Am mai facut un test scurt, de completare, de data asta cu Duster, in compania noului motor 1.3l TCe, varianta de 150 CP, cutie de viteze manuala, 6 trepte, echipare de varf, Prestige. Filmari complete, pentru cine vrea sa vada tot ce se poate vedea la un Duster, gasiti aici, mai puteti vedea varianta cu EDC aici si primul nostru contact cu noul Duster a fost acesta.
Ce e mai special la acest model testat? In primul rand e cel mai puternic model Dacia de serie, existent vreodata, apoi, ca si cum nu ar fi suficient, motorul este unul dintre cele mai rafinate si economice din aceasta zona de cilindree si putere, il putem numi, fara greseala, un etalon in gama motorizarilor turbo benzina de pana in 160 CP. Exista motoare mai puternice, dar combinatia de putere/economie reala oferita de 1.33 TCe e destul de rara…
Aerodinamica mai putin elaborata nu permite depasirea barierei de 200 km/h, insa 199 km/h e o valoare onorabila pentru un SUV “smart buy”. Desigur, pe o caroserie de tip sedan, cu aerodinamica superioara, potentialul de viteza maxima ar fi fost mult mai mare cu acest motor, poate chiar in zona de 210-220 km/h. Duster e insa un SUV si pentru un SUV, performantele oferite sunt mai mult decat decente.
Mi-as fi dorit un sasiu modificat, cu discuri de franare pe spate si o setare mai ferma, pentru ca limitele masinii sunt mai usor de atins acum, cu o asemenea putere. Insa pentru clientela careia i se adreseaza, ce ofera dinamic Duster cu acest motor, dupa parerea mea e mai mult decat trebuie pentru o masina cu o garda la sol de 21 cm…
Cum spuneam si alta data, Duster continua sa fie un hit, in ciuda detractorilor marcii, vanzarile scriu povestea unui succes iar cartea vietii modelului Duster e mai groasa decat au crezut multi.
Intrebare pentru Robert Adam:
Am avut speranțe că 1,3 Tce care e mai eficient va elimina din problemele de fiabilitate ale defunctului 1,2 Tce.
Am aflat recent de pe turatii informația cu lipsa cămășuirii cu cilindri de oțel pe blocul motor de Al a lui 1,3 Tce. Lipsa oțelului e compensată cu acoperirea suprafeței interioare a cilindrilor cu ceva dur ce asigură frecare redusă.
La câteva zeci de mii de km poate soluția e ok, dar un astfel de motor cu bloc de Al și fără cilindrii de oțel din punctul meu de vedere e evident că nu mai poate duce sute de mii de km. Când cedează acoperirea cedează întreg blocul motor, adică trebuie schimbat motorul.
Variantele de 1,3 Tce de pe Duster sunt la fel proiectate, fără cămăși de oțel pe cilindrii ? Mă gândeam la un Duster benzină, dar nu-mi permit să-l la 40-60 de mii de km.
Am un Duster 1,3 /130cp, m-ar interesa ce cantitate de ulei are in baie și tipul uleiului cu care este livrat acest model..Am văzut că in cartea tehnică 5,50 litri!!!!!! De asemenea , am văzut că Dacia recomandă uleiul 5W30 de la Dacia Oil, și aici țin să menționez că am un logan 1,4 benzină de 14 ani și am folosit NUMAI ulei 5w30 de la Dacia Oil, și nu am nici o problemă cu motorul (are 220.000 km)….
Datele astea le gasesti in cartea tehnica a masinii (manualul de utilizare).
Salut,
Pentru folosire preponderent in oras ce imi recomandati:
Nissan Quasqai 1.3 tce 157 CP DIG-T 4×2 sau Duster 1.3 TCE 150 CP 4X4.
Este nevoie de 4×4 in Bucuresti, chiar si iarna?
Multumesc
Fără supărare, dar pentru oraș sunt mașini din clasa mică și compactă. Ca să nu zicem de mini. Iar 4×4 trebuie doar dacă vrem să ne lăudăm că avem 4×4. Bucureștiul e un oraș de câmpie cu câteva zile de zăpadă. La ce să ajute tracțiunea integrală?
Oricare din ele, variante 4×2. Nu e nevoie de 4×4 in Bucuresti, mai ales ca iarna pare sa devina amintire…
Salut! Stii cumva cand o sa apară cutia automata pe duster? Mulțumesc Robert!
Clipurile (Vlog-urile) de pe Turatii au devenit plictisitoare! Nu mai urmaresc decat partile in care se prezinta turatiile in diferite trepte si consumurile (in aproximativ 90% din cazuri). Astea fiind spuse (scrise) cand vedem un test cu Duster 1.3 Tce 4WD?
