Kia Sportage facelift 2018

Kia Sportage 2018

Kia Motors a dezvăluit astăzi modelul îmbunătățit Kia Sportage, cel mai bine vândut model al brandului la nivel european și global dispunând de o gamă de noi funcționalități și îmbunătățiri. Noul model are elemente noi de design exterior și interior, dar și tehnologii noi de siguranță și infotainment. Sistemele de rulare sunt de asemenea, în concordanță cu viitoarele standarde ale emisiilor.

Sistemul de propulsie avansat mild-hybrid EcoDynamics+ de 48V este prima tehnologie care va fi lansată ca parte a strategiei extinse de electrificare a sistemelor de propulsie ale brandului. Kia este primul producător care va oferi simultan consumatorilor o gama completă constând din vehicule hibride (HEV), plug-in-hybride (PHEV), complet electrice (EV) și mild-hybrid 48V. Kia intenționează să lanseze 16 modele cu sisteme de rulare noi până în 2025, incluzând cinci hibride noi, cinci modele plug-in-hybrid, cinci vehicule cu baterii electrice și – în 2020 – un nou vehicul electric cu tehnologie Fuel Cell.

Kia a vândut mai mult de 131,000 unități ale modelului Sportage în 2017, reprezentând un sfert din vânzările totale ale brandului în Europa. Îmbunătățirile aduse modelului Sportage includ și modificări ale versiunii GT-Line. Clienții din Europa vor putea primi noul model începând din trimestrul 3 al anului 2018.

Sistemul de propulsie îmbunătățit include noua tehnologie mild-hybrid diesel EcoDynamics+

Modelul Sportage oferă acum o gamă largă de motoare, incluzând noul sistem de propulsie EcoDynamics+ mild-hybrid diesel de 2.0 litri. Tehnologia EcoDynamics+ ajută accelerația oferind un plus de putere de la o baterie de 48-volți și extinde durata in care motorul este oprit cu ajutorul noului generator de pornire mid-hybrid (MHSG). Poate reduce emisiile CO2 cu până la 4% conform WLTP – Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure și până la 7% conform NEDC – New European Driving Cycle*

Motorul diesel actual de 1.7 litri CRDi (common-rail direct injection) a fost înlocuit cu noul motor eficient CRDi ‘U3’ de 1.6 litri, cel mai curat motor diesel dezvoltat de Kia până în acest moment. Noul motor diesel de 1.6 litri livrează 115 sau 136 CP, versiunile superioare de echipare dispunând de tracțiunea integrală și transmisia automată cu dublu ambreiaj cu șapte trepe.

Acum, toate sistemele de propulsie sunt în concordanță cu standardele de emisii Euro 6d TEMP.

Aliniat la designul atractiv al SUV-urilor Kia

Îmbunătățirile exteriorului sportiv al modelului Sportage includ noi spoilere față și spate, dar și blocuri optice față și spate redesenate și un nou design al jantelor din aluminiu de 16-, 17- și 19-inch. Opțiunile includ ornamente cromate și cinci culori noi de vopsea.

Modelele ce dispun de versiunile de echipare GT Line sunt echipate cu o nouă grilă a radiatorului in culoare negru lucios și inserții cromate de culoare închisă pe pragurile laterale și pe hayon. Jantele din aliaj de 19 inch GT Line au fost redesenate iar toate modelele sunt echipate cu o țeavă de evacuare dublă și un design revizuit al lămpilor de ceață LED de tip ‘ice cube’.

Interiorul a fost rafinat, dispunând acum de un design nou al volanului și de un panou de bord revizuit, dar și de o nouă tapițerie în două tonuri de culoare, negru și gri. Modelele cu versiunea de echipare GT Line sunt disponibile și cu tapițeria din piele în două tonuri – negru și gri – sau opțional cu tapițeria din piele neagră cu accente de culoare roșie.

Tehnologii de siguranță inteligente și sisteme infotainment noi

Modelul îmbunătățit Sportage adoptă cel mai avansat sistem de asistență în timpul condusului dezvoltat de Kia, ce include Smart Cruise Control cu sistemul Stop&Go, sistemul Around View Monitor ce contribuie la ușurarea manevrelor de parcare dar și sistemul de avertizare a șoferului – Driver Attention Warning – ce combate oboseala și lipsa de atenție la volan. Clienții europeni au la dispoziție noi sisteme de infotainment cu touchscreen de 7.0 inch sau de 8.0 inch ‘frameless’.

Notă
* Testat conform WLTP și transpus înapoi conform NEDC

59 Responses

  1. Laurentiu says:

    Salutare! Stiu ca deții modelul 2016-2018 de Sportage si doream sa ma lămurești in legatura cu lămpile montate în partea inferioară a portierelor ce rol au???…La mine de exemplu nu se aprind la deschidere. Au decât functie reflectorizanta?

