Dacia Logan MCV 1.5l dCi Easy-R Prestige

Dacia Logan MCV 1.5l dCi Easy-R Prestige

Ma bucur de fiecare data cand am ocazia sa mai conduc un model Dacia, si pentru ca sunt mandru, fiind roman, dar si pentru ca pot urmari evolutia fantastica a acestei marci. In acest episod facem cunostinta cu un Logan MCV echipare Prestige, plus noua transmisie pilotata Easy-R.

Mult asteptata cutie automata pe modelele Dacia s-a dovedit ca nu e de fapt automata, ci e o cutie pilotata (robotizata), denumita Easy-R, ce prin modul de functionare si perceptia pe care o lasa soferului, poate fi asimilata cu o transmisie automata.

Faptul ca ai doua pedale, frana si acceleratie, precum si pozitii R, N si D, lipsind P, face ceea ce trebuie sa faca de fapt o cutie de viteze automata (fie ea cu convertizor de cuplu sau alte variante, CVT, tip dublu ambreiaj sau simplu ambreiaj – gen Easy-R) – ofera comoditatea in conducerea urbana, mentinand totodata eficienta, printr-un consum scazut de carburant.

Fiind in esenta o cutie de viteze mecanica normala, pe care s-au grefat niste sisteme de actionare controlate de un computer, acest lucru face inutila prezenta pozitiei P (parcare), parcarea poate fi facuta lejer in R sau D, si oprind motorul, moment in care cutia ramane cu treapta 1 cuplata sau cu R.

Filmele sunt lungi dar complete, o sa aflati cam tot ce va intereseaza despre transmisia Easy-R si varianta de echipare Prestige.

16 Responses

  1. Cornel says:

    Salutare!
    Super video…felicitari!
    Te apreciez pt faptul ca aduci in discutie foarte multe detalii care pentru multi sunt de mare ajutor.
    Am si eu o singura nedumerire (intreb deoarece inca nu am apucat sa fac un test drive cu acest model). Precizez ca nu am condus pana acum vreo masina automata din simplu fapt ca imi place sa simt motorul si sa duc personal turatia intr-o anumita treapta fara ca acea cutie sa ma oblige sa schimb sau sa schimbe ea in locul meu.
    Cf. descrierii tale din video-ul nr. 3 la momentul 8:15 – 8:30 ai spus ca aceasta cutie schimba mai bine (mai rapid) vitezele decat ar face-o cineva manual. Intrebarea este daca in momentul respectiv ai luat piciorul de pe pedala de acceleratie si daca nu l-ai luat, ai simtit cumva un gol – ca si cand ai pierde o anumita doza de putere (de cuplu) pt circa 1-2 sec pana apuca cutia sa schimbe viteza). Oricum nu mi se pare chiar ok ca aceasta cutie sa schimbe ea vitezele in modul manual atunci cand se ating anumite praguri de turatie. Nu ca nu s-ar descurca dar ii ia din farmecul conducerii manuale. Adica la aceasta cutie nu-i mai vad rostul partii manuale atat timp cat ea schimba vitezele si in modul manual. Singurul motiv care m-ar face sa cumpar o masina automata ar fi avantajul eliminarii ambreajului si odata cu el protejarea piciorului stang de atatea apasari. Lucrez pe taxi si stiu ce inseamna sa schimbi de cateva mii de ori pe zi dintr-o treapta in alta. Dar momentan inca sunt fan conducerii manuale desi cum am spus are si ea dezavantajele ei.

    • turatiimaster says:

      Salut, la orice cutie robotizata, cum e si Easy-R, se simte acel gol de putere de care vorbesti, care de fapt nu e un gol de putere sau cuplu, ci e momentul efectiv al schimbarii. Asa cum am zis si in alte filmari cu Easy-R, e ca si cum altcineva schimba viteza in locul tau. Odata ce te obisnuiesti cu senzatia, cutia efectiv e o placere. Nu, nu am luat si nu ai de ce sa iei piciorul din acceleratie, cutia schimba oricum, chiar si cu pedala de acceleratie la podea. Referitor la modul manual, este foarte bine ca schimba si in modul manual viteza cand depasesti turatia de siguranta (nu e 4×4, nu e nici de curse, sa zici ca vrei neaparat sa o tii tu la rosu, ca asa vrei), ai control pe ea in modul manual la fel ca la o cutie manuala, doar ca nu ai ambreiaj. Ceea ce ne aduce la miile de apasari alea, care in Bucuresti te omoara. Pentru taxi, Easy-R e vis.

  2. Cristian says:

    A-și vrea să văd și un test drive pe o Dacia Logan MCV 0,9Tce cu Easy-R.

  3. Cristian says:

    https://youtu.be/_HnUta62kpc acesta e link-ul cu Dacia Logan Easy-R din Brazilia. Video-ul e în portugheză.

  4. Cristian says:

    Am auzit și chiar am văzut pe YouTube cum că această cutie Easy-R are probleme pe la 60.000km sau peste acești kilometri. Problemele au apărut la Dacia cu Easy-R în Brazilia. Poți să-mi spui dacă merită cutia Easy-R pe Dacia sau dacă aceste cutii sunt rezistente?

    • turatiimaster says:

      Asta e un caz. Nu inteleg ce zice nenea ala pe film, vom vedea daca sunt sau nu cazuri izolate. Eu cred ca e un caz izolat, cutia de viteze este aceeasi ca cea manuala, plus niste servomecanisme pe ea si un calculator. Deci nu e ultracomplexa. Parerea mea, dupa cateva mii de km facuti pe Easy-R, da, merita, mai ales daca rulezi mult in oras, e super.

  5. Adi says:

    Salutare,
    Crezi ca in viitorul apropiat ar putea aparea un review la sandero sau logan 0.9 tce easyr.
    Sunt interesat pentru oras de un Sandero Prestige cu aceasta cutie si informatiile date de tine sunt foarte interesante
    Mulțumesc

  6. Adrian says:

    Salutare Robert si aprecieri pentru munca competenta depusa – tine-o tot asa – avem nevoie de review-uri complete si corecte ca cele pe care le prezinti tu aici!
    Am si eu o intrebare legata de consumul easy-r pe 0.9 tce: ai idee cam care e in realitate? Intreb din cauza ca am observat ca desi Dacia specifica aceleasi consumuri pentru manuala si easy-r, tu ai obtinut cu aproximativ 2l/100 km mai mult pe easy-r dci – oare e aceeasi diferenta si pe easy-r tce? De asemenea ai apucat sa conduci easy-r pe 0.9 tce (daca da, ce impresie ti-a lasat) – eu nu am vazut-o nicaieri, nici in turul national si nici la dealeri (si totusi am inteles ca s-au comandat multe)!
    Multumesc anticipat!

  7. Daniel says:

    Salutare Robert. Stima pentru review-utile tale compete si ne subiective. Pe cand un test drive ch Toyota Prius gen. 4 ?

  8. George says:

    Salut Robert am si eu o intrebare de ce Romaniei i-au fost dedicate decat 4 Ford Focus Rs in schimb au deja 32 de cereri.Ce se va intampla cu restul de clienti,de ce ford a limitat acest model doar la 4 bucati.Ford Focus Rs nu se construesc in acelias fabrici in care se produce Focus ST si focus-ul normal/

    • turatiimaster says:

      Nu cunosc politica Ford, insa o chestiune e destul de clara, fiecare model este alocat si direct proportional cu rezultatele de vanzari ale regiunii respective. Daca fabrica face un numar de modele anual, chiar daca sunt cereri foarte mari, apare timpul de asteptare si alocarile se fac conform procentelor de vanzari din anul sau trimestrul anterior. Daca Romania ar avea alocate 32 de masini, alte tari care poate au si ele 32 de cereri, nu vor primi nimic, atunci se repartizeaza masinile in ordinea comenzilor, in limita alocarilor, ca sa primeasca o cota considerata corecta, fiecare tara.

  9. Andrei says:

    Frantujii de la Turbo M6 au zis ca schimba cam smucit robotizata de pe Dacia.Probabil nu au testat-o mai pe indelete ci asa mai ” pe repede inainte “.Din experienta dumneavostra se pare ca intr-adevar cei de la Dacia ” au facut-o ” din nou.Felicitari pentru teste.

  10. Alin says:

    Buna ziua ati facut un test drive cum ne-ati obisnuit si pana acum foarte bun!Sincer daca as avea acum banii necesari nu as ezita deloc as cumparao, pentru o masina noua e cea mai buna oferta de pe piata parerea mea!Felicitarile mele pentru munca dumneavoastra depusa si echipii cu care colaborati, numai bine!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.