Dacia Duster 1.2l TCe 4×4 Laureate

Dacia Duster 1.2l TCe 4x4 Laureate

In sfarsit, filmele cu Duster 1.2l TCe 4×4 sunt gata. Modelul de test e un Laureate cu ceva optiuni, a fost cuminte si nu ne-a suparat cei aproximativ 500 km cat l-am incercat.

Am prezentat complet Dacia Duster inca de la aparitie, si am pastrat traditia inclusiv la facelift, asa ca nu ne-am straduit sa facem o prezentare completa, rezumandu-ne la diferente.

Cutia de viteze pastreaza rapoartele scurte de la Duster 1.5l dCi, insa plaja mai mare de turatii a motorului si silentiozitatea schimba cumva perceptia, cel putin in oras modelul cu TCe e avantajat, fiind mai facil de condus si relativ economic.

Avand si sistem Start-Stop, distributie pe lant si tehnologii avansate, respectiv injectie directa, 16V, turbo, mod Eco, motorul ofera performante bune pe o caroserie penalizata aerodinamic (diferentele se pot vedea intr-o comparatie cu Kadjar).

Una peste alta, concluzia o trageti voi, fiecare stie ce nevoi are, din punctul meu de vedere varianta pe benzina e fezabila in anumite conditii, daca nu se fac mai mult de 15 000 km anual. Diesel nu are sens decat la mai multi kilometri anual sau in conditii de utilizare off-road mai severe, acolo unde TCe nu e avantajat, avand cuplul mai mic.

Mie mi-a placut, am vorbit destul de mult despre masina in filme, probabil ca va puteti face o imagine completa despre Duster 1.2l TCE…

32 Responses

  1. @dy says:

    Reclamatiile pe forum sunt zero.
    Faceti-le la ANPC.
    Constituiti-va intr-un grup de cativa “tepuiti” si dati-i in judecata.
    Aveti toatele sansele la despagubiri de mii de euro.
    Fiti destepti!

    • Paul Sima says:

      Acum am 12000 km efectuati, iar consumul urban este 13,7%. A scazut de la 14% “considerabil”
      Are cineva propuneri cu privire la constituirea unui grup al nemultumitilor?

  2. Paul Sima says:

    Salut duster-istii 1,2 TCe, salut Turatiimaster, salut iulian Ciobanu.
    Din data de 31.01.2017 am trecut pe 4×2 asa cum am fost sfatuit, si am ajuns la o mica performanta, respectiv 14,3% in oras.
    La aceasta data consumul urban este de 14%, km efectuati apr. 6000.
    Am verificat consumul extra urban, in doua drumuri pe A3, km.12-km.220(intrarea pe autostrada si iesirea in Agigea), prima data cu pilotul automat setat la 100 km/h si am scos 8,6%, iar a doua oara 110 km/ora si am scos 9,8% (ambele drumuri cu o singura persoana, bagaje putine).
    Cum considerati ca este consumul?
    Mare, asa cum consider si eu? Astept sa rodez motorul pana la 20.000 km si sa pot spune ca ma incadrez in consumuri rezonabile. Pana fac eu 20.000 km dispare motorul termic si apare numai motorul electric, asa ca nu va mai fi necesara o comparatie privind consumul de combustibil petrolier.
    Resemnati-va dragi duster-isti si nu va mai enervati in privinta consumului mare.
    Profitati de confortul dat prin scaune incalzite, volan in piele, geamuri afumate, jenti de aliaj, modul ECO, modul start&stop, comanda electrica geamuri s.a., uitati de cele 7 trepte ale cutiei care trebuie schimbate la fiecare 2-3 secunde, zgomotul ei, greutatea de a intra in ele si de multe altele.

  3. costinc says:

    Salutare tuturor,
    Am cumparat un Duster 1.2TCE 4×4 Laureate (+medianav, cruise control, incalzire in scaune), in decembrie 2016.
    Stiam de consumul cam mare de benzina al motorului, dar, avand in vedere nr de km pe care ii fac intr-un an si de faptul ca prefer benzina, am optat pentru modelul asta.
    Pana la Duster am condus un Suzuki SX4 4×4 1.6 benzina, care, in traficul din oras, vara, cu greu consuma sub 11.5%, iar iarna, undeva la 13-14%.
    Asa ca am fost atent la consum, mergand aproape tot timpul la plin, la aceeasi pompa, sa fac un consum real.
    Pana acum, in oras, cu modul ECO activat, am consumat (consum real, nu pe CB) cu Duster intre min 10.84% (martie) si max 13.15% (ian-febr). Desigur, cu mult peste cei 7.1% dati in fisa tehnica a producatorului. Avand in vedere ca Duster e mai greu cu vreo 200 kg decat SX4, prin comparatie, consumul nu mi s-a parut exagerat. Ramane de vazut la vara, cand pornesc AC-ul, care vor fi cifrele.
    La exterior, am notat consumurile pt cateva drumuri Craiova-Bucuresti si retur, total aprox 470 km, din care 20 km urban Bucuresti, 220 km autostrada (viteza de croaziera 120 km/h, peste 130 in depasiri).
    Consumurile au fost cam asa: in febr: 4 persoane fara bagaje: 8.53%, ECO dezactivat, 4×2
    in martie: 4 persoane fara bagaje: 7.55%, ECO activat, 4×2
    in martie: 5 persoane fara bagaje: 8.40%, ECO dezactivat, 4×2
    Ca sa fiu excact, dintre persoane: 2 adulti, restul adolescenti (cam 50 kg/buc 🙂 )
    Am mai facut un drum in exterior, de 150 km, condus economic, mod ECO activat, in localitati max 70km/h, afara max 100 km/h, drum liber, singur in masina, mi-a iesit pe CB un surprinzator 6.3%, fata de 6% cat e dat in fisa tehnica. Nu am verificat la plin.
    In prezent am la bord in jur de 4700 Km.
    Inca ceva, am verificat uleiul la fiecare drum mai lung, pana acum nu mi-a consumat deloc ulei, cel putin nu vizibil pe joja.
    Motorul si-a mai dat drumul, e mai elastic decat la inceput, foarte silentios, masina chiar se misca bine chiar si cu 4-5 persoane , cuplu suficient de mare la turatii joase, depasesti fara probleme, chiar si la urcare (in rampa) cu masina plina. Suspensiile sunt foarte bune, masina e spatioasa. Sunt si aspecte care nu imi plac, cum ar fi treptele scurte (te obisnuiesti cu asta), plasticele din interior, zgomotele de vant la rulare peste 110-120 km/h, dar, una peste alta, consider ca am facut o alegere buna, avand in vedere si suma investita. Ramane de vazut cum se va comporta in timp.
    Toate cele bune!

  4. Paul Sima says:

    Acesta este al doilea raspuns la a doua reclamatie. primul a fost mai sec: consumul este normal.
    Am mai facut o ultima sesizare cu aproximativ o saptamana in urma. Astept raspuns.
    Daca o sa fie la fel de “interesant” ca cel mai sus aratat o sa vi-l prezint.

  5. Paul Sima says:

    Si mie mi s-a spus ca la 3500 km o sa ajung la consumuri de “top”. Am inregistrat la aceasta data aproape 4000 km si top-ul este de 16,7 l/100 km. Sunt invidios pe consumul dlui Iulian. Poate ca nu a condus in Bucuresti. Urmaresc viteza medie de circulatie zilnic, nu este mai mare de 13,5 km/h si asta in conditiile in care deplasarile la fac la ore cand circulatia nu este maxima ( ora 7 si ora 17).
    Am contactat de doua ori Dacia Renault prin “Vocea Clientului” si ultima oara mi s-a raspuns:
    ” In exploatare consumul de combustibil la 100 km difera pentru fiecare automobi, in functie de mai multe elemente specifice, cum ar fi: maniera de conducere, conditiile de exploatare, de incarcare, conditiile de drum, conditiile atmosferice, calitatea combustibilului, intretinerea automobilului, utilizarea instalatiei de aer conditionat, etc. Astfel,consumul real de combustibil poate fi mai mare decat consumul de combustibil stabilit conform Standarcului, avand in vedere elementele specificate anterior”.
    Ce parere aveti 1,2 Tce-istilor de raspuns? (calitatea combustibilului – presupun ca majoritatea foloseste 95; conditiile de exploatare – in Bucuresti sunt aceleasi conditii pentru toate masinile; incarcare – doua persoane zilnic cu o greutate totala de 160 kg; conditiile de drum – aceleasi pentru oricare masina; conditiile atmosferice – aceleasi pentru oricare masina; intretinerea automobilului – are 4 luni de la punere in circulatie; utilizarea instalatiei de aer conditionat – foloseste cineva aerul conditionat pe vremea asta?; si cea mai tare explicatie: maniera de conducere – toata lumea are aceeasi maniera: circula cu viteza medie de 13,5 km/ora).
    Si in incheiere, vreau sa va spun ca acesta a fost raspunsul la urmatoarele intrebari puse de mine:
    1.Unde in oferta dvs. pe care ati publicat-o pe site se regaseste consumul urban de 14,5 l/100 km in Bucuresti, in loc de 7,1 l/100km ca in oferta?
    2.Unde in oferta dvs. pe care ati publicat-o pe site se regaseste consumul extraurban de 10 l/100km, in loc de 7,1 l/100km ca in oferta?
    3.Unde in oferta dvs. pe care ati publicat-o pe site se regaseste indicatia de nu folosi start&stop in oras?
    Scuze ca v-am retinut atentia atata timp.