Ca sugestie: adauga consumurile instant/mediu dupa un parcurs de 50-100 km in oras in ore de varf iar la SUV si consumul obtinut pe drumuri neasfaltate cu grad de inclinare cat mai mare
Duster sau suzuki s-cross?
Depinde ce asteptari ai de la masina, ce vrei sa faci cu ea, mie unul imi place mai mult Duster, insa S-Cross e mai avansat tehnic. Daca nu vrei 4×4 si nu te intereseaza neaparat garda la sol mai mare de la Duster, s-ar putea sa iti placa mai mult cum se conduce S-Cross.
salutare,
Aveti in vedere un test drive cu duster 1.3 tce 4×4?
multumesc
Da, o sa fie.
Salut,
Referitor la socurile resimtite la schimbarea treptelor inferioare de viteza, si eu le simt insa putin diferit.
Eu resimt soc la apasarea pedalei de ambreiaj (cand se decupleaza cutia de motor) si nu la eliberarea ei (cand se cupleaza cutia cu motorul).
Ideea e ca si la masina de drive test 1.33 TCE 150 CP (identic cu ce am eu) am resimtit acele socuri.
Daca voi resimtit socurile le eliberarea ambreiajului, atunci problema este diferita.
Pentru cazul meu, am reusit sa ma adaptez astfel incat sa elimin acel soc in modul urmator:
-cand ma pregatesc sa schimb din 1 in 2 (unde e cel mai puternic socul) apas pedal de ambreiaj insa nu eliberez acceleratia in acelasi moment ci o mai tin apasata cateva fractiuni de scunda
-in felul acesta socul dispare si nici nu apar efecte secundare
De aici eu trag concluzia ca cel mai probabil nu e o problema cu ambreiajul sau actionarea hidraulica a acestuia ci este faptul ca motorul intra in frana de motor foarte repede la eliberarea pedalei de acceleratie (probabil clapeta se inchide foarte repede). Intrand foarte repede in frana de motor si fiind intr-o treapta inferioara, socul este pregnant si este resimtit de cate conducatorul auto.
Ma mai gandesc ca poate este o combinatie (intrarea foarte repida in frana de motor si un ambreiaj lenes care nu reuseste sa decupleze destul de repede) astfel ca cele 2 actiuni se suprapun pentru cateva fractiuni de secunda.
Puteti sa incercati si voi cei care resintiti acele socuri, poate va ajuta sa evitati uzura prematura a unor subansamble din transmisie.
Salut! Am testat curând un Duster 1.3l tce și pot să confirm șocurile din schimbător. Este un aspect care nu îmi dă liniștea necesară achiziției unei mașinii de 19k euro. Aveți idee dacă pe monitorizarea diesel s-au reclamat același simptome?
Salut. Sunt posesorul unui Duster 1.3tce 130Cp și am aceleași probleme legate de ambreiaj și timonerie. Am fost la service cu mașina și cei de acolo au constatat ca socul resimțit la schimbarea treptelor, ar fii de la pompa de ambreiaj. Acum întreb, ambreiajul este sau nu hidraulic? Cei de la service au spus ca ambreiajul este hidraulic și timoneria pe cablu. Mașina are și sirenaj în toate treptele la o anumita turație, iar referitor la acest lucru, cei de la Dacia cică ar cauta soluții tehnice, apoi vor fii rechemate în service pentru remediere.
Revin cu amănunte. Mi sa înlocuit cilindrul receptor de la ambreiaj, dar mare lucru nu sa schimbat. Când mașină este rece, nu mai sunt șocuri la schimbarea treptelor iar cum începe sa se încălzeasca, se si întărește pedala de ambreiaj și încep sa se resimta șocurile. Cei de la garantie mau reprogramat în service sa îmi schimbe tot ansamblu și ce tine de ambreiaj. O sa va țin la curent cu ce se mai întâmplă. Păcat ca se întâmplă aceste lucruri la o mașină nouă.
Revin cu informații. Mi sa schimbat cilindrul receptor de la pedala de ambreiaj dar șocurile nu au au dispărut. Ciudat este ca atunci când motorul este rece nu se simt acele șocuri. Pe parcurs ce se încălzește mașină, apar acele șocuri și pedala de ambreiaj se întărește. Cei de la garanții au decis sa schimbe tot ansamblul de ambreiaj. Păcat ca se întâmplă asa ceva la o mașină nou. O sa va țin la curent și o sa va informez dacă se va schimba ceva după următoarea intervenție.
Revin cu alte informații. În sfârșit mi sa înlocuit rulmentul de presiune și discul de ambreiaj și au dispărut șocurile resimțite la schimbarea treptelor de viteza. Raportat la timonerie, nu sa schimbat nimic tot se aude acel zgomot metalic și parca agata când schimb din 1 în 2, 2 în 3.
