Mazda 2 1,5l G90 Hazumi

Mazda 2 1,5l G90 Hazumi

Când am început să scap câte un “premium” în prezentările unor maşini de clasă mică, am avut iniţial îndoieli. Poate exagerez, poate mi se pare…

Unele modele mai noi totuşi au început să fie de-a dreptul “obraznice”, nu doar în ceea ce priveşte opţiunile interesante, ci şi comportamentul rutier şi mai ales calitatea materialelor şi a ambianţei interioare.

Şi aşa, dacă mă entuziasmasem la Hyundai i20, modelul nou, am ajuns şi la o maşinuţă pe care o aşteptam cu drag: Mazda 2.

Arată bine, merge excelent şi are un interior realmente spectaculos. Sigur, totul la un preţ, nu vă entuziasmaţi prea tare.

Dar genul acesta de vehicul îţi ridică realmente ştacheta şi, până la un punct, înţelegi şi de ce costă atât de mult. Pentru că noul Mazda 2 este un salt extraordinar faţă de mai vechiul model.

Aştept să pun mâna şi pe o variantă full options, pentru că ştiu că o să-mi placă…

21 Responses

  1. sorin says:

    Buna Ziua
    Stimate Domnule Robert Adam , indraznesc a va deranja si doresc daca aveti amabilitatea sa-mi raspundeti daca doriti la cateva intrebari.
    Doresc anul acesta sa-mi achizitionez o masina noua si m-am oprit asupra unei marci Mazda si asupra a doua modele Mazda 2 si Mazda CX-3 .
    La Mazda 2 ma intereseaza modelul Mazda 2 G90 Takumi motor aspirat benzina 90 cp , la Mazda Cx-3 ma intereseaza modelul Mazda Cx-3 G 121 Takumi motor aspirat 121 cp , cutii de viteza manuale .

    1.As dorii sa va intreb daca ambele motorizari atat G90 pentru Mazda 2 si G121 pentru Mazda Cx-3 sunt suficiente pentu a asigura un caracter dinamic celor doua modele , adica sa nu se simta submotorizate cu respectivele motorizari ?

    2.Care dinte cele 2 modele ( Mazda 2 si Mazda Cx-3 ) sunt mai potrivite pentru o utilizare preponderenta in oras , stiind faptul ca desii este un pic mai mare Mazda Cx-3 are la baza tot platforma de Mazda 2 ?

    3. Si ca si o ultima intrebare , ati testat in 2015 Mazda 2 , de atunci pe langa un facelift aplicat in 2018 , anul acesta s-a lansat si noul model de Mazda 2 2020 , as-i dori sa va intreb deoarece daca la alte modele Mazda ati mai prezentat de-a lungul anilor diverse versiuni ( de ex. Mazda 3 la care ati testat toate generatiile lansate din 2015 pana in prezent 2020 ) la Mazda 2 de la versiunea g90 Takumi prezentata in 2015 nu ati mai prezentat alt model de Mazda 2.
    Cunosc destule persoane care ar dorii sa vada la dumneavoasta pe canalul Turatii.ro si o prezentare la Noua Generatie Mazda 2 2020 avand in vedere ca peste ultimul model de Mazda 2 prezentat de dumneavoastra in 2015 , a trecut din partea Mazda un facelift in 2018 culmimand anul acesta cu lansarea noului Model Mazda 2.

    Mie sincer imi pare rau cand vad ca desii dumneavoastra un adevarat specialist in domeniu vi-se refuza aceesul la drive test din partea unor importatori ( Volkswagen , Skoda , Seat , Audi , Volvo , Alfa Romeo , Jaguar , Range Rover etc ) , la anumiti asa zis blogeri auto gen George Buhnici si Marian Andrei de la Cavaleria , Giurgea si Bratu de la Super Speed , prezinta sau au prezentat modele la care dumneavoastra din punctul meu de vedere vi-se refuza accesul in mod nejustificat .

    Adica am ramas cu gura cascata cand pe You Tube l-am vazut pe Buhnici si pe Marian facand prezentari la masini gen : Chevrolet Camaro , Bentley Continental Gt , Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio , Audi E-Tron , Jaguar E-Pace , Range Rover Velar ) pe cand dumneavoastra vi-se refuza acesul ca sa testati obiectiv si in mod pertinent niste masini absolut banale gen Volkswagen Golf < Skoda Octavia < Seat Leon < Skoda Fabia etc.
    In fine se pare ca asa aleg unii dealeri auto si importatori sa-si promoveze produsele ……. No Comment.

