Hyundai Tucson 1.6l T-GDi 7DCT 4WD Luxury+

Fara indoiala unul dintre cele mai asteptate SUV-uri, alaturi de Kia Sportage 2016, noul Tucson, de la Hyundai, a suscitat un interes deosebit, inca de la primele schite.

Era normal, Tucson era un nume greu in panoplia Hyundai, si, in ciuda succesului predecesorului sau ix35, revenirea la denumirea Tucson e probabil o mutare buna a constructorului coreean.

Am incercat un model bine echipat, cu motorizare benzina turbo, mai exact faimosul motor 1.6l T-GDi, 177 CP. Spun faimos pentru ca are la baza un motor multi-premiat, respectiv 1.6l GDi, si de asemenea noul motor turbo a primit aprecieri numeroase de la cei care l-au incercat.

Si eu ma mentin in lista celor incantati de acest propulsor, mai ales ca era combinat cu fluida transmisie dublu ambreiaj 7DCT, performantele si raspunsul motorului intrecandu-mi asteptarile.

E drept ca si consumul e pe masura, insa cumva anticipam acest lucru, mai ales la o masina noua, nelasata inca.

Intra obligatoriu pe lista scurta a celor care cauta un SUV, asta daca va intelegeti cu pretul…

116 thoughts on “Hyundai Tucson 1.6l T-GDi 7DCT 4WD Luxury+

  1. Georg

    Rober este posibil sa faci un test drive cu FORD F150 2015?

    • turatiimaster

      Nu stiu.

  2. Dragos

    Salut, rog sa-mi spuneți ce credeți despre varianta 1.6 t-gdi manual în comparație cu 2.0 aspirat manual, variantă care există în Moldova, asta pentru persoanele mai în vîrstă care nu știu și nu doresc cutiile automate, doar transmisia manuală!?

  3. Dragos

    Cit de fiabila
    ar fi varianta nominalizată în Romania?

    • turatiimaster

      2l aspirat manual cel putin teoretic e mai fiabil, neavand turbina, insa nu cred ca e o problema. Persoanele in varsta de obicei prefera cutiile de viteze automate si eu recomand o automata pentru cineva in varsta, mai ales daca locuieste intr-un oras cu trafic mare. Neconducand un Tucson 2l, nu pot sa imi fac o imagine clara despre el, in mod evident 1.6l T-GDi e mai puternic fiind mai modern. Fiabilitatea e relativa.

  4. swiss

    In primul rand, felicitari pentru tutoriale, volumul si calitatea informatiilor oferite. Se observa o dorinta de a raspunde la toate intrebarile posibile prin aceste clipuri si totodata obiectivitate. Legat de aceasta masina, ca si design, in acest moment conduce in clasa din care face parte. Cutia 7DCT, este f apropiata ca si performate de DSG (sunt curios daca se pot gasi informatii cu privire la rapiditatea cu care schimba treptele). Evolutia h/k avanseaza parca cu pasi mai mari decat concurenta, dar sa nu uitam totusi ca vine din urma. Ce ma nemultumeste inca, este consumul ridicat ( vezi si i40), preponderenta platiscului de pe consola centrala si greutatea masinii peste media clasei, ( ex: i40 1.7 DCT este mai greu cu ~ 100 kg decat un passat 2.0 tdi DSG). Aceasta problema a fost si in curtea opel, dar odata cu noul astra chiar sunt etalon in clasa. Pe de alta parte, pretul a urcat destul de simtitor. (deja nu mai este masina aia cu cateva mii de euro mai ieftina decat condurenta si cu dotari similare). Ce este inca deficitar la h/k este paleta de motorizari.

  5. Dragos

    Era vorba de o persoană care conduce foarte puțin dintr-un orășel foarte mic. Dacă cunoașteți după numărul de vinzar, este solicitat 1.6 t-gdi cu cutie manuală?
    Merci.

    • turatiimaster

      Daca nu conduceti mult, o varianta e si 1.6l GDi aspirat, daca e in oferta. Nu s-au vandut inca atat de multe Tucsonuri aici incat sa pot sa imi fac o impresie despre solicitarile de motorizari.

  6. Dragos

    În Moldova 1,6 aspirat nu există!

    • turatiimaster

      Pacat, era o varianta decenta pentru cine face putini km.

  7. Ionut

    Salut Robert, felicitări pentru tot ceea ce faci, îți urmăresc cu mare interes fiecare review și mi se par foarte interesante și totodată obiective! Am o întrebare legată de noul Tucson, am observat la filmările pe autostradă, că, după destui de mulți km, temperatura apei a rămas în jurul valorii de 80 gr. C, în condițiile în care afară erau 15 gr. C! Este normal acest lucru? M-aş fi așteptat ca la un motor pe benzină, de 1.6 l, cu turbină, să urce apa mult mai rapid la 90 gr. C! Mulțumesc frumos și aștept cu interes filmări cu noul Kia Sportage! Mult succes în continuare!

    • turatiimaster

      E normal, fiind turbo motorul, masurile de asigurare a unei raciri corespunzatoare sunt evidente. De aici temperatura controlata precis (oricum temperatura optima pentru motor este in jur de 102 grade Celsius, indicatoarele de la bord sunt doar orientative).

  8. gabi

    Salut Robert, felicitari pentru tot ceea ce faci. Intre un CRV, KADJAR, TUCSON, QASHQAI ce ai alege la pret in jur de 30 000 EURO, si care sunt motivele pentru care alegi? Multumesc.

    • turatiimaster

      Greu de ales, cati km faci anual, ce faci cu masina, vrei automata sau diesel, cat timp o tii? Asta ca sa ma pot gandi. Toate sunt ok in felul lor, insa destul de diferite ca perceptie.

    • bancher

      CRV pe loc 1, apoi Qasqhai

  9. cristian

    Salut si asteptam demult testul cu Tucson asa k mersi ptr asta.
    Akm direct la subiect, testele de consum, toti stim cat ar consuma minim o masina dupa datele oferite de producator, care sunt facute in conditii speciale ma gandesc si multe altele. Ce imi place la testele tale ca is diferite da veau sa fie si mai exacte si mai reale. Sa reflecte exact situatia reala, adica la consumul instantaneu la anumite viteze sa nu le mai faci pe autostrada numai k lumea nu merge numa pe autostrada sau numai pe sosea dreapta fara vant fara ploaie fara panta , ca atunci as merge cu trenu sau as sta aks ca afara ploua si consum mai mult.As vrea mai real, mai apropiat de viata reala, plus dak e o masina SUV sau estate, care lumea normal dak o cumpara o incarca cu patru 4 are bagaju plin, deci devine mai grea si automat consumu creste, ar fi fain sa pui in portbagaj o valiza doua, sa fe cat mai real, ar fi ceva interesant atunci.
    Referitor la Tucson cred k consumul e normal la greutatea ei si la coeficientul de aerodinamicitate, si cine o cumpara in configuratia asta care o face mult mai grea si scumpa, nu se uita la consum, parerea mea
    Mersi mult re salut

  10. Sergiu

    Felicitări domnule Robert Adam pentru munca depusă. Aveți tot respectul meu pentru ceea ce faceți. Testele sunt foarte reușite, profesionalismul fiind la el acasă.

