Mazda CX-5 2,2l CD150 4×4 TAKUMI

Ultimul test cu actuala generatie Mazda CX-5, modelul nou e aproape si poate ca e momentul oportun pentru cine apreciaza aceasta masina. E cazul sa calcati prin showroom, e posibil sa prindeti o oferta de final de cariera.

Altfel, CX-5 ramane un SUV foarte competent, aproape adulat, in ciuda pretului aflat in zona superioara, fata de varianta ce a precedat faceliftul avem imbunatatiri legate de insonorizare si diverse artificii tipice unei actualizari.

Pastreaza acelasi motor diesel, economic si puternic, penalizat doar de cilindreea taxata inechitabil, interior modern, optimizat, minimalist, si design KODO atractiv. Totul adunat intr-o caroserie usoara si dinamica.

Mult timp a fost considerat o referinta in materie de dinamica, fiind optimizat pentru un raport optim intre putere si greutate, mi se pare ca in continuare ramane un vehicul care se conduce superb, cel putin comparabil cu noile aparitii in segment.

Nu ma indoiesc ca noul model va fi si mai spectaculos. Pana atunci, finalul anului 2016 ne-a oferit un prilej de ramas bun Mazda CX-5, iar inceputul lui 2017 va aduce Mazda 3 sedan.

7 thoughts on “Mazda CX-5 2,2l CD150 4×4 TAKUMI

  1. Claudiu

    pe cand un test la Citroen DS5 hybrid (diesel+electric) si un Citroen DS5 diesel

    • turatiimaster

      Nu stiu, vedem, sa scapam de aglomeratie, am vreo 50 de masini pe lista si toate imi cad in cap.

  2. kim_vl

    Nici mie nu-mi place sa-mi cumpar o masina la final de cariera (stiind ca va apare alt model) pt. ca dup-aia sa regret ca n-am modelul nou. Asta e valabil pt. flote etc.
    PS: cat costa un GLK ?

    • bancher

      Nu se mai produce Mercedes GLK, a fost inlocuit de GLC.
      dar cand am fost eu la test drive costa min 44 000 euro, insa dealerul lasa 10 000 euro la pret pt ca era la final de cariera.
      Sincer mi se pare funny ca Mercedes (ca si BMW dealtfel) sa lase 10 000 euro la masinle aflate la final de cariera (chiar si la cele pe comanda) si Mazda sa nu lase nimic.

  3. bancher

    Pe mine masina nu m-a impresionat: am condus motorul 2.2 diesel 178 CP, cutie automata. In primul rand nu (prea) mi-a placut cutia, mi se pare ca ia mult din forta motorului. Da, este o cutie silentioasa, schimba vitezele la turatii destul de mari fata de DSG spre exemplu, dar masina accelera mai incet de cat ma asteptam eu. O Skoda Octavia 1.4 TSI te face clar, atat la drum drept cat si in curbe. Nu stiu cum o fi cu manuala, dar in combinatie cu cutia automata, masina mi s-a parut neimpresionanta.
    Directia e precisa, dar in curbe tot mi se pare ca te inclini. Nu la fel de mult ca la alte masini SUV, dar tot te inclini. Spre ex la Mercedes GLK nu am avut aceasta senzatie ca te inclini in curbe. (personal consider ca GLK este muult peste CX5).
    Alt lucru care nu mi-a placut este faptul ca materialele din bord se deterioreaza repede…desi masina era relativ noua cu sub 10 000km, bordul era zgariat, exfoliat….nu mi-a venit sa cred cat de repede se deteriorasera anumite elemente din bord.
    In schimb mi-au placut silentiozitatea motorului, spatiul destul de mare, vizibilitatea in fata si pe lateral.
    Robert, ai mentionat de reduceri. Tocmai ce am fost la BDT Splai Unirii, si nu au nimic pe stoc. Mazda da reduceri substantiale la sfarsit de cariera numai la masinile de pe stoc. Doar ca in prezent nu au nimic pe stoc, asa ca, nu au reduceri. Singura reducere este tractiunea 4×4 cadou sau un 6-7% pe care il lasa dealerul de la el.
    Mie dealerul mi-a recomandat sincer sa astept pana in martie-aprilie, sa le vina preturile pentru noua CX5 si atunci sa dau comanda (daca ma intereseaza). Nu are sens sa iau acum o masina aflata la sfarsit de cariera, mai ales ca nu sunt reduceri la ea.

    • cata

      Comparati mere cu pere. Nu are nici o legatura Skoda Octavia cu Mazda CX-5.
      Si nu comparati marci “premium” cu non-premium. Sunt altceva.
      Nimeni nu ia in calcul raportul CP/greutate(degeaba ai 200 de cai pe o masina cu greutate mare), pentru ca nu vei avea aceleasi perfomante ca la o masina cu CP mai putini, dar o greutate redusa.
      De aici apar si frustrarile pe drumurile publice si tot felul de probleme si accidente. Probabil mazda CX-5 este o masina foarte buna pentru pretul ei.

    • CX-5

      Mars ma cu gargara de aici ( Skoda Octavia 1.4 TSI). Cu CX-5 de 150 CP (diesel, 2.2) iti dau voie sa-mi citesti numarul de inmatriculare din spate pe orice vreme vrei, pe orice drum. Iar dupa mai mult de 40.000 de km interiorul este ca si nou. Nu mai manca dulciuri turcesti (rahat) ca iti miroase gura.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.