celelalte argumente clasice legate de alegerea unui motor pe benzina. Motorul are un comportament excelent, reprize foarte bune (daca inveti cum sa folosesti pedalele si schimbatorul de viteza), cuplul este suficient. Consumul este aproape de cel dat de producator, cu aproximativ 1l/100km (poate 1,5 l in anumite conditii) mai mare decat cel pentru motorina.
    Exemple de trasee si consumuri: Bucuresti – Constanta – Bucuresti vara 5 persoane (inclusiv un copil) portbagaj absolut full 6,0 l/100km, Bucuresti – Transfagarasan – Sibiu – Transalpina -Bucuresti vara 4 persoane portbagaj 30% ocupat 6,2 l/100km, Bucuresti – Alexandria – Bucuresti vara 2 persoane portbagaj 25% ocupat 4,8 l/100km, acelasi traseu iarna 6,0 l/100km (depinde foarte mult si de trafic), Bucuresti – Bicaz – Sighisoara – Bucuresti (1350 km) toamna-iarna 6,0 l/100km. Consum in oras intre 6,5 si 8,5 l/100km, depinde de trafic.
    Viteza de croaziera pe autostrada 138 km/h, pe drum European 108 km/h, drum judetean 98 km/h, in Bucuresti executam tehnica “si melcul tusti”.
    De doua ori a trebuit sa selectez treapta 1 de viteza: pe serpentinele de la Pestera (langa Bran) si pe Transalpina pe portiunea dinspre Obarsia Lotrului (incarcare de aproximativ 350 kg in masina – 4 persoane si bagaje), in rest cei 135 Nm au fost suficienti pentru treptele 2 sau 3.
    Am reusit sa umplut portbagajul fest de 2 ori: mers la munte si la mare cu pustiul in masina, stiu ca pare incredibil, dar se poate umple portbagajul MCV-ului :)).
    Sincer nu am avut rabdare sa merg la consum cu masina, se pare ca ar trebui sa mergi undeva la 90-95 km/h, dar sunt convins ca vara, singur in masina si fara bagaje se pot scoate chiar sub cei 4,2 l/100km estimati de producator.
    Sa va mai spun ceva incredibil, masina chiar poate face depasiri in forta si viteza (am ajuns si la 165 km/h intr-o depasire mai stransa) in conditii de siguranta.
    Pentru mine, in conditiile de trafic din Romania si Europa actuale, mi se par niste caracteristici absolut decente: consum incredibil de mic, portbagaj urias, motorul trage incredibil de bine (inainte de a conduce masina nu credeam ca poate face fata, daca dl. Robert poate face un test cu un motor de 0,9 pe un MCV incarcat si nu doar pe un Logan II sedan cred ca va confirma), caracteristici generale de masina europeana adusa la zi.
    P.S.: Am testat Clio Estate inainte de a cumpara, practic fara sa il vad, MCV-ul. Nu regret absolut de loc, spatial interior mi s-a parut absolut meschin in Clio (am 1,75m dar efectiv dadeam cu capul de tavan), iar finisajul bordului mi se pare mai stilat la Dacia decat suprafetele lucioase bicolore de la Clio (parere proprie, nu trebuie sa va lasati influentati). Nu mai vorbim de portbagaj, daca ai copil… stii care e problema. Steaua lipsa (doar 4 stele) la Safety EuroNCap de la Dacia Sandero II este data de protectia pentru pietoni, argument relativ slab in Romania.
    P.S. 2: Nu lucrez la Dacia, nu am absolut nici un interes sa le fac reclama, am condus si alte masini in afara de “cazanele” Dacia (cum le numesc binevoitorii), chiar sunt un client multumit de masina (nu neaparat si de serviciile postvanzare, la update-ul pentru media nav nu s-au respectat conditiile initiale din contract, dar asa e la noi), iar top 5 al preferintelor mele este (masini conduse personal peste 1000 km): Dodge Intrepid, Mercedes E Classe, Dacia Logan MCV II, Mazda 3, Pontiac G6, mentiune speciala (din motive sentimentale) Oltcit :).
    Cu stima, Bogdan.

  7. ddor71

    Sorin, eu cautand o masina noua, am studiat recent ambele masini.
    Fara indoiala ca Renault arata mult mai bine, interiorul este interesant, tineresc cu materiale bunicele dar cam aici se termina avantajele.
    Clio facand parte din clasa mica este o masina inghesuita, am urcat in ea si la cei 1,81m ai mei, nu mi-am gasit o pozitie OK la volan, vizibilitate deficitara inclusiv in fata si spatiu mic la cap.
    Daca reusesti sa treci peste tentatia de moment, pentru ca intr-adevar Clio este foarte frumoasa, vei ajunge la concluzia ca Logan este o masina mult mai practica si mai potrivita pentru Romania mai ales.
    Am ramas placut surprins de timoneria cutiei de viteze si de isonorizarea de la noul Logan aproape la fel de buna ca la noua mea masina.
    Eu am avut Logan 1,6 16 V 105CP de care am fost foarte multumit, nu am avut nici o problema tehnica.
    Mai nou am trecut la Ford Focus 1,6 Ecoboost 150CP. Dupa 2000km parcursi, am ajuns la o concluzie interesanta: evident ca este o masina mult mai performanta, mai frumoasa si mai bine facuta decat Logan dar nu este la fel de practica, de incapatoare si de potrivita pentru drumurile din Romania. Apoi, deocamdata ma indoiesc ca voi reusi sa scot un consum mai bun decat cu Loganul, chiar daca consumul oficial este mai mic.
    Daca ar fi pus pe noul MCV motorul 1,2 Tce 125CP, cumparam tot Dacia.
    Sunt convins ca pentru un sofer linistit acest motor 1,5 DCi 90CP este suficient. La mine a fost greu de acceptat trecerea la un motor cu performante dinamice mai slabe si apoi prefer motoarele pe benzina.