    În acest context, se impune a face abstracție de comentariile total inutile și aberante ale unor persoane clar neinteresate de achiziția modelului prezentat. De altfel, destul de reușit. Astfel, pentru cei care vor să măsurați cu pipeta picăturile de benzină consumată, prin adăugarea de saci de cartofi, pietre de moară, soacra și ce mai au ei prin ogradă nu am decât un mesaj:
    Mașina nu e pentru voi ! Așa cum a remarcat și antecesorul meu, după ce a dorit umplerea mașinii cu bagaje, a constatat că cei care și-o permit nu se uită la consum. Corect. Cei care vor consum redus să meargă cu autobuzul sau bicicleta. Nu e obligatoriu să avem toți mașini scumpe.

    Deci să fie clar pentru toți nevoieșii: Domnul Adam, pe care voi îl cunoașteți din copilărie și ați împărțit aceeași gumă Turbo, permitându-vă, de la voi putere, să-i vorbiți la persoana a II-a singular, vă prezintă (GRATIS – că altfel nu ar mai exista astfel de obiecțiuni) un consum real al mașinii în condiții ideale : autostradă și pilot automat. Acum pentru fiecare 100 de kg mai adăugați 0,5 – 1 litru de combustibil și așa obțineți valoarea aproximativă a consumului. Calcul de altfel inutil, întrucât dacă v-ați permite mașina (de nouă), nu v-ar mai interesa consumul ( 8 sau 10 sau 11l la 100/km).

    P.s.: bucurați-vă de gratuitatea testelor și profesionalismul cu care sunt făcute și nu mai ridicați pretenții nefondate întrucât nu aveți niciun drept asupra rezultatului muncii domnului Robert Adam.

    Cu respect,
    O zi bună.

  11. cristian

    Daca testele astea nu ar mai fi gratis, se gasesc tot timpu altele care vor fi gratis, si dak ar fi sa platesti ptr ele sigur nu ai plati sa te uiti asa ca sa termin cu discutia asta , dak sunt gratis sau nu.
    Si fac ce comentarii vreau ca doar deaia e banda asta.
    Daca tot se fac teste de consum macar sa iti faci o idee clara despre ele si cat se poate de reala dak tot cauti pe piata o masina si vrei sa iti faci o idee, ca pana la urma asta e scopu acestor teste, ca dak nu stau cu foaia tehnica in mana si ma gandesc eu la ce vreau.

    • turatiimaster

      Rugaminte, sa ne pastram la obiect, sa nu transformam scopul acestui spatiu. Sa judecam masina, nu altceva. Multumesc.

  12. cristian

    PS : cu alte cuvinte taceti si inghititzi ca e bun nu d-nu avocat?, hai sa ne pupam toti in f si sa se ridicam in slavii.
    Un cuvant am de zis, toti suntem la fel si suntem egali, nu unu mai presus de altu, si stam aiurea si vb de niste teste cu masini care nici n-ar mai trebui sa fie pe strada atat sunt de vechi in ceea ce priveste tehnologia da stam si discutam aiurea, ca ce sa facem si noi, in loc sa mergem cu o masina electrica la luru sau cu altceva mai inovant.
    Scuze de deranj.

  13. Sergiu

    Cei care sunt interesați să cumpere mașina cu siuranță ar plăti pentru test. Cei care visează la o astfel de mașină ar prefera de banii aștia să bea o bere, o pungă de semințe și să achite factura la cablul TV.

    Iți învederez, din experiențe personale, că majoritatea dealer-ilor, în condițiile în care prezinți suficiente garanții morale și materiale îți pun la dispoziție mașina (pe care chiar ai intenția să o cumperi) pentru mai mult decât un simplu test drive. Asadar, cu această ocazie, te poți convinge de consumul real, personalizat la stilul tău de condus.

    Dacă ai fi avut o minimă coerență în exprimare și puțin respect pentru lb. română poate aș fi înțeles ce ai vrut să slobozești prin post scriptum-ul (așezat dintr-o inepție neculpabilă) la începutul mesajului. Așadar, raporat la ascest aspect, nu am de ce să-mi murdăreasc fesele.

    Nădăjduiesc să cred, că măcar în ultimul tău ceas, vei realiza că nu suntem egali. Unii stau la bloc, mănâncă la ofertă, muncesc pentru bani 8-10 ore pe zi și în concediu stau acasă, iar alții stau la casă, mănâncă bio, banii muncesc pentru ei și își petrec concediile unde vor. În consecință, primul poate avea calitatea de subaltern iar cel din urmă de șef. Și da, financiar unul e mai presus de altul.

    În fine, măcar ai realizat că stam aiurea de vorbă. Tu nu esti interesat să cumperi mașina iar eu nu-mi permit să rămân în pasivitate la aberațiile tale exteriorizate conform principiului prostul nu e prost destul dacă nu e și fudul.

    Cu această ocazie poate ai înțeles și tu destinația acestui chat, numit (impropriu) bandă, acela de a avea discuții constructive pe baza testelor.

    Și ca să închei exemplificativ, eu mă deplasez la serviciu, atunci când mă duc, pe o bicicletă de carbon, asta ca tu să respiri aer curat în drumul tău pe jos spre luru.

    • turatiimaster

      Rugaminte, sa ne pastram la obiect, sa nu transformam scopul acestui spatiu. Sa judecam masina, nu altceva. Multumesc.

  14. Cata_G

    Salut Robert,

    Iti urmaresc de ceva timp filmuletele, m-ar interesa anul asta un SUV 2×4 pana in 20.000 euro.
    Am vazut Qashqai, Vitara, Sportage 2015 si astept Sportage 2016.
    Tucson cam iese din buget.
    Intre un Qashqai 1.6 benzina turbo si Sportage-ul care urmeaza sa apara 1.6 aspirat care ar fi mai ok?
    Am indoieli legate de fiabilitatea pe termen lung a motoarelor turbo.

    Multumesc! Mult spor in continuare!

    • turatiimaster

      Poti lua linistit Sportage, daca vrei motor aspirat, si preturile sunt decente.

    • bancher

      exista Qasqhai 1.6 benzina turbo? Daca da, ar trebui sa aiba cam la 170 Cp si muuult superior motorul 1.6 GDI aspirat de la Kia (135 CP).
      Insa, intre 1.6 16 v aspirat de pe Qasqhai si 1.6 GDI aspirat de la Kia, as merge pe Kia

  15. cristian

    :)))))), corect d-nu avocat, greseala mea k vam deranjat, continuati va rog k noi restu tacem din gura ca suntem mai prejos .
    The End.