Marian, cum te pot contacta sa vorbim mai multe detalii in privat?
mariandpaunescu@gmail.com
Salut. Asa cum am promis revin cu amănunte. Sunt la a doua pompa de ambreiaj, m-i sau înlocuit și niște cleme de la conductele de ambreiaj(asa au zis cei de la service) nu se mai simnte nici un soc la schimbarea treptelor, doar ca pedala de ambreiaj scoate un sunet ciudat ca de scârțâit. La schimbarea treptelor de viteza din 1 în 2 și 2 în 3 tot agata dar doar dacă schimb la turatii mai ridicate undeva aproximativ 3000 ture. Maine sunt programat iar la service. Pana o sa rezolve problema cred ca o sa îmi schimbe toată mașină. Sa fii fost eu ghinionist sau mai sunt și alți posesori care au aceasta problema?
Salut. Am si eu o nelamurire legata de Duster. Ai adus in discutie ca au introdus Android auto, insa de ce au renuntat la senzorul de lumina/ploaie, ce era standard pe acest vehicul. Tu mentionezi de discuri de franare pe puntea spate si ei taie de prin alte parti practice. Acest senzor acum nici macar optional nu mai exista. Insa inca. un aspect, ar fi ca economia a fost atat se mare incat pictograma cu AUTO a ramas pe maneta de la blocul de lumini. Asta este o manevra cam urata ca anul 2019 sa nu mai poti avea un asemenea conform pe un vehicul de 20000 euro.
Salut, nu am observat ce zici tu, ai masina si nu are senzorul de lumina/ploaie si a ramas AUTO pe maneta? Ce echipare e masina ta?
Nu e a mea. Am vazut-o la o expozitie, iar personalul Dacia mi-a spus ca nu se mai poate comanda senzorul de lumina/ploaie. Am ramas cu un gust amar, ca nici macar optional.
Senzorul de lumina/ploaie era inainte instalat in suportul oglinzii retrovizoare. Cand am primit masina am constatat ca am doar senzorul de lumina care este in partea superioara a bordului, cel de ploaie a fost scos de tot (care oricum nu era activ).
Primul pas e facut: a aparut versiunea 1.3 150 CP 4X4
https://www.promotor.ro/news/dacia-duster-cu-cel-mai-puternic-motor-si-tractiune-integrala.-care-sunt-preturile-in-romania-18139062
Din pacate, parerea mea e ca nu va mai urma si un al doilea pas, adica adaugarea unei cutii automate la combinatia de mai sus.
O sa fie si cutie automata cu 4×4, posibil CVT, daca au minte o sa puna EDC, vom vedea.
Revin cu amănunte. Mi sa înlocuit cilindrul receptor de la ambreiaj, dar mare lucru nu sa schimbat. Când mașină este rece, nu mai sunt șocuri la schimbarea treptelor iar cum începe sa se încălzeasca, se si întărește pedala de ambreiaj și încep sa se resimta șocurile. Cei de la garantie mau reprogramat în service sa îmi schimbe tot ansamblu și ce tine de ambreiaj. O sa va țin la curent cu ce se mai întâmplă. Păcat ca se întâmplă aceste lucruri la o mașină nouă.
Salut,
Ce parere aveti despre sirenaj? Sunt posesorul unui Duster 1.3 TCE 150cp iar intre 90km/h si 100km/h se aude foarte tare acest efect.
Salut, eu am condus si masina de test nu avea sirenaj, desi avea destule probleme, dupa cum se vede in filme, ce e interesant ca pana acum, din toate masinile de test, niciuna nu a avut sirenaj, in timp ce in piata sunt destul de multe cazuri, nu stiu ce sa zic, semnalati problema la dealer, vedeti ce zice.
De ce este diferita cutia la un 1.6 SCE 6MT fata de 1.3 TCE 6MT? La 1.6 mai scurta, la 1.3 mai lunga.
Fiecare cutie trebuie sa exploateze si sa puna in valoare motorul, fiind motoare diferite, cu puteri si cupluri diferite, e normal ca treptele sa fie etajate corespunzator.
Nici macar dealer-ul nu cunoaste aceste valori. Am fost luna iulie 2019 si am intrebat de diferentele de demultiplicare a cutiei de viteze la versiunile 2WD si 4WD in cazul motorizarii 1.3 Tce si nu am primit nici un raspuns. Oare chiar nu au o documentatie tehnica ? Ma intreb daca e la fel si in alte tari “mai dezvoltate”.