    Astept raspuns la cele 3 intrebari , si astep cu nerabdare o prezentare detaliata a noului model de Mazda 2 2020 pe canalul Turatii ro .

    Va Multumesc , Va doresc Multa Sanatate

    • turatiimaster says:

      Buna ziua, motorizarile sunt ok pe ambele modele, ambele pot fi folosite ca masini de oras, cx-3-ul are avantajul ca e mai inalt si are garda la sol mai mare, ajuta la parcari, borduri, etc. Altfel insa, ambele sunt ok, luati ce va place si ce convine buzunarului, mai ales pe vremurile astea incerte.

  2. Adi says:

    Nu stiu ce sa aleg intre Mazda 2 si Honda Jazz chiar daca sunt 2 masini cu destinatii diferite (Mazda – plactuta la condus, Honda – practica). Imi place Mazda mai mult la exterior si ca are garda la sol mai mare, imi place honda pentru locul in spate, protbagaj si disign interior in general.
    Nu vreau cutie automata, nu vreau neaparat sportivitate dar vreau un comportament rutier sigur.
    Stiu ca trebuie sa stabilesc ce conteaza mai mult pentru mine, dar puteti sa imi spuneti care este parerea dvs despre cele 2 masini. Va multumesc si va apreciez prezentarile.

    • turatiimaster says:

      Ambele sunt foarte sigure la comportamentul rutier, nu ai de ce sa iti faci griji, cumpara masina de care ai nevoie. Daca ai nevoie de spatiu si polivalenta, Jazz.

      • Adi says:

        Multumesc frumos pentru raspuns. Daca sunteti amabil, mai am o problema foarte mare cu Jazz-ul…Pe site-ul Honda scrie garda la sol (cu sofer 110 mm) ceea ce pare extrem de putin. Prin comparatie Civic scrie care 140 mm (tot cu sofer) si la Mazda 2 scrie 143 mm (fara sofer). Acum, eu am facut un drive test scurt cu Jazz si nu mi s-a parut asa mica garda la sol. Si de pe afara ar parea ca este in media clasei. Am gasit pe internet unele informatii nesigure cum ca ar avea 135 mm (fara sofer) daca ar fi asa, mi se pare ok (trec de pe golf IV cu 130 mm). Sunt ingrijorat avand in vedere informatia oficiala, dar chiar asa mult sa scada garda sol. Aveti idee daca garda la sol la Jazz este mai mica decat clasa din care face parte? Multumesc anticipat pentru raspuns.

        • turatiimaster says:

          Da, garda la sol este un pic mai scazuta decat la concurenta, ceea ce in oras poate sa deranjeze la un moment dat, gen poti atinge cu bara fata bordura sau pragurile. Cu atentie nu cred ca e o mare problema, eu personal in alegerea unei masini de oras pun o mare importanta pe garda la sol, in multe situatii esti nevoit sa urci borduri. Se poate trai cu asta, dar cu atentie.

  3. bogdan says:

    Am inteles, multumesc mult pt raspuns, o sa tin cont de sfaturile dvs.

  4. bogdan says:

    Am inteles. acum le-am vazut. Masina o s-o platesc in rate , vreau sa dau un avans aproximativ 3.000E plus programul remat plus poate o reducere de 500-1000E , as dori sa raman cu 10.000 E de plata , adica undeva la 160-170 euro/luna rata.
    Sunt foarte indecis , nehotarat. Am vizualizat foarte multe teste pe care le-ati facut. Benzina sau diesel ??? si un sfat obiectiv, o sugerare de masina mica, o marca , ceva care sa ma ajute si sa ma scoata din nesiguranta asta ca dupa ce o sa o cumpar sa nu traiesc cu regretul toata viata ca de ce n-am luat-o pe cealalta.
    Din experienta , auzite , vazute pot spune ( poate ma insel ) fordurile sunt foarte scumpe la intretinere( am o fiesta 5tdci, e groaznic cand pica vreo piesa) , renault are costuri de intretinere ok,accesibile dar nu-mi inspira incredere. M-am orientat spre mazda, hyundai, au motoare bune pe benzina dar parca si un diesel e tentant mai ales ca o sa o tin 5-6 . 7 ani maxim deci nu prea vad ce piese sa cada mai ales ca o buna perioada am garantie. Un sfat , va rog. multumesc