  2. Gabriel says:

    Salut Robert,
    Am citit tot ce ai scris si am vizionat toate clipurile. După câțiva ani de studiu a pieții auto, chiar la nivel de amănunt pe foarte multe mărci si modele, de o săptămâna m-am oprit la Kia Sportage facelift 1.6 T-GDI 7DCT 4×4 GT-line. Un singur lucru ma oprește sa fac achiziția si anume DCT-ul. Am citit zeci de pagini interne si externe legat de problemele cu care se confrunta cei care au cumparat si cei care efectuează testarea mașinii. Totuși, aceasta cutie robotizată are câțiva ani de cand este pe piata si Kia nu a reușit sa elimine toate problemele. Tu ce știi si ce ma sfătuiești. Multumesc anticipat pentru raspuns.

    • turatiimaster says:

      Salut, nu stiu ce sa zic, pe Europa nu au fost multe probleme cu cutiile DCT, iar cele noi sunt revizuite, vin cu ISG standard, deci dispare supraincalzirea cand conduci in oras, au display de temperatura individual, tocmai pentru a preintampina genul asta de probleme. Tinand cont ca ai 7 ani garantie, nu ar trebui sa iti faci mari probleme.

      • Gabriel says:

        Salut, Am vizionat astăzi cele 5 filmări cu KS facelift cu noul motor 1.6 DSL si am înțeles ca DCT-ul a fost revizuit. Nu încălzirea transmisiei mi s-a părut a fi o problema, mai ales ca eu nu ies de pe asfalt si nu forțez transmisia. Am citit toate comentariile de pe forumul “clubkia” si cei cu DCT-ul reclama mai multe probleme cum ar fi: ezita foarete mult la viteze mici, refuza sa plece de pe loc, trepidații puternice in anumite trepte de viteza si alte simptome. Astea sunt problemele care ma rețin la achizitie. Știu ca as avea 7 ani garantie, dar sa fac zeci de drumuri la service, cum fac unii posesori si personalul specializat sa dea din umeri, nu cred ca este o solutie, chiar daca masina imi place foarte mult, iar motorul este chiar reușit. Spre exemplu, noua transmisie cu 8 trepte schimba impecabil si neted, spun mai mulți care au testat masina cu 2.0 DSL + 48V. Aștept totuși sa apăra 1.6 T-GDI + 48V si după teste voi lua o hotărâre. Interesant este si 2.0 DSL + 48V, pe care abia aștept sa-l testezi. In perioada următoare ma duc la dealer sa ma documentez in legătura cu SCR-ul, sa vad ce solutie au adoptat, pentru ca este o instalație foarte complexa: rezervor uree, pompa uree, 2 catalizatoare, 1-2 sonde Lambda, rezistența încălzire uree (îngheață la -11grade C) si nu știu daca am uitat ceva, plus DPF-ul cu regenerarea lui… Am văzut ca ai vorbit de o direcție mult mai receptivă si ai dreptate, se datorează si greutăți mai mici a noului motor, precum si a locului unde este montat motorul electric, dar mai este o noutate legată de rotația volanului, care a fost modificata de la 2.71 la 2.51.

        • kim_vl says:

          Pretul mai mic fata de concurenta (nu zic ca ar fi un lucru rau) isi arata coltii. La aceiasi bani prefer oricand, de exemplu, Mazda CX-3 (chiar daca e dintr-un segment inferior) si are ceva mai putine dotari, dar macar stau linistit ca am investit un ban in ceva de calitate si mai arata si (foarte) bine pe deasupra. Daca tot am ajuns spre 30k Euro…stii, e o vorba, ori la bal ori la spital; e o suma de bani unde nu mai merita sa faci compromisuri. Hai, pana in 20k Euro mai treaca-mearga, dar la 30k…
          Iar cu atatea pompe si pompite, ureuţe si alte nazdravanii sigur la un moment dat pica ceva.

          • Gabriel says:

            kim_vl, pe undeva ai dreptate, am avut mazda cx-7 chiar de cand s-a lansat ca model, o benzinăria manuala de 260 cp si 380 hm, per total o masina reușită, mai putin ambreiajul si discurile de frâna. Daca motorul turbo ar ajunge si in Europa si bine-nțeles cu o transmisie cu dublu ambreiaj, sunt convins ca vânzările ar creste atât la cx-5 cat si la 6. Momentan Kia si Hyundai sunt cel putin cu un pas in fata, dar si prețurile au crescut. O surpriza frumoasa s-ar putea sa fie noua Toyota Rav4, si chiar este noua din toate punctele de vedere. Vedem si prețurile peste câteva zile la SA de la Paris. Din toate analizele pe care le-am făcut, datorită noilor dotări, in special pe partea de siguranța, ce puteai cumpara acum 2-3 ani intre 25-30k, acum prețul se situează intre 30-35k si chiar spre 40k. Toate mărcile au crescut anual prețurile cu procente cuprinse aproximativ intre 5-7. Din ce in ce mai greu de decis si de strâns bani, dar asta este situația, trebuie sa ne obișnuim cu ideea.

            • kim_vl says:

              Si eu astept cateva lansari: RAV4 , Forester, Q3, Tarraco, Macan etc. ca sa-mi fac o idee. Nu cred ca vom vedea preturi, dar sper sa aflam macar detalii tehnice, dotari .

