Mazda CX-5 2.5l G194 AT6 4×4 Revolution Plus

Mazda CX-5 s-a mentinut in preferintele cautatorilor de SUV-uri, avand o serie de calitati incontestabile, tehnologiile Skyactiv si placerea condusului au fost apreciate unanim, insa segmentul a fost si va fi unul foarte disputat.

In 2017 Mazda a adus o noua generatie de CX-5, complet redesenata si adusa la zi, dar, cel putin pentru mine, cel mai important este faptul ca au fost atenti la observatiile clientilor si au imbunatatit noul model in acord cu cerintele acestora.

Astfel, actualul CX-5 chiar vine antifonat la nivelul unei masini cu pretentii, si-a mentinut dinamica deosebita si agilitatea, interiorul mult mai rafinat te face sa te simti cu adevarat confortabil si conectat permanenta cu noile tehnologii.

Masina din test exhiba un motor puternic, pe benzina, aspirat, de 2.5l, il stiti deja de la testul cu Mazda 6, isi merita pe deplin porecla de “ultimul mohican”, are o putere un pic mai mare, 194 fata de 192 CP, si e cuplat la o excelenta transmisie automata cu 6 rapoarte.

Versiunea de echipare Revolution Plus vine cu de toate, chiar cu prea multe, dar si pretul este pe masura, ducand CX-5 intr-o zona in care oamenii nu mai cauta un compromis, ci cauta ce e mai bun in categoria respectiva.

44 thoughts on “Mazda CX-5 2.5l G194 AT6 4×4 Revolution Plus

  1. Nicu

    Salut Robert
    Am o toyota rav 4 2.2 D-4D din 2008 4×4. Vreau sa o schimb cu o Toyota Rav 4 2017 2.0 benzina cvt sau cu Mazda CX5 2.0 2017 benzina automatic-ambele 4×4. M-am uitat si la Rav 4 hibrid dar nu ma incanta consumul in jur de 7-7,5. Consumul asta l-as putea scoate si cu benzina simplu. Din punctul de vedere al unui avizat: Toyota sau Mazda?
    Multumesc si An nou fericit!

    • turatiimaster

      Mazda, se conduce indiscutabil mai bine decat orice RAV, astept sa vad noul RAV4 cum e, modelul 2019, in rest Toyota e relativ ok, insa pe RAV4 nu merita decat hibrid, pe motorizari termice ai 15 optiuni inaintea RAV4.

      • Nicu

        Multumesc de informatii. Revin dupa achizitie cu detalii.

        • Nicu

          Am luat o Mazda CX5 05-2018 2.0 benzina AWD 6AT cu 19 750 km la un pret bun din Germania cu garantie pana in 05-2021. Dupa 2000 km facuti pana acasa consum 9 l/ 100km cu cauciucuri de iarna. Masina are toate sistemele de siguranta, este spatioasa, silentioasa si foarte confortabila.

      • kim

        Hmm, eu m-as feri de catalogari din astea categorice, ca X ceva e mai bun decât Y altceva.
        1. Hibridul Toyota are 2500 cmc, deci impozit mai mare (indiferent de reducere)
        2. Economia la carburant la hibrid nu e spectaculoasă față de convențional. Chiar deloc spectaculoasă
        3. Mașina hibrid e mai grea
        4. Cel mai important: AWD-ul de la RAV convențional (Dynamic Torque Vectoring) e net superior față de “AWD-ul” de la RAV-ul hibrid (care se bazează pe motoarele electrice față si spate). Tot apropos de AWD, cunoscătorii (exista teste si pe Youtube) spun că RAV este superioară Mazdei la acest capitol.
        5. Hibridul e mai scump decât conventionalul cu 3-5 Euro.
        Deci, din partea unui fin cunoscător, as avea pretenția la mai multă ponderare a unor afirmații.

        • kim

          3-5 mil Euro

          • kim

            3-5 mii Euro (autocorectorul, bata-l vina).