  8. mihai

    Un 2014 fericit si personal cred ca meriti o emisiune TV… Chiar daca prezentarile pe internet sunt mai complete si detaliate.

    Despre masina prezentata, da. E mai utila decat Loganul simplu si nu la fel de frumoasa ca Stepway. Insa, daca te uiti la linia laterala e ‘retarda’… As spune ‘urata cu draci’, fara sa supar pe cineva (daca se mai simte vreunul de la echipa de design a fabricii).

    Ca felicitari, printre alte lucruri, spui si elemente de care am tinut cont la achizitionarea masinii proprii…

    • Tudor P.

      @mihai decat 2 ore cu prostii,cocalari si pitipoance, sau stiri despre crime, mai bine ar baga o emisiune cu prezentare de masini (oricare post ar fi el). Prezentatorul fiind evident, Robert ! In acest fel ar fi si platit pentru munca pe care o depunde si ar face rost mai usor de masini.
      Dar ce sa faci…ratingul e mai mare la cele enumerate mai sus.

      • mihai

        Da, Tudor…

        Pentru ca, dintre noi cei care urmarim aceste prezentari , ar fi putini (extrem de putini) cei care ar plati suplimentar pentru accesarea acestor documentare video…

        Imagineaza-ti ca te intereseaza o masina… fara nume… si vrei sa auzi un comentariu detaliat, decent si direct asupra masinii respective. Ai plati 1-2 euro ca sa vezi acel video?

  9. gigit

    la multi ani cu bucuti si impliniri.

  10. Sorin Margean

    Buna Ziua Domnule Robert , va urez La Multi Ani si Multa Sanatate.

    V-am urmat sfatul si nu mai mi-am luat Mitsubishi-ul Colt second hand , am facut rost de bani si m-am decis sa imi cumpar o masina noua , si am ramas sa ma hotarasc intre 2 modele :

    1. Dacia Logan MCV 1.5 dci 90 cp nivel echipare Laureate(varf gama ) care are plet de plecare 12 300 euro si cu optiunile pe care le-am configurat ma duce la 13 350 euro.

    2. Renault Clio Estate 1.5 dci 90cp nivel echipare Expresion ( penultimul nivel de dotare ) care are plet de plecare 14.400 euro la care alaturi de optiunile puse ajunge la 15 200 euro .

    Renaultul a iesit mai scump deoarece am ales culoarea Jaune Eclaire ( galben ) , janntele pe 16 inch diamantate negre Passion , pachetul de personalizare interior Sport , senzorii parcare spate , card acees si demaraj maini libere .

    Ceea ce mi se pare un pic ciudat este ca la Renault pe primul nivel de echipare Autenthique climatizarea e manuala dar nu e standard e optionala , pe nivelul Expresion cel la care m-am hotarat eu e standard climatizarea manula dar nu poti sa optezi ptr climatizarea automata doar daca treci la urmatorul nivel de dotare Dynamique .

    Si ca sa nu va mai plictisesc am o Mare Rugaminte :

    ” Avand in vedere cele 2 masini la care m-am hotarat eu Dacia Logan Mcv si Renault Clio Estate care au motorizari identice 1.5 dci 90 cp , si : Dacia Logan MCV pluseaza printr-un nivel mai scazut de pret fata de Clio Estate , iar Clio Estate pluseaza fata de Logan Mcv printr-o finisare mai calitativa a interiorului si 5 stele la Euro N Cap .
    ___ Pe care dintre cele 2 masini mi-o recomandati Dumneavoastra , si as indrznii sa va rog sa imi dati daca se poate si cateva argumente referitor la alegerea viitoare masini dintre cele 2 mentionate mai sus ).

    Va Multumesc si Va rog sa ma scuzati ptr indrazneala de a va deranja cu solicitarea unui raspuns la intrebarea mea !!!!

    Un mare fan SORIN !!!!

    • turatiimaster

      Eu as raspunde simplu, care iti place mai mult. Cum spuneam si in alte comentarii, daca o iei pentru familie, o tii mai mult timp, poate ca e mai ok Renault, ai siguranta de 5 stele si confort si finisaje mai bune. Daca astea nu sunt importante, atunci de departe castiga Dacia, cel putin la spatiu, e mult mai mare decat Clio Estate.

      In ceea ce priveste configurarea la Renault, vezi daca nu cumva iesi mai bine direct cu pachetul Dynamique, decat cu Expression plus ceva optionale.

  11. gimmini

    LA MULTI ANI ROBERT ! BUCURII LANGA CEI DRAGI.

  12. gimmini

    5 stele siguranta, tabla garantata 1o ani si eventual, pentru motorul asta, 110 cai = masina ideala.La un Megan Sport Tourer, toate aste te duc pe la 19000 de euro.

  13. Mihai

    Un review foarte interesant. O masina reusita!
    Trebuie sa apreciem mai mult munca celor de la Dacia. Strainii sunt topiti dupa masina noastra, iar noua ne pute.

    Va apreciez munca depusa pentru review si rezonez 100% cu parerile si argumentele dvs.!

    Keep up the good work !

  14. sebi

    Cu siguranta asta e modelul meu preferat de la Dacia. Insa perera mea e ca nu ar fi trebuit sa se numeasca MCV, deoarece Dokker este urmasul MCV-ului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.