            • kim_vl says:

              Intr-adevar, si eu astept cu mare interes noul RAV4, cu atat mai mult cu cat Toyota s-a hotarat, in sfarsit, sa introduca Android Auto pe modelele sale (http://www.automarket.ro/stiri/masinile-toyota-vor-fi-compatibile-cu-sistemul-android-auto-anuntul-87045.html). Dar sa vedem ce va aduce Toyota Romania pe piata noastra pt. ca se fac diferentieri (majoritatea importatorilor fac asta) intre echiparile de pe piata noastra si cele prezente pe pietele din Vest (vezi noua Toyota Aygo care, in Romania nu dispune de AC automat, keyless etc. precum in Franta, Italia, Germania…).

              • Gabriel says:

                Eu rămân la Kia Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4×4 GT-Line + 48v, plus toate opționalele, cu catalizator cu trei cai si doua sonde Lambda, Euro 6d Temp, la un pret de 35k, la care cred ca voi obține un discount de maxim 5%. Aseară târziu am primit confirmarea de la doi posesori de KS facelift cu 7DCT ca a fos revizuita si îmbunătățită. Pachetul de dotări pe care îl are KS este imbatabil ca pret, concurenta directa este mai scumpă cu cel putin 10000k. Raportul calitate/fiabilitate/pret, este cel mai bun in momentul de fata. Sper ca +48v sa apăra cel târziu in al doilea trimestru din 2019. Masina are un exterior interesant, interiorul este calitativ si bine asamblat, motorizare destul de puternica si fiabila, direcție îmbunătățită, stabilitate buna in curbe, insonorizare buna, sisteme de siguranța activa de ultima generație, 5 stele la maxim protecție la IIHS, in concluzie eu cred ca își merita toți banii.

                • kim_vl says:

                  Deja ai sarit de 30 k Euro…nu mai zic mai multe ca mai sar unii ca arsi pe aici.
                  Eu as mai astepta pt. o asa achizitie cel putin pana la jumatatea lui 2019. Desi si pe mine ma mananca palma de nerabdare sa-mi iau un SUV nou cred ca nu e o perioada oportuna acum.
                  Suntem la (inca) o granita de schimb de generatii la diverse modele (vezi noul RAV4 cu totul schimbat fata de generatia actuala, noul Forester, noul Cherokee plus alte noutati).
                  A doua granita ar fi legata de noile norme WLTP si se vede cum aproape toti producatorii sunt afectati de acest lucru, fiind luati parca pe nepregatite: le lipsesc din portofoliu si aproape 60-75% din modele (vezi VW, Audi etc.). Deci aici e inca de umblat si de astepta sa se cam termine cu acest Euro 6temp pt. ca se apropie Euro 7. Normele si legislatia vor fi din ce in ce mai dure, atat pt. producatori cat si pt. cumparatori.
                  Si, in fine, a treia granita o reprezinta electrificarea si hibridizarea mijloacelor de transport, unde lucrurile inca sunt foarte neclare, inca suntem intr-o etapa de pionierat, de incercari, de clarificari.

                • kim_vl says:

                  A, acum realizez, tu vorbesti de un ipotetic viitor 1.6 T-GDI MILD…, intr-un ipotetic semestru 2 din 2019 si la un ipotetic pret de 35k Euro; aveam impresia ca te referi la dieselul actual MILD.
                  Cale lunga pana atunci. La fiecare masina noua pe care am luat-o am inceput sa ma gandesc cu aprox. 1 an-6 luni inainte si, cu mici exceptii (Mitsu ASX), primul gand n-a coincis cu finalul.
                  Chiar si anul acesta facusem niste planuri pe baza unor informatii din presa auto si cand am vazut ca importatorii romani nu aduc aceleasi configuratii ca in Vest am abandonat unele idei.

                  • Gabriel says:

                    Ipotetic este doar semestrul II 2019, prețul de 35k este 99% sigur. Vreau neaparat benzina. Deja toate motorizările Kia îndeplinesc de la 01.09.2018 norma Euro 6d Temp. De la 01.09.2019 toate motorizările trebuie sa îndeplinească norma Euro 6d, iar abia din 2022 se preconizează trecerea la norma Euro 7. 100% electric ar fi minunat, dar specialiștii preconizează cel putin 10-15 ani pana cand va merita achiziția. Acum sunt câteva probleme destul de mari: prețul mare de achizitie, autonomie relativ scăzută, foarte putine stații de incarcare si in special cele rapide, cost mare de înlocuire a acumulatorilor, încărcarea nu va mai fi mult timp gratis, in perioada de frig scade foarte mult nivelul de incarcare. Configurează, de curiozitate, pe site-ul Kia un Sportage 1.6 T-GDI 7DCT 4×4 GT-Line cu toate opționalele si fa o comparație cu primele 3 masini pe care le ai pe lista.