        • turatiimaster

          Stii cum e vorba aia romaneasca, daca tii neaparat, te rezolv, la masinile hibrid impozitul e diferit, in unele cazuri e redus cu 100%, deci 2.5 e irelevant la hibrid, si 3l hibrid are impozit 100 si ceva de lei. Economia de carburant la hibrid in oras bate la orice ora orice diesel pe o masina similara, 4×4 si automat, nu faci sub 11 in Bucuresti cu asa ceva, in timp ce cu hibridul RAV faci 7-8 la suta (vorbim de modelul vechi, nu de cel nou care a aparut acum 2 saptamani). Diferenta reala in oras e de 3-4l la suta, in plus, avand masina hibrid parcarea publica este gratuita (interesant aspect, nu?). AWD-ul de la hibrid in primul rand nu e AWD in adevaratul sens al cuvantului (nici macar nu avem cardan!!!), e mai slab, intr-adevar, s-a rezolvat la modelul nou, insa cine isi lua RAV4 hibrid nu isi lua pentru sleauri si forestiere, sa fim seriosi. Pretul se justifica, cel putin in acest moment, 3000-5000 euro e putin pentru avantajele oferite de RAV4 hibrid. Daca ai avea un RAV4 hibrid zi de zi, ai fi mult mai ponderat in ce ai zis, am prieteni care au si stiu ce inseamna masina aia, e gresit sa o subapreciem.

          Si da, RAV4 hibrid e mai greu, dar ia sa vezi cum e sa stai in bara la bara cu un diesel la relanti, comparativ cu un sistem hibrid decent, care 20 de minute iti tine clima, audio si ce vrei tu in masina, cu motorul oprit, sa vedem, e sau nu e cum zic eu…

          • kim

            As vrea sa stiu si eu care sunt localitățile alea care oferă 100% reducere la impozitul hibridelor si parcare gratuita. Dar sa nu-mi zici Bucuresti. Poate ai vrut să zici electrice. La mine in oras si localitățile periferice reducerea e de 50% la hibride si 100% la electrice. Deocamdată.
            Adică un RAV4 hibrid de 2500 cmc ar avea un impozit de 430 lei/an (inclusiv cu bonusul de 10% pt. plata până la 31 martie).

            • turatiimaster

              Judetele Bacau, Mures, Timis, asa, la prima vedere, 100% reducere la hibrid, in rest e minim 50% in toate judetele (asa e legea). Dar eu ma gandesc asa, daca ai 40 000 pentru un RAV4 hibrid, mai gasesti 430 lei pe an impozit. Eu la Isuzu am impozit 460 lei pe an, rovinieta 100 euro, si nu ma plang, mi-am asumat, si masina a fost “doar” 31 000. Impozitul devine negativ daca iei in calcul facilitatea parcarii gratuite (e un sticker care se lipeste pe bord, se ia de la Primarie, parchezi gratuit in orice parcare publica), ia sa socotim ce economii facem aici pe 5-10 ani de detinut un hibrid. Desigur, vorbesc cum zici si tu, cu datele de azi, nu stim cat mai dureaza aceste facilitati, deja pe afara hibridele au inceput sa fie tratate cam la fel cu vehiculele normale, si doar electricele au facilitati mai deosebite. Probabil si la noi, in 5-10 ani, se vor mai schimba, local, unele chestiuni. Dar ideea de la care am plecat era una simpla, in momentul de fata, daca cineva cauta un SUV 4×4 cu motor conventional, nu e RAV-ul pe primul loc, si nici in primele 10. Sa vedem care e treaba cu asta nou…

              • kim

                Valcea – 50% la hibride

    • kim

      Au aparut preturile si specificatiile in Ro pt. noul RAV4 2019:
      https://www.toyota.ro/new-cars/rav4/rav4-2019.json
      https://1drv.ms/f/s!Aj2X-yA_g33upgpuLuRCn_vgoZbk

  2. Salut,

    In condițiile unei folosințe a masinii preponderent prin oraș + vacante, excursii (între 15000 și 20000 km pe an) ce ar fi de ales între Kia Sportage, Hyundai Tucson și Mazda CX5 (toate pe benizina, 4×4)?
    Ma tentează destul de mult Mazda CX5 pe benzina de 2 litri, deși motorul de 2.5 litri este mult mai interesant, dar taxele pentru acest motor sunt mari, iar revânzarea, mai ales din cauza asta devine complicata.
    Totuși am senzația ca atât motorul de 2 litri cât chiar și cel de 2.5 litri sunt mult mai economice. Greșesc undeva?