  16. Hash

    foarte bun review-ul, felicitari! Eu am exact versiunea de care vorbeai tu (o treapta in jos fata de Luxury+) si anume Premium+ (sub 28K EUR cu tot cu Remat). Masina este intr-adevar exceptionala. Nu castiga niciun premiu la capitolul consum, dar are ffff multe lucruri de oferit. Prima pe lista era Mazda CX5 insa din pacate motorul benzina aspirat de la mazda, chiar daca exceptional, montat pe o masina de dimensiunile astea nu a fost castigatoare pt mine in fata unui motor benzina turbo. Plus disponibilitatea foarte slaba la achizitie a modelelor Mazda. Un singur lucru as avea de reprosat la aceasta versiune de echipare Premium+ si anume farurile halogen. Cam outdated pentru asa o masina…
    Am testat-o ieri prin zapada (pe alocuri chiar mare) si cu 4×4 pornit, masina se comporta excelent.

  17. Robert

    Salutare,
    As dori sa aflu preferinta ta intre un Kia Sportage 2016 si un Hyundai Tucson, ambele cu aceasi motorizare Diesel 185CP, 4×4, AT, dotari asemanatoare. Hyundai ar fi calitativ mai bun fata de Sportage ? Ma refer aici la calitatea materialelor, plasticelor etc. Pretul este cu vreo 10% mai mare la Hyundai, garantia e 5 ani fata de cei 7 ani de la Kia. Multumesc.

    • turatiimaster

      Ambele sunt la fel calitativ si tehnic, doar diferentele de pret, garantie, design si spirit practic pot fi luate in seama. Mie personal imi place mai mult Kia, poate si pentru faptul ca se poate configura mai bine decat Tucson, care e cumva limitat la niveluri de echipare prestabilite si are mai putine posibilitati de personalizare. De notat ca atat Tucson cat si Sportage sunt superbe cu 2.0l CRDi AT, insa consumul de carburant mediu e destul de mare, si mai ales consumul urban, documenteaza-te bine inainte de achizitie.

    • M

      Cu aceleași dotari au același preț.

    • bancher

      E mai calitativ Hyundai Tucson fata de Sportage: calitate materiale din bord, calitate scaune, insonorizare mai buna, chiar si aspect mai frumos. De aici si pretul mai mare la Tucson.

  18. Claudiu

    Salut Robert,

    Daca ar fi sa alegi o masina de familie (cu doi copii) si ai avea de ales intre cele de mai jos, ce ai alege?

    – Noul Tucson, 2.0 CRDI, 136 CP, 4WD, 6MT, echipare Style
    – Noul Qashqai, 1.6 dCi, 130 CP, All Mode 4×4-i, 6MT, echipare Acenta
    – Tiguan, 2.0 TDI, 150 CP 4M, 6MT, echipare Trend & Fun

    Multumesc,
    Claudiu

    • turatiimaster

      Depinde ce vrei de la masina mai mult, Qashqai stie si offroad, mai bine decat Tucson, de exemplu, are si cilindree mai mica, la performante sunt relativ pe acolo toate. Tucsonul se conduce cel mai bine in acest moment dar 2l CRDi nu te omoara cu performanta pe cutie manuala. Daca faci sub 15 000 km pe an, ai alternative si pe benzina…

      • Claudiu

        Offroad mai putin, spre foarte putin, poate ocazional.

        Performantele fiind apropiate, mai importante pentru mine devin :
        – confortul si placerea de a conduce o astfel de masina (sau pur si simplu de a calatori cu ea ca pasager)
        – costuri ulterioare de intretinere in limita decentei

        • turatiimaster

          Fa un drive test cu toate, inainte sa te hotarasti, la costuri si consum cred ca Nissan e castigator. Eu personal as lua Tucson 1.6l T-GDi automat, adica asta din testul asta, daca nu te deranjeaza consumul mai mare putin, senzatiile sunt acolo.

          • Claudiu

            Acest 1.6 T-GDI ar putea fi o alternativa pentru mine.

            Problema care apare este ca varianta automata e disponibila de la nivelul trei de echipare (Premium+) in sus. Ceea ce ma arunca in afara bugetului.

            Spune-mi te rog, acelasi motor dar cu cutie de viteza manuala este ok? Isi pierde mai mult de 5-10 % din performante?

            Multumesc pentru rabdarea pe care o ai cu mine.

            • turatiimaster

              Pe cutie manuala posibil sa fie mai performant, n-am condus, de ce sa zic, dar nu cred ca ai probleme de performanta pe cutie manuala.

  19. gigi

    motorul 1,6 gdi pt tucson 2×4 este ok imi poti da cateva detalii . am o oferta buna la el si nu stiu nimic despre acest motor. cat consuma real ?

    • turatiimaster

      E bun motorul, asteapta-te la un 7 si ceva consum mediu pe Tucson 4×2.

  20. George

    Salut Robert.
    Multumesc mult pentru testul cu Tucsonul! Cand ai in plan sa testezi si un diesel AT? Sau poate mai buna ar fi intrebarea cand testezi dieselul AT de la KIA? Oscilez intre aceste doua modele si drive testul l am facut doar cu KIA. E fenomenal si banuesc ca merge la fel ca fratele lui Hyundai. Ce ma sfatuesti? Kilometri fac peste 30000,deci dieselul e alegerea. Si apropo de frati,am inteles ca doar Kia are in optionale asistenta la franarea de urgenta(AEB). Ce sti despre acest lucru? Astept cand poti un raspuns.
    Multumesc si spor in continuare!

    • turatiimaster

      O sa vedem, fie pe Tucson, fie pe Kia, motorizarea 2l cu AT. La mers sunt asemanatoare, intr-adevar la Kia ai posibilitati mai mari de configurare optionale, fata de Hyundai.

    • Mihai

      la Tucson ai pe luxury pack+ asistent la franare

  21. George

    Nu ai pe nici un Tucson din Romania asistenta la franarea de urgenta. Ti o poate confirma orice reprezentant Hyundai asa cum mi a facut o mie ,de parca se lauda cu acest lucru. Am zis prima data ca nu stie ce vorbeste, dar m am uitat in lista de optiuni si AEB-ul lipseste cu desavarsire. Si mi se pare desi aici nu sunt sigur ca asistenta la franare atunci cand iesi cu spatele din parcare e legata tot de sistemul AEB. Poate ne puteti confirma sau infirma , dumneavoastra domnul ROBERT toate aceatea. Multumesc inca o data si o seara buna!

    • M

      Mai uita-te o data pe luxury pack+

  22. gigi

    salut am facut un test drive cu noua kia sportage astazi motorizare 2 l diesel 4×4 si mi s-a parut cam lent , este adevarat ca am mers cam 3 km in oras ,motorul rece . Ma intereseaza daca motorul 1.7 dsl 115 CP este ok pt aceasta masina care are cam 1400 kg si daca consumul este cel care il da producatorul adica 5.7 oras ,4,2 extra si5.0 mixt. mentionez ca acest motor vine pevarianta 4×2. INTRE HYUNDAY TUCSON motor 1.6 benzina 4×2 si KIA SPORTAGE 1.7 DSL ce imi recomanzi tinand cont ca are cam acelasi pret adica 20000 euro

    • turatiimaster

      La acelasi pret as lua Sportage, ca e diesel, asta daca faci km multi, peste 15 000 anual. Daca nu faci, poti lua benzina linistit. Este ok motorul de 1.7, cine a avut 1.7 pe Sportage vechi sau pe ix35 nu s-a plans de motor, cei cu 2l s-au plans, la consum si performante ma refer.