  6. Iulian Ciobanu says:

    Consumul la acest model 1.2/125 cp este foarte mare,la mine este de 15.8/100km
    Cei de la reprezentanta mi-au spus ca dupa 2500 km o sa ajung la consumul dat de producator
    Am parcurs 1500 de km si am facut plinul de 4 ori

  7. Paul Sima says:

    Am avut proasta inspiratie de a masura consumul de la plin la plin (la aceeasi pompa, in aceleasi conditii de temperatura) in noiembrie 2016 si am constatat ca cel real este mai mare cu 5-6% decat cel indicat de calculator.
    In concluzie, consider ca cei care vor achizitiona un Duster 4×4 cu motor 1,2 Tce vor lua o mare plasa daca vor crede ca se vor apropia macar la +50% din consumul precizat in oferta Dacia Renault, ofeta care incita multa lume la vise frumoase.
    Va multumesc pentru opinii.

    • turatiimaster says:

      Intr-un parcurs normal, mixt, consumul nu sare de 8,5-9, orice ii faci, am mers cu masina destul, probabil in conditii extreme de trafic urban sa se atinga un consum mai ridicat, mai ales iarna.

  8. Paul Sima says:

    Dar consumul de 16,8 l/100km acum, pe timp de iarna, nu este totusi exagerat?
    Consumul a fost stabilit la service-ul unde am facut verificarile, prin vizualizarea lor pe computerul de bord.
    Modul de conducere a fost si este AUTO.

    • turatiimaster says:

      La ce temperaturi au fost, consumurile au crescut la toate masinile, inclusiv la diesel, la o benzina condusa numai bara la bara nu e asa exagerat la -7/-20 grade C.

  9. Paul Sima says:

    Consumul a fost prezentat de calculator si inregistrat la service-ul unde am facut verificarile.
    Am condus-o in oras in modul AUTO.

    • turatiimaster says:

      Daca nu sunt conditii de iarna incercati sa conduceti in oras in 4×2, in plus faceti o masuratoare de consum de la plin la plin, consumul de care vorbiti e exagerat de mare.

  10. Paul Sima says:

    Am achiziționat Duser 4×4 cu motor 1,2 Tce in septembrie 2016. Laaceasta data are 3700 km. Problemele sunt următoarele:
    – intra greu (împiedicat) in toate treptele de viteza (7) si intrarea in viteze este zgomotoasă
    – consumul pe timp cald a fost de 14,6 l/100 in oraș, la o viteza medie de deplasare de 14,6 km/ora (in București)
    – consumul pe timp rece este de 16,8 l/100 km, la o viteza medie de circulație 13,4km/ora
    – la service mi s-a recomandat sa dezactivez start&stop ca sa-i scadă consumul
    – Dacia Renault a transmis service-ului la care am reclamat ca la viteza de deplasare mai sus arătata consumul este normal.
    Totuși, chiar așa sa fie? In oferta publicata nu se pecizează ca sa nu folosesc mașina in oraș, iar pe autostrada sa nu depășesc 90 km/ora, ca sa ma încadrez în consumul de 6,4 l.
    La prețul de 17900 euro puteam achiziționa un Duster 4×4 pe motorină, cu consumuri la jumătate.
    Ce părere aveți?
    Paul Sima

    • turatiimaster says:

      Cum ati calculat consumul de carburant? Am condus si eu Duster 1.2l TCe, cu 4×4, nu e un monument de economie dar ce spuneti aici e deja de domeniul fantasticului. Consumul urban in conditiile precizate poate sa se duca in 10-12l la suta de km, daca masina e condusa corect, dar 14,6 mi se pare exagerat. In ce mod o conduceti, in oras, 4×2, Auto?

    • kim_vl says:

      La Captur 1.2 Tce EDC6 4X2 (1365 kg !) am un consum (la pompa, nu ce arata CB) de 10% in oras si 6.2-7.0 extraurban.
      Mi-e dor de “defunctul” Mitsubishi Colt 1.3 benzina aspirat 95 CP MT6 4X2 (1045 kg) pe care l-am vandut pe la 7000 km si care consuma 7% in oras fara sa fie lenes.