    Multumesc,

    Vlad

    • Teodor

      “preponderent prin oras” si 4×4 nu prea se pupa… Parerea mea…

      • Vlad

        Altceva era important in întrebare și nu veșnica discuție legată de tracțiune. Sunt destule argumente și tehnice și comerciale care justifica tracțiunea integrala. Și pana la urma dacă judecam așa, pentru mersul prin oraș, nu se justifica niciun fel de SUV și atunci discuția e complet inutila.
        La 20000 KM pe an e evident ca se merge destul prin oraș, dar și in afara lui.

        • Teodor

          In primul rand, tu zici “preponderent prin oras” dar eu sunt de vina ca n-am inteles ca de fapt ai vrut sa spui ca vei merge mult si in afara lui. Ok!
          Apoi, n-ai zis daca e vorba despre masina noua sau SH. Daca e vorba despre masina noua, cea mai ieftina Mazda CX-5 G194 4×4 costa 33.290 euro (pret de lista). La asta se adauga si dobanda, comisioane etc. daca o iei cu credit. Dar ce te sperie pe tine e un impozit de 936 lei pe an?! Wtf, trolezi sau ce?!
          Serios acum, dintre cele 3, Mazda e cea mai masina, fara discutii! Normal, cu motorul G194!
          Despre 1,6 T-gdi-ul de la Kia/Hyundai stiu ca e cam gurmand. Dar, la fel ca in cazul impozitului, sa te plangi de consumul unei masini care costa peste 25.000 euro mi se pare cam aiurea. Anyway…
          Avantajele Kia/Hyundai sunt pretul de achizitie ceva mai mic, garantia mai mare, poate pretul pieselor si durata mai mica de asteptare cand comanzi masina si piesele. Spor!

        • Teodor

          … Si ca sa fiu un pic rau, care ar fi argumentele alea “comerciale” care justifica, din perspectiva clientului, achizitia unei masini cu tractiune integrala? Cumva au legatura cu pretul de achizitie, consumul de carburant, fiabilitatea? 😉

          • Vlad

            Întrebarea este simpla și este adresată lui Robert: Kia, Hyundai sau Mazda?
            In rest, genul de discuție de tipul dacă dai 25000 Euro sau 30000 Euro pe o mașina, înseamnă ca ai bani și deci e absurd sa te intereseze consumul sau taxele, e tipic românesc. Așa ca , WTF nu te-a întrebat nimeni nimic și nu ti-a cerut nimeni nicio părerea. Dacă pana la urma o sa răspundă ceva Robert bine, dacă nu, nu.

            • Teodor

              1. Daca nu esti in stare sa exprimi clar, in scris, ce vrei de la viata, nu te mira ca esti luat la misto.
              2. Nu e site-ul dumitale, asa ca nu decizi tu cine scrie aici. Oricum, ai fi avut ceva de invatat din ce ti-am raspuns, dar na… noi tinem coada sus.
              3. Tipic romanesc e sa-ti iei X5 si sa mergi cu benzina pe rosu, ca n-ai bani sa bagi mai mult de 5 litri o data. Sau sa spui ca ai vrea sa-ti iei CX-5 4×4 sa mergi cu el preponderent in oras, dar singurul impediment ar fi impozitul.
              4. Tot nu m-ai lamurit cu argumentele alea comerciale.
              5. Mersi ca mi-ai dat ocazia sa te iau un pic la misto. A fost fun!

