Kia Ceed 1.4 T-GDi DCT7 Star

Kia vine cu o provocare in clasa compacta, un model emblematic al marcii, Ceed, pregatit sa faca altceva decat eram obisnuiti pana acum de la marca insistentilor coreeni.

Anume, daca pana acum Kia urmarea vehiculele concurente pentru a se mentine in siajul lor, aturile principale fiind pretul, garantia si o calitate in general buna a masinilor oferite, de data asta ceva s-a schimbat.

Au cooptat specialisti si designeri de la mari branduri premium (Audi, BMW, Lamborghini, etc), le-au dat bani si mana libera sa faca din modelele Kia nu doar modele “challenger”, ci modele “star”. Si masinile Kia au inceput sa se schimbe.

De la noul Sportage, Ceed, ProCeed, Stinger, Sorento, Rio, Stonic, practic din 2016 incoace, observi nu numai cu ochiul liber evolutia Kia, ci si cu celelalte simturi. Dinamica superioara, tehnologii de top, design uneori spectaculos si neconventional, propulsii alternative, vehicule futuriste, da, toate sunt prezente la Kia, insa totul vine cu un pret: odata cu calitatile, au crescut si preturile…

Ceed s-a maturizat frumos, e un jucator elegant si rafinat in segmentul compact, se mentine o optiune exceptionala si datorita garantiei de 7 ani si 150 000 km, intre masinile concurente de pana in 150 CP e fara indoiala cel putin un contestatar, daca nu poate fi declarat direct un castigator, fiind tras in jos de preturile un pic mai revolutionare decat alta data.

De vazut in toate variantele sale, configurat corect inca poate acapara clienti care cauta un raport bun pret calitate si fiabilitatea recunoscuta Kia.

45 thoughts on “Kia Ceed 1.4 T-GDi DCT7 Star

  1. Adrian Boboc

    Buna ziua !
    Aveti in plan sa testati si Kia Proceed GT ?

    • turatiimaster

      O sa fie si Proceed GT.

  2. bughy

    mă uitam la review-urile tale și nu înțelegeam de ce lauzi atât de mult ceed. am urcat în ea și exact cum spui: audi în interior (eu fan audi). în plus, la preț este imbatabilă. da, poate e mai scumpă decât alte variante, dar dacă analizezi la rece ai mașină la nivelde finisaje de a class la jumătate de preț (a3 nu intră în discuții pentru că îl bate rău de tot). nu mai compar un ceed gt cu un leon 2.0 tsi 190 de cai că iese jenant leonul.

    aș vrea să cumpăr un ceed gt – automat și nu găsesc informații referitoare la consum.
    pentru mers civilizat, la ce consum mediu să mă aștept? pentru bucurești, viteză medie de 25km/h și 12-25 km/sens, la ce consum să mă aștept?

    • turatiimaster

      12-14 la suta ia in calcul pentru Bucuresti, e foarte greu sa scoti mai putin in nebunia de aici. E onorabil oricum, eu pe Sportage in oras am 11-13 (diesel automat).

    • Marius Eugen Cetateanu

      Faci o gluma sper cand compari nivelul de finisaje al lui Ceed cu A class !!! Am mers cu amandoua …. repet , sper ca e o gluma sau te-a luat valul. Hai sa fim seriosi, coreenii au facut multi pasi inainte si vin tare din spate dar… deocamdata mai au mult pana acolo sus. Eu sunt inginer TCM si am lucrat in industria de aparare asa ca inteleg cate ceva despre nivelul de tolerante stranse si calitatea imbinarilor …..

      • kim

        Entuziasmul…

      • Teodor

        Poate Kia simte nevoie sa-si faca reclama si pe forumuri. Probabil vanzari sub asteptari. Sau domnul respectiv a comparat Kia cu un model A-class de acum 30 de ani. Sau e troll. Sau e fanboy. Cine stie?…

  3. Marius Eugen Cetateanu

    Daca ar exista Elantra cu motor de 1.4 Turbo sau chiar cu un aspirat de 2.0 ca peste ocean, mi-as lua una maine !!!

