Ca Hyundai face masini foarte bune, nu mai e deloc un mister, cel putin ultimii ani ne-au demonstrat asta. Ca se ocupa si de tehnologii alternative, e si asta stiut, dar sa vii cu o masina care sa se bata cu veteranul incontestabil si practic fara concurent, Prius, chiar e ceva care merita vazut.
Urmariti cu atentie filmele, o sa descoperiti o masina extraordinara, hibrid, cu o solutie tehnica in premiera, adica in loc de o cutie CVT, hibridul Ioniq are o cutie de tip dublu ambreiaj, DCT, cu 6 trepte, cu mod Sport. Si, evident, acest lucru are avantaje si dezavantaje. Marele avantaj e ca masina se conduce, chiar se simte cum trebuie pe sosea…
Dincolo de aspectele tehnice, aerodinamic Ioniq se lauda cu un coeficient aerodinamic exceptional, 0.24, punand in valoare toate resursele, atat cele active, cat si cele pasive, pentru a maximiza eficienta.
Vestile bune nu se opresc aici. Ioniq are si versiune EV si PHEV, ceea ce abia asteptam sa conducem cat mai curand. Pentru ca mai ales in mediul urban supraaglomerat, tehnologiile alternative sunt net superioare motorizarilor clasice, cu combustie.
Foarte interesanta masina, dar spatiul pentru cap pe locurile in spate e criminal de mic. Pacat.
Un Ioniq costa cu 5000 euro mai mult ca un i30 sau fastback T-gdi. Ioniq consuma 5% in oras iar 1.4 t-gdi 10% in oras rezulta o diferenta de 5% consum intre cele doua. La 15.000km pe an inseamna in 1000 euro diferenta de consturi carburant in avantajul loniq. Dupa primii 5 ani de utilizare incepi sa fi pe profit utilizand hibrid-ul, daca nu chiar mai tarziu pentru ca simularea facuta este doar pentru consum urban, discutand despre un mers si in afara orasului consumul la i30 scade iar la ioniq creste(putin).
Nu stiu cum este ca tinuta de mersi Ioniq fata de i30, dar momentan mai degraba a alege motor termic .
Felicitari pentru review, a iesit foarte bine si il atesptam de mult. Acum astept la fastback.
Semnat,
Un fanboy Hyundai.
O sa fie si fastback. Multumim pentru aprecieri.
Eu am facut drive test cu Kia NIRO , acelasi ansamblu hibrid + cutie DCT.
Confirm 100 % ce ai zis de cutia DCT folosita in combinatia asta. Deci nu seamana cu nici o alta cutie DCT de pe alte masini.
Citeam pe undeva ca motorul electric , ajutat de electronica preia o parte din functiile unul convertizor de cuplu dintr-o automata clasica, de unde si feeling-ul special al cutiei. Nu stiu daca e adevarat, dar asa pare a fi.
Cred ca asta ar fi prima masina cu cutie DCT pe care as avea curajul sa o cumpar pentru folosit in trafic urban greu, zi de zi.
Poate urmatorul Ioniq de la test va avea deja ceva km, sigur o sa observi ca vei pleca de pe loc mult mai usor electric.
Si la a mea ( o toyota c-hr hibrid ) am observat acelasi lucru. Inainte de 1500 de km doar daca ma chinuiam putin si eram foarte atent cu pedala de acceleratie plecam electric de pe loc,
Acum, dupa ce e roadata cum trebuie, ma misc cu traficul si fara sa fac vreun efort plec electric fara probleme si urc si pante marisoare chiar, numai electric.
Buna ziua! Foarte bune review-uri. Felicitari. M-ar interesa sa cumpar un Hyundai i30 Fastback, si v-as ruga un review cu acesta cand aveti ocazia. Multumesc!
O sa fie in primavara sper.