                    • kim_vl says:

                      Daca te referi la pretul din configurator nu te combat, dar pt. mine nu totul e pretul.
                      Eu am pe lista de la Vitara, la CX-3, Cherokee, Stelvio, XC40, RAV 4, Forester, pana la Q3, E-Pace sau Macan. Dar am adaugat un update de ultima ora: Duster de 150 CP (http://www.automarket.ro/paris-2018/a-fost-anuntata-cea-mai-puternica-dacia-de-pana-acum-motor-turbo-de-13-87207.html).
                      De principiu, as vrea 4×4 cu AT.

                    • kim_vl says:

                      In principiu, daca Toyota Romania nu ne face surprize neplacute pe piata din Romania, mi-am cam facut o idee si balanta ar inclina spre noul RAV4 cu conditia sa nu sara calul cu pretul (40k, hai max 45k Euro, eu cam asa ma astept).
                      http://www.automarket.ro/paris-2018/toyota-rav4-hybrid-a-sosit-in-europa-motor-pe-benzina-de-25-litri-si-222-87225.html#comment_post

                    • Gabriel says:

                      Noua Toyota Rav4 cu ceva optionale ajunge la 45k. Hybrid- ul cu siguranța va avea un pret mai mare si tracțiunea integrala la acesta nu va beneficia de torque vectoring pe puntea spate, celelalte motorizări da. Sa ne uitam la prețurile actualului model. La 45k se va putea achiziționa Cupra Ateca, benzina 2.0, 300 cp, noua DSG7 si un consum decent.

                    • kim_vl says:

                      Ok, sunt tentanti 300 CP (nu ca ti-ar trebui sau i-ai folosi pe toti), dar cand umbli la garda la sol, cand ii pui jante de la 20 inch in sus parca nu prea mai ai curaj sa mergi nici la picnic cu ea. Ori ca sa-mi iau un SUV numai pt. asfalt parca nu-mi permit.
                      Nu stiu de unde ai tu informatii (sau feeling-uri) asa precise despre preturi (pe mine ma intereseaza preturile de Romania), dar eu am un feeling ca Ateca Cupra nu va ajunge in Romania. Ultima data cand am vorbit cu un dealer Seat (acum vreo 2-3 sapt.) habar n-aveau nici ce aveau la vanzare, nici ce motorizari sunt pe Ateca…
                      Daca ai ajuns pe la 45k Euro deja dai de Stelvio 2.0/280 CP/400 Nm/5.7 s (o masina mai lunga cu 30 cm decat Ateca, cu un design deosebit, pe care nu l-as da pe multe alte modele), un pic mai sus e babyjag-ul E-Pace 300 CP (iar o masina deosebita), iar un pic mai sus vine Macan-ul (cu o mica dezamagire astazi, pt. ca era anuntat un 2.0/300CP si a venit cu un 2.0/245 CP).
                      RAV4 e printre putinele SUV-uri care nu s-au indepartat de la esenta de baza a acestui tip de masini, ba dimpotriva, amai crescut un pic garda la sol.

                    • Gabriel says:

                      Prețul la Cupra Ateca a fost anunțat pe site-urile de specialitate din Spania si va fi vândută in toată Europa prin reprezentantele Seat. Ca la noi va fi un pic mai mic, rămâne de văzut. Este o mare diferența intre SUV si CAV, nu intru in detalii. Eu voi folosi masina preponderent pe asfalt, vreau sa ajung si la o pensiune sau cabana pe un drum bun si din acest motiv voi cumpara un CAV. Garda la sol o doresc mai mare datorită unor drumuri de la noi din țara. Rămân la CAV-ul Kia Sportage, oferă multe la un pret rezonabil, ca sa nu mai vorbesc de garantie. Succes in noua achizitie.

                    • kim_vl says:

                      Din pacate, s-a dovedit de atatea ori, ca Romania nu face parte intotdeauna din “toata Europa”. Si daca tot vorbim de domeniul auto pot sa dau doar cateva exemple pe care le am mai proaspete in minte (si de care m-am lovit): Toyota Romania nu ofera noul Aygo in Ro cu climatronic, keyless etc., Suzuki Romania nu ofera Ignis cu AT, Autoitalia nu ofera in Ro noul Renegade cu motorul de 1.3/180 CP s.a.m.d. Evident, toate aceste optiuni sunt dispunibile pe celelalte piete din Europa, unele chiar si in Bulgaria. As intelege sa nu aduci un model cu totul daca nu ai vanzari pe modelul respectiv, dar sa nu oferi posibilitatea, macar la cerere, sa aduci o anumita echipare dintr-un model prezent pe piata chiar nu inteleg. Asa ca eu nu sunt foarte optimist; ne uitam pe site-uri, citim presa de specialitate si in realitate constatam ca in Ro situatia e alta. Iar pt. preturile din Ro, din fericire (inca), in general, nu ne putem lua dupa preturile din Vest.

                    • kim_vl says:

                      PS: ce e ala un CAV ? Auzisem de CUV dar de CAV n-am auzit.

                    • Gabriel says:

                      SUV/CUV/SAV/CAV explicații pentru fiecare in parte pe net.