    • Stefan

      Va veni si in Europa Elantra cu moroizarea 1.4 turbo pe benzina si 1.6 turbo pe benzina, dar mai intai se livreaza acolo unde este cererea mai mare (peste ocean) si unde sunt deja la vanzare.

  4. Cristi

    Am vazut ca In toate comparatiile, Kia Ceed este bine cotat si este considerat peste Opel Astra sau Renault Megane de exemplu. Apoi, cu fiabilitatea sta la fel de bine fiind apreciata in unele clasamente printre primele locuri.

  5. Alex M

    Salutare tuturor, sarbatori fericite s.a.m.d ! 🙂 Ca un posibil viitor cumparator de KIA Ceed, as vrea sa aflu daca stie cineva care ar fi diferentele reale de consum carburant intre motorul 1.0 T-GDI si 1.4 T-GDI, cutie manuala? Pe site vad ca diferenta intre cele 2 motoare ar fi de 839 EUR pe aceeasi echipare.
    Teoretic ar trebui sa consume mai putin cel de 1.0 fata de 1.4, dar cat am apucat sa caut si sa gasesc pe youtube, multi se plang ca cel de 1.0 consuma cam mult (mult peste cel declarat oficial)…mai ales cand duci 1.0 la drum lung (deci viteze mai mari, de la 100 km/h incolo).
    Mentionez ca as folosi masina preponderent in oras, 75% si doar vreo 25% in afara orasului, si nu foarte multi km anual (de aceea am si scos din calcul varianta diesel).
    Acum in afara de problema consumului ar fi si riscul motorului de 1.0 T-GDI 3 cilindri fata de cel 1.4 T-GDI in 4.
    Cel putin la Ford m-am speriat de problemele cu 1.0 ecoboost si sper la KIA aceste probleme nu exista.
    Multumesc anticipat!

    • turatiimaster

      Salut, nu are probleme Kia, au motoare foarte bune, diferenta de consum e relativ mica, cel mai echilibrat motor pe Ceed e 1.4 Turbo, consum bun si performanta corecta. 1.0 e rezonabil, impinge bine, insa la viteze mari nu mai are suflul pe care il are 1.4 Turbo. Daca e important pretul, atunci e mai bun 1.0, altfel 1.4 e alegerea logica la Ceed.

  6. Cristi

    Stiti cumva daca Kia Ceed are geamuri atermice?. In general asiaticile din clasa compacta nu au geamuri atermice nici macar la optionale si e un lucru destul de important cand este caldura torida afara.

    • turatiimaster

      Eu la Sportage am geamuri atermice, sigur are si Ceed.

  7. Cristi

    Care sunt atuurile masinii Kia Ceed (intr-un comparativ direct) fata de Hyundai i30 privind confortul, insonorizarea, tinuta de drum (suspensia), dinamica? Care ar fi argumentele prin care sa aleg Ceed inaintea lui i30?. Sunt diferente substantiale si prin ce difera cele doua masini?. Am fost la dealerul local Kia si nu are Ceed pentru test-drive, doar masina din showroom in varianta de baza. La fel si la Hyundai, au doar masina din showroom si nu pot sa vad diferenta intre ele la condus.

    • turatiimaster

      Sunt si diferente substantiale intre i30 si Ceed, Ceed e ceva mai nou, setat mai dinamic, desi tehnic e similar cu i30. Diferentele sunt de stil si optiuni, in rest au aceleasi motorizari si transmisii, difera si garantia, 5 ani fara limita km la i30, 7 ani sau 150 000 la Ceed. i30 are preturi mai bune in acest moment, dar nu poate fi configurat, in timp ce Ceed poate fi configurat.