              P.S. – Ai vazut si tu ce a zis dl Adam, ca la noi nu prea avem pe unde circula cu motoarele alea super-ultra-mega-turbo. Asa ca ia-ti SUV 4×4 benzina turbo si mergi preponderent prin oras cu el! Sau in coloana, pe DN1, in weeek-end! Vei uita de impozitul ala!
              Pace!

            • andrei

              E totuși un forum public deci cam oricine își poate da cu părerea. Iar firca de impozita da, e tare bizară câtă vreme, obiectiv vorbind, e vorba de puțini bani. Asta presupunând că vorbim de cineva care chiar își perimite o mașină.

              • Teodor

                Chestia e ca, pe de o parte, am vrut sa ma distrez un pic, iar pe de alta parte, m-a cam enervat incoerenta primului mesaj al respectivului domn.
                Zice intai ca va utiliza masina “preponderent prin oraș + vacante, excursii (între 15000 și 20000 km pe an)”. Deci, cu alte cuvinte, va utiliza masina “in principal (preponderent) in oras si in afara lui”! Lol! Logic, nu?
                Bine, zic, poate omul a vrut sa spuna ca merge cu SUV-ul 4×4 in oras mai mult (serviciu, cumparaturi etc.) si mai iese in week-enduri si concedii. Bun! Treaba lui, poata sa si-o tina si in parcare mereu si doar sa se uite la ea, din partea mea!
                Dar vine dupa aia si zice ca vrea o masina ce costa intre 25000-35000 euro (Sportage, Tucson si CX-5) dar marile lui impedimente in
                a achizitiona masina sunt consumul si impozitul! Pana mea, nu puteam sa ratez ocazia!
                Plus ca a mai venit dupa aia si cu aberatii de genul “exista argumente comerciale sa-ti iei tractiune integrala”!
                Pana la urma, e vina lui ca a hranit trolul! :)))

    • turatiimaster

      Salut, cred ca un CX-5 2l e destul de ok in momentul de fata, mie imi si vine sa rad cand aud vorbind lumea de performante, in Romania n-ai unde sa mergi cu 90 cai, dar cu 150 sau mai mult. N-am condus Sportage sau Tucson cu noile 1.6l T-GDi, au anumite optimizari, gen ISG standard, de exemplu un cunoscut de al meu are o medie pe Bucuresti de 10.6 cu 1.6l T-GDi, Sportage, deci ceva mai jos decat variantele fara ISG (11-14). Eu zic ca diferentele nu sunt foarte mari la consum, mai degraba trebuie sa te uiti la pret si ce iti place tie la ele. La pret asemanator as lua Mazda. Daca diferenta e 3000 euro sau mai mult, in defavoarea Mazdei, atunci as lua Hyundai sau Kia.

      • Vlad

        Multumesc de informații. Oarecum mi-ai confirmat ceea ce gândeam și eu. Un an nou fericit!

  3. ClaudiuCC

    Salut. Super review si multumim pt munca depusa.
    Nu prea ma impac bine cu impozitul pt 2.5 (din principiu). Este ok varianta de 2.0 AWD in comparatie Skoda Scout/Yeti, ambele 1.8 TSI 4×4…?
    Ce parere ai, are rost comparatia? Am vazut ca ai spus ca cei de la Skoda nu vor reviewuri de calitate 🙂 …dar din cunostintele tale, daca poti sa imi spui o parere.
    Multumesc.

  4. Lucian

    Salut Robert. Intrebare este ce sa aleg intre cx 5 si honda cr v, comparand benzina cu. Benzina si diesel cu diesel, automate, echipari de top? La honda stii bine combinatiile benzina 2 cu cvt, diesel 1,6 cu at9 trepte.
    La mazda benzina aceasta de 2.5 si dieselul 2.2.
    Este cx 5 peste hobda crv?
    Multumesc.