  23. gigi

    motorul de 2 l cu care am facut testul are 135 CP

    • bancher

      e f zgomotos

  24. Lucian Lazar

    Salutare și complimente pentru test, datorită review-ului Dvs. am șters de pe lista dubiilor cam 99% dintre ele. Am fost dintotdeauna fan Hyundai și mai ales al motorului GDI în general(acum dețin i30 1,6 GDI). As vrea să va întreb, între acest tucson tgdi+dct și noua Kia Sportage cu același motor/ cutie, ce ați alege? Nu ma interesează consumul sau prețul total de achiziție, fac în medie 10000 km pe an mixt oraș / autostrada. Există în opinia Dvs diferențe calitativ vorbind între ele 2 modele? Bugetul meu este de 34.000 și as vrea să fac o alegere bună întrucât factorul “wow” este prezent la ambele mașini. Va multumesc și va doresc o zi buna!

    • turatiimaster

      Calitativ sunt asemanatoare, diferentierea se face mai mult prin modurile de configurare, mai flexibile la Kia (plus garantia de 7 ani). Si bineinteles, e chestiune de gust, stilistic vorbind sunt foarte diferite.

  25. Adrian

    Salut Robert,

    La mine decizia este intre Mazda CX-5 G160 AT 4WD si acest model testat, Tucson 1.6l T-GDi 7DCT 4WD.
    Fac undeva la 18-20.000 km pe an (nu am mai avut diesel pana acum, si nu stiu daca se merita la acest numar de km, corect?). As lua diesel doar pentru cuplu.
    Pentru o familie cu un copil (deocamdata), ma intereseaza mai mult confortul, siguranta si placerea de a conduce, foarte putin offroad. Stiu ca turbo conteaza (Tucson), dar trecand de la un Opel Astra aspirat 100 CP oricum ambele motoare sunt altceva.
    Care ar fi recomandarea ta intre cele doua?
    Este cutia automata de la Tucsan mai buna decat Mazda sau sunt comparabile?

    Multumesc,
    Adrian

    • turatiimaster

      Cea mai grea alegere. DCT pare usor mai rapid decat cutia de pe Mazda, insa probabil e mai putin fiabila (ambreiajele se schimba, sunt piese de uzura), la Mazda nu schimbi nimic. Daca as fi rational, as lua Mazda. Cu inima as lua Tucson. Sau invers. Ia-o pe aia la care te gandesti mai mult, nu o sa gresesti cu niciuna.

      • Adrian

        Din toata inima vreau Mazda, dar vroiam ca nu cumva sa imi para rau mai tarziu vis-a-vis de Tucson (partea rationala, deh). Le-am analizat pe toate partile, fiecare are cate ceva in plus. Ma bucur ca nu voi regreta indiferent de alegere – care in final probabil va fi Mazda.
        Multumesc foarte mult de raspuns si mult succes in continuare!

        Adrian

        • Catalin

          Eu am Mazda CX-5 AWD benzina 2.0 160CP, cutie automata, echipare Attraction din noiembrie 2012 si nu regret alegerea facuta. Acum tu o sa cumperi varianta facelift care a adus un plus si tehnic si estetic fata de ceea ce am eu. Singurul lucru care nu-mi place este ca Revolution cu AT vine doar cu motorul de 2,5 litri benzina.

          • Adrian

            Acelasi inconvenient l-am intampinat si eu. As alege varianta Revolution, dar nu are optiune AT decat cu 2,5 litri, ceea ce e un pic cam mult totusi avand in vedere ca voi merge mai mult oras. Asa ca probabil tot Attraction va fi.
            Multumesc pentru comentariu, sunt sigur ca nu voi regreta 🙂

          • DanG

            Buna Catalin,
            Am o curiozitate , cum stai dupa atat timp cu consumul la masina ? Cati litri iti ia in oras ?

            • Catalin

              Desi o am de 3 ani si 3 luni nu am decat 20.000 km cu masina. Bucurestiul il strabat de la Est la Vest si retur la ore de varf cu traficul aferent. Iarna imi consuma cam 13 – 14 litri/100 km iar in rest intre 9 – 10 litri/100 km. In afara am avut consum mediu si de 7,7 litri/100 km, cu mers in limitele legale.

              • DanG

                Multumesc mult pentru informatie. Probabil motorul pe motorina va consuma mai putin dar nu cu mult. Am facut teste cu 4 module mai am inca 2 , las Mazda pe final pentru ca pe hartie e masina care imi place din toate. Pana acum mi a placut mult X-trail ul de 1.6 diesel.

  26. Edi

    Testez un Hyundai Tucson 2L AT 4*4 180 CP, echiparea de top luxury. Vin dintr-un Passat Turbo 2L echipare Highline asa ca nu mi-am facut totusi asteptari prea mari inainte, mai ales ca am tratat in prealabil o Kia Sportage 2L AT 4*4.

    Concluziile mele: Hyunday m-a surprins POZITIV:foarte comoda, foarte bine sta la drum, motorul silentios. Spartana la interior dar simplitatea Hyundai e ok, nu atrage in mod deosebit, e un compromis care sunt dispus sa-l fac. Totusi nu-mi place system-ul audio, este incredibil de nasol, aveam pretentii mult mai mari pe partea asta. Nu sunt dispus sa fac rabat aici ;(. Un alt lucru relativ surprinzator la Hyundai a fost consumul, nu este tocmai mic, bun nici mare dar ambata si in conditii extreme e in vreo 10L/100km si econom poti ajunge la 8L/100km, ma pot obisnui cu asta, nu e asa o problema, dar la Audio nu pot … Vreau sa aud SUPER mega calitate, oare de ce au scapat acest aspect ?
    Kia la test drive a reusit sa ma convinga ca poate sugera la interior un design mai complex decat Hyundai si incearca sa ma convinga ca este mai luxoasa, ok, fie. In schimb motorul dupa 2,3 kickdown-uri m-a convins sa intorc masina de test si sa ma reorientez, sincer, poate imi scapa mie ceva, dar am simtit niste probleme mari la Kia pe aceeasi motorizare, cutie AT, la Hyundai totul e ok, e conform asteptarilor.
    Totusi la o masina motorul e primul loc si dupa urmeaza restul … IMHO, asadar la Kia nu am mai apucat sa teste audio ;(.

    Multa bafta tuturor.