                    • kim_vl says:

                      Da-le-ncolo, la ce folosesc ? La o prima cautare pe goagal n-am gasit mare lucru. Credeam ca e cine stie ce sub denumirea asta.

                    • Gabriel says:

                      Denumirea scoate in evidentă faptul ca este o masina pentru asfalt si nu are abilitați off-road.

                    • kim_vl says:

                      Daca toate masinile ar fi catalogate corect ar fi mult mai usor clientilor sa se orienteze. Dar e o varza…
                      Acum cateva minute am vorbit cu un dealer Seat de la Porsche Bucuresti. Cu brand-ul Cupra e complicat in Ro; trebuie niste acreditatri…Deci nu cred ca sunt sanse de a fi importat oficial in Ro. Pe la sfarsitul lui noiembrie se lanseaza noul Tarraco.
                      Tot pe la sfarsitul lui noiembrie apare noul Macan in Ro; intr-o jumatate de ora o sa am si preturile. Si dealerii erau un pic dezamagiti pt. ca asteptau un 2.0 de 300 CP nu de 245 cu cat vine acum.

  3. Ionut says:

    Salut Robert,
    O parere as vrea sa aflu din partea ta: intre Kia Sportage 4×4 t-GDI DCT si CX-5 2.5 4×4 AT exista o diferenta mare ca si dinamica si consum?(lasam la o parte impozitul de la primarie semnificativ mai mare la CX-5).
    Multumesc

    • turatiimaster says:

      Salut, la consum sunt cam la fel, la dinamica e mai bun Sportage, sensibil, insa nu m-as agita pe tema asta. Nu iti iei SUV ca sa bati recorduri pe circuit, dinamice sunt amandoua, alege ce iti place. In mod normal sunt putine situatiile in care o sa ai nevoie de mai mult, ambele masini raspund corect la solicitarile dinamice, Sportage se misca mai bine pentru ca e turbo si are cuplu mare pe o plaja de turatie foarte larga, si cutia DCT raspunde mai rapid decat cea automata de la Mazda.

    • kim_vl says:

      Cred ca CX-5-ul are un “cx” mai bun decat Sportage-ul. Daca cineva le are la indemana sa le posteze aici.
      De dinamica a vorbit Robert. Ar mai fi design-ul; daca le pui una langa alta…

  4. Sorin says:

    Motorizarie euro 6 diesel nu intra in discutie la interdictia de circulatie in centrele oraselor valabil si in Germania . Restul motorizarilor diesel care nu respacta norama euro 6 vor avea probleme pe acesta tema . Personal consider o prostie masura atata timp cat permiti constructorilor auta sa mai vanda masini diesel . Nu mai este voie sa circuli cu ele sunt daunatoare sanatatii atunci nu mai producem nu asta ar fi logica ?

    • bfor says:

      Sa inteleg ca dau 120.000 EUR pe un S sau A8 nou, diesel, si nu am voie pe anumite strazi din Germania? e cam jenant…iar benzinarele alea vechi care lasa un miros de mori, au voie ca ele nu polueaza ?

  5. Emanuel says:

    Salutare.
    As dori un sfat din partea voastra… Sunt in cautarea unei masini si imi face cu ochiul serios noul Sportage DCT AWD 1.6 t-gdi (benzina) insa pretul de achizitie configurat si cu mic discount din partea dealerului ajunge la 29k euro. In acelasi timp imi place si noul Ceed DCT 1.4 t-gdi (benzina) care e undeva pe la 22k cam pe la acelasi nivel de echipare.
    Voi folosi masina doar impreuna cu sotia (momentan nu avem copii) in regim 60% in oras restul in afara orasului si in excursii in tara sau in afara tarii (excursii in Europa).
    De asemenea circul (cel putin un weekend pe luna cand merg la parinti) pe drumurile din nordul Moldovei care au foarte multe gropi sau chiar parti neasfaltate.
    Credeti ca noul Sportage merita pretul de achizitie si consumul mai mare fara de noul Ceed avand in vedere cele mentionate mai sus?

    • turatiimaster says:

      Salut, daca nu ai nevoie de tractiune integrala, nu are rost Sportage, un Ceed SW are portbagaj mult mai mare decat Sportage si e o masina excelenta. Parerea mea, mergi pe un Ceed SW (break), e mai scump putin dar e o masina fenomenala si daca faci copii, nu o sa trebuiasca sa o schimbi cu una mai mare. Sportage e un model deosebit, mai ales cel nou, insa e destul de scump in acest moment.

      Daca simti ca e nevoie de 4×4 si garda la sol mai mare, stii raspunsul.

  6. Sorin says:

    Astazi am facut un drive test cu Noul Sportage masina nivel de echipare GT-line cu maximul de optionale inclusiv trapa motorizare benzina 177 CP DCT . Sunt surprins de cat de mult a avansat Kia la nivelul de calitate a asamblarii si materialelor folosite . Foarte placut impresionat de cutia de viteze DCT parere personala peste DSG-ul de la WV . Foarte confortabila masina chiar cu jante de 19 usurinta cu,care se conduce si de modul cum raspunde masina mai ales in modul sport . Chiar am devenit interesat de model dar deocamdata 2 DSL hybrid nu se poate comanda . Foarte placuta pozitia la volan si scaunele destul de confortabile . Consumul era de 13% desigur needificator avand in vedere ca vorbim de o masina de drive tesr care avea doar 270 km la bord .

