Renault Megane Sedan 1.2l TCe EDC7 Intens

Deja ni se intampla lucruri neplacute, din cauza introducerii noilor standarde de masurare a emisiilor, WLTP, cum ar fi ca pierdem motorizari cam de pe la toate marcile, un exemplu fiind si acest Renault Megane. La data aparitiei filmarilor noastre, 1.2l TCe cu EDC7, nu mai e disponibil la vanzare, vestea buna e ca vor veni noi motorizari, in cazul de fata inlocuitorul fiind un 1.3l TCe.

Megane Sedan e un automobil interesant, foarte tehnologizat, se misca decent cu 1.2l TCe si cutia dublu ambreiaj rafinata si cel putin teoretic, economica. In practica, filmand in plina vara, cu aerul conditionat pornit tot timpul, valorile de consum obtinute de noi, s-a indepartat de cele date de fisa tehnica a masinii.

Experienta cu masina a fost insa una agreabila, si, surprinzator, fata de primul test cu Megane Sedan, in care ma plangeam ca parca se simtea diferenta de calitate fata de hatchback, in sens negativ, acum am observat, sau mai bine zis n-am mai observat aceasta diferenta, ceea ce e, evident, un lucru pozitiv.

Din ce am observat, motorizarea ar mai fi disponibila in varianta cu cutie de viteze manuala, insa, evident, daca vreti un asemenea model, parca v-as sfatui sa asteptati noul 1.3l TCe…

5 thoughts on “Renault Megane Sedan 1.2l TCe EDC7 Intens

  1. 71doru

    Salut Robert !
    Zilele trecute am trecut din nou pe la Renault, dupa ce in aceeasi zi vazusem noul Ford Focus. Megan-ul in care am urcat era in echiparea Intens , mi s-a spus ca avea cam toate obtiunile posibile. Nu m-a interesat pretul, nu am mai cerut detalii deoarece o facusem deja la lansarea modelului cand am facut si drive test, am venit sa il revad dupa ce am plecat de la Ford dezamagit de noul aspect exterior, mai ales in varianta sedan, precum si de ambianta de la interior. Poate intr-o prezentare viitoare cu noul Focus, am sa critic acolo ce anume nu mi-a placut, ceea ce nu inseamna ca nu apreciez ce inseamna masina din punct de vedere tehnologic cu toate noutatile pe partea de motorizari, cutie de viteze, etc.
    Renault Megan insa, in toate variantele de caroserie, apreciez ca bate tot la capitolul design, finisajele sunt foarte bune, ambianta la interior este placuta, materiale de calitate, mai putin pielea de pe scaune, prefer material textil, in general senzatia de masina foarte bine facuta si rafinata.
    Mi-a placut si mie foarte mult setarea suspensiei, filtreaza foarte placut denivelarile scurte. Cu noul 1.33 in varianta 150 sau poate 160CP cat va avea pe Megane, ar fi cel mai probabil alegerea mea in clasa compacta.
    Voi merge cat de curand sa vad pe viu si noul Kia Ceed , o masina care din ce am vazut a surprins placut si pe care inteleg ca o vei prezenta si tu cat de curand !

    • Teodor

      Salut! Am vazut pe site ca Megane e deja disponibil cu motorul de 1.33, dar cu 116 si 140 cp. Dealer-ul ti-a zis ca vor introduce si o versiune mai puternica?

      • Marius Eugen Cetateanu

        Am facut azi un drive test cu Megane Sedan cu motorul de 1.33, 140 CP, 240 NM cuplu. Pur si simplu senzatia este superba. Motorul este fenomenal. Teoretic, pe hartie ar trebui sa aiba aceleasi performante cu 1,4 T-GDI de la Hyundai-Kia dar…. nu. Am facut drive test si cu noul Ceed si cu i30 si este clar o diferenta. Motorul de la Renault este mult mai vivace, reprizele sunt excelente, raspunsul la pedala este instant. Aproape ca nu am simtit turbo-lag si nici un fel de temporizare. BRAVO RENAULT ! Imipare rau pentru Hyundai-Kia dar motorul lor similar este similar doar pe hartie. De fapt cei de la Renault au dezvoltata acest motor impreuna cu cei de la Mercedes timp de patru ani si are din ce am citit multe imbunatatitri tehnologice si dinamice.

        • Cristi

          Conteaza foarte mult cum este proiectata cutia de viteze pentru a asigura performantele dorite la un consum propus. In speta, puterea si cuplul sunt identice la motoarele mentionate (140 CP si 240Nm), dar diferenta consta probabil in cutia de viteza care a fost proiectata diferit la Renault fata de Kia/Hyundai. Este o veste buna de la Renault mai ales daca acest motor va fi fara probleme.

          • Teodor

            Ramane de vazut cat de fiabil este motorul pentru ca este destul de nou.
            Pana una alta, ma cam ingrijoreaza Megane IV per asamblu, are cam multe probleme. Marunte, ce-i drept, si care se pot rezolva in general pe garantie, dar cert e ca te cam pun pe drumuri si cam reduc bucuria noilor proprietari. Astfel, proprietarii de Magane se plang pe forumul Renault de: bielete antiruliu de proasta calitate (problema rezolvata in cele din urma prin schimbarea producatorului), zgomote metalice la trecerea peste limitatoare de viteza (nu sunt
            cauzate de bielete), greierasi, usi nereglate corect din fabrica, probleme cu panetarele (zgimote metalice) etc. Chestia nasoala e ca sunt multe plangeri si problemele au aparut destul de devreme, ceea ce ridica un semn de intrebare cu privire la calitatea Meganului IV. Pacat, pentru ca imi place cum arata si din cate inteleg motorul 1.33 este ok.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.