Kia Ceed 1.4 T-GDi DCT7 Star

Kia vine cu o provocare in clasa compacta, un model emblematic al marcii, Ceed, pregatit sa faca altceva decat eram obisnuiti pana acum de la marca insistentilor coreeni.

Anume, daca pana acum Kia urmarea vehiculele concurente pentru a se mentine in siajul lor, aturile principale fiind pretul, garantia si o calitate in general buna a masinilor oferite, de data asta ceva s-a schimbat.

Au cooptat specialisti si designeri de la mari branduri premium (Audi, BMW, Lamborghini, etc), le-au dat bani si mana libera sa faca din modelele Kia nu doar modele “challenger”, ci modele “star”. Si masinile Kia au inceput sa se schimbe.

De la noul Sportage, Ceed, ProCeed, Stinger, Sorento, Rio, Stonic, practic din 2016 incoace, observi nu numai cu ochiul liber evolutia Kia, ci si cu celelalte simturi. Dinamica superioara, tehnologii de top, design uneori spectaculos si neconventional, propulsii alternative, vehicule futuriste, da, toate sunt prezente la Kia, insa totul vine cu un pret: odata cu calitatile, au crescut si preturile…

Ceed s-a maturizat frumos, e un jucator elegant si rafinat in segmentul compact, se mentine o optiune exceptionala si datorita garantiei de 7 ani si 150 000 km, intre masinile concurente de pana in 150 CP e fara indoiala cel putin un contestatar, daca nu poate fi declarat direct un castigator, fiind tras in jos de preturile un pic mai revolutionare decat alta data.

De vazut in toate variantele sale, configurat corect inca poate acapara clienti care cauta un raport bun pret calitate si fiabilitatea recunoscuta Kia.

16 thoughts on “Kia Ceed 1.4 T-GDi DCT7 Star

  1. Nicu

    Sondajul JD Power and Associates din 2018 privind proprietarii vehiculelor cu vechime de trei ani oferă statistici de fiabilitate pe termen lung care demonstrează că vehiculele Hyundai sunt mult mai sigure decât vehiculele Honda. JD Power clasifică Hyundai pe locul 6 la fiabilitate iar Honda pe locul 12. Zgomotul in interior la staționare la Elantra Sedan 2019 este de 35 dB fata de 39 dB la Civic EX Sedan. IntelliChoice estimează că costurile pe durata de cinci ani (depreciere, finanțare, asigurare, combustibil, taxe, reparații și întreținere) pentru Hyundai Elantra Sedan vor fi cu 183 până la 569 dolari mai mici decât pentru Honda Civic. Toate acestea pot fi doar marketing facut de presa de specialitate , dar pot fi si lucruri reale si atunci chiar merita atentie.

  2. Nicu

    Poate fi luata in calcul si noua Elantra 2019 cu motor 1.4 l turbo : https://www.hyundaicanada.com/en/showroom/2019/elantra

  3. kim

    Mie imi place dispunerea display-ului central si cum l-au incadrat intre aeratoare. E suficient de sus pt. a fi in raza vizuala a soferului si suficient de jos pt. a nu arata ca un morcov pe bord ca la Audi sau alte marci.
    Nu stiu cum ajunge soarele pe rotitele alea pt. temperatura astfel incat sa nu mai vezi bine. Probabil te referi la lumina ambientala puternica pe timpul zilei.
    Preturile au crescut cam la toate marcile, eu zic partial justificat. Adica, cu ocazia diferitelor upgrade-uri, facelift-uri, omologare WLTP parerea mea e ca producatorii au umflat categoric preturile cu aceste “ocazii” mai mult decat costurile efective. De exemplu, la Suzuki au crescut preturile in Ro de doua ori intr-un an (in total cu aproape 1000 Euro/model), ultima majorare fiind prezenta doar pe piata din Ro.

  4. Costi

    Salut, Robert
    Nu văd pe configuratorul KIA ceed și sw sistem de parcare automat. Nu au așa ceva? Mulțumesc .

    • turatiimaster

      Au, probabil nu e configuratorul facut bine, au parcare automata, se numeste Smart Parking Assist si costa 420 euro. Iti dai seama, au sistemul din 2015, nu te gandi ca in 2018 nu il mai au, este.

      • Co sti

        Robert, filmele tale sunt cele mai documentate din toate . Felicitări
        An nou cu sănătate.

  5. Stefan

    Va salut.
    Ati facut un review complet , explicit si util pentru cei ce urmaresc achizitia unei masini din aceasta clasa. Eu voi face intr-un viitor nu prea indepartat achizitia unei masini din clasa compacta si va rog sa ma ajutati la alegere intre Focus, Ceed, i30, Ceed, Mazda3, Astra. Dumneavoastra cred ca le-ati condus pe toate si nu doar la un test-drive de scurta durata cum se face de obicei la dealeri. Urmaresc confortul la drum lung, insonorizare buna (zgomotul de rulare , zgomotul de la vant si zgomotul de la motor sa fie cat mai mici) si o tinuta de drum normala (nu urmaresc sportivitatea masinii). Care ar fi ordinea de cumparare dupa criteriile pe care le urmaresc eu ?. Am citit lucruri interesante despre nou lansatul Mazda3 si va intreb daca ar merita sa astept aparitia pe piata a acestei masini ce va avea un motor revolutionar?.
    Va multumesc.