    • kim_vl says:

      Tot urâtă. Tot parere personală.
      Consumul in oraș cam ăla e, nu te astepta la mari diferente (vezi mărturisirile posesorilor, chiar si de pe site-ul ăsta).

  7. kim_vl says:

    Misto. Iti si tu un “mild” din-asta ca sa pleci cu familia la drum lung pe coclauri si nu poti baga roata de rezerva in portbagaj.

    • Sorin says:

      In ultimii 12 ani nu am facut nici o pana de cauciuc . Adevarat ca am intodeauna pe masina anvelope premium pe care le schimb la maxin 4 ani .

      • kim_vl says:

        Never say never. Cuiul, piatra sau bordura ascutita nu intreaba daca ai anvelope premium sau noi. Eu am 2 pene la activ, culmea facute in oras si un cauciuc taiat la tara intr-o platbanda de 3-4 cm latime care tinea portile si de care stiam ca e acolo de ani de zile, dar…clipa rea. Anvelopa compromisa total; fara rezerva acolo ramaneam pana gaseam o ocazie.
        Si mai e un aspect. Am acum un Ignis 2017 4×4 care a venit fara roata de rezerva, iar o rezerva originala e undeva pe la 400 de euro (aftermarket e foarte greu de gasit, s-au mai chinuit niste posesori). Din cauza asta nu indraznesc sa plec la drum lung, cu atat mai putin pe coclauri de munte.

  8. Andrei says:

    Pai in acest caz eu zic sa se interzica si zborul avioanelor pt. ca si alea polueaza. Ajungem la o discutie fara sfarsit care nu isi are rostul aici. Raman la parerea mea, atat timp cat statul a fost de acord sa imi inmatriculeze masina ( masina mea este pe benzina, deci aceste posibile viitoare interdictii nu ma afecteaza ) nu este normal ca dupa aceea sa imi interzica accesul in oras cu ea. Ca fapt divers, Kia Sportage pe motorina are mai putina noxe decat varianta pe benzina. Stiu pe cineva care si-a luat pe benzina dar nu s-a incadrat la programul rabla din aceasta cauza. Varianta pe motorina se incadra.

    • Claudiu says:

      Asa cum se zvonea, au renuntat la reducerea de 3% oferita de producator

    • Teodor says:

      Din ce vad pe site, daca vrei climatronic, faruri de ceata si doar alte cateva dotari de bun simt, chiar si pe versiunea cea mai ieftina (Plus) cu motorul aspirat de 1.6 (macar de ar fi facut de Mazda 😉 ) ajungi la 20.000 euro! Sa vedem peste cateva luni daca baga vreo promotie, dar mai mult de cateva sute de euro sigur nu vor scadea din preturi…
      Daca un facelift a scumpit atat masina (stiu, au mai bagat ceva sisteme standard bla, bla, bla…dar asta nu prea ma incalzeste) nu vreau sa ma gandesc ce preturi vor cere peste 2-3 ani cand vor lansa Sportage V!
      Ca si in cazul noului Ceed, pe forumul de marca membrii (cei care au un Kia sau vor unul, deci cei carora li se adreseaza in lrimul rand produsele Kia) nu sunt prea multumiti de preturile faceliftului Sportage. Ramane de vazut daca cresterea preturilor (motivata de o crestere a calitatii) le va afecta vanzarile in Romania…

      • turatiimaster says:

        Am la test acum Opel Crossland X 1.2 Turbo AT6 care costa “doar” 23 000 euro. Sportage, ne place sau nu, e unul dintre cele mai echilibrate SUV-uri de pe piata. Cu ce vine acum pe el, fiind un facelift foarte consistent, e normal sa aiba preturi mari, o sa mai scada pe parcurs probabil. Trebuie sa tinem cont ca cererea de Sportage e mai mare decat oferta, adica producatorul iti aloca un anumit numar de masini la inceput, avand practic cererea mai mare decat oferta e normal sa te duci in sus cu pretul. Producatorul nu are o problema ca in Ro se vand mai putine, ca el oricum e sold out cu productia anuala de Sportage. De notat introducerea motorului 1.6l CRDi, care e complet nou, cu curea distributie long life, in loc de lant, super silentios si performant, in combinatie cu DCT si 4×4, nu prea are rival la ora asta…

        • Teodor says:

          De acord cu dvs. dar cu o mica observatie: Opel ofera reduceri consistente si e posibil ca la achizitie pretul Crossland-ului respectiv sa fie sub 20.000 euro. Mult, putin? Nu stiu, nu ma da pe spate masina aia.
          Dupa ceva vreme e posibil sa mai scada si Kia preturile modelelor astea nou lansate. Sper!
          Eu nu am ceva cu Kia neaparat (garantia de 7 ani e super ok iar masinile lor imi plac foarte mult), ci cu trendul asta general al scumpirilor. In ritmul asta, peste 10-15-20 si pretul Daciilor (care vor fi tot low-costul grupului Renault) va porni de la 20.000 euro.
          In alta ordine de idei sunt curios daca acordul dintre U.E si Japonia de eliminare a unor taxe va produce efecte si in Romania. Si daca da, atunci ce modele de masini japoneze si de piese de schimb (doar cele produse in fabricile din Japonia sau toate?) se vor ieftini si cu cat. Poate eventuala ieftinire a japonezelor si a pretului lor de intretinere va pune presiune si pe restul producatorilor.

