Cum am promis, iata si Mazda 3 G122, adica 2l benzina, aspirat, 122 CP, cutie manuala, 6 trepte, intr-o versiune de echipare completa, adica Plus si toate pachetele disponibile. I-am zis, generic, versiune All Packs, ca le are pe toate…
Sigur, prima intrebare pe care am primit-o inca de dinainte sa o conduc, a fost de ce nu mai are performanta vechiului model. Ei bine, probabil din cauza introducerii noului standard de masurare a emisiilor, WLTP, si Mazda si alti producatori s-au vazut in situatia neplacuta de a-si limita din fabrica performantele unor motorizari, pentru a se incadra cu consumul si emisiile in limitele acestor normative. Si de aici probleme.
Logic, nimeni nu se bucura ca nu mai ai un 0-100 in zona de 9 secunde, nimeni nu se bucura ca nu mai ai versiuni intermediare, de 150, 165 CP, dar macar cu Skyactiv X se mai anuleaza din neajunsuri. Plus tractiune integrala, pentru cei care se plangeau de asta…
Altfel insa, ca si vechiul Mazda 3 cu motorizari benzina, si noul model e mai mult decat onorabil, si cel mai mult impresioneaza consumul real, condusa cum trebuie masina consuma mai putin decat in fisa tehnica, cu tot cu WLTP. Asadar, directia e clara, motorizarile de putere mica sunt orientate clar spre consum, cine vrea performanta, merge pe X.
Sigur, e greu sa tii pasul cu anumite motorizari turbo, 1.3-1.5l, mai ales pe partea de reprize, cand ai un motor aspirat, fie el si de 2l, insa pe ansamblu dinamica modelului nu e neglijabila, si numai daca esti foarte pretentios te poti plange.
Evident, comparatia cu alte modele compacte va ridica si problema pretului, care nu e neglijabil, insa cei care vor Mazda probabil ca sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru calitatea interiorului si design-ul extravagant…
Ce părere aveți de următoarele? Puncte negative: volanul super subțire în partea superioară , prea firav, daca tragi ai senzația că e făcut din sarma subtire, pielea volan senzație carton, suspensia prea tare la jante de 18, oglinzile prea in spate, bordul fierbinte de la soare, senzor faruri puțin sensibil la întuneric, stâlpul A dreapta ia mult din vizibilitate, senzor parbriz ce se murdărește des și dezactiveaza unele elemente de siguranță până ce nu cureți parbrizul în partea superioară, stilul de stropit parbriz, plasticul de pe portiere unde sunt butoanele pare firav și se mișcă daca împingi portiera cu genunchiul, cheia ușoara si mare , manual vag, puține detalii și chiar unele lipsa,frânare automata prea bruscă și fără avertizare, la schimbare inmod D sau R mașinase inclina sau se lasă pe spate, daca conduci in spatele ei se vede o cutie pătrată mare fix sub pornagaj, intre țevile de eșapament, mă duce cu gândul la Duster. Pozitive: design, scaune moi și confortabile in fata, butoane pe consola centrala, display, insonorizare buna cel puțin la roti.
Bună ziua și va mulțumesc pentru tot ceea ce faceți. Vreau sa cumpăr o Mazda CX 30 și mi-e greu sa decid motorizarea. Skyactiv G sau X. G-ul are în spate o istorie… X-ul nu știu la ce sa ma aștept. E tentant dar pot fi probleme. Puteți să-mi dați un sfat? Ce ați alege în locul meu?. Nu sunt un fan al cailor putere. Conduc calm, prefer siguranta, un consum si costuri mai mici și un motor fiabil. Mulțumesc mult!
Salut!
Ma aflu in situatia de a alege intre Mazda 3 Skyactiv X, sedan, si un Ford Focus, benzina, ambele in jur de 25 mii euro. Lasand la o parte aspectele de design, as vrea sa stiu care ar fi recomandarea ta, dpdv fiabilitate si placere condus.
Multumesc.
Nu sunt Robert Adam, dar plăcerea la condus e pentru fiecare altfel. Iar fiabilitatea, dacă trecem peste legende urbane, e cam aceeași la toate mașinile din aceeași categorie cu condiția să fie întreținute corespunzător.
Salut!
Fără să exagerez, de 1 lună de zile urmăresc clipurile cu Noua Mazda 3 și Renault Megane Sedan și tot nu știu ce să aleg.
Între Mazda 3 (Sedan) Skyactive-G MT6 și Renault Megane Sedan 1.3Tce 140 7EDC ce ați alege și de ce? Mazda îmi place foarte mult cum arată atât la interior cât și la exterior, iar la Renault îmi place motorul (cel putin din ce am văzut în reviewuri) dar și designul exterior, în schimb interiorul nu mă dă pe spate. Chiar m-ar ajuta un sfat. Bine, mi-ar plăcea Mazda 3 AT6 însă sare peste buget și nu-mi permit. Menționez că test drive voi face cu ambele în zilele următoare.
Vă mulțumesc anticipat!
Ambele sunt variante bune, e greu de ales, eu as inclina spre Mazda, insa ca dinamica e sub Megane, de departe (din cauza motorului). Poate ca test drive-ul te va lamuri mai bine, sa iei masina la care iti ramane gandul.
Va salut cu respect.
Înainte de toate vreau sa va spun ca sunt un fan și consider ca sunteți singurul jurnalist auto român care într-adevăr este relevant în industrie și nu spune prostii.
Văzând reviewuri peste reviewuri, doresc sa fac un upgrade de la o Corolla 1.6 valvematic 132cp fie la Civic 1.5 182cp, Mazda 3 g122 sau posibil skyactiv X, având în vedere ca prețul este pe acolo cu un Civic dotat. Mai am în calcul și Golf Vii facelift 1.5tsi 150cp.
Dintre toate acestea, care ar fi alegerea sensibil mai “bună”? Menționez ca toate 3 îmi plac, si nu îmi dau seama care ar fi mai eficienta dpvd al performantelor, mai confortabila, silențioasă la viteza … Sistemul audio este important de asemenea.
Mazda 3 Skyactiv X daca nu deranjeaza spatiul interior mai mic ca la Civic. Golf-ul merge bine, insa la ora asta e banal, nu poate fi comparat cu noul Mazda 3 sau Civic.
Astept cu nerabdare un review si pentru Skyactive X