    • Teodor

      In ceea ce priveste Mazda 3, eu zic sa asteptam intai preturile.
      Deja pe forumul Mazda au aparut informatii ca pretul de pornire va fi cam de 20.000 euro pentru modelul cu motorul “vechi”, G122. Asta cam da de gandit, pentru ca la modelul vechi pretul de pornire pt. motorul asta era de 17.400 euro (deci mai putin cu 2400 euro). Si mai puteai obtine chiar si o reducere. Si avea si suspensie independenta spate si tableta cu touchscreen, spre deosebire de modelul nou.
      Cat despre Mazda 3 cu Skyactive X, probabil se va situa la nivelul de pret al masinilor din segmentul mediu sau al SUV-urilor compacte, ceea ce imi cam da de gandit… Sa vedem ce informatii oficiale apar.

    • turatiimaster

      Ceed e bine antifonat, pe orice motorizare, i30 la fel, Focus e zgomotos pe diesel, Mazda e ok dar apare modelul nou, merita luata doar daca se ofera un pret foarte bun. Faceti un test cu 2-3 modele, i30, Ceed, Focus, vedeti care va place, diferente intre ele exista si e greu sa aleg eu pentru altcineva, pot doar sa va ghidez sau sa va confirm sau infirm anumite lucruri. N-ati precizat nici cati km faceti anual, nici ce motorizare ati dori, benzina, diesel, nici ce tip de transmisie, automata sau manuala.

      • Stefan

        Va multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde.
        Voi circula aproximativ 50% urban si 50% extraurban, cam 12000 – 15000 km anual si ma gandesc ca ar fi indicat un motor pe benzina. Imi doresc o masina cu motor de pana la 140-150 CP si cu transmisie automata. Am facut test-drive cu fiecare din masinile enumerate dar pe distante scurte, drum asfaltat si in jur de 20-30 de minute in jurul orasului. Am apelat la dumneavoastra ca sa ma sfatuiti fiindca le-ati condus mult mai mult si cunoasteti mult mai multe decat mine despre aceste masini, inclusiv despre fiabilitatea lor. Urmaresc confort la volan, insonorizare buna (zgomotul de rulare , zgomotul de la vant si zgomotul de la motor sa fie cat mai mici) si o tinuta de drum normala (dar totusi sa nu fie ca o barca). Nivelul de dotare mi-l stabilesc singur.
        Cu mult respect va multumesc.

        • radu

          SI eu ca musca in lapte: La o Honda Civic te-ai gandit? e 21500, 1.0 130 CP cu automata. Iar la dotari as zice ca e peste un GT line la ceed. Si honda vs kia sau ford e un pic altceva. Singura care ar mai “discuta” cu ea ar fi mazda
          Asta asa, ca parere strict personala.
          Spor la cumparaturi!

    • Daniel

      Salutare ,ca si posesor de ford iti recomand sa ocolosti aceasta masina.chiar daca arata bine,se conduce bine ,fiabilitatea lasa mult de dorit atat la motoarele diesel cat si la cele pe benzina ecobust ,la fel si service ul ,daca nu vrei sa pierzi timp de pomana iti recomand sa ii ocolesti.o colega de servici a ales mazda 3 motor benzina 2 l si e foarte ok,fiabila si consum bun pt un asemenea motor sau eventual o honda civic ,in functie si de preferinte si buget

      • andrei

        Totuși asta nu înseamnă nimic pentru că, obiectiv vorbind, diferența de fiabilitate e extrem de mică cât să nu conteze. Iar pentru asta sunt statistici destul de relevante. Probabil cele mai relevante sunt cele de la TUV/ADAC Germania. Iar acolo e o mică diferență în favoarea Mazda 3,doar că Focus-urile merg, în medie, semnificativ mai mult. Deci e vorba de o mică diferență în favoarea Mazda în condițiile în care Fordul e exploatat mai intens.

      • Stefan

        Multumesc pentru referirile si precizarile despre Ford Focus. Civic se pare ca are niste probleme inca nerezolvate la motorul 1.5 turbo fiindca sunt posesori care reclama faptul ca in perioada rece ajunge benzina in baia de ulei. La Mazda 3 am vazut ca multi reclama deformarea discurilor de franare si au fost nevoiti sa le schimbe destul de repede dupa cumparare. Nu mai sunt masinile ca altadata.

        • andrei

          Aici e clasamentul de la TUV. Ideea este că, de fapt, nu sunt cine știe ce diferențe între mașini. Apoi, ca observație de final, nu, nu mai sunt mașinile ca altădată. De fapt, sunt semnificativ mai fiabile. Asta dacă în loc să ne bazăm pe preconcepții ne bazăm pe ceva statistici. Pe de altă parte, suntem noi mult mai conștienți de importanța menținerii unei mașini în stare bună.

    • kim

      Arata mult mai bine Ceed fata de fratele i30.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.