    • turatiimaster

      Incearca un Sportage GT Line cu JBL (600 euro in plus, primesti boxe, subwoofersi tweetere JBL, plus ecran navi 8 in loc de 7), sistemul audio se aude bine, nu te sparge, adica nu e Harman Kardon, dar e mai bine decat sistemul standard. Cat priveste kick down-urile, ai pus-o pe Sport, sau ai lasat-o pe normal? Adica eu sunt de acord ca 185 CP aia nu sunt chiar toti, dar are 400 Nm si in Sport se simt, se misca bine masina. De asemenea, probabil ca stii, si motorul si transmisia sunt identice la Hyundai si Kia. Daca accepti consumul de 8-10 la suta, poti merge linistit pe un GT Line 1.6l T-GDi 177 CP (asta chiar ii are), iar transmisia automata e DCT cu 7 trepte (cam ca DSG), dupa mine se misca mai bine ca dieselul.

      • Edi

        Salutare si multumesc de raspuns. Am incercat chiar un Kia GT line, nu am dat drumul la audio sau daca a mers, nu m-a impresionat nici de bine dar nici de rau, in schimb motoarele sunt departe de a fi identice si daca nu as fi testat personal nu as fi crezut asa ceva, repet, sunt socat de cum se auzea Kia engine-ul de prost,masina avea 10,000 km la bord… E posibil si nu exclud sa fi nimerit vreo masina stricata sau pe cale de a se strica, pe mine cu greu ma mai prinzi la Kia ;(. Oricum e dubios politica Kia de testare a masinilor, nu ? Dar asta a fost experienta mea si eu daca ar fi sa aleg dintre H si K as alege H pe 2L AT 185 CP dar as adauga un sistem audio inainte de a face totusi alegerea ;).
        Week-end placut.

        • turatiimaster

          Chiar si la GT Line sistemul audio JBL e optional. Eu am mers cu 5 dieseluri de la Kia, toate 2l 185 CP, toate erau masini de test, inclusiv una cu vreo 9000 de km, nu am vazut diferente fata de Tucson.

        • Victor

          Crede ma, cu o investitie “modesta” de aprox 500-600 euro, iti faci muzica pe Tucson de nu poti sa stai in ea, asta cu tot cu subwoofer underseat si insonorizare usi 🙂 si sigur la banii pe care ii dai pe Sportage pt JBL audio sau cum se numeste, iesi mult mai ok daca te ocupi tu putin. Confirm, sistemul audio e jalnic, varza, sub orice critica 🙂

          • turatiimaster

            Cunoscand foarte bine piata, am avut firma de insonorizari auto, decat sa imi umble un priceput in masina noua, mai bine JBL-ul ala, din fabrica. E suficient. Iar portierele mi le fac singur, le-am facut si la D-Max.

  27. Victor

    E a 2a oara cand nu mi postezi comentariile…nu inteleg de ce faci asta, sa fie oare din cauza cifrelor despre consum care deranjeaza?? Ma dezamagesti…

    • turatiimaster

      Comentariile sunt in moderare, adica le vad eu personal inainte sa apara. Exceptand cazurile clare de retard mintal, de obicei sunt aprobate. Stai linistit, nu manipulez lumea prin comentarii, cred ca oricine isi va lua un Tucson turbo va sti ce consum are, nu trebuie sa il mint eu.

      • Victor

        Inteleg ce spui, dar nu a fost niciodata cazul de comentarii “retardate”. Ieri de exemplu spuneam ce consum am scos pana la mare si inapoi, in ideea in care chiar tu m ai rugat sa mai postez updateuri despre consum…si nici urma de comment pe site 🙂 asa am patit si acum o luna cu un comentariu legat de consumul urban real…voi stiti cum le “moderati”, dar nu e ok

        • turatiimaster

          Cred ca nu ești atent, nu am sters nimic, doar apar cu o mica intarziere comentariile. Inclusiv cel de ieri e aprobat, poti verifica. Si sunt interesat în continuare de update-uri cu consumul, ma gândesc să îmi iau un Sportage 1.6 T-GDi.

          • Victor

            Tie iti scapa ceva…. ieri am spus detaliat ce consum am scos pe Tg-Jiu – Constanta si inclusiv ca la pompa consumul e mai mare decat cel de pe bord…deci ori ai uitat de el, ori altcineva mai modereaza comentariile in afara de tine si nu le aproba. Ma rog, nu mai conteaza

            • turatiimaster

              Ai pus de 2 ori acelasi comentariu la doua articole diferite, de aia nu apare, am verificat eu acum, comentariile erau aprobate dar nu apar: Status
              Comment statusApproved
              Pending
              Spam
              Submitted on: Aug 8, 2016 @ 14:34 Edit Edit date and time
              In response to: Kia Sportage 2.0l DSL AT 4×4 GT Line
              In reply to: Kia Sportage 2.0l DSL HP AT 4×4 Style

              Sunt de acord cu tine! La fel as face si eu, dar de unde JBL la Tucson? sau decat sa astepti nu stiu cate luni dupa masina cu optiunea asta, mai bine iti vezi de treaba si o rezolvi pe parcurs. E mare pacat ca la Hyundai nu ai niciun fel de varianta cu muzica…apropo de consum la 1.6 TGDI: am fost la mare (Tg-Jiu – Constanta, 550 km, dintre care aprox 300 pe autostrada) si am scos 8.8 in conditiile in care autostrada am facut o cu pilot automat 140, mers noaptea, AC, 3 adulti un copil si bagajele aferente. Am facut consumul din plin in plin, constatarea fiind ca bordul arata mai putin decat realitatea. Bordul era 9.3 media si pompa arata 9.7. Deci ori minte masina, ori fura benzinariile la pompa :).

              Adica ai pus acelasi comentariu, cu copy-paste, la Sportage Style si Sportage GT Line, care sunt articole diferite, si sistemul le-a luat ca spam. Ca sa intelegem exact problema.

              • Victor

                …..nush cum s a intamplat asta, eu scriu de pe tel si sincer sa fiu, habar n am cum sa dau copy paste de pe mobil 🙂 cine stie, o fi fost vreo eroare de sistem 🙂 oricum, nu ma dau batut asa usor, dupa cum se observa, sunt activ pe site si, ca si tine cred, sunt un mare sustinator al 1.6 TGDI, de fapt un sustinator al benzinei vs diesel, cu conditia ca benzina sa fie turbo. Parerea mea e ca in cativa ani, dieselul o sa schimbe locul cu benzina in vanzari. Inclusiv Hyundai m a pus sa astept aproape 3 luni dupa Tucson benzinar, timp in care le am scris pe site si mi au raspuns ca intarzierile se datoreaza comenzilor ft mari pt benzina, lucru pe care nu l au anticipat 🙂

  28. Ionutz

    Salut,
    Te rog sa-mi spui parerea ta despre Tucson, versiunea de 2l 136 CP cu tractiune 4×4 si 6 trepte de viteza manual. Doresc sa cumpar acest model.Si ce sfat imi poti da in ceea ce privesc gentile. Ma refer la 17 si 19 toll, avantaj…dezavantaj !!!
    Multumesc anticipat.

  29. Marius

    Salut Robert.
    La 18.000 km anual diesel sau benzina .
    Mă refer la 4×4 , pe care o sa-l mai folosesc la Ranca unde am o cabana în rest serviciu-casa și retur, concedii și ieșiri lunare în mici vacante.
    Doresc sa o țin 7-8 ani și nu știu Cum va evolua dieselul. AI mai dat o informație mai sus și tb ținut cont de motorizare acum ca altfel ramai cu ea sau o dai pe nimic la revânzare.
    Merci.

    • turatiimaster

      Daca o folosesti si in soft offroad, adica iarna in zapada, drum forestier, etc, diesel automat, convertizorul de cuplu se comporta ca un reductor aproape si ajuta enorm, diferenta e majora in teren mai greu. Daca ai drum asfaltat merge si benzina, fa-ti calculele economice, diferenta de pret, ia in calcul un 2-3l diferenta de consum in plus la benzina, la fel te-as sfatui la DCT, confortul si performanta masinii mi se par mai bune pe cutie dublu ambreiaj. 18 000 anual pot sa incline spre benzina la un moment dat, dar repet, fa-ti calculele si vezi cum iesi. Reviziile la benzina se fac anual, costa cam 650 lei, la diesel poti face si la 2 ani la km astia, revizia costa cam 900-1000 lei.

      • florin

        Doar pe diesel funcționează cutia ca un reductor? Pe o benzină turbo nu? (în general, nu neapărat pe acest model)

        • turatiimaster

          Nu are legatura daca e diesel sau benzina, cutia automata trebuie sa fie cu convertizor de cuplu, daca e alt tip (dublu ambreiaj, robotizata, CVT), nu mai ai acel efect de pseudoreductor, care ti-l da conexiunea hidramata (deci fara piese de frecare, totul se face prin lichid) la o cutie cu convertizor. Eu am incercat Sportage 4×4 1.6l T-GDi cu DCT7, dublu ambreiaj, in aceleasi conditii cu 2l diesel cu convertizor de cuplu, aceleasi noroaie, in ambele cazuri masinile au trecut, insa mult mai usor si mai fin mergi cu cutia automata cu convertizor.

      • Victor

        …eu din cate stiu, intervalul de service e identic atat la benzina cat si la diesel, respectiv 1 an sau 30 mii km. Cel putin asa am inteles din manualul masinii. Deci iesi mai ieftin la revizii cu benzina. Plus taxe si asigurare mai mici, si pret mai mic de achizitie. Cu 2l in plus la consum, maxim 2.5 l, iesi cap pe cap la buzunar abia dupa 5 ani de mers aprox. 20- 25 000 km anual, cand deja masina a iesit din garantie si o vinzi . Iar despre cutie, are dreptate robert. Convertizor cuplu e ideal pt offroad, namoale, teren accidentat, iar dublu ambriaj e pt asfalt, sportivitate, reactii precise ale cutiei. Acum trebuie analizat, daca cineva foloseste ca mine masina 99% pe asfalt si 1% pe accidentat, cred ca e mai ok sa ai o cutie adecvata in 99% din condus, decat una mai potrivita pentru acel 1%… eu personal sunt mare fan 7DCT, atata timp cat se va dovedi ca e si fiabila

        • turatiimaster

          Nu stiu cum e la Hyundai cu reviziile, la Kia ti-o spun cu certitudine suta la suta, m-am interesat, ca si eu imi iau un Sportage si stiu exact, 1 an la benzina turbo (schimbul de ulei), 2 ani sau 30 000 la diesel, desi ei recomanda si la diesel tot la un an.

          • Victor

            Acum am verificat si in manualul meu de tucson scrie 1 an sau 30000 atat la 1.6 tgdi, cat si la 2.0 crdi….

            • GONZO

              Acum au 15.000 la benzina, pe la 20,000 au cazut turbinele

              • turatiimaster

                Ai un link ceva, ca eu n-am auzit nimic de turbine cazute la Hyundai/Kia, sunt anumite manifestari ciudate ale cutiei DCT, insa motorizarile 1.6 T-GDi au fost fiabile, nu sunt de ieri de azi pe piata. De fapt au si niste premii la viata lor, de la 1.6 GDi aspirat incoace, si turbo pe urma.

    • Victor

      Marius, daca esti din zona tg-jiu sau ai drum pe aici prin zona cand urci la ranca, am o propunere pt tine: vbeste la hyundai tg jiu sa faci un test drive cu tucson, au exact modelul de 2.0 184 cai automat (convertizor de cuplu). Apoi da mi un semn si te dau o tura cu tucson 1.6 tgdi 7dct (dublu ambreiaj). Iti arat si consumul real, nu visele frumoase ce le gasesti pe net, la fel vezi si cel de test drive ce consumuri scoate si asa iti formezi singur cea mai buna parere despre ce si cum.

      • turatiimaster

        Mai zi cu consumul real la 1.6l T-GDi, cum stai?

        • Victor

          Am 10.2 pe bord mers mai mult in oras, pe ultimii 2000 km. Cand sare la 10.3, bag un extraurban si il cobor la 10.1 🙂 cert e ca dupa o zi de mers strict prin oras, drumuri scurte, media zilnica e cam 12-12.5 pe 20-22 km. Iar in afara, se poate si 7, dar 8 e mai de bun simt. Ce motorizare te ai decis pe sportage?

          • Victor

            Luna asta trec la jante pe 17 cu anvelope de iarna….sa vedem ce o fi la consum si la suspensii…

          • turatiimaster

            Nu m-am hotarat inca, eu vreau automat neaparat deci ori 1.6 T-GDi, ori dieselul de 185 CP, o sa vad in functie de pret, eu folosesc masinile si in afara soselei, destul de mult, dar daca pretul e bun la T-GDi, si matematic cam asa iese, probabil ca voi lua 1.6l T-GDi. Totul e in favoarea lui, taxe, RCA, pret, diferenta de consum nu e asa mare, vedem cand ma duc sa dau comanda, cred ca vineri ajung.

            • Victor

              Sa ne anunti, desi cred ca stiu de pe acum ce vei alege: ramai la motorina si asta din cauza combinatiei 7dct pe offroad 🙂 dar si cand iesi la asfalt….. :)) multa bafta, orice ai alege iesi super ok. Ps: nu te zgarci si alege volan incalzit. Regret maxim ca nu am pe tucson, ar merge perfect cu scaunele incalzite. Daca as putea, as renunta oricand la alte tampenii gen pastrare banda, parcare singura, etc pt volan incalzit. Si bineinteles, franarea de urgenta 🙂

          • bancher

            Consumul de oras nu mi se pare deloc mare.
            Detin Skoda Octavia 1.2 TSI 105 CP si, la trafic strict de oras (Bucuresti) am avut tot 10.2% in bord (merg cu masina si la birou, si seara spre casa, si sambata si duminica, deci cam mereu). Insa consumul a fost preponderent pentru trafic aglomerat, din timpul saptamanii.
            De asta spun ca 10.2% consum urban pt un SUV este excelent. In afara, intr-adevar, scot 5.4%

  30. Marius

    Mulțumesc de invitație.
    Sunt din Slatina. Am buget de maxim 25 k eur. Deci nu intra în discuție cutie automata.
    Exista reduceri de 3 k eur și inca o reducere suplimentara de 1.5 k eur astfel de la 29 k eur ajung la 24.5 k eur .
    Plus anvelope de iarna plus taxe …etc stau fix în buget.
    Știi cum sunt drumurile în Ranca cand părăsești asfaltul, iar sfatul lui Robert este diesel, cred ca aici rămân ca m am saturat sa car bagaje, cosumabile, copil de la 200 m in panta.Aveam alta disponibilitate când am construit cabana acum 10 ani însă acum cu vârsta te mai schimbi.
    Deci nu am prea multe informații cum merge prin zăpadă în pante dar nici nu cred ca mă va dezamăgi.

    • Victor

      Pai daca mergi pe manuala, chiar nu vad de ce ai alege diesel in locul benzinei, motorul turbo benzina e mai mult decat suficient de puternic sa te duca oriunde te duce si dieselul..mersul pe zapada si denivelari e super limitat, ai garda la sol de dacia sandero: 17 cm :)) muzica de baza e varza, dar daca ai ajunge pe la tg jiu, ti as arata ce se poate face la muzica doar cu o investitie minora de 1500 lei 🙂

  31. Bogdan Cristian

    Un test drive cu un Seat Ateca, pe cand? 🙂

  32. Marius

    Cu reviziile mi au scris în oferta 15000 km benzina sau 1 an vs 30000 km diesel sau 1 an.
    Pretul nu va atinge specificațiile după site la revizii, adică va fi mai mic și mai acorda garantie 5 ani integrala.
    Nu mă împac cu muzica. Îmi place sa ascult sunetele cum cad unele dupa altele și la Tucson este slăbuț. Au mai spus și alții. Dar și așa este o mașină scumpa pentru mine și este suficient ce oferă aceasta mașină așa cum este.

  33. Marius26

    Buna, te rog dacă îmi spui părerea ta despre motorul 1.6GDi de la Tucson. Am buget MAX 20.000€ si as lua Tucson însă ma tot gândesc dacă acest motor nu e prea slab având in vedere si cuplu de valoare mică. Am 2 copii iar Tucsonul se prezintă bine ca spațiu si dotări… despre motor as vrea păreri. Eventual ce alt Suv as găsi in buget, care sa fie mai OK. Ms fain

    • turatiimaster

      Salut, e ok motorul si face fata la masina, nu e problema, alt SUV la care te poti uita, fie Sportage, fie Qashqai, eventual noul Tiguan sau Seat Ateca, daca iti plac si te incadrezi la cat costa.

  34. bancher

    Robert, nu ne-ai spus cum ti se pare tabla de pe Tucson? Groasa, subtire sau medie?
    Spre ex, toate masinile Hyundai cu care am mers mi s-au parut ca au tabla muult mai subtire decat cele din grupul Vag (Volkswagen sau Skoda). Un prieten si-a cumparat de curand o Elantra si nevasta-sa ii tot reproseaza ca are tabla subtire, mai subtire decat Loganul. Si sa stii ca are dreptate: tabla e mai subtire decat la Logan, da senzatia de tabla de cutie de conserve (si nu glumesc deloc cand spun asta).
    Despre tablaria de la Tucosn ce parere ai?

    • turatiimaster

      Tabla pe toate e foarte subtire, chiar azi ma uitam comparativ intre Opel Astra K si un Vectra B din 2000, Astra K are tabla la jumatatea grosimii celei de pe Vectra. Am avut Elantra la test si nu mi s-a parut chiar asa subtire tabla, in niciun caz mai subtire decat la Logan.

  35. alecksandru

    In primul rand vreau sa-ti multumesc Robert pentru tot eforul tau in accea ce faci. Dupa parerea mea esti cel mai bun reviewer roman de pe youtube si sa-ti dea D-zeu sanatate. Si eu vreau sa-mi cumpar un SUV, drept pentru care m-am gandit la Hyundai Tucson 2.0 CRDI 185CP 4WD 6AT, Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 177 CP 4WD 7DCT cat si Kia Sportage 2.0 DSL GT Line AT 4×4 HP. Pe toate le-am testat, vreau sa spun ca la Hyundai Tucson 2.0 CRDI 185CP 4WD 6AT am facut u test drive de o ora si jumatate. Toate sunt masini excelente. apropiate ca si consum dar……(si aici intervine subiectivismul meu, nu vreau sa fiu injurat pentru asta) , senzatia si eleganta in conducxere pe care am avut-o cu noul Tucson 185CP diesel a fost magnifica, plecarea de pe loc a fost asa de lina, practic insesizabila, accelerarea se face foarte rapid dar intr-un mod in care sa nu te bruscheze, insonorizarea excelenta, cu mult peste celelalte doua modele, suspensiile foarte moi, practic nu prea am simtit nici o groapa, directia foarte fina si precisa, poate prea fina pentru unii, mie mi-a placut, parca eram pe un nor plutitor de mare putere, ce sa mai…senzatie premium la superlativ. Inca un lucru pozitiv fata de Kia este ca ai roata de rezerva cu janta de aliaj de dimensiuni normale iar la interior este mai spatios, scaunele f.f confortabile. Intr-adevar la sistemul audio se mai putea lucra dar este bun, isi fac treaba iar cui nu-i place, il poate configura aftermarket. In final eu dau nota 10+ pentru Hyundai Tucson 2.0 Turbo Diesel cu cutie automata si vonvertizor de cuplu.

    • Mihai

      la treaba cu insonorizare mai buna intre tucson 1.6 tgdi vs 2.0 crdi… e cel putin dubioasa remarca, diesel-ul se aude chiar daca este bine insonorizata masina, benzina nici nu stii ca ai motor pana la 3500 turatii, atat de silentios este.
      Dar ma rog, fiecare cu propria perceptie.

      • turatiimaster

        Si eu cred ca 1.6 T-GDi e mai silentios ca dieselul, in oras si la turatii pana in 4000 rpm, insa la viteza mare perceptia e mai buna la diesel, cel putin asa mi s-a parut mie.

  36. Marius

    Salut.
    Am luat dieselul pana la urma și este ok.
    Am 1000 km și consumul mediu este 6.8 l majoritatea în afară. Cam 200 km în oraș. Urca foarte bine pe gheata mai greu la coborare.
    Motorul dezvolta un cuplu de 373 nm și îl folosesc din plin…depășești 3 masini odată fără stres.
    La 2500 de rotații per min are 150 km/h , deci fără zgomot de motor.
    Am reevaluat sunetul…deși mulți s au plâns acum ascultând muzica mai mult consider ca este ok. Mai sus am spus ca nu este ok dar eram după drive test și atunci nu am ascultat prea mult muzica , am fost mai atent la mașină în sine.
    În concluzie Îți oferă cam tot ce vrei …silențioasă , confortabia , spațioasă și nu în ultimul rand o mașină aspectuoasa .
    O sera plăcută.

  37. Alecksandru

    Marius ma bucur ca ti-a placut si tie. Inseamna ca nu am vorbit prostii si chiar nu m-am inselat deloc in privinta feelingului din interiorul acestei bijuterii auto. Sa le de-a D-zeu sanatate inginerilor de la Hyundai deoarece au facut din acest Tucson 2.0 Diesel automat, o adevarata Bijuterie. Chiar au facut. Iar in ceea ce te priveste pe tine, Marius, am inteles ca ai cumparat-o, sa o stapanesti sanatos si…multi kilometri fara incidente. Good luck!!!

    • Marius

      Mulțumesc Aleksandru.
      Mâine o duc la dealer sa montez navigație dedicata și camera.
      Stylul este prima varianta de echipare și nu aveam navigație.
      Mai nou la ultimul drum mai lung 125 km consum 5.2 l la suta. Cu treapta 6 la 90-100 km/h. Este afișat câteva secunde după ce oprești mașina.
      Consumul mediu a scăzut un pic la 6.6 l/100.
      Concluzia mea este ca dieselul pe cutie manuala este vizibil mai mic, dar acesta este un cost marginal, adică costul combustibilului, pentru ca se pierde din devalorizare mai mult decât din orice alt cost de funcționare și intreținere.
      Am totuși o întrebare pentru Robert.
      La coborare în panta pe gheață am activat asistenta și treapta 1.
      Nu am coborât 1 m și m-am învârtit cu ea.
      Cabanier ul mi-a spus ca au început toate rotile sa meargă înapoi. Sa fi greșit eu tr.1 cu marșarier? Nu mai știu eram nedormit și obosit. Panta are 10-12 grd.
      Cum sa verific înainte sa cobor iar pe gheata?
      Am avut noroc ca nu m-am lovit de ceva.
      Numai de bine.

      • Ionut

        Salut. Pot sa intreb cat te-a costat instalarea sistemului de naviagatie si a camerei? Si eu ma gandesc sa iau un Tucson cu echiparea Style. Mersi.

        • Marius

          3000 ron

          • Ionut

            Mersi de raspuns. E un pic scump, dar o sa ma gandesc si eu pe viitor daca merita. Sa vad prima oara cum ma descurc fara ele. Saptamana asta ar terbui sa intru si eu in posesia masinii.

  38. Ionut

    Buna,
    Daca montez instalatie GPL pe noul Tucson 1,6 T-GDI, la ce probleme credeti ca ma expun?
    Am vazut ca se practica instalatia GPL in tari ca Germania, Franta, Italia, etc. Chiar sunt montate de catre dealeri la cumpararea masini….

    Multumesc,

    • turatiimaster

      Eu nu recomand, va expuneti teoretic la multe, inclusiv la distrugerea completa a motorului. Stiu, exista instalatii dedicate pentru injectie directa, dar am eu niste baieti care au pus pe motorizari de acest tip instalatii omologate si autorizate si la sub 50 000 km se uita la ele si motoarele sunt pe covor.

      • Dan Voicu

        Buna seara. Doresc sa achizitionez noul Hyundai Tucson 1.6 GDI 130 cp benzina sau cel 1.6 GDI 177 cp – doresc sa stiu ce motor recomandati tinand cont ca nu voi face mai mult de 10.000 km/an – mentionez ca pretul la cel de 130 cp este mai mic cu cca 3000 eur fata de cel de 177 cp. Multumesc anticipat pentru raspunsul Dvs.

  39. Ionut

    Mi-am luat si eu in primire Tucsonul (1.6 GDI) si sunt foarte incantat de el. Multumesc pentru review-urile detaliate, care m-au ajutat in luarea unei decizii. O sa urmaresc in continuare canalul.

    • turatiimaster

      Felicitari!

  40. Dan Voicu

    Buna ziua
    in 29.03.2017 ne-am achizitionat Noul Hyudai Tucscon 1.6 T-GDI 177 cp 4wD premium. la nici 60 km de la folosire am auzit un zgmoto la cutie. am fost la service si la primul test au spus ca este rulmentul de presiune de la ambreiaj. Le-am spus ca nu suntem de acord cu aceasta interventie si au venit cu solutia data de producator de a pune un aditiv in cutie , aditiv care ar face lubrefierea mai bine a cutiei. Am efectuat aceasta aditivare si masina tot face zgomotul la cutie, dimineata la pornire. Le-am notificat faptul ca tot exista zgomotul si noua solutie ar fi sa schimbe 5 sincroane de la cutie! nu sunt de acord si am solicitat masina noua fara defect. este un defect din fabricatie. Doresc sa stiu daca cineva care si-a achizitionat aceasta masina, are aceasta problema. probabil o fi vreun lot cu acest defect, sau pur si simplu am fost ghinionist. Va multumesc

    • turatiimaster

      Mai multe detalii, va rog, ce fel de zgomot, masina are probleme in mers sau doar are un zgomot? Majoritatea cutiilor dublu ambreiaj au anumite zgomote tehnologice, mai ales la viteze mici sau la plecarea de pe loc. Din cate stiu nu am auzit de o asemenea problema pana acum.

  41. Cristian Andrei

    Buna ziua,

    Sunt posesorul unui Hyundai Tucson din 2008 si acum o saptamana am fost la reprezentanta sa ii fac revizia si sa discut cu dealerul despre achzitionarea noului Hyundai Tucson. Discutand cu mecanicul despre noul Tucson, ca vreau sa-mi iau motorul pe benzina 1.6 T-GDI 177 cp 4WD, acesta mi-a zis sa nu fac greseala aceasta pentru ca au foarte multe probleme cu motorul ( 1.6 T-GDI) si cu cutia de viteze 7 DCT. Acesta mi-a recomandat cu incredere motoarele diesel si sa uit de cele pe benzina.

    • Mihai Haralambie

      Ce prostie…am eu 1.6tgdi 7dct si e foarte bun. Fuge de rupe.

    • Tataie

      Motorul diesel R a fost revizuit si oricum e destul de vechi si de testat. Cu Tgdi clar ca trebuie sa mai treaca ceva timp. Kia a avut probleme cu motorul Theta II in USA, nu stiu cat de comune sunt ?!

    • turatiimaster

      Probleme la cutie au mai fost prin America, ocazional sunt semnalate si prin Europa dar nimic deosebit (softurile par sa fie diferite pentru America si Europa), dar de probleme la motor nu am auzit. Problemele tipice la un GDi sunt depunerile la supape (la orice motor GDi, nu doar la Hyundai/Kia) care vin din faptul ca injectia directa (cum ii spune si numele) nu mai trimite carburant din spatele supapelor de admisie, curatand intrinsec supapele. Dar si astea sunt rezolvabile cu un update de soft, e foarte important timingul injectiei si alti parametri, pentru a asigura arderea completa si minimizarea depunerilor de carbon.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong> 

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.