          • turatiimaster says:

            Problema cu scumpirile e generalizata. Opel da discounturi pentru ca starea lor e destul de incerta acum, dupa ce au fost cumparati de PSA, e foarte posibil sa asistam la moartea marcii, asadar interesul lor pe termen scurt e sa ruleze bani, altfel se vor inchide mai repede decat poate prevede cineva. Trendul scumpirilor are si alte cauze, toate motorizarile au sisteme in plus, cerute de legislatie, la Kia motorizarile benzina au deja GPF (vor avea si celelalte marci), 1.6l diesel are SCR si AdBlue, 2l diesel are MildHybrid, asadar costuri, nu e ca si cum au pus niste xenon in loc de halogen. Cutie automata noua cu 8 trepte, faruri LED, Cruise Control Adaptiv, hibridizare, conducere semiautonoma, totul costa. Si mai e ceva la Kia, o data cu aparitia Stinger, si-au propus sa iasa din zona generalista si sa tinteasca putin mai sus, spre o pozitionare gen semi-premium. Asta se face prin calitate, garantie, fiabilitate, si, desigur, prin pret. Eu am Sportage GT Line plus optiuni, a fost 30 700 pret de lista la vremea lui, diferenta de pret cu care vine modelul nou nu e atat de mare, e 32 736 euro in configuratie identica, in conditiile in care am in plus cutia automata noua cu 8 trepte, mildhibrid, consum mai mic, plus alte maruntisuri specifice facelift-ului.

            • kim_vl says:

              Degeaba e mild daca e tot diesel. Nici nu va inchipuiti cat de greu a fost sa vand un diesel de 6 ani/60.000 km.

              • turatiimaster says:

                Asta pentru ca oamenii sunt in mod intentionat prostiti ca diesel egal poluare si benzina e mai buna, si nu e chiar asa. Nu e deloc asa, de fapt. Si mai e un factor, mai important decat poluarea, faptul ca Romania este supraaglomerata cu masini, e normal sa nu vinzi cand iti poti lua cu 1000-5000 euro ce masina vrei la sh, indiferent de stare. Cand s-a taiat taxa aia de mediu, buna, rea, ea avea un rol, de prevenire a introducerii in tara a masinilor ieftine, vechi, poluante. S-a scos taxa, tara e inundata de masini sh, la o asemenea oferta, sigur ca e greu sa vinzi orice. Pentru ca o masina de 60 000 si 6 ani, luata de noua, ai anumite asteptari de pret cand o vinzi, asteptari care nu se regasesc in dorintele potentialului cumparator, care vede doar masini pana in 10 000 euro pe toate trotuarele.

                • Andrei says:

                  Parerea mea este ca oamenii nu se mai inghesuie la diesel pt. ca le este teama ca in viitor va fi interzis accesul masinilor diesel in oras. Nu are o legatura foarte mare cu poluarea. Iar campania aceasta pornita impotriva masinilor diesel este o mare tampenie.

                • kim_vl says:

                  Desi am fost superincantat de motorul 1.6 dCi si mie mi-e teama sa mai cumpar un diesel acum.
                  Aproape jumatate de an mi-a luat sa vand masina si am dat-o la minimul de pret la care eram dispus s-o vand.

                  • turatiimaster says:

                    Nu faptul ca e diesel e problema, ci suprasaturarea cu masini a pietei, numai in ultima luna au intrat 10 000 de masini SH in RO, extrapoleaza si tu la un an, si vezi care e situatia. Ca sa intelegem treaba mai bine, toate motorizarile benzina care vin din 2019 vor avea GPF, deci filtru de particule, la fel de problematic ca la diesel, asa ca eu unul nu imi fac multe griji. Chiar o sa ma consult cu niste avocati zilele astea, pentru ca mie mi se pare o problema legala faptul ca oamenii si-au cumparat masini, diesel sau benzina, noi, respectand normele de poluare in vigoare la momentul respectiv, si e putin anormal ca la 3-4 ani pe urma, sa nu mai poata merge in centrul orasului cu masina. Paradoxal, iesi de la TUV sau ITP cu masina in parametri, inclusiv la noxe, si pe strada esti ilegal. Ar trebui vazut daca se poate da statul in judecata pentru chestia asta sau nu, sau ce ar trebui facut. Statul ar trebui sa prevada o perioada minima in care posesorul de vehicul Euro 6, de exemplu, poate conduce masina fara grija ca va fi interzis in orasul in care locuieste, perioada care ar trebui sa fie undeva in zona de durata medie de viata, gen 6-8 ani. Cumpar un Euro 6 acum, 6-8 ani sa nu am probleme cu vignete de poluare si alte rahaturi, dupa 8 ani, da, supraimpozitare, taxa de mediu, etc. Pentru ca nu e legal ce se intampla acum, in mod clar e un abuz, si e la nivel european.