  11. Dragos says:

    Buna ziua domnule Adam si felicitari pentru review-urile excelente. Exista vreo sansa sa faceti un episod si cu un Duster echipat cu noul motor aspirat 1.6 SCe de 115 cai? Se comporta cat de cat similar cu cel de pe Vitara tinand cont ca e de provenienta asiatica (Nissan din cate am inteles)? Multumiri anticipate

  12. Paul says:

    In treapta 6 de la Duster 1.2 TCe 4×4 ai 3000rpm la 130km/h. La Logan 1.4 mpi, la 3000rpm ai putin peste 105km/h, deci de unde pana unde echivalenta cu treapta 6 de la Duster? La fel, nici treapta 4 de la Logan 1.4 mpi nu are nici o legatura cu treapta 5 de la Duster (care este cu foarte putin mai scurta decat a 5-a de la Logan 1.4). Ce am scris e valabil si in cazul tr.3 Logan vs tr.4 Duster 1.2.

    • Eduard says:

      Salut Paul. Am Logan 1.4 MPI ABS+ din martie 2008. daca verifici un pic rapoartele din cutia de viteze o sa constati ca sunt identice cu treptele 2-6 de pe duster 1.2 TCE. Exceptie treapta a 2 duster care e un pic mai lunga decat 1 de pe logan.
      Piesele in miscare de pe cutiile de viteze cat si culbutorii de ax cu came si tripodele de Dacia se fac si la mine in uzina.

  13. Eduard says:

    Salut Robert.
    Ma bucur sa vad prezentarea modelului DUster 1.2Tce 4×4. si tin sa aduc niste completari daca imi permiti. In momentul de fata sunt posesor de Logan 1.4 MPI si chiar asteptam filmarea ta cu Duster 1.2 4×4. Ce vreau eu sa subliniez este urmatorul lucruu: Cutia nu este deloc scurta ci posesorii (sau viitori posesori) de duster trebuie sa inteleaga ca este o cutine normala de 5+1 rapoarte la care i sa adaugat inca una foarte scurta pe post de reductor. Din filmare reiese un consum de 7,6 L/100 la o medie de 35 Km/H … adica exact cat am eu consumul la 1.4 MPI la aceeasi medie orara. Dupa ce am vazut filmuletele tale am verificat la masina mea iar treptele 2-3-4-5 (de la masina mea) coincid ca turatii cu treptele 3-4-5-6 de pe duster 1.2 tce. Deci imi confirma ca a 6-a de pe duster este identica cu a 5-a de pe loganul meu. Consumul este identic. De aici trag concluzia (bineinteles si in urma unui drive test facut la Brasov cu un duster 1.2 tce) ca plecarea de pe loc se face in tr 2-a si restul cutiei este una de 5 rapoarte. Treapta 1 fiind doar pentru Off-Road (inafara asfaltului). Din puctul meu de vedere, ca si concluzie finala si raportandu-ma la o trecere de la logan 1.4MPI 2008 la un Duster 1.2tce 2015, dacia a evoluat foarte mult… pentru o persoana care face pana in 20.000 Km pe an, Duster 1.2 tce 4×4 consuma ca un logan 1.4 deci investitia merita enorm (in detrimentul diesel-ului), bineinteles asa cum ai spus si tu … daca nu stau in varf de munte si nu imi trebuie capacitati off-road avansate (cuplu) unde clar alegerea este 1.5 dci.

    Bravo Robert pentru prezentarile pe care le faci si tine-o tot asa.
    O zi buna

  14. 71doru says:

    Robert imi pare bine ca ai subliniat calitatile suspensiei la modelele Dacia. Am avut Logan, am condus dar am fost si pasager in actualele modele de la Dacia, confirm si eu ca suspensiile au fost revizuite fata de primele modele, ofera ceva mai multa fermitate dar in acelasi timp sunt, cum spuneai si tu, extrem de iertatoare si de rafinate, un compromis foarte bun pentru drumurile patriei. Un aspect foarte important pe care tocmai cei interesati de confort il scapa din vedere. Cine are urechi de auzit, va auzi. Pe mine ma amuza criteriile dupa care foarte multi apreciaza o masina ca oferind sau nu confort si nu de putine ori m-am intrebat ce alegere ar face daca ar fi legati la ochi, evident nu pe pozitia de sofer.
    Un mare repros am de facut celor de la Renault-Dacia si anume consola centrala, in mod special pozitia unitatii media+Navi, cat costa sa o pozitioneze deasupra aeratoarelor ?