    • turatiimaster

      Depinde si cati km faci anual, faci sub 25000 anual, nu are rost sa iei diesel. Mergi si fa drive-test cu ambele modele, eu zic ca CX-5-ul 2.5 e departe peste CRV la dinamica de condus, insa e usor mai mic la interior, eu as lua un CX-5 benzina automat. CRV-ul benzina automat e ok, insa consuma la fel de mult si tehnologia e destul de invechita. La diesel, 1.6 de la Honda e bun si se misca bine cu AT9, taxe mici, consum mic, insa la fel, pus fata in fata cu CX-5, nu e la fel de performant (la dinamica ma refer). Nu gresesti cu niciuna, insa alege in functie de nevoile tale.

  5. Gabriel

    Din experienta Dvs. motorul acesta pe benzina aspirat “tine” mai mult decat motorul diesel de 175CP. Ma intereseaza o motorizare care sa ma tina multi ani fara investitii semnificative.
    Detin din 2014 o Mazda CX-5 2.0i, AT si sunt foarte multumit. Am facut cate un mic test drive cu noua Mazda CX-5 benzina G194 si cu diesel-ul CD175 si se misca altfel. Acum ma bate gandul sa o schimb cu versiunea noua insa nu m-am hotarat daca sa merg pe benzina sau diesel.
    Din contactele pe care le aveti in industria auto mai credeti in viitorul autoturismelor echipate cu motoare diesel?
    Multumesc.

    • turatiimaster

      Orice motor peste 2l tine lejer 3-400 000 km daca e bine intretinut (corect, la timp, etc). Nu asta e problema, ci a kilometrilor. Sub 20-30 000 anual, nu prea vad rostul unui diesel. Eu as lua 2.5 benzina daca impozitul nu va deranjeaza.

  6. Bit

    “Materialele sunt de calitate”, nu “calitative”

  7. Liviu

    Pentru Robert
    Am si eu o intrebare din punct de vedere al motorizarilor , cam care sant diferentele de consum si felul in care se conduce masina la 2.2 175 CP si benzina de 2.5 , cutie automata.
    Pentru Mugur
    Cum ti se pare afijajul head up display pe parbriz ? E ok ,e util. Are sotia un Cx3 4×4 AT 150 CP si head up display pe bord nu te ajuta prea mult.

    Multumesc

    • turatiimaster

      Salut, pai am tot zis in filmele cu Mazda ca head-up-ul poate lipsi, ceasurile de bord sunt bine gandite si nu ai nevoie de head-up display. Diferentele de consum, nu stiu ce sa zic, cam 3l la suta, adica pe 2.2l stai in 7, 7.5, in timp ce la 2.5 eu zic ca undeva un 10 e ce poti scoate fara sa iti blestemi zilele si sa mergi la economie. Stilurile de condus sunt diferite, in anumite privinte benzina e spectaculoasa, la 0-100 e mai rapida ca dieselul, insa cam si in cifre si pe sosea, dieselul e superior. Depinde de stil si kilometri, faci multi km, peste 30 000 anual, merita diesel, daca nu sari de 20 000, n-are sens sa iei altceva decat G194, rafinamentul e superior dieselului.

  8. George

    …si un Seat Ateca ar fi interesant 😉

  9. George

    Buna ziua! Felicitari pentru toata activitatea dvs. Foarte riguroase si prompte prezentarile. Vreau sa va rog daca se poate ca in viitorul apropia sau indeparta sa prezentati si de la skoda o masina. M-ar fi interesat parerea dvs despre skoda kodiaq si despre skoda scout.
    Va multumesc si va doresc mult succes in ceea ce faceti! Toate cele bune!

    • turatiimaster

      Nu existam pentru cei de la Skoda si eu nu mai sunt dispus sa ma rog de nimeni sa imi dea masini, cine vrea da, cine nu, la revedere.