    • bancher

      avantajul la Kia ceed este ca ai si varianta wagon (SW), adica un portbagaj mult mai mare si spatiu mai mult ptr pasagerii din spate. La Hyundai I30 nu ai asa ceva.

    • Adi

      Salut. Ca si idee centrala diferenta intre i30 si CEED pe dinamica este ca Hyundai este setat pe confort iar Kia usor mai rigid. Nu te gandi ca CEED este vreo sportiva dar are o tinuta usor imbunatatita. Oricum majoritatea soferilor nici nu vor simtii diferenta. Odata ca folosind-o in oras nu ai unde sa fortezi in viraje sau mai stiu eu ce, iar in afara daca mai ai si familie nu te apuci sa ii faci palizi la fata in fiecare viraj . In ceea ce priveste calitatea materialelor si ansamblarea nu sunt deosebiri. Aspectele tehnice sunt identice, motorizari, solutii de siguranta, structura metalica. In mare masinile sunt identice cu deosebiri doar de design exterior si interior. Acum daca vrei o masina pe care sa o configurezi cat mai mult atunci Kia ofera aceasta lejeritate. Daca insa ceea ce ofera i30 ca si configuratie iti este suficient atunci ca si pret este mai avantajos Hyundai.
      Legat de motoare Kia are o gama mai larga (3 benzina si un diesel) iar Hyundai doar 2 benzina.

  8. Nicu

    Sondajul JD Power and Associates din 2018 privind proprietarii vehiculelor cu vechime de trei ani oferă statistici de fiabilitate pe termen lung care demonstrează că vehiculele Hyundai sunt mult mai sigure decât vehiculele Honda. JD Power clasifică Hyundai pe locul 6 la fiabilitate iar Honda pe locul 12. Zgomotul in interior la staționare la Elantra Sedan 2019 este de 35 dB fata de 39 dB la Civic EX Sedan. IntelliChoice estimează că costurile pe durata de cinci ani (depreciere, finanțare, asigurare, combustibil, taxe, reparații și întreținere) pentru Hyundai Elantra Sedan vor fi cu 183 până la 569 dolari mai mici decât pentru Honda Civic. Toate acestea pot fi doar marketing facut de presa de specialitate , dar pot fi si lucruri reale si atunci chiar merita atentie.

    • bancher

      Hai sa nu comparam I30 cu Honda Civic.
      Honda Civic e in alta liga, din toate punctele de vedere. Mult peste I 30. Doar ca pretul e si mai mare.

  9. Nicu

    Poate fi luata in calcul si noua Elantra 2019 cu motor 1.4 l turbo : https://www.hyundaicanada.com/en/showroom/2019/elantra

    • Marius Eugen Cetateanu

      Eu nu vad nici o Elantra cu motor de 1.4 Turbo … nici nu cred ca exista

  10. kim

    Mie imi place dispunerea display-ului central si cum l-au incadrat intre aeratoare. E suficient de sus pt. a fi in raza vizuala a soferului si suficient de jos pt. a nu arata ca un morcov pe bord ca la Audi sau alte marci.
    Nu stiu cum ajunge soarele pe rotitele alea pt. temperatura astfel incat sa nu mai vezi bine. Probabil te referi la lumina ambientala puternica pe timpul zilei.
    Preturile au crescut cam la toate marcile, eu zic partial justificat. Adica, cu ocazia diferitelor upgrade-uri, facelift-uri, omologare WLTP parerea mea e ca producatorii au umflat categoric preturile cu aceste “ocazii” mai mult decat costurile efective. De exemplu, la Suzuki au crescut preturile in Ro de doua ori intr-un an (in total cu aproape 1000 Euro/model), ultima majorare fiind prezenta doar pe piata din Ro.

  11. Costi

    Salut, Robert
    Nu văd pe configuratorul KIA ceed și sw sistem de parcare automat. Nu au așa ceva? Mulțumesc .