  15. Cristi says:

    @Mihai din datele tale, daca am calculat bine, reiese 7,82 km/h la 1000rpm ceea ce mi se pare destul de lunga.
    La Duster 1,2 4×4 avem 5,79km/h deci o reductie mai buna si un cuplu teoretic mai bun, iar la Duster 1,2 4×2 avem 7,58km/h in prima treapta.

  16. cristi says:

    Mi-au placut reprizele si demarajul,dar consumul e mare totusi (eu am un consum pe diesel,la o masina de aceeasi greutae ,de 10l/100km la vit de 200km/h drept e ca nu e suv)si eu urasc sa tot mestec intr-o cutie de viteza…am facut test drive cu 4×4 110 diesel si cred eu ca e motorizarea cea maide succes pe duster..punctele ei forte ramin confortul suspensiei si 4×4 pe dealuri..fiecare are alte nevoi si sint sigur ca sint oameni ce au nevoie de asa ceva…ca de obicei cele mai tari review-uri

  17. Luigi says:

    super prezentare, complexa si la obiect, multumesc!!!!

  18. andrei says:

    Daca Dacia ar pune pe Duster motorul de 1.6, 130 cp , diesel, prezent pe Kadjar, l-as lua si maine in detrimentul unui Vitara diesel automat.Probabil abia pe viitoarea generatie de Duster o sa vedem “minunea” chiar daca dumneavoastra erati extrem de optimist inca din 2014 daca imi aduc bine aminte ca ne vor face o surpriza francezii.E adevarat ca au venit cu cel de 1,2 benzina125cp tce dar in off-road prefer dupa cum bine ati punctat, un diesel.E bunicel cel de 110 dar cel de 130 ar fi nemaipomenit.

    • kim_vl says:

      Intr-adevar, motorul de 130 e grozav pot spune si din punct de vedere al fiabilitatii (ma apropii de 4 ani si n-am avut nicio interventie la motor).

  19. Cristi says:

    Jos palaria pentru excelenta prezentare dle Adam. Din pacate pentru mine s-a facut si mai rau ceata. Doresc sa imi schimb masina anul viitor si nu ma pot hotari intre Vitara benzina aspirat si Duster 1.6 114CP, 1.2 TCe si chiar 1.5 dci-ul pe care l-am testat prin oras si m-a dezamagit. De doua luni de zile citesc pe forumuri si pe net. Argumente sunt de ambele parti.

    • turatiimaster says:

      Nu e asa greu de ales, siguranta, tehnologie si transmisie automata gasim la Vitara, performanta mai buna in off-road la Duster. Identificati exact nevoile pentru care va trebuie masina, raspunsul ar trebui sa apara singur.

      • Cristi says:

        Nu sunt fan cutie automata, masina va fi folosita in general in concedii si deplasari prin tara. Va trebui sa inlocuiasca actualul Mondeo mk3 TDCi 130CP dar motivul pentru care imi doresc 4×4 este ca uneori as fi avut nevoie pe drumuri neasfaltate cu anumite inclinatii, mai ales pe timp de iarna. Daca Suzuki ar fi pastrat reductorul de pe Grand Vitara nici nu m-as mai fi uitat la unghiul de atac si garda mai joasa, dar la fel ca si colegii care va scriau dupa testul cu Vitara benzina, imi pun problema daca aceasta poate urca la o viteza relativ scazuta (in cazul unui drum prost) sa zicem 10km/h pante 20-30 grade, motorul fiind aspirat incepe sa traga de la 3000rmp in sus. De aceea poate va intrebau unii colegi si de turatia in prima treapta.
        Ar ma fi si problema confortului care la Duster cei de la Autoexpert sustin ca si dvs ca Dusterul este superior, in schimb pe autostrada la Duster avem zgomot la vant pe cand la Vitara nu prea. Mi s-a promis in ianuarie un drive test cu Vitara pentru 24 ore. La Dacia, noi clientii ordinari, nu vedem asa ceva, ce sa nu mai spun ca versiunea TCe nu am gasit-o la nici unul din dealeri (la cei care am fost mi s-a spus ca nici nu se intentioneaza achizitia unui astfel de model pentru teste). Oare cum cred ei ca imi voi lua masina pentru urmatorii 8-10 ani fara sa o testez?

        • Mihai says:

          Legat de Vitara: modelul pe benzina 1.6 are o reductie totala in treapta 1 de 15.65 (15.65 rotatii ale motorului pentru una a rotii) pe cand dieselul 12.7 deci lipsa de cuplu si de reductor ar fi compensata printr-o treapta 1 destul mai scurta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.