  10. Mugur

    Salut,

    In primul rand iti multumesc pentru review(a contat in achizitia unei noi Mazda CX5).
    Iti confirm tot ce ai spus despre masina, le-a iesit mult mai bine decat la prima generatie.
    Detin o Mazada CX5 din 2012(Attraction/2.0/Manuala). Planuiam o noua masina in 2019.
    Un acident si am ramas fara masina 1-2 luni(o singura masina in familie, 2 copii, iarna, etc).
    Cu cateva zile inainte de acident am vazut review-ul tau si o pusesem pe lista(altaturi de Tiguan).
    Ce sa o mai lungesc, un discount bun si m-am ales cu un Revolution Top/2.2/AT.
    Diferentele sunt majore, este drept unele date si de motor/cutie cat si de nivelul de echipare.

    Multumesc.

    • turatiimaster

      Sa ai noroc de masina!

      • Mugur

        Multumesc.

        • Ionel

          Cum sta cu insonarizarea?

          • Mugur

            Nu am scos masina in afara orasului(dupa 100Km/h devenea zgomotul pregnant la cea veche).
            Am mers cu 80-90 si nu se aude nimic.
            Pot sa iti spun de usi, care au alt sunet la inchis(de plin/ermetic) , la cea veche era de gol(nerafinat).
            O alta diferenta vizibila, referitor la antifonare (ca nu prea am avut timp de ea foarte mult 🙁 ) , in portbagaj este pasla peste tot(la cea veche in zona rotilor era plastic neacoperit).
            La oglinzi, unde se imbina cu usa, acum sunt imbracate cu o bucata de cauciuc(si evident nu mai vibreaza).
            Geamurile fata sunt duble.
            Dupa cum spunea si Robert in review, stergatoarele sunt ascunse acum.
            A fost luata la pila serios, de data asta masina iti da senzatia ca este “terminata”, prima generatie a fost lansata cam in graba.
            Cand o vezi de la distanta, pare un facelift, mie mi se pare o alta masina(cum am spus in primul comentariu, este posibil ca senzatia sa fie accentuata si de nivelul de echipare/motorizare).
            Un alt punct slab corectat este confortul, suspensia/directia mai bine reglate, scaunele sunt altceva, masina sta mult mai bine in curbe(stiu curbe unde cu cea veche simteam ruliu iar la cea nou parca merg drept).
            Evident calitatea materialelor a crescut(ar fi fost culmea sa nu 🙂 ) si nu o zic asa de florile marului(se simte cand apesi butoanele, au textura f placuta, pielea de pe volan e fina, etc)

            Singurul ‘mare’ minus pe care il vad este lipsa Android Auto/Apple Carplay.
            Confirm zgomotul cam mare la motorasul de la deschiderea portbagajului(dar nu ma deranjeaza).
            Ecranul cred ca puteau sa-l faca de 8inch(dar cum spunea Robert te uiti in el din cand in cand)

            In concluzie masina imi place 🙂

          • Mugur

            Revin cu o mica precizare.
            Cand am zis ca nu se aude nimic, m-am referit la zgmotele care se auzeau in veche generatie la 80-90 km/h.
            Nu vreau sa creez imaginea unui Audi, pentru ca nu este 🙂

  11. Chirill

    Salut Robert.
    Am o dilema, caut o mazda cx-5 2.0 rulata, gasesc doar la km mari, 220.000 km din 2012, nu prea stiu cat de ok mai este masina la 14.000 euro cu acesti km. Diesel se gaseste mai ieftin si mai bun cu km.
    Cat de fiabila mai ramane benzinara cu. 220 mii vs un disele cu 140-160 mii?

    • utu_sig

      gasesti pe mazda.de in jur de 15000 cu km sub 100k
      http://www.mazda.de/gebrauchtwagen/

    • turatiimaster

      Daca nu faci peste 25 000 km anual, nu merita diesel pe Mazda, mai cauta, se gasesc si la dealer oferte.

      • Chirill

        Nu fac, fac maxim 10.000 km cred.
        Am masina de servici care e folosoita zi de zi.
        Am mers si cu un 2.5 at, cum pleaca de pe loc, pff zici ca nu e automata si parca pleci cu 3000 rpm.
        Multumesc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.