                    • Andrei says:

                      Da, clar este un abuz. Din moment ce tu, ca stat, ai fost de acord sa imi inmatriculezi masina, nu poti sa vii sa spui ca nu mai ai voie sa umbli cu ea pe strada.

                    • andrei says:

                      De fapt nu e niciun abuz pentru că interdicția funcționează în mod egal iar statul (fie el central sau local) are dreptul să stabilească politicile de circulație. Mai mult, nu există dreptul omului la a avea mașină, mai ales un anumit tip de mașină, dar există dreptul omului la viață sănătoasă.

                    • turatiimaster says:

                      Una e una, alta e alta, stiu cum functioneaza legislatia un pic, daca nu exista dreptul omului de a avea un anumit tip de masina, nu e normal sa fie interzisa masina de la vanzare? Sau e normal sa ti-o vanda, sa dai 30 000 de euro pe ea ca prostul, ca Euro 6 si alte minuni, si pe urma doar sa o admiri in gradina? Aici e problema si este un abuz. Daca ceva e periculos pentru sanatatea publica, devine interzis, vrei un exemplu foarte bun? Mercurul. Mercurul e toxic pentru populatie, ce s-a facut? S-a interzis comercializarea si detinerea. Nu te lasa sa cumperi mercur legal de la farmacie si pe urma iti interzic sa il folosesti, ca e toxic. Si daca extrapolam, daca exista dreptul omului la o viata sanatoasa, de ce primariile oraselor permit distrugerea spatiilor verzi, de ce taiem copacii, ce cauta TIR-urile in orase, de ce nu avem centuri ocolitoare daca ne deranjeaza noxele de la masini in orase, de ce construim haotic langa gropi de gunoi, etc. Problema nu e principiul, cu principiul sunt de acord, problema e abuzul, care exista.

                    • kim_vl says:

                      Nu o sa rezolvi nimic nici cu avocatii. Daca si in Germania curtea federala a admis posibilitatea ca primariile sa stabileasca singure ce si cand interzic…

                    • Andrei says:

                      Sustin ca este un abuz. Nu poti sa accepti inmatricularea masinii si dupa aceea sa imi interzici sa o folosesc. In completare la ce ai spus, ar trebui interzise si autobuzele care circula pe motorina. Salvari, masini de pompieri etc.

                    • andrei says:

                      Argumentul tău este unul fals. Faptul că nu ți se garantează dreptul la ceva anume nu înseamnă că acel ceva trebuie automat interzis. Sunt lucruri complet diferite. Altfel, total de acord, statul nu face suficient de mult pentru garantarea unor drepturi. Doar că una e una și alta e alta.

                    • turatiimaster says:

                      Nu este deloc fals, este si real si mai ales moral. Pe asta se bazeaza o societate, pe reguli. Si alte lucruri s-au interzis si se vor mai interzice, insa se anunta din timp acest lucru in asa fel in cat impactul asupra oamenilor sa fie minim. Cand au scos ai nostri taxa de mediu, nu ii mai preoucupa poluarea? Se baga in Romania 10 000 de SH-uri lunar, oare cum se simt cei care au dat bani pe masini noi, conforme cu normele de poluare, cand afla ca sunt pusi la gramada cu ceilalti si li se interzice accesul in oras (sigur, la noi e pur teoretic, dar argumentele exista si ne putem trezi in orice moment ca se interzice acest lucru). Nu este nimic neobisnuit ca un individ sau un grup de indivizi sa isi caute dreptatea in instanta, chiar si impotriva statului si a legilor statului, daca acesta sau acestea ii incalca anumite drepturi. Pentru asta exista instantele de judecata. Exista deja precedente in strainatate, iar rezultatul va fi interesant de vazut, inca se judeca, e posibil ca oamenii sa primeasca dreptul de a returna masinile si a fi despagubiti.

  9. Teodor says:

    Asadar va exista tractiune integrala pentru ambele motorizari diesel.
    Din pacate, tractiunea integrala va fi disponibila in continuare doar pe “versiunile superioare de echipare”. Cred ca Sportage 1.6 T-GDI 4×4 STYLE ar fi un best-buy.
    Legat de preturi, sunt curios cu cat vor creste fata de vechea generatie si daca noul motor 1.6 CRDI va fi mai scump cu mult fata de vechiul 1.7 CRDI.

    • Teodor says:

      * scuze, am vrut sa zic “Cred ca un Sportage 1.6 T-GDI 4×4 CLASSIC ar fi un best-buy”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)