Pe motorul de 1332 Mercedes se poate monta GPL
O sa comentez puțin pe marginea mărcii Dacia. E bună deoarece fiind low cost are o rata de depreciere mai mica. E bună deoarece folosește soluții tehnice ceva mai vechi, ieftine, deci e destul de fiabila și la eventualele defecte nu trebuie sa ți vinzi un rinichi că sa le remediezi.
Ce nu mi place. Stabilitatea. Toate Daciile îs prea instabile pentru gustul meu. E de ajuns sa ai ceva viteza și sa tragi de volan că să eviți o groapă, biciclist, câine sau mai știu eu ce.
Deci sa cumpere alții Dacia. Eu am altceva și nu mai pot să mă întorc la marca Dacia, decât poate când oi ieși la pensie și n oi mai putea să hrănesc sute de cai putere.
Salut Robert, așteptam cu nerăbdare impresiile tale despre Duster 1.3 TCe, mulțumim. Între timp am primit Duster-ul comandat, in varianta de 130CP, și pot confirma șocurile resimțite la schimbarea treptelor 1, 2, 3. Crezi că e o problemă care s-ar putea agrava in timp, s-ar putea remedia pe garanție? Cum ai simțit confortul scaunelor? Eu am o problemă cu spătarul, îmi dă dureri de spate după o oră de condus.
Mulțumesc.
Salut, nu stiu, ar putea fi o problema de rulment de presiune, care se poate agrava in timp, poate vor gasi o solutie in garantie, habar nu am, ideea e ca am condus atatea masini cu motorizari asemanatoare si nu am sesizat genul asta de soc. Daca si la tine sunt socurile (si la altii, ca am deja feedback si de la altii cu Duster 1.3l TCe), atunci e posibil sa fie o problema si cei de la Dacia probabil cauta o rezolvare. Scaunele sunt relativ confortabile, oricum sunt un progres major fata de vechile Dacii, incearca sa testezi diferite pozitii, pana gasesti ceva mai confortabil pentru tine.
Multumesc pentru raspuns.
Cred ca o sa fac o programare in service. Am mai auzit de probleme de genul acesta care s-au rezolvat prin mici reglaje ale cablului de ambreiaj sau ale mecanismului timoneriei, poate se rezolva simplu.
Legat de scaun inclin sa cred ca este un defect la masina mea si il voi reclama la dealer. Am stat din nou in masina de drive-test si se simte mult mai confortabil.
Salutare,
Intru si eu in discutia referitoare la socurile resimtite in momentul schimbarii treptelor inferioare de viteza.
Mentionez ca eu simt acele socuri in momentul apasarii pedalei de ambreiaj si nu la eliberarea acestuia.
Eu am varianta 1.33TCE 150 CP. Si la mine se resimt socurile respective mai ales la schimbarea din 1 in 2.
Un prieten bun are 1.5DCI 110CP varianta 2018. Am condus si masina lui si am observat acelasi comportament.
Masina pe care am condus-o la drive test (1.33TCE 150 CP) avea acelasi comportament.
Eu m-am obisnuit sa schimb astfel incat sa nu mai resimt socurile respective, procedand in felul urmator:
-in momentul in care ma pregatesc sa schimb treapa 1 cu 2, apas pedala de ambreiaj insa mai tin apasata pedala de acceleratie pentru cateva fractiuni de secunda;
-in felul acesta socul resimtit dispare cu desavarsire (si asta fara ca motorul sa inceapa sa se tureze in gol)
Eu nu sunt inginer mecanic de meserie (sunt altfel de inginer) insa imi place sa cred ca posed cateva cunostinte de mecanica. Din comportamentul afisat de masina eu inteleg problema asta putin diferit (cel putin in cazul motorului pe benzina), si anume:
-nu cred ca este o problema cu ambreiajul masinii sau actionarea acestuia (ansamblul hidraulic)
-problema cred ca este de fapt viteza mare de reactie a clapetei de acceleratie care se inchide instant la eliberarea pedalei de acceleratie
-astfel apare un soc in motor care apoi este transmis mai departe si resimtit de catre conducatorul auto
Este doar o parere personala, fara date concrete care sa o sustina.
Parerea mea este ca putetii sa incercati si voi cei care sesizati acest comportament la masinile voastre, poate in felul acesta evitatia inlocuirea prematura a volantului care din cate stiu eu este cu masa dubla (costisitor) sau a altor subansamble din zona ambreiaj/transmisie sau chiar suporti motor.
Am tot vazut comentariile voastre legate de socurile in ambreiaj.
Mare parte din voi vorbesc de schimbat din 1 in 2. Cu Dusterul cel putin diesel pe drept se pleaca cu a 2. A 1 are rol de reductor si se foloseste cand ai masina plina sau rampe.