    • turatiimaster says:

      Intai de toate, masina o cumperi cu inima, apoi cu buzunarul, eu pot doar sa fiu ghid, nu si decident, decizia e a ta. Mazda nu e o masina ieftina la intretinere, asta ca sa stii. Dar, daca ar fi dupa mine, eu as lua Mazda 2 automat (G90), pentru ca va avea o valoare de revanzare buna, ulterior, va fi ultracomoda in oras si in general in orice fel de trafic. Sau ceva de la Kia sau Hyundai, pentru garantia mare. La kilometrii de care vorbesti, nu vad rostul unui diesel pe o masina mica. Repet, daca nu banii sunt problema, ia Mazda Automat, altfel Kia sau Hyundai, pentru garantie. Peste 7 ani o vinzi, n-ai stres.

  5. bogdan says:

    salut, am lasat un comentariu ieri dar nu-mi apare, de ce ?

    • turatiimaster says:

      Salut, ti-am raspuns, sunt in moderare comentariile, ca mai sunt spammeri si dobitoci si prefer sa ramana forumul curat.

  6. Bogdan says:

    Buna seara! Ce ati alege daca ati avea 22 de ani, baiat, ati merge 10-15 mii km/an , jumate urban jumate extra: o mazda 2 G90 atraction benzina sau un hyundai i20 comfort 84CP benzina? multumesc pt raspuns

    • turatiimaster says:

      Daca banii nu sunt o problema, Mazda, daca sunt, i20 Black Line e super oferta. Sau era, nu stiu daca mai e acum.

  7. Iulian says:

    Multumesc pentru review. Am gasit raspuns la multe intrebari si intr-un final am achizitionat o Mazda 2 SkyActiv-G90

  8. Formatie says:

    La o Mazda ma gandesc de ceva timp, stiu ca “papa” cam mult dar trebuie facut un efort pentru ceea ce iti doresti.

  9. Edi says:

    Nu inteleg modul de actiune al moderatorilor. Vad ca aici se accepta sa vobesti de rau alte marci, dar cand spui ceva de marcile testate nu ti se aproba comentariul. Halal moderare!

    • turatiimaster says:

      Hmm, poate te mai gândesti, Nu ti-a sters nimeni comentarii.

    • Claudiu says:

      Pe site-ul asta nu vei gasi niciodata ceva de rau spus despre o marca, chiar si cand atunci cand anumite detalii sar in fata. Robert Adam este unul dintre oameni care stiu ce inseamna o masina.
      Comentatorii insa sunt uneori rautaciosi sau ironici. Si eu sunt printre aia.

  10. Marius says:

    Si eu ma gandeam la o achizitie de Mazda, am testat si nu am fost convins pe deplin. Am asteptat, am intrat pe forumul de profil si sunt probleme destul de mari ale posesorilor cu unitatile multimedia, consumuri, motoare, materiale, ergonomie. M-am convins ca Mazda e un Ford cu alte haine si muuult marketing Skyactive. Am luat o Toyota cu tehnologie hibrid si stiu ca ma tine 7-8 ani fara probleme.

    • Alexandru says:

      @Marius, si Mazda mai are probleme la tabla, tapiterie, electrica si electronica, cutii, anvelope, tren de rulare, sisteme de siguranta, service si tot ce tine de brand. Esti pierdut omule.

  11. Claudiu says:

    Superba Mazda 2! Mai superba este Mazda 3. Eram ieri in parcarea Lidl, cu al meu Ford Focus si dadeam tarcoale unei Mazda 3. Proprietara, iesind din magazin, m-a observat si a inceput sa zambeasca 🙂
    Este remarcabil ce au reusit sa faca japonezii, au imbinat fiabilitatea japoneza cu design-ul european. Mazda, orice model, arata ca masinile europene. Zici ca este marca italiana, nu japoneza.
    Si apropos, daca vreti sa va distrati, cititi aici nemultumirile unui posesor de Skoda Octavia: http://nuskoda.ro/
    🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.