    • turatiimaster

      Au, probabil nu e configuratorul facut bine, au parcare automata, se numeste Smart Parking Assist si costa 420 euro. Iti dai seama, au sistemul din 2015, nu te gandi ca in 2018 nu il mai au, este.

      • Co sti

        Robert, filmele tale sunt cele mai documentate din toate . Felicitări
        An nou cu sănătate.

        • turatiimaster

          Multumesc. Sa ne vedem cu bine in 2019.

  12. Stefan

    Va salut.
    Ati facut un review complet , explicit si util pentru cei ce urmaresc achizitia unei masini din aceasta clasa. Eu voi face intr-un viitor nu prea indepartat achizitia unei masini din clasa compacta si va rog sa ma ajutati la alegere intre Focus, Ceed, i30, Ceed, Mazda3, Astra. Dumneavoastra cred ca le-ati condus pe toate si nu doar la un test-drive de scurta durata cum se face de obicei la dealeri. Urmaresc confortul la drum lung, insonorizare buna (zgomotul de rulare , zgomotul de la vant si zgomotul de la motor sa fie cat mai mici) si o tinuta de drum normala (nu urmaresc sportivitatea masinii). Care ar fi ordinea de cumparare dupa criteriile pe care le urmaresc eu ?. Am citit lucruri interesante despre nou lansatul Mazda3 si va intreb daca ar merita sa astept aparitia pe piata a acestei masini ce va avea un motor revolutionar?.
    Va multumesc.

    • Teodor

      In ceea ce priveste Mazda 3, eu zic sa asteptam intai preturile.
      Deja pe forumul Mazda au aparut informatii ca pretul de pornire va fi cam de 20.000 euro pentru modelul cu motorul “vechi”, G122. Asta cam da de gandit, pentru ca la modelul vechi pretul de pornire pt. motorul asta era de 17.400 euro (deci mai putin cu 2400 euro). Si mai puteai obtine chiar si o reducere. Si avea si suspensie independenta spate si tableta cu touchscreen, spre deosebire de modelul nou.
      Cat despre Mazda 3 cu Skyactive X, probabil se va situa la nivelul de pret al masinilor din segmentul mediu sau al SUV-urilor compacte, ceea ce imi cam da de gandit… Sa vedem ce informatii oficiale apar.

    • turatiimaster

      Ceed e bine antifonat, pe orice motorizare, i30 la fel, Focus e zgomotos pe diesel, Mazda e ok dar apare modelul nou, merita luata doar daca se ofera un pret foarte bun. Faceti un test cu 2-3 modele, i30, Ceed, Focus, vedeti care va place, diferente intre ele exista si e greu sa aleg eu pentru altcineva, pot doar sa va ghidez sau sa va confirm sau infirm anumite lucruri. N-ati precizat nici cati km faceti anual, nici ce motorizare ati dori, benzina, diesel, nici ce tip de transmisie, automata sau manuala.

      • Stefan

        Va multumesc pentru amabilitatea de a-mi raspunde.
        Voi circula aproximativ 50% urban si 50% extraurban, cam 12000 – 15000 km anual si ma gandesc ca ar fi indicat un motor pe benzina. Imi doresc o masina cu motor de pana la 140-150 CP si cu transmisie automata. Am facut test-drive cu fiecare din masinile enumerate dar pe distante scurte, drum asfaltat si in jur de 20-30 de minute in jurul orasului. Am apelat la dumneavoastra ca sa ma sfatuiti fiindca le-ati condus mult mai mult si cunoasteti mult mai multe decat mine despre aceste masini, inclusiv despre fiabilitatea lor. Urmaresc confort la volan, insonorizare buna (zgomotul de rulare , zgomotul de la vant si zgomotul de la motor sa fie cat mai mici) si o tinuta de drum normala (dar totusi sa nu fie ca o barca). Nivelul de dotare mi-l stabilesc singur.
        Cu mult respect va multumesc.

        • radu

          SI eu ca musca in lapte: La o Honda Civic te-ai gandit? e 21500, 1.0 130 CP cu automata. Iar la dotari as zice ca e peste un GT line la ceed. Si honda vs kia sau ford e un pic altceva. Singura care ar mai “discuta” cu ea ar fi mazda
          Asta asa, ca parere strict personala.
          Spor la cumparaturi!

        • turatiimaster

          Mergi pe Kia daca vrei sa mergi la sigur si sa nu ai probleme, stau foarte bine pe partea de fiabilitate generala. Nu ai probleme majore, care sa reprezinte o loterie pe parcursul vietii masinii.

          • Stefan

            Acest raspuns il asteptam. Multumesc frumos pentru amabilitate si mult succes in ceea ce faci.
            Cu deosebit respect,
            Stefan

    • Daniel

      Salutare ,ca si posesor de ford iti recomand sa ocolosti aceasta masina.chiar daca arata bine,se conduce bine ,fiabilitatea lasa mult de dorit atat la motoarele diesel cat si la cele pe benzina ecobust ,la fel si service ul ,daca nu vrei sa pierzi timp de pomana iti recomand sa ii ocolesti.o colega de servici a ales mazda 3 motor benzina 2 l si e foarte ok,fiabila si consum bun pt un asemenea motor sau eventual o honda civic ,in functie si de preferinte si buget

      • andrei

        Totuși asta nu înseamnă nimic pentru că, obiectiv vorbind, diferența de fiabilitate e extrem de mică cât să nu conteze. Iar pentru asta sunt statistici destul de relevante. Probabil cele mai relevante sunt cele de la TUV/ADAC Germania. Iar acolo e o mică diferență în favoarea Mazda 3,doar că Focus-urile merg, în medie, semnificativ mai mult. Deci e vorba de o mică diferență în favoarea Mazda în condițiile în care Fordul e exploatat mai intens.

      • Stefan

        Multumesc pentru referirile si precizarile despre Ford Focus. Civic se pare ca are niste probleme inca nerezolvate la motorul 1.5 turbo fiindca sunt posesori care reclama faptul ca in perioada rece ajunge benzina in baia de ulei. La Mazda 3 am vazut ca multi reclama deformarea discurilor de franare si au fost nevoiti sa le schimbe destul de repede dupa cumparare. Nu mai sunt masinile ca altadata.

        • andrei

          Aici e clasamentul de la TUV. Ideea este că, de fapt, nu sunt cine știe ce diferențe între mașini. Apoi, ca observație de final, nu, nu mai sunt mașinile ca altădată. De fapt, sunt semnificativ mai fiabile. Asta dacă în loc să ne bazăm pe preconcepții ne bazăm pe ceva statistici. Pe de altă parte, suntem noi mult mai conștienți de importanța menținerii unei mașini în stare bună.

        • Daniel

          Tuv ,cel putin din punctul meu de vedere nu reprezinta o statistica reala a defectiunilor,un motiv principal este acela ca nu sunt verificate toate componentele masinii.daca vrei sa vezi diferenta de fiabilitate vezi cate masini din cele vandute de o reprezentanta se intorc in service datorita defectiunilor pe perioada garantiei .acolo o sa constati fiabilitatea anumitor marci auto.
          Legat de masinile noi eu unul consider ca vechile motoare pe benzina aspirate sunt cele mai fiabile.la diesel motoarele cele fara filtru de particule sunt cele mai bune.cu cat masina este mai noua si este mai complicata din punt devedere tehnic cu atat fiabilitatea este mai scazuta

          • andrei

            Doar că diferența este între ceva obiectiv – numărul de defecțiuni constatat de către TUV – și ceva subiectiv – impresia cuiva că situația ar fi alta.

    • kim

      Arata mult mai bine Ceed fata de fratele i30.

      • Marius Cetateanu

        E chestie subiectiva … mie îmi place mai mult i30 iar bordul lui i30 arata clar mai bine

      • Marius Eugen Cetateanu

        